konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Jestem w całym swoim obecnym życiu inspirowany aktywnością, życiem i postacią Marpy.
Ten wyjątkowo uparty jogin wyraża całą aktywność, która pcha siew moje życie wszystkimi porami od pierwszej chwili, gdy skrzyzowałem nogi..
Moim zdaniem ,w świecie merkantylnych relacji, gdzie jednakowym brakiem zaufania zaczyna sie darzyć czccigodnych mnichów i dzikich ascetów ubranych w przepaskę, w świecie ciasnego sektofobia niewystraszony, zyciowy styl Marpy ma duże szanse wzbogacić życie jogina.
Om a hung benza guru dakini siddhi hung:)

Obrazek

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Świetnie, że o nim wspomniałeś Bohater Marpa dla mnie również jest bardzo, bardzo ważny. Już nie pamiętam ile razy przeczytałem jego biografię. Ciągle do niej wracam. Jego oddanie dla swojego guru i zaangażowanie w praktykę dharmy, jest naprawdę godne najwyższego podziwu. Zanim ktoś zacznie nazywać siebie joginem kagyu, albo kupczyć o swoim oddaniu do lamy, niech najpierw przeczyta biografię Marpy, a na drugą nóżkę historię jego ucznia Milarepy.

MARPA CIENNO MARPA CIENNO MARPA CIENNO

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Istnieje mantra aktywności mantry?
Marpa Chenno?
Mirosław Musielak

Mirosław Musielak fizjoterapeuta z
zamiłowania :)

Temat: Marpa Lhotsawa

Oleg P.:
Istnieje mantra aktywności mantry?
Marpa Chenno?
chyba Marpy ;)

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Tfu, Marpy...:)
dzięki za poprawkę

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Oleg P.:
Tfu, Marpy...:)
dzięki za poprawkę

Jeśli już to jest to mantra imienia(dowolnego lamy). Końcówka -cienno- na znak "szacunku i oddania" jest używana w przypadku wielu lamów.

Mamy np. Karmapa cienno (jest to formuła związana z I Karmapą Dysum Cienpą), Dzie Milarepa Cienno, lama cienno, Tsonkhapa cienno... itd.
Cienno znaczy "myśl o mnie".

Jeśli darzysz szczególnym uczuciem lamę Ole zgodnie z tradycją możesz recytować Ole cienno, albo użyć jego imię dharmy dodając na końcu "cienno". Jest to ogólny sposób okazywania szacunku i oddania wobec dowolnego lamy i prośbą o jego błogosławieństwo spotykany we wszystkich szkołach buddyzmu tybetańskiego.
Innym ogólnym sposobem jest np. OM AH,po którym następuje imię lamy, kończymy HUNG np. OM AH KARMA PAKSZI HUNG, OM AH SIAWARIPA HUNG itd.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 17:13

Temat: Marpa Lhotsawa

Ole to taki współczesny Marpa, tyle ośrodków zbudował i sprowadził dharmę na zachód!

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Witosław S.:
Ole to taki współczesny Marpa, tyle ośrodków zbudował i sprowadził dharmę na zachód!


Dharma była na Zachodzie już od kilkudziesięciu lat. Istniały związki buddyjskie. Na przykład Buddyzm w Polsce w prawdzie nieformalnie ale był praktykowany już przed II wojną światową.
Jeśli chodzi o tzw. Buddyzm Tybetański to jednym z pierwszych lamów, którzy szeroko nauczali na Zachodzie był niezwykle charyzmatyczny i postępowy(czyt. nowoczesny) lama Yeszie. Zarazem lama Yeszie był pierwszym lamą, który od samego początku kładł nacisk na dostosowanie dharmy do ludzi Zachodu, zachęcał ich do tłumaczenia tekstów, wykonywania praktyk w ojczystym językach itd. Lama Yeszie aktywnie propagował i zachęcał ludzi Zachodu do tego co obecnie robi lama Ole. Warto zaznaczyć, że w tym czasie kiedy lama Yeszie aktywnie nauczał na Zachodzie zakładając wiele ośrodków, Duńczyk Ole Nydal nisko się kłaniał przed Karmapą i robił swoje nyndro. Co nie umniejsza zasług lamy Ole w zakładaniu ośrodków dharmy. Również jeśli chodzi o zakładanie ośrodków Karma Kagyu, lama Ole był jednym z pierwszych na Zachodzie. Przed, wówczas Ole Nydahlem, XVI Karmapa wysłał na Zachód(z różnym skutkiem)tybetańskich lamów, w celu założenia ośrodków Karma Kagyu.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 16.09.09 o godzinie 10:14
Milan Lub

