Piotr Deoniziak

Piotr Deoniziak Własciciel,
Clipperton Creative
Zone

Temat: Umowa z biurem rachunkowym

Witam,

czy mógłby mi ktoś podpowiedziec co powinna zawierać umowa z biurem rachunkowym? Jakie elementy powinny się tam znaleźć?
Czy zezwolenie MF potrzebne jest dla biura czy dla konkretnych osób? Czy w umowie powinien być zapis o ubezpieczeniu OC takiego biura?

Pozdrawiam
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: Umowa z biurem rachunkowym

Każde biuro musi obowiązkowo posiadać ubezpieczenie OC. Kwestia w jakiej wysokości. Biuro nie może też funkcjonować bez przynajmniej jednej osoby z certyfikatem MF, (zwykle jest to właściciel), ponieważ jest to właśnie certyfikat zezwalający na "usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych". W umowie powinien Pan zawrzeć dokładnie jakich czynności w ramach ustalonej ceny będzie dokonywać biuro: prowadzenie księgowości, sporządzanie deklaracji VAT, PIT lub CIT, ZUS, ew. sporządzanie jakichś zestawień na Pana życzenie itp. itd. Najlepiej poprosić o ich wzór umowy do przeanalizowania.Mariusz Mastalerek edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 10:43
Katarzyna P.

Katarzyna P. Najmłodsza księgowa
w Polsce

Temat: Umowa z biurem rachunkowym

Piotr Deoniziak:
Witam,

czy mógłby mi ktoś podpowiedziec co powinna zawierać umowa z biurem rachunkowym? Jakie elementy powinny się tam znaleźć?
Czy zezwolenie MF potrzebne jest dla biura czy dla konkretnych osób? Czy w umowie powinien być zapis o ubezpieczeniu OC takiego biura?

Pozdrawiam
Przede wszystkim zakres odpowiedzialności obu stron - bo przecież nie będzie Pan odpowiadał, jeśli biuro zagubi Pańskie dokumenty, ani też biuro nie będzie odpowiadało za nieterminowość, jeśli dostarczy Pan dokumenty np. 2 dni przed terminem złożenia deklaracji.
Certyfikat tudzież świadectwo MF jest imienne, a nie wystawiane na biuro. Wiadomo jednak, że lepiej brzmią słowa "biuro ma certyfikat", niż "na 15 osób zatrudnionych jedna ma uprawnienia" ;)
O ubezpieczenie OC należy się spytać przed zawarciem umowy - dowiedzieć się, na jaką kwotę opiewa i co jest ubezpieczone. Moim zdaniem nie musi być to w umowie, bo biuro ma z góry narzucony obowiązek posiadania takiego ubezpieczenia. Inna rzecz, że w praktyce różnie bywa :))))
Piotr Deoniziak

Piotr Deoniziak Własciciel,
Clipperton Creative
Zone

Temat: Umowa z biurem rachunkowym

konspekt umowy właśnie dostałem i próbuję go analizować :)
Dzięki za porady jakbym czegoś nie zrozumiał to poproszę jeszcze o pomoc :)
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Umowa z biurem rachunkowym

Po pierwsze - odpowiedzialność, sprawdzić czy mają polisę OC i do jakiej wysokości;
Po drugie - warunki przekazywania dokumentów do księgowania - to baaaardzo istotne, często decyduje o odpowiedzialności bądź jej braku.Błażej Sarzalski edytował(a) ten post dnia 08.08.12 o godzinie 14:45



Wyślij zaproszenie do