Julia M.

Julia M. Progress Project Sp.
z o.o.

Temat: [7-8.04.2011r.] Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa


Obrazek


Serdecznie zapraszamy na szkolenie:

Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa 7-8 kwiecień 2011r. Wrocław
więcej: http://szkolenia.progressproject.pl/szczegoly/transpor...

Program szkolenia:

1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:

* warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
* czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
* inne formuły: RAFT, COMBITERMS.

2. Loco, franco, Ab Werk i inne – jak to tłumaczyć?

3. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000:

* obowiązki kupującego i sprzedającego,
* ryzyko kupującego i sprzedającego,
* koszt kupującego i sprzedającego,
* PRZEJŚCIE RYZYKA I KOSZTU w poszczególnych formułach INCOTERMS:
o Wszystkie rodzaje transportu:
+ EXW - EX WORKS,
+ FCA - FREE CARRIER,
+ CPT - CARRIAGE PAID TO,
+ CIP - CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO,
+ DAT - DELIVERED AT TERMINAL,
+ DAP - DELIVERED AT PLACE,
+ DDP - DELIVERED DUTY PAID.
o Tylko transport morski i wodny-śródlądowy:
+ FAS - FREE ALONGSIDE SHIP,
+ FOB - FREE ON BOARD,
+ CFR - COST AND FREIGHT,
+ CIF - COST INSURANCE FREIGHT.
+ obowiązki kupującego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).

4. CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO:

* „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C.

5. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:

* brak informacji o wersji warunków dostaw,
* warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt, do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
* EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
* nadużywanie EXW,
* stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
* nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP,
* szukanie w warunkach dostaw tego, czego tam nie ma np.: warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.

6. Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki:

* dokumenty przewozowe i spedycyjne:
o zlecenie przewozowe,
o zlecenie spedycyjne,
* listy przewozowe:
o drogowy CMR,
o kolejowy CIM,
o konosament morski (B/L).

7. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).

8. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:

* podział / rodzaje ubezpieczeń:
o OCP (przewoźnika),
o CARGO (ładunku),
o OCS (spedytora).
* specyfika, różnice, pułapki,
* wyjaśnienie pojęć:
o wartość ubezpieczenia,
o suma ubezpieczenia,
o franszyza integralna,
o franszyza redukcyjna,
o udział własny,
* rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
* rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
* instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
* praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.

9. Przewozy samochodowe:

* Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
o zakres stosowania,
o pojęcie osoby uprawnionej,
o podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
o relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
o reklamacja - jak to robić prawidłowo.
* Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):
o zakres stosowania,
o pojęcie osoby uprawnionej,
o podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
o relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
o reklamacja - jak to robić prawidłowo.


Dlaczego Progress Project, co nas wyróżnia:

- W każdym, kolejnym roku realizujemy coraz więcej szkoleń i
projektów, co motywuje nas do ciągłego doskonalenia i wytężonej
pracy, aby nadal być dla Państwa solidnym partnerem biznesowym,
- Posiadamy najlepszych specjalistów i ekspertów dedykowanych do
projektów szkoleniowo-doradczych,
- Najwyższa jakość obsługi i zadowolenie Klienta są dla nas
priorytetem (jesteśmy w trakcie wdrażania ISO 9001),
- Wspieramy wprowadzanie zmian i inspirujemy do zmian, ale tylko
wtedy, gdy jest to konieczne,
- Podejmujemy się tylko tych działań szkoleniowych i doradczych,
dzięki którym nasi Klienci osiągną mierzalne efekty biznesowe.

ODBIERZ RABAT 5% - 20%

Zapytania/zgłoszenia:
marketing@progressproject.pl
22 829 55 55
http://progressproject.pl