Milan Lub dobre, om

Temat: Marpa Lhotsawa

ogolnie od jakiegos czasu patrze na wasze dyskusje na rozne tematy i teraz sam postanowilem sie wlaczyc ;) w sumie dlatego ze dziwnym trafem ostatnio wlasnie czytam biografie Marpy Lotsawy ( karma czy jak ? ) i rzeczywiscie jestem pod wrazeniem jego oddania i pracy jaka wlozyl w przeniesienie buddyzmu do Tybetu :) otrzymal wiele przekazow ale ogolnie to czy mozna np jakiegos polskiego nauczyciel imie albo nazwisko dac przed CZIENNO ?? :)

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Milan Lub:
ogolnie od jakiegos czasu patrze na wasze dyskusje na rozne tematy i teraz sam postanowilem sie wlaczyc ;) w sumie dlatego ze dziwnym trafem ostatnio wlasnie czytam biografie Marpy Lotsawy ( karma czy jak ? ) i rzeczywiscie jestem pod wrazeniem jego oddania i pracy jaka wlozyl w przeniesienie buddyzmu do Tybetu :) otrzymal wiele przekazow ale ogolnie to czy mozna np jakiegos polskiego nauczyciel imie albo nazwisko dac przed CZIENNO ?? :)

Odpowiem cytatem z Kalu Rinpocze:

"Są dwa rodzaje mantr. Pierwsze mogą być tworzone przez istotę, która posiada wystarczającą mądrość i inteligencję. Nazywane są "mantra - imię", ponieważ ich rdzeń buduje imię bóstwa lub guru, do którego się zwracamy lub na którego medytujemy. Na przykład mantra Milarepy brzmi: OM AH GURU HASA BENZA HUNG. Sylaby OM AH na początku i HUNG na końcu reprezentują kolejno ciało, mowę i umysł i są zawarte we wszystkich mantrach. Sylaba OM jest związana z ciałem wadżry, czyli ciałem niezmiennym, sylaba AH z mowa wadżry, a HUNG z umysłem wadżry. GURU oznacza Lamę lub duchowego mistrza. HASA BENZA lub HASA WADŻRA to termin sanskrycki, który przetłumaczony na tybetański brzmi: SZIEPA DORDŻE. HASA oznacza radość. Można więc przetłumaczyć "Wadżra Radości", co jest tantrycznym imieniem Milarepy. W ten sposób tą prostą mantrą przywołujemy Milarepę. Weźmy teraz na przykład mantrę Wadżrapani: OM WADŻRAPANI HUNG - w sanskrycie lub OM BENZAPANI HUNG - po tybetańsku. Używa się tu sylab niezmiennego ciała i umysłu, a między nimi - w centralnej części mantry - jest imię bóstwa Wadżrapani. Istnieją liczne przykłady tego rodzaju mantr, które są - że tak powiem - fabrykowane. Nie oznacza to, że możemy stworzyć sobie mantrę sami; nie mamy wystarczającej mądrości, ale Mistrz może to zrobić. Wszystkie takie mantry będą ważne, ponieważ są zbudowane z sylab już istniejących: imion bóstw i Guru.

Jeśli chodzi o inne mantry, to tylko Bodhisattwowie z ósmej, dziewiątej i dziesiątej ziemi, czyli całkowicie Przebudzeni, mogą je kreować. Mogą one pochodzić tylko z poziomu doświadczenia. Nie tylko byłoby dziwne, gdyby jakaś istota z niższego poziomu stworzyła mantrę, ale jest to naprawdę niemożliwe. Taka mantra nie mogłaby funkcjonować zgodnie z przewidywaniem. W rzeczywistości istota nie będąca na odpowiednim poziomie urzeczywistnienia, nie rozumiejąca natury zjawisk po prostu nie jest zdolna stworzyć mantrę posiadającą specyficzny cel i skuteczność. Tylko całkowicie Przebudzony Bodisatwa może wytworzyć skuteczną - w odniesieniu do określonego celu - mantrę, ponieważ rzeczywiście posiada całkowite i dokładne zrozumienie wszystkich elementów sytuacji."

(pełny tekst tutaj: http://www.dharma.pl/index.php?page=kalu-rinpoche-7 )

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Milan Lub:
ogolnie od jakiegos czasu patrze na wasze dyskusje na rozne tematy i teraz sam postanowilem sie wlaczyc ;) w sumie dlatego ze dziwnym trafem ostatnio wlasnie czytam biografie Marpy Lotsawy ( karma czy jak ? ) i rzeczywiscie jestem pod wrazeniem jego oddania i pracy jaka wlozyl w przeniesienie buddyzmu do Tybetu :) otrzymal wiele przekazow ale ogolnie to czy mozna np jakiegos polskiego nauczyciel imie albo nazwisko dac przed CZIENNO ?? :)

Teoretycznie tak. Tylko brzmi to trochę dziwnie: lama Ole Cienno..., już chyba lepiej brzmi lamo Ole myśl o mnie... Cienno jest zwykłym tybetańskim słowem które zwyczajowo dodaje się po imieniu lamy jest to rodzaj formułki, którą powtarzamy jak mantrę. Jak już wspominałem cienno znaczy tyle co: wiedz o mnie, myśl o mnie itp.

