Robert Magolon

Robert Magolon Manager ds.
Kluczowych Klientów

Temat: plan załadunków

Witam
Może mi ktoś pomoże w zagadnieniu programu do organizacji, śledzenia i awizowania załadunków?
Muszę w magazynie wdrożyć jakiś program, który pozwoli na śledzenie stanu. Poniżej opis jak ja widziałbym to:
- rejestrację daty i czasu przyjazdu samochodu,
- wpisanie nr rejestracyjnego ciągnika/naczepy,
- wpisanie numeru zamówienia
- wpisanie rampy, pod którą samochód został podstawiony,
- wpisanie numeru plomby,
- wpisanie czasu zakończenia poszczególnych operacji takich jak czas zakończenia załadunku, rejestracja godziny wyjazdu auta z zakładu
Z góry dziękuję za pomoc

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Rozumiem, że chodzi o narzędzie do śledzenia statusu załadunku.:
- przygotowana wysyłka = >numer wysyłki,
= ilość palet,
= asortyment
=z palca ustawiasz pod która rampę,
- awizacja załadunku
=dane od spedycji
= nry pojazdu,
= dane kierowcy = > możliwość automatycznego wygenerowania dokumentów przewozowych?
- potwierdzenie rozpoczęcia załadunku
- ilość palet (etykiet transportowych)
- potwierdzenie zakończenia => wygenerowanie dokumentów przewozowych, faktur.

Moim zdaniem, z praktyki, takie rozwiązanie jest możliwe w większości WMS współpracujących z programami OT. Kwestia ile tego Masz i na ile Cię stać. Sprawa następna to po kuknieciu na zdjęcia Twojego magazynu, mam wrażenie, że ładujesz na masę nie na ilość. Tutaj idealny byłby program spięty z wagą( Brutto - Netto), identyfikujący ważenie po wpisaniu numerów pojazdu. Czas tutaj jest raczej sprawą drugorzędną. Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.06.14 o godzinie 20:09
Barbara Pieńkowska

Barbara Pieńkowska logistyka,
nauczanie, CI/lean

Temat: plan załadunków

Panie Robercie - opisuje Pan jedną z dwóch części, które będą tutaj potrzebne - ważne na równi ze szczegółami które opisał Pan Piotr.

Ja bym skupiła się na szczególe - czy do wprowadzania zamówień będzie wyznaczona konkretna osoba - chodzi o to, czy będzie robiła to at hot - wtedy program może automatycznie generować datę i godzinę przyjazdu, w przeciwnym wypadku trzeba zapisać na karteczce a potem wklepać ręcznie - czyli więcej pracy.

Czy chce Pan połączyć swój system WMS z tym u klienta/klientów - gdyby takie sprzężenie nastąpiło, po wpisaniu przez pracownika Pańskiego magazynu nr zamówienia, automatycznie uzupełniłoby się w jego szczegóły (asortyment, waga, ilości jednostek ładunkowych, ich rodzaj, etc - tutaj musiałby Pan znać oprogramowanie klientów oczywiście), jeśli byłoby to zbyt skomplikowane/za drogie to pozostaje wpisywanie z palca przez pracownika przyjęć + zeskanowane przez magazynierów by mieć informację czy dostawa jest zgodna/niezgodna z dokumentami. Do tego - a mega rację ma p. Piotr - możliwość tworzenia dokumentów zarówno dostaw, wydań jak i transportowych za pomocą jednego przycisku :)

A jeśli chodzi o oprogramowania - na pewno coś takiego ma SAP, Optima, no i pozostają programy utworzone specjalnie pod firmę. Na pewno warto porównać ich oferty, bo nie oszukujmy się, taki program to 'święta krowa' magazynu - tutaj wręcz trzeba mieć, praktycznie na telefon, programistę, który będzie działał, jak coś się 'wywali' (a może, bo jest to praca z wielką bazą danych).

