Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

witam, mam ogromną prośbę. Pisze obecnie prace z zakresu logistyki dystrybucji, mimo iz studiuje zarządzanie w turystyce. Dlatego jestem tak jakby samoukiem w tej dziedzinie. Czy ktoś mógłby naprowadzić mnie na odpowiedni temat badań do pracy z tego zakresu, bo wydaje mi sie iz moj tor myślenia jest zawężony. Przedmiotem moich badań miały być systemy informacyjne,lub też jakosc w obsłudze klienta w firmach logistycznych. Chętnie poznam Wasze opinie.

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Witam,

myślę że książka "Logistyka Dystrybucji" K.Rutkowkiego to dobry start. podaję linka. Sama analiza spisu treści może coś podpowiedzieć jeśli idzie o wybór tematu.

Pozdrawiam i powodzenia życzę

link do informacji nt publikacji: http://www.wydawnictwo.waw.pl/product_info.php?product...
Marek Biesiekierski

Marek Biesiekierski poszukuje nowych
wyzwań

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

A ja bym się zastanowił, dlaczego nikt nie chce konkurować z Schenkerem na rynku dystrybucji krajowej. Oczywiście Schenker, a wcześniej Spedpol jest tradycyjnym dystrybutorem. Był kiedyś jedynym. Dziś zaczynają go skrobać po piętach kurierzy (i to następny ciekawy temat - Od kuriera do dystrybutora), ale jeszcze dużo czasu potrwa zanim będą stanowić realną konkurencję.

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Moim zdaniem (a mam kilkunastoletnie doświadczenie jako "kurier" i spedytor) barierą jest raz wielkość inwestycji, ktore trzeba poczynić, dwa - kwestia podjęcia decyzji i co za tym idzie zmiany profilu działania. Ponieważ wielkie firmy rozwijają koncepcję "Mc Donadls", robią czy usiłują robić i jedno i drugie. nie twierdzę, że to się nie może udać, ale na pewno wymaga czasu. Schenker podjął decyzję wcześniej i startował skądinąd. Myślę, że sporo też zależy od ludzi
Marek Biesiekierski

Marek Biesiekierski poszukuje nowych
wyzwań

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Schenker nigdy nie był kurierem. Część krajowa, czyli Spedpol powstał z PSK i dostał cały rynek byłego monopolisty. Redukcje zatrudnienia, zmniejszanie ilości terminali były dobre dla firmy, ale otworzyły drzwi dla konkurencji. Zaczął wchodzić w to Raben, kupując większość pozostawionych przez Spedpol terminali, ale nie rozwinął się do poziomu Spedpolu.
Rynek jest ogromny i cały czas rośnie. Owszem dużą barierą wejścia jest to, że trzeba pokryć całą Polskę, a to kosztuje. Ale są firmy, które mają bazę do takiego ruchu, a nie wykonują go. Może rzeczywiście brak decyzji inwestycyjnej, bo właściciele nie chcą już dużych inwestcji, chcą raczej zbierac profity za zeszłe lata.
Krzysztof Rzepczyński

Krzysztof Rzepczyński manager logistyki

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Ja również polecam ksiazki K.Rutkowskiego. Wejdz na strone SGH/K.Rutkowski i tam cos wybierzesz.

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

W kwestii ludzi zgodzę się z Pawłem każdą dobrą firmę tworzą ludzie nie logo.
Wracając do wątku Marka, sporo firm zaczyna bardzo poważnie myśleć o konkurencji z SCHENKER, RABEN, czy DHL. Z mojej wiedzy wynika że niektóre z nich podjęły działania w TYM kierunku i mają naprawdę duże szanse wchodząc na rynek z „jakością” nie „ilością”
Dariusz Zieliński

Dariusz Zieliński Dyrektor logistyki

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Witaj
Zajrzyj do Logistyki Dystrybucji Anna Czubała, prosta i przystępna na sam początek.
Pozdrwiam
Rafał Haendel

Rafał Haendel Net Trade - Prezes
Zarządu

Temat: inspiracja z zakresu logistyki dystrybucji

Witam ,
dla Katarzyny

podejmij temat informatyki w firmach logistycznych, nasz rynek ma wiele jeszcze do zrobienia w tej dziedzinie, zwłaszcza firmy średnie.

Co do drobnicy.
Hmn, myślę że kazdy z Panów ma trochę racji. Obserwuję i uczestniczyłem w tym rynku dość długi okres.Byłem jednym z inicjatorów powstawania drobnicy w Servisco (obecnie DHL), potem jako prywatny przedsiębiorca uczestniczyłem w "tworze" PST24 z inicjatywy CJ Int. Firm podejmujących walkę o rynek drobnicowy jest całkiem nie mało, choć b.cięzko konkurować im z Schenkerem z uwagi na infrastrukturę którą "otrzymał". Poziom obsługi Schenker'a według moich obecnych doswiadczeń ma wiele do życzenia (cały czas przypomina mi stary PSK) i mniejsze firmy oferujące zblizony poziom cenowy ale są "bliżej" klienta mają wiele szans. Może pewnego rodzaju integracja jak w Niemczech (Online Systemlogistik czy IDS-Logistik). Zresztą wiele systemów opartych na kilku mniejszych firmach tworzą już dziś europejskie sieci drobnicy.
Pozdrawiam :)

Następna dyskusja:

SZKOLENIE Z ZAKRESU LOGISTYKI




Wyślij zaproszenie do