konto usunięte

Temat: medytacja Amitabhy


Obrazek

Praktyki Buddy Amitabhy należą do bardzo ważnych medytacji wadżrajany. Istnieje duża różnorodność praktyk związanych z Amitabhą zaczynając od krótkich medytacji po rozbudowane rytuały.
Praktyka medytacji Buddy Amitabhy jest kompletną ścieżką prowadzącą do stanu Buddy. Zanim jednak osiągniemy ten ostateczny cel, przynosi ona między innymi błogosławieństwo szybkiego oczyszczenia splamień i pogłębienia duchowego wglądu, a po śmierci prowadzi ona do odrodzenia w Czystej Krainie Dełaczen. Praktyki Amitabhy często wykonuje się też w intencji wyzwolenia tych, którzy właśnie znajdują się w stanie bardo. W Karma Kagyu praktyki Amitabhy związane są głównie z poziomem anuttarajoga tantr. Najczęściej praktykowaną w Karma Kagyu medytacją Amitabhy jest sadhana zwana "Sadhana czystej krainy Dełacien". Tekst tej sadhany jest tzw. termą umysłu odkrytą przez tertona Mindziura Dordże. Terma ta należy do tzw. przekazu Namcie "dharma przestrzeni". Terton Mindziur Dordże miał wiele wizji różnych aspektów buddhy, od których otrzymał szereg nauk. Wiele medytacji praktykowanych w Karma Kagyu pochodzi z wizji tego tertona np. guru joga II karmapy. Wspomniana tutaj sadhana Amitabhy pochodzi wprost od buddhy Amitabhy, który przekazał ją tertonowi Mindziurowi Dordże. Praktyka Amitabhy "Sadhana czystej krainy Dełacien" należy do anuttarajogatantry, do tantr ojcowskich. Niemniej podczas fazy powtarzania mantry stosuje się dodatkową wizualizację zwaną „kręgiem ognia”, która jest praktykowana zgodnie z tantrami matczynymi.
"Sadhana czystej Krainy Dełacien" jest kompletną i wszechstronną praktyką jidama Amitabhy. Jak każda praktyka jidama składa się ona z fazy stwarzania tyb. czierim i fazy doskonałości tyb. dzogrim. Ponadto zawiera ona takie elementy jak np.:
- praktyka dla zmarłych
- praktyka długiego życia związana z pięcioma dakiniami zwanymi „Pięć Szybkich”
- praktyka strażników czystej krainy Dełaczen tj. Szing Kionga i jego partnerki wraz z orszakiem.
- ganapudża zwana „Deszcz błogosławieństw”(ten element praktykuje się okazjonalnie np. w szczególne dni kalendarza księżycowego itp.)

Sadhana czystej Krainy Dełacien" jest to rozbudowana wersja praktyki Amitabhy, którą zazwyczaj praktykuje się na odosobnieniu lub okazjonalnie jako np. ganapudżę lub rytuał wykonywany w intencji zmarłych. Można ją również praktykować jako codzienną medytację jidama Amitabhy. Niemniej do codziennej praktyki stosowana jest krótka wersja sadhany Amitabhy, która jest wyciągiem z tekstu „Sadhany czystej krainy Dełaczen”.
Aby móc wykonywać praktykę sadhany Amitabhy(szczególnie jeśli ktoś chciałby praktykować ją jako jidama), konieczne jest otrzymanie wcześniej inicjacji skr. abhiszeka tyb. łang kur. Istnieją również proste formy medytacji Amitabhy, które nie wymagają przekazu.Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 16.09.12 o godzinie 10:27

konto usunięte

Temat: medytacja Amitabhy

:(Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.02.15 o godzinie 15:32

konto usunięte

Temat: medytacja Amitabhy

Garczen Rinpocze

Dlaczego recytujemy mantrę Buddy Amitabhy ? Jaki jest cel recytacji mantry? Recytowanie mantry Amitabhy z wiarą i oddaniem przynosi wielką zasługę ale jeszcze większa jest korzyść ze zrozumienia jej celu.

Przebywając w samarze od czasów bez początku, jesteśmy przyzwyczajeni do wiary w konkretną rzeczywistość, lgniemy do do niezależnego istnienia wszystkich przejawień. Ta fiksacja utworzyła głęboki ślad w naszym umyśle, który zmusza nas do podążania za nawykowymi wzorcami destrukcyjnych myśli, takich jak gniew, zazdrość, i tak dalej. Te emocje są przyczyną wielkiego cierpienia dla naszego ciała i umysłu. Nawet jeśli nie widzimy tych splamień, ich energia jest bardzo mocna i te negatywne emocje mogą przytłoczyć nas tak bardzo, że nie będziemy mogli tego znieść. Te potężne emocje są naszymi nawykowyminwzorcami, a kiedy się pojawiają, nie potrafimy pozwolić im odejść.

Kiedy wykonujemy praktykę bóstwa oczyszczamy te ślady. Przez wizualizację bóstwa,
takiego jak Amitabha, nasze nawykowe wzorce w odniesieniu do naszego ciała są oczyszczane. Recytując mantrę nasze nawykowe wzorce w odniesieniu do naszej mowy są oczyszczone. Przynajmniej w czasie kiedy praktykujemy, nasz umysł będzie spokojny i szczęśliwy. Blok lodu naszego lgnięcia do "ja" stopi się choć trochę.

W sadhanie Amitabhy jest powiedziane: "Koło Dharmy nieustającego współczucia będzie się zawsze obracać." Choć istoty są przesłonięte przez lgnięcie do "ja", posiadają naturę Buddy, która jest nieustającym kontinuum. Ta natura jest świadomością mądrości i ponieważ jest nie zanikająca nie ma nikogo, kto nie posiada przynajmniej trochę współczucia. Nawet jeżeli te istoty nie rozwinęły wielkiej bodhiczitty, wszystkie one ,przynajmniej w pewnym stopniu , posiadają miłość . Tak więc każdy, kto posiada umysł naturalnie posiada nieprzerwaną ciągłość mądrości i współczucia. Ponieważ sam umysł nie może zginąć, nie jest możliwe aby to kontinuum mądrości i współczucia uległo degeneracji. Jeśli rozumiesz, że wszystkie czujące istoty mają potencjał do osiągnięcia oświecenia, wtedy rozumiesz istotę wadżrajany.

Następna dyskusja:

Medytacja oddechów-świateł




Wyślij zaproszenie do