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Co do konkretnego dostawcy nie będę się wypowiadał. Wybór zależy od wielkości magazynu i wysyłek, oczekiwanych funkcjonalnościach i obsłudze. Jest wielu dostawców równie dobrych jak Oracle i równie ciekawe są ich rozwiązania. Kwestia ustalenia oczekiwań.
Damian Rólka

Damian Rólka Specjalista ds.
transportu

Temat: plan załadunków

Panie Robercie,
Z tego co zrozumiałem to chyba zależy Panu na programie monitorującym czas poszczególnych operacji związanych z załadunkami/rozładunkami samochodów od czasu ich wjazdu na teren zakładu do czasu wyjazdu.
Dodatkowo czas rozpoczęcia i zakończenia załadunku/rozładunku ma na celu zmierzenie czasu poszczególnych operacji co prawdopodobnie docelowo ma sprawdzać wydajność i optymalizować pracę osób zatrudnionych w magazynie.
Nie znam organizacji Pana firmy, ale zakładam że aby wjechać na teren zakładu trzeba przejechać przez bramę, lub szlaban przy którym znajduje się stanowisko ochrony/portiernia.
Sposobów pewnie są dziesiątki…
1. Pracownik ochrony/portier w komputerze wpisuje datę i godzinę przyjazdu samochodu oraz numery rejestracyjne zespołu pojazdów.
Magazynier po przyjeździe kierowcy wskazuje mu rampę i uzupełnia dane dotyczące :
- numeru zamówienia
- rampy, pod którą samochód został podstawiony,
- numeru plomby,
- wpisanie czasu zakończenia poszczególnych operacji takich jak czas zakończenia załadunku
Przy wyjeździe samochodu portier uzupełnia godzinę wyjazdu.
2. Pracownik ochrony/portier wydaje kierowcy przepustkę z unikalnym numerem na dany dzień (w tej samym dniu nie może się powtórzyć numer) Na przepustce jest kod kreskowy, który zostaje zeskanowany i tym samym informacja trafia do komputera, na którym docelowo zostanie utworzy raport. Takie rozwiązanie sprawdzi się jeżeli ma Pan wcześniej awizowane samochody a pracownik przy bramie przyporządkuje numer przepustki do konkretnego transportu.
Magazynier skanuje przepustkę otrzymaną od kierowcy tym samym odnotowując czas rozpoczęcia załadunku.
Kolejne skanowanie to np. kod kreskowy przy rampie definiujący jej numer.
Ostatni skan magazyniera kończy załadunek
Przy wyjeździe kierowca zdaje przepustkę, którą skanuje portier co daje godzinę wyjazdu samochodu.
Nie mam na chwilę obecną pomysłu jak w to wszystko wkleić skanowanie plomb ;)

3. Najprościej wydrukować tabele z poszczególnymi operacjami związanymi z załadunkami i przekazać je na bramę.
-Portier:
* wydaje kartę i uzupełnia czas wjazdu oraz numery zespołu pojazdów
-Kierowca przekazuje kartę magazynierowi, który:
* wpisuje numer zamówienia
* wpisuje rampę, pod którą samochód został podstawiony,
* wpisuje numeru plomby,
* wpisuje czasu zakończenia poszczególnych operacji takich jak czas rozpoczęcia i zakończenia załadunku,
-Magazynier przekazuje kartę kierowcy, który oddaje ją portierowi przy wyjeździe a on uzupełnia godzinę wyjazdu samochodu.
Na koniec zostaje zebranie wszystkich kart i „wklepanie” np. do arkusza excel i powyciąganie interesujących Pana raportów.
Nie znam się na transporcie kontenerowym i nie wiem jaka jest dopuszczalna waga takiego ładunku, ale zakładając ,że średnio jest to 24t, to przy Państwa możliwościach
2x 330ton / 24h - (330 rozładowanych / 330 załadowanych)
daje ok. 28 transportów co przy odrobinie wprawy można wpisać w czasie nie przekraczającym 60min

Co do programu, to ja osobiście pracowałem z SAP i na pewno ma takie możliwości, innych nie znam

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Excell . Doskonałe przy góra 40 załadunkach na dobę. Można doskonale zorganizować pracę magazyn/transport. Powyżej tej ilości niestety praktyka prosi o coś bardziej automatycznego. Miałem taką tabelę pracując w Byd-Meat, zaowocowało to przyspieszeniem pracy magazynu i zwiększeniem terminowości dostaw na "punktach". Zwiększyło także dyscyplinę kierowców na bramie i w zakładzie, zwyczajnie brama nie przepuszczała kierowcy niezaznaczonego w grafiku. Magazyn pracował mniej chaotycznie i miał czas na przygotowanie dokumentów i kontrolę zamówień.

W "automatycznej" pracy, numer plomby można wbić ręcznie przy operacji potwierdzenia zakończenia załadunku. To jest oczywiście kwestia informatyczna.

