Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,

W jaki sposób można regulować wjazd ciężarówek na zakład (klienci), przy założeniach, że plac przy zakładzie jest niewielki, parking dla klientów jest oddalony kilka km od firmy.
Problem dotyczy informowania kierowców kiedy mogą wjechać, czyli którzy są w kolejce i czy jest dla nich dyspozycja.

Dodam, że większość klientów to klienci zagraniczni, dlatego rozwiązanie umawiania ich na konkretną godzinę nie rozwiąże problemu.
W tej chwili wygląda to po prostu tak, że sobie sami pilnują kolejki na parkingu, jednak dla nich i dla firmy jest to problematyczne.

Za wszelkie sugestie dziękuję.

konto usunięte

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Dyspozytor + radio CB.
Przed wjazdem na teren zakładu zamieściłbym ogłoszenie na którym kanale kierowcy mogę oczekiwać na zezwolenie wjazdu.

Niewielki koszt wdrożenia, osoba rejestrująca dostawy może mieć pod ręką stację nadawcza i wzywać kierowców, bądź informować ich na bieżąco jaka jest sytuacja (na którą rampę mogą podjechać itp.)

Korzyści może być naprawdę wiele ................. :)
Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Tylko, przy takim rozwiązaniu dyspozytor nie wie którzy kierowcy są na parkingu i w jakiej kolejności przyjechali, żeby móc ich wpuszczać według porządku.

Brakuje jakieś informacji od strony kierowców. Lista, system informacyjny, poprzez który kierowca zasygnalizuje, że już jest i oczekuje zezwolenia na wjazd.

konto usunięte

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Kierowca w żaden sposób nie rejestruje swojej dostawy. Podjeżdża sobie na parking i ustawia się w kolejce ? Dopiero jak auto przed nim wjedzie na zakład on przesuwa sie w kolejce ?

Jak tak jest to jest tam samowolka i kto bardziej cwańszy ten szybciej wjedzie. Bo rozumiem że brama wjazdowa i parking jest oddalony od punktu rozładunku o parę km.

Kierowcy przyjeżdżają na załadunek czy rozładunek ? W sumie to w tych dwóch możliwościach powinni mieć dokument załadunku albo rozładunku (WZ,list przewozowy) i ktoś ich musi zarejestrować.

Do analizy twojego przypadku potrzebny byłby schemat zakładu i miejsca bram wjazdowych oraz personel obsługujący bramę wjazdową, bo ktoś ich wpuszcza na zakład ?
Musiałbyś podać więcej konkretów, bo domyślam się w obecnej sytuacji tkoś idzie po kierowce ?
Robert Chrzanowski

Robert Chrzanowski Purchasing &
Logistic Manager,
Stora Enso Narew

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Stworzyć system awizowania, kazdy przyjeżdzający awizuje się (wczesniej jesli zna godzinę, lub po przyjeżdzie).
Umieszczamy ekran z informacją jakie nr awizacji (auta) może wjezdzać + np. 5 nastepnych oczekującyh.
Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Dariusz Wojciechowski:
Kierowca w żaden sposób nie rejestruje swojej dostawy. Podjeżdża sobie na parking i ustawia się w kolejce ? Dopiero jak auto przed nim wjedzie na zakład on przesuwa sie w kolejce ?

Najpierw podjeżdża pod zakład i strażnik zapisuje go na liście, co przy dużej ilości odbiorców jest problematyczne, bo blokują wjazd i nie ma nad tym należytej kontroli. Kierowca orientuje się mniej więcej ile jest osób przed nim, kto ostatni i pilnuje sobie kolejki na parkingu.
Jak tak jest to jest tam samowolka i kto bardziej cwańszy ten szybciej wjedzie. Bo rozumiem że brama wjazdowa i parking jest oddalony od punktu rozładunku o parę km.

Dokładnie tak.

Kierowcy przyjeżdżają na załadunek czy rozładunek ? W sumie to w tych dwóch możliwościach powinni mieć dokument załadunku albo rozładunku (WZ,list przewozowy) i ktoś ich musi zarejestrować.

Przyjeżdżają pod załadunek po którym w biurze otrzymuje dokumenty, po okazaniu których straznik go wypuszcza z zakładu i może wpuścić kolejnego.

