Daiva
Paslavska
Specjalista
sprzedaży export
Temat: Szkolenie dla nauczycieli
Dzień dobry,chciałabym zaproponować współpracę w zakresie promocji naszych szkoleń dedykowanych kadrze nauczycieli. Za udział w skutecznej promocji proponuję profit 15% wartości od każdego szkolenia. Jeżeli jest Pan/i zainteresowany/na, proszę o kontakt.
Daiva Paslavska
tel. 796 666 943
mail: d.paslavska@k2-szkolenia.pl
http://www.k2-szkolenia.pl
TEMATY SZKOLENIA
Innowacyjne nauczanie z wykorzystaniem
nowoczesnych technologii
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Zainteresować ucznia tematem nie jest zadaniem prostym. Dlatego trzeba nam przygotować zajęcia tak, aby efekt „wow” został zachowany od początku do końca lekcji. Każdy temat przedstawiony w odpowiedni sposób może zachęcić nawet najbardziej „wybrednego” ucznia do poszerzenia wiedzy na dany temat. Jest to kwestia odpowiedniego „zaszczepienia” w nim zainteresowania.
Na szkoleniu poznasz innowacyjne sposoby nauczania, które wykorzystują metody i techniki oraz nowoczesne technologie, które każdy nauczyciel powinien znać i stosować.
Zostaną także poruszone zagadnienia z komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, które pomogą zwrócić uwagę ucznia na tym jak i co mówi nauczyciel.
Dla kogo?
Kurs został przygotowany dla nauczycieli, którzy dbają o jakość swoich zajęć oraz tych, którzy chcą zwiększyć zainteresowanie grup uczniowskich na swoich zajęciach.
Cel kursu
- nabycie umiejętności efektywnego wykorzystania wybranych aplikacji pakietu biurowego Microsoft Office i Internetu w codziennej pracy
- doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną w realizacji zadań nauczyciela i wychowawcy
- zdobycie/poszerzenie wiedzy oraz umiejętności z zagadnień: komunikacja oraz asertywność w pracy nauczyciela
Metody szkoleniowe:
- wykłady wprowadzające
- dyskusje
- szereg ćwiczeń indywidualnych i grupowych
- case studies
Program szkolenia:
Przygotowywanie prezentacji wspierającej proces dydaktyczny za pomocą programu MS PowerPoint
Efektywne wykorzystanie edytora tekstu w przygotowywaniu materiałów wspomagających proces dydaktyczny
Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie wspierające prace administracyjne
Internet jako źródło informacji
Internet i komunikacja (Listy dyskusyjne, fora i grupy dyskusyjne, Encyklopedie i słowniki dostępne w Internecie)
Aspekty prawne związane z powszechnym dostępem do materiałów edukacyjnych umieszczanych w Internecie
Innowacyjne metody kształcenia zdalnego w nauczaniu indywidualnym i edukacji domowej (tworzenie platformy e-dydaktyka na własne potrzeby)
Kształcenie zdalne w procesie edukacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Aktywizujące metody i techniki nauczania (metody i techniki integracyjne, np.: „Krasnoludek”, „Wrzuć strach do kapelusza”, „Wyspa”, metody i techniki diagnostyczne, np.: „Obcy przybysz”, „Metaplan”, metody i techniki dyskusyjne, np.: „Akwarium”, „Metoda „za i przeciw”, metody i techniki rozwijające twórcze myślenie, np.: „Niezwykłe zadanie”, „Fabuła „z kubka”, Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów, np.: „Karta kołowa”, „Dywanik’” i szereg innych metod)
Komunikacja z uczniem (komunikacja werbalna i niewerbalna, wizerunek nauczyciela, budowanie autorytetu, asertywność)
Jak zwiększyć poczucie własnej wartości.
Trening asertywności dla nauczycieli
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Bardzo często asertywność kojarzymy z łatwością mówienia „NIE” lub z byciem bezczelnym, niepokornym. Jednak „być asertywnym” oznacza konkretne i zdecydowane komunikowanie swoich potrzeb, chęci/lub niechęci i uczuć innym osobom, bez naruszenia ich praw i godności. Być asertywnym to także być świadomym swoich słabych i mocnych stron oraz umiejętności pozytywnego wykorzystania swojego potencjału i pracy nad wadami.
Na szkoleniu pokażemy jak zwiększyć poczucie własnej wartości; nauczysz się asertywnej postawy przede wszystkich do swojego ucznia, ale także do swojej rodziny, znajomych, współpracowników, szefa.