Jeśli czujesz szczególne oddanie do jakiegoś lamy możesz w ten sposób "modlić" się do niego, powtarzając wiele razy jego imię dodając do niego cienno. Tylko upewnij się kogo prosisz o błogosławieństwo i prowadzenie na ścieżce, czy ta osoba rzeczywiście posiada ponad osobiste właściwości...paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 16.09.09 o godzinie 21:45

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Tosa słowa Lopbyna Tseczu, że Ole nosi ze soba aktywnośc Marpy.
Coś w tym jest. świeckość, dzikość i odwaga.

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Aby zamknąć temat - CIENNO - jako ciekawostkę podam, że w jednej z modlitw do linii przekazu mahamudry po wszystkich imionach mistrzów linii przekazu recytujemy cienno:

KJAB DAK DORDZIE CIANG CIEN CIENNO
Panie schronienia, Dordże Czang, myśl o mnie
TELO SZIE RAB ZANG PO CIENNO
Tilopo Szierab Zangpo, mysl o mnie
NARO DZIANA SIDDHI CIENNO
Naropo Dźniana Siddhi, myśl o mnie
MARMA CIEKI LODRY CIENNO
Marpo Ciekji Lodro, mysl o mnie
...itd.

a tutaj można sobie posłuchać:
http://www.youtube.com/watch?v=8f3jMUrSW9U

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa


Obrazek


Parping, świątynia Wadżrajogini, w której medytował Marpa.


Obrazek


Okolica w której żył, pracował i nauczał Marpa. Po prawej stronie widać wieżę zbudowaną przez Milarepę.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 21.09.09 o godzinie 11:49
Milan Lub

Milan Lub dobre, om

Temat: Marpa Lhotsawa

tak niewatpliwie Lama Ole i jego aktywnosc sa bardzo podobne do tych Marpy ale nie zapominajmy o jego zonie Hannie Nydhal, ktora przetlumaczyla wiele tekstow medytacyjnych i tantrycznych :) wiec w sumie mozna by rzecz ze oni razem byli i sa ta aktynowscia ;)

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Milan Lub:
tak niewatpliwie Lama Ole i jego aktywnosc sa bardzo podobne do tych Marpy ale nie zapominajmy o jego zonie Hannie Nydhal, ktora przetlumaczyla wiele tekstow medytacyjnych i tantrycznych :) wiec w sumie mozna by rzecz ze oni razem byli i sa ta aktynowscia ;)

Dzięki, że doprecyzowałeś temat:)

To właśnie Hanah robiła całą "brudną robotę" związaną ze żmudnym przekładaniem tekstów itp.

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

Pieśń Marpy o wielkości ścieżki tajemnej mantry:

Ja, Marpa Tłumacz
Znam króla tantr - Hewadżre.
Posiadam ustne nauki od mahapandity Naropy.
Jeśli nie pozostaję w samotności, to sobie szkodzę.

Znam króla tantr - Catuhpithę.
Mam ustne pouczenia o wyrzucaniu i przenoszeniu świadomości.
Jeśli umrę w zwyczajny sposób,
Zaszkodzę sobie.

Wiem, jak stan dhjany zmieszać ze snem.
Mam ustne pouczenia o świetlistości snów.
Jeśli śpię w zwykły sposób,
Szkodzę sobie.

Znam candali, królewski sposób powściągnięcia umysłu.
Mam ustne pouczenia, które przenikają do jądra umysłu.
Jeśli nie praktykuję ich znaczenia,
Szkodzę sobie.

Znam siedemdziesiąt właściwości prany.
Mam ustne nauki o wykorzystaniu choroby.
Jeśli wzywam lekarza,
Szkodzę sobie.

Wiem, że moje ciało jest mandalą Zwycięzców.
Jeśli nie rozwijam nadi, prany i bindu,
Przez używanie mięsa i alkoholu,
Szkodzę sobie.

Aby sprowadzić inna osobę na ścieżkę,
Mam ustne pouczenia karmamudry.
Jeśli nie będę korzystał z mudry,
Szkodzę sobie.

Temat: Marpa Lhotsawa

Ktoś praktykuje Hewadżre?

konto usunięte

Temat: Marpa Lhotsawa

W życiorysie Marpy jest wątek, gdzie narrator mówi o tym, że Dakinie ZAZDROŚNIE strzegły dharmy jak swej własności nie chcąc udzielać jej ludziom. Dopiero urzeczywistnienie Marpy obudziło ich hojność. Jak to rozumiec?
Adrian Kwidzyński

Adrian Kwidzyński Aparacistus
fotografikus,
grafikulus
marketingovus.

Temat: Marpa Lhotsawa

Oleg P.:
W życiorysie Marpy jest wątek, gdzie narrator mówi o tym, że Dakinie ZAZDROŚNIE strzegły dharmy jak swej własności nie chcąc udzielać jej ludziom.

To w takim razie nie Dakinie, tylko zwykłe księgowe ;)



Wyślij zaproszenie do