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,

ja bym proponowałbym stworzyć system awizowania który dał by możliwość spedytorowie z firmy transportowej awizować i Państwo nie będzie tym przejmować się. Jak na zaawizowany czas samochód spóźni się na15 min to będzie odrzucony i będzie czekać do następnego dnia. Vazha Gaprindashvili edytował(a) ten post dnia 17.01.13 o godzinie 09:35
Mateusz Bartkowiak

Mateusz Bartkowiak Analityk SAP,
Accenture Sp. z o.o.

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

System numerkowy. Na parkingu znajduje się pulpit, z którego kierowca po przybyciu pobiera numerek. Dyspozytor wzywa odpowiedniego kierowcę, informacja wyświetla się na jakiejś tablicy na parkingu, lub w bardziej ekonomicznym rozwiązaniu może to być CB. W zależności od potrzeb system powinien umożliwiać zmianę kolejki (tj. dyspozytor wybiera, który samochód ma podjechać, a nie FIFO, ale to wymaga podania przy pobraniu numerka przez kierowcę jakiś danych, na podstawie których może zostać zidentyfikowany).

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

...zrobić parking na samochody obok firmy...najprostsze rozwiązanie...a tak poważnie jeżeli to nie jest system pracy 24 godzinny dwóch gości z CB ( jeden na parkingu - drugi przy bramie / i tak jest portierem )....facet rejestruje ciężarówki na parkingu ( informacja o tym fakcie i sposobie jest na wielkiej tablicy w postaci tekstu w kilku języka ) i informuje gościa na bramie jaki samochód będzie wyjeżdżał z parkingu do firmy, gość daje mu dodatkowo na wyjeździe z parkingu przepustkę numerowaną z wpisanymi numerami rejestracyjnym ciężarówki ( aby uniknąć cwaniaczków driverów - a jest ich fuulll ) samochód wjeżdża do firmy oddając przepustkę...i tak codziennie...
kierowcy którzy przyjadą w nocy lub, gdy zakład jest nieczynny sami bedą pilnować kolejki ( vide ; tablica informacyjna na parkingu )...

konto usunięte

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,

ile tych ciężarówek jest dziennie i czy zakład pracuje w systemie 24h?
Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Łukasz T.:
Witam,

ile tych ciężarówek jest dziennie i czy zakład pracuje w systemie 24h?

Dziennie od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu. Zakład jest czynny 24h/dobę.
Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Adam Kacper B.:
...zrobić parking na samochody obok firmy...najprostsze rozwiązanie...a tak poważnie jeżeli to nie jest system pracy 24 godzinny dwóch gości z CB ( jeden na parkingu - drugi przy bramie / i tak jest portierem )....facet rejestruje ciężarówki na parkingu ( informacja o tym fakcie i sposobie jest na wielkiej tablicy w postaci tekstu w kilku języka ) i informuje gościa na bramie jaki samochód będzie wyjeżdżał z parkingu do firmy, gość daje mu dodatkowo na wyjeździe z parkingu przepustkę numerowaną z wpisanymi numerami rejestracyjnym ciężarówki ( aby uniknąć cwaniaczków driverów - a jest ich fuulll ) samochód wjeżdża do firmy oddając przepustkę...i tak codziennie...
kierowcy którzy przyjadą w nocy lub, gdy zakład jest nieczynny sami bedą pilnować kolejki ( vide ; tablica informacyjna na parkingu )...

Parking byłby najlepszym rozwiązaniem, ale niestety w pobliżu nie ma dostępnego placu do zagospodarowania. System pracy jest 4-brygadowy, czasami w nocy są większe odbiory niż w dzień, dlatego dyspozytor na parkingu nie jest dobrym rozwiązaniem. Bardziej zastanawiam się nad jakimś system informacyjnym, tablicą, tylko nie jestem za bardzo zorientowany o możliwościach zastosowania czegoś takiego i czy faktycznie taki system by się sprawdzał.
Dariusz G.

