Łukasz J.

Łukasz J. Prezes Zarzadu,
Fundacja Laera

Temat: plan kont i księgowość firmy budowlanej

Witam,

Mam taki maleńki problem, otóż, firma budowlana która do tej pory miała ogromny chaos w dokumentach, przechodzi na pełną księgowość, w związku z czym muszę przygotować dla nich plan kont i opracować całą politykę księgowania. Mam z tym wiele wątpliwości, gdyż oni nie są w stanie wyliczyć materiałów i kosztów poszczególnej budowy. Dlatego też proszę o radę, czy w firmie budowlanej, prowadzącej kilka robót jednocześnie, możemy zrezygnować z kont zespołu 3-go, a wszystkie materiały księgować w koszty na kocie 4 lub 5? No i kolejne pytanie czy powinniśmy jednak zmusić kierownika budowy do opisywania faktur, tj. czy budynek 1 księguję na kotach 4xx -1xx -1xxx a budynek 2 na kontach 4xx -2xx -1xx, czy mogę wszystkie budowy prowadzić na jednym koncie?
Z góry dziękuję za pomoc.

Ps. może ktoś ułatwić mi życie i udostępnić plan kont z polityką księgowania? :)