PS.
Panie Damianie, profil. Ciekawiej się dyskutuje widząc doświadczenie interlokutora. ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.06.14 o godzinie 00:49
Robert Magolon

Robert Magolon Manager ds.
Kluczowych Klientów

Temat: plan załadunków

Witam
Dziękuję za podpowiedzi, nie spodziewałem się nawet.
Na Excel-u w tej chwili pracujemy, zrobiłem sam takie proste narzędzie ale kłopot jest taki, że często równocześnie kilka osób chce wejść do tego pliku w sieci a nie można. Poza tym podstawowa wada - taki plik można usunąć przez przypadek (zapisują się kopie co prawda ale kłopot).
Może opiszę jak to wygląda, bądź jak chciałbym aby wyglądało:
1. Dział sprzedaży rozmawia z klientem i sprzedaje mu co tam sprzedaje i umawia środek transportu
2. Następnie wpisuje wszystkie parametry niezbędne do realizacji załadunku: numer zamówienia, numery auta oraz datę i godzinę, na którą awizowane jest auto do załadunku (żeby sobie środki transportu nie jeździły w cały świat, a tak niestety teraz jest)
3. Auto podstawia się pod wartownię na określoną godzinę, jest ważone i ochrona kieruje pod konkretny magazyn, auto podstawia się pod rampę załadunkową, brygadzista na magazynie otwiera plan załadunków, sprawdza numery i drukuje zamówienie dedykowane pod ten konkretny załadunek/klienta
4. Po zakończeniu załadunku potwierdza w planie godzinę zakończenia (i tutaj właściwie też można sprawdzić jak długo trwał sam załadunek) wpisuje numer plomby, drukuje CMR i zwalnia auto do wyjazdu na wagę samochodową
5. Auto po załadunku jest ważone, ochrona sprawdza zgodność plomby i potwierdza wyjazd samochodu (godzina)
W naszym przypadku towar ładowany jest "luzem" w workach po około 30-50 kg więc liczy się waga załadunku (może być z dokumentu MM oraz liczba opakowań. W tej chwili mam z tego projekt i właśnie szukam najbardziej przyjaznego programu dedykowanego do planu załadunków

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Witam,

Jeśli kilka osób chce wejść do pliku excell proszę spróbować ten plik umieścić w chmurze np stworzyć sobie kilka kont mailowych np. na gmailu i podzielić się z tymi osobami plikiem. Z tego co pamiętam jeśli kilka osób ma dostęp do pliku w jednym miejscu i jest on współdzielony to jeśli np. zaloguje się Pan na maila i ktoś inny coś w nim zmienia to widzi Pan to u siebie w czasie rzeczywistym i każda zmiana przez różne osoby jest w jednym miejscu na jednym i tym samym pliku.

Pozdrawiam,
Robert Magolon

Robert Magolon Manager ds.
Kluczowych Klientów

Temat: plan załadunków

Hmmm. Dziękuję za podpowiedź, mimo wszystko wolałbym jednak program, który jest dokładnie dedykowany jako narzędzie do awizowania aut i planowania załadunków

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Robert M.:
Witam
Dziękuję za podpowiedzi, nie spodziewałem się nawet.
Na Excel-u w tej chwili pracujemy, zrobiłem sam takie proste narzędzie ale kłopot jest taki, że często równocześnie kilka osób chce wejść do tego pliku w sieci a nie można. Poza tym podstawowa wada - taki plik można usunąć przez przypadek (zapisują się kopie co prawda ale kłopot).
Może opiszę jak to wygląda, bądź jak chciałbym aby wyglądało:
1. Dział sprzedaży rozmawia z klientem i sprzedaje mu co tam sprzedaje i umawia środek transportu
2. Następnie wpisuje wszystkie parametry niezbędne do realizacji załadunku: numer zamówienia, numery auta oraz datę i godzinę, na którą awizowane jest auto do załadunku (żeby sobie środki transportu nie jeździły w cały świat, a tak niestety teraz jest)
3. Auto podstawia się pod wartownię na określoną godzinę, jest ważone i ochrona kieruje pod konkretny magazyn, auto podstawia się pod rampę załadunkową, brygadzista na magazynie otwiera plan załadunków, sprawdza numery i drukuje zamówienie dedykowane pod ten konkretny załadunek/klienta
4. Po zakończeniu załadunku potwierdza w planie godzinę zakończenia (i tutaj właściwie też można sprawdzić jak długo trwał sam załadunek) wpisuje numer plomby, drukuje CMR i zwalnia auto do wyjazdu na wagę samochodową
5. Auto po załadunku jest ważone, ochrona sprawdza zgodność plomby i potwierdza wyjazd samochodu (godzina)
W naszym przypadku towar ładowany jest "luzem" w workach po około 30-50 kg więc liczy się waga załadunku (może być z dokumentu MM oraz liczba opakowań. W tej chwili mam z tego projekt i właśnie szukam najbardziej przyjaznego programu dedykowanego do planu załadunków