Dariusz G. Logistyk, Firma

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Mateusz Bartkowiak:
System numerkowy. Na parkingu znajduje się pulpit, z którego kierowca po przybyciu pobiera numerek. Dyspozytor wzywa odpowiedniego kierowcę, informacja wyświetla się na jakiejś tablicy na parkingu, lub w bardziej ekonomicznym rozwiązaniu może to być CB. W zależności od potrzeb system powinien umożliwiać zmianę kolejki (tj. dyspozytor wybiera, który samochód ma podjechać, a nie FIFO, ale to wymaga podania przy pobraniu numerka przez kierowcę jakiś danych, na podstawie których może zostać zidentyfikowany).

Takie rozwiązanie wydaje się być dość dobrym. Na pewno kierowca musiałby podać swoje nazwisko, żeby dyspozytor mógł zweryfikować czy jest na niego dyspozycja. I oczywiście o ile byłoby możliwe rozwiązanie problemu, np. wybrania przez kierowce nie swojego nazwiska, czy 'cwaniactwa' poprzez pobieranie kilku numerków (dla nadjeżdżających kolegów).
Sławomir Ranowicz

Sławomir Ranowicz Materials &
Logistics Manager

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Kiedys dostalem prezentacje systemu JANUS do sterowania ruchem pojazdow oraz pieszych firmy Winuel obecnie Sygnity. Mozesz poczytac.

http://pinpoint.microsoft.com/pl-pl/applications/syste...

konto usunięte

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Dariusz G.:
Łukasz T.:
Witam,

ile tych ciężarówek jest dziennie i czy zakład pracuje w systemie 24h?

Dziennie od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu. Zakład jest czynny 24h/dobę.

Aha, zakładam że ochronę macie i ktos na bramie pracuje. Więc to co było zaproponowane wyżej. CB radio u ochrony która sprawdza wjeżdżających. Przez CB niech zgłaszają nr rejestracyjny itp, dostją informację zwrotną o miejscu w kolejce i przyblizony czas (możliwość) wjazdu. Przy wjeżdzie weryfikowane są podane informacje przez CB, jeżeli się nie zgadza to nie wpuszczać. Mamy taki systemy i jest ok, dużego parkingu tez nie mamy, w kolejce jest najczęsciej 3-4 sam i czekają w bocznej drodze. a dostaw mamy 3-4 samochod na godzinę.
Mateusz Jacob

Mateusz Jacob Retail & e-Commerce
Logistics Jr Manager
at Sephora Poland

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Wg mnie to macie tam ladny 'balagan' :)

Najprostsze i najlepsze rozwiazanie (spodziewam sie ze przy takim obrocie nie jest to maly magazyn/firma/cokolwiek)
Brama straznicza + system elektronicznej awizacji - systemow jest pelno, o roznym stopniu supportu zewnetrznego i stopnia rozbudowania.
Polecam spojrzec np na Transwide czy rozwiazania z JDA
Osobiscie nie wyobrazam sobie pracowac przy takim stopniu obslugi logistycznej jak opisana na wstepie :)

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Zanim się zdecydujemy na rozwiązanie trzeba określić cele. Pytanie czy problem dotyczy dostaw, czy odbiorów. A może jedno i drugie? Czy z jakiegoś powodu jeden pojazd mimo, że dotarł później musi od razu wjechać na zakład a inni powinni poczekać. Ponadto chciałem zaznaczyć że CB generalnie nie powinno być używane komercyjnie. Najprościej jest tak:
A) w zleceniu określić miejsce zbiórki a nie zakład ( czyli parking) i podać numer referencji od odbioru lub wysyłki np. O11111, W11111 itd.
B) określić, że po przybyciu na parking kierowca ma nadać sms z numerem referencji na określony numer telefonu
C) telefon przyjmujęcy i wysyłający sms połączyć z komputerem w sieci ( mam taki program) w celu uniknięcia przekłamań na portierni. Telefon natychmiast wysyła powitanie / potwierdzenie i informuje ze pojazd został zarejestrowany w kolejce,
D) portiernia wysyła wezwanie SMS do wjazdu ( program może je nadać w języku odpowiednim dla kraju pochodzenia kierowcy ), wezwanie pozstaje zapisane w programie. Działy firmy mają wgląd w historię oparcji. Do obsługi nie potrzeba żadnych dodatkowych urządzeń ani ludzi.
Pozdrawiam
Damian Rólka

