Temat: plan załadunków
Panie Robercie,
Z tego co zrozumiałem to chyba zależy Panu na programie monitorującym czas poszczególnych operacji związanych z załadunkami/rozładunkami samochodów od czasu ich wjazdu na teren zakładu do czasu wyjazdu.
Dodatkowo czas rozpoczęcia i zakończenia załadunku/rozładunku ma na celu zmierzenie czasu poszczególnych operacji co prawdopodobnie docelowo ma sprawdzać wydajność i optymalizować pracę osób zatrudnionych w magazynie.
Nie znam organizacji Pana firmy, ale zakładam że aby wjechać na teren zakładu trzeba przejechać przez bramę, lub szlaban przy którym znajduje się stanowisko ochrony/portiernia.
Sposobów pewnie są dziesiątki…
1. Pracownik ochrony/portier w komputerze wpisuje datę i godzinę przyjazdu samochodu oraz numery rejestracyjne zespołu pojazdów.
Magazynier po przyjeździe kierowcy wskazuje mu rampę i uzupełnia dane dotyczące :
- numeru zamówienia
- rampy, pod którą samochód został podstawiony,
- numeru plomby,
- wpisanie czasu zakończenia poszczególnych operacji takich jak czas zakończenia załadunku
Przy wyjeździe samochodu portier uzupełnia godzinę wyjazdu.
2. Pracownik ochrony/portier wydaje kierowcy przepustkę z unikalnym numerem na dany dzień (w tej samym dniu nie może się powtórzyć numer) Na przepustce jest kod kreskowy, który zostaje zeskanowany i tym samym informacja trafia do komputera, na którym docelowo zostanie utworzy raport. Takie rozwiązanie sprawdzi się jeżeli ma Pan wcześniej awizowane samochody a pracownik przy bramie przyporządkuje numer przepustki do konkretnego transportu.
Magazynier skanuje przepustkę otrzymaną od kierowcy tym samym odnotowując czas rozpoczęcia załadunku.
Kolejne skanowanie to np. kod kreskowy przy rampie definiujący jej numer.
Ostatni skan magazyniera kończy załadunek
Przy wyjeździe kierowca zdaje przepustkę, którą skanuje portier co daje godzinę wyjazdu samochodu.
Nie mam na chwilę obecną pomysłu jak w to wszystko wkleić skanowanie plomb ;)
3. Najprościej wydrukować tabele z poszczególnymi operacjami związanymi z załadunkami i przekazać je na bramę.
-Portier:
* wydaje kartę i uzupełnia czas wjazdu oraz numery zespołu pojazdów
-Kierowca przekazuje kartę magazynierowi, który:
* wpisuje numer zamówienia
* wpisuje rampę, pod którą samochód został podstawiony,
* wpisuje numeru plomby,
* wpisuje czasu zakończenia poszczególnych operacji takich jak czas rozpoczęcia i zakończenia załadunku,
-Magazynier przekazuje kartę kierowcy, który oddaje ją portierowi przy wyjeździe a on uzupełnia godzinę wyjazdu samochodu.
Na koniec zostaje zebranie wszystkich kart i „wklepanie” np. do arkusza excel i powyciąganie interesujących Pana raportów.
Nie znam się na transporcie kontenerowym i nie wiem jaka jest dopuszczalna waga takiego ładunku, ale zakładając ,że średnio jest to 24t, to przy Państwa możliwościach
2x 330ton / 24h - (330 rozładowanych / 330 załadowanych)
daje ok. 28 transportów co przy odrobinie wprawy można wpisać w czasie nie przekraczającym 60min
Co do programu, to ja osobiście pracowałem z SAP i na pewno ma takie możliwości, innych nie znam