Poznasz także techniki zachowań asertywnych w stosunku do trudnych osób (uczestników zajęć, współpracowników, klientów, partnerów)
Profil uczestników:
Szkolenie dedykowane jest osobom, które pragną:
- zwiększyć skuteczność realizowanych zadań oraz własnych potrzeb i interesów
- zwiększyć pewność siebie i wiary we własne siły
- lepiej radzić sobie z manipulacją ze strony innych
- zdobyć umiejętność asertywnej postawy podczas konfliktów oraz negocjacji
Metody szkoleniowe:
- wykłady wprowadzające
- dyskusje
- szereg ćwiczeń indywidualnych i grupowych
- case studies
Omawiane zagadnienia
Czym jest asertywność?
Asertywność a myślenie o sobie
(Poczucie własnej wartości [analiza mocnych i słabych stron], co to znaczy myśleć asertywnie, asertywna autoprezentacja – komunikacja werbalna i niewerbalna, przydatna podczas prowadzenia zajęć, współpracy ze słuchaczami, uczniem, studentami)
Asertywność jako jeden z aspektów komunikacji
(Autodiagnoza zachowań asertywnych, asertywność w kontaktach z uczniem, przełożonym, współpracownikami i podwładnymi, radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką, wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych, podstawowe techniki asertywnej komunikacji: metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, komunikat „JA”, konkretność)
Asertywność w kontaktach z ludźmi
(wyrażanie próśb i oczekiwań, krytykowanie, dawanie i branie, wyrażanie gniewu/złości, chwalenie, odmawianie, wyrażanie własnych przekonań, obrona własnych granic, wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych, czym się różni asertywne zachowanie poza i wewnątrz sfery osobistej)
Zachowanie asertywne z trudnymi uczniami/słuchaczami
(Reagowanie na postawę partnera-ucznia: roszczeniową, poniżającą, sarkastyczną, lekceważącą, wyniosłą)
Metody komunikacji z uczniami,
skuteczne techniki perswazji
i motywowania uczniów
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Każda z osób komunikujących się w szkole występuje jako nadawca lub odbiorca przekazów werbalnych i niewerbalnych. Wszyscy uczestnicy komunikacji mają swoje zalety, ale i wady, swoje słabości, przyzwyczajenia, nawyki, bagaż doświadczeń i przeżyć, które w bardzo istotny sposób wpływają na komunikację. Nadawca nie zawsze jest świadomy, co naprawdę przekazuje swojemu odbiorcy i w wyniku tego może być rozczarowany sposobem reagowania odbiorcy na przekazywane mu komunikaty.
Na szkoleniu pokażemy skuteczne metody komunikowania się nie tylko z uczniami, ale także z rodzicami, innymi nauczycielami oraz kadrą zarządzającą.
W toku szkolenia poznasz sposoby skutecznego oddziaływania na innych poprzez sposób w jaki mówisz, co mówisz oraz kiedy mówisz a kiedy zachowujesz milczenie. Ćwiczenia praktyczne pomogą Ci w przygotowaniu trafnych ripost dla trudnych rozmówców i nauczą unikania sporów i przedłużania niechcianych dyskusji, zwłaszcza z trudnym uczniem.
Profil uczestników:
Szkolenie dedykowane jest osobom, które pragną:
- zwiększyć skuteczność realizowanych zadań oraz własnych potrzeb i interesów
- polepszyć relacje z uczniami, rodzicami, kolegami w pracy
Metody szkoleniowe:
- wykłady wprowadzające
- dyskusje
- szereg ćwiczeń indywidualnych i grupowych
- case studies
Program szkolenia:
Cele komunikacji i perswazji
Metody rozpoznawania sposobu widzenia i rozumienia świata przez ucznia
Informacje wypływające z ruchu gałek ocznych ucznia, strategia kłamstwa
Analiza sygnałów werbalnych i niewerbalnych ucznia
Język hipnotyczny w motywowaniu i podnoszeniu samooceny ucznia
Kotwiczenie pozytywnych zasobów ucznia
Znaczenie kilku "magicznych" słów w perswazji, wywieraniu wpływu i komunikacji z uczniem
Wybrane techniki poprawności formułowania celów życiowych i edukacyjnych ucznia
Techniki usuwania lęków i/lub poczucia winy u uczniów
Metody wzmacniania pozytywnych stanów emocjonalnych u uczniów
Rozwiązywanie konfliktów w grupach rówieśniczychDaiva Paslavska edytował(a) ten post dnia 21.08.10 o godzinie 09:35