Damian Rólka Specjalista ds.
transportu

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,
Ja spróbowałbym w inny sposób:
Przy bramie wjazdowej na teren zakładu pracownik ochrony lub portier w prostej aplikacji (może być excel) rejestruje numer rejestracyjny pojazdu, godzinę podstawienia, numer telefonu kierowcy i jego narodowość.
Po zanotowaniu danych wysyła krotką, wcześniej przygotowaną informację z szablonu w języku kierowcy na jego nr .
Informacja zawiera: Ilość samochodów oczekujących w kolejce pomnożoną przez średni czas obsługi pojazdu co daje prognozowaną godzinę załadunku.
Jeżeli kierowca otrzymał informację potwierdza to prawidłowość zapisanego numeru.
Dyspozytor również ma dostęp do tego pliku.
Widzi ilość samochodów, oraz w prosty sposób jest w stanie sortować dane ustawiając samochody wg kolejności w jakiej podjeżdżały pod bramę.
Jeżeli zwalnia się rampa załadowcza wysyła sms na telefon kierowcy z informacją o numerze rampy pod którą ma się podstawić.

Z tego co wcześniej przeczytałem, to parking znajduje się kilka km od miejsca załadunku.
Komunikacja przez CB może okazać się problematyczna dla niektórych kierowców: mniejszy zasięg, brak CB, czy problem porozumienia z obcokrajowcami…
Tablica informacyjna na parkingu jest dobrym rozwiązaniem przy założeniu, że działa bezawaryjnie i parking jest własnością firmy
Jacek Wysocki

Jacek Wysocki Sales Manager,
SI-Consulting Sp. z
o.o.

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,

Widzę, że pojawiają się różne sposoby na rozwiązanie problemu wjazdu ciężarówek na zakład.
Zapraszam do kontaktu w tej sprawie na maila: jwysocki@sygnity.pl.
Chętnie zaprezentuję rozwiązanie o nazwie "JANUS", które rozwiązuje powyższy problem.

Pozdrawiam
Jacek Wysocki
Bartosz Lementowicz

Bartosz Lementowicz Always go forward

Temat: Rozwiązanie wjazdu ciężarówek na zakład

Witam,
Ja bym spróbował wstępnie zrobić 2 rzeczy.
Po pierwsze - Spedytor awizuje samochód na którą godzinę będzie na zakładzie - i w jego gestii jest rozmowa z kierowcą na którą ten samochód ma być.
Spedytor/dyspozytor musi poinformować magazyn - Państwa - o której będzie dane auto.

Następnie dla każdej awizacji w kolejności czasu przyjazdu samochodu nadawany jest numerek które dane auto będzie posiadało. Przykład:
Na zakład będzie jechało z punktu X 5 aut.
zakładamy że wszystkie będą tego samego dnia na miejscu rozładunku/załadunku/przeładunku.
AUTO1 - 15:00 czas przyjazdu który podaję spedytor/dyspozytor/kierowca(uważam że może być wyznaczona osoba z firmy która będzie również sprawdzała z kierowcą bezpośrednio fizyczny czas przyjazdu)
AUTO2: 06:30
AUTO3: 06:40
AUTO4 22:00
AUTO5 : 14:50

i teraz możemy sobie auta poukładać, od tego co będzie najszybciej do tego co będzie najpóźniej:
Kolejność/Numerek
Auto2 - nr 1
Auto3 - nr2
auto5- nr3
auto1- nr4
auto4-nr5

Kierowcy dostają przydzielone numery (Zanim przyjadą do miejsca rozładunku/załadunku)
i przed wjazdem na parking powinna być umieszczona tablica z:
Numery aut które są obecnie w trakcie rozładunku/załadunku - po zakończonym zał/rozł jest informacja Finished
i numery aut które mają się podstawić. Przykład:

AUTO2 - Finished.
AUTO3 - Unloading proccess.

Next trucks in que:
AUT5 - Go to unloading/loadin place(lub jakaś nazwa zakładu)
AUT1 - Prepare for going to .....
AUT4- waiting

Taka moja propozycja:)



Wyślij zaproszenie do