Proces już jest, zatem pozostaje znalezienie odpowiedniego programu. Choć ja CMR i pozostałe dokumenty przewozowe wydawałbym dopiero po ważeniu, skoro waga także odgrywa swoją rolę.
Agnieszka Nowotny

Agnieszka Nowotny Ciągle poszukuję
nowych wyzwań.. If
You want achived
targ...

Temat: plan załadunków

Polecam program transwide
Jakub Gaszak

Jakub Gaszak Group IT Manager,
impress Decor Polska
Sp. z o.o.

Temat: plan załadunków

A ja polecam firmę BTF Projecting. Mają program awizacja.com
Program został dostosowany do naszych procedur i pracy magazynu.
Drukuje CMR, został podpięty z naszym ERP.
Maciej Poskrop

Maciej Poskrop CEO - programista,
wdrożeniowiec,
Maciosoft

Temat: plan załadunków

Gotowe rozwiązanie SPEDTRANS SQL 6.000 http://www.listprzewozowy.com.pl/program_dla_transport...

Rozbudowany TMS, pełna integracja z RABEN, SCHNEK, DHL, POCZTA POLSKA, TNT

konto usunięte

Temat: plan załadunków

Witam Panie Macieju
Mam pytanie czy przez Pana rekomendowany program SPEDTRANS SQL 6.000 można spinać z ERP tak aby dane migrowały z ERP do SPEDTRANS SQL 6.000 oraz w drugą stronę
z ERP do SPEDTRANS SQL 6.000 : adres dostawy , adres płatnika, nr dokumentu dostawy, nr. zam klienta.
z SPEDTRANS SQL 6.000 do ERP : nr. listu przewozowego, określenie jednostki logistycznej , waga jednostki logistycznej, dane przewoźnika, data nadania

ERP MICROSOFT AX4

RÓWNIEŻ

ERP OPTIMA XL
Maciej Poskrop

Maciej Poskrop CEO - programista,
wdrożeniowiec,
Maciosoft

Temat: plan załadunków

dzień dobry

możemy zintegrować się z dowolną inną bazą danych. CDN XL i CDN OPTIMA mamy zrobione w kilku wdrożeniach, służymy referencjami. Proszę spojrzeć na link: http://www.listprzewozowy.com.pl/spedtrans_sql_oprogra...

Poza tym, możemy dowolnie dostosować interfejs do wymagań Klienta.
Maciej Poskrop

Maciej Poskrop CEO - programista,
wdrożeniowiec,
Maciosoft

Temat: plan załadunków

ps. migracja danych - tak, dwukierunkowa.

adn. "adres dostawy , adres płatnika, nr dokumentu dostawy, nr. zam klienta" - tak, łącznie z aktualizacją kartotek. Importujemy dokumenty o danym statusie np. "do wysyłki"

adn. "nr. listu przewozowego, określenie jednostki logistycznej , waga jednostki logistycznej, dane przewoźnika, data nadania" .... możemy oddać takie dane w widoku - ale sama aktualizacja w bazie systemu źródłowego (WMS/ERP) jest po stronie wdrożeniowca WMS/ERP czyli po Państwa stronie. Tak jest najhigieniczniej :) co by każdy odpowiadał za swoje struktury danych itd.

.... inne szczegóły do analizy.

Temat: plan załadunków

Mogę z czystym sumieniem polecić Panu system WHC. Super prosty w użyciu, co jest istotne ze względu na "opór materii" przy wdrażaniu nowych rozwiązań :) Koszty wdrożenia z tego co się orientuje nie są duże

Następna dyskusja:

Programy do optymalizacji z...




Wyślij zaproszenie do