Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

wirusowy efekt rozprzestrzeniania się informacji działa najlepiej, gdy uda się wygenerować pewien inicjalny poziom "kuli śniegowej"

zakładam, że mam ciekawą, chwytliwą aplikację - jakie widzicie metody promocji appsa do wygenerowania pierwszych kilku setek ruchu?

- publikacja u siebie na wallu
- ...i polecenie przyjaciołom, znajomym
- linki/posty na wallu FP i zaprzyjaźnionych FP
- zakładka (odpala się jako pierwsza po wejściu na FP)
- ASU
...
co jeszcze prócz bezczelnego el concurso?

r.

Ps. BTW - myślicie, że jest sens robić zewnętrzną kampanię trafficową?

konto usunięte

Temat: promocja z kulki do kuli?

Odniosę się tylko do kampanii trafficowej. Zawsze jest sens. Jeśli starasz się ewangelizować klientów czy po prostu użytkowników, że komunikacja w sieci przenosi się na FB do tego wzmocnisz akcję online jakimiś POS działaniami w offlinie sukces murowany. Sprawdzony model ;].
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

warto-nie warto to wypadkowa wielu zmiennych ;]
póki co mnie nie przekonałeś ale to na razie bez znaczenia bo w tej chwili w ogóle zastanawiam się nad opcjami, możliwościami a dopiero potem nad tym, co z tego wykorzystać...
r.
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

Wszystko zależy jaki aplikacja ma współczynnik atrakcyjności.
Kiedyś wypuściłem aplikację która osiągnęła 200.000 użytkowników po prostu polecając ją 1 osobie (która miała 200 znajomych).

Zatem po prostu poleć aplikację znajomym - zbadaj statystyki ile osób używało.
Możesz ją także skonstruować tak że wiadomo z przejścia przez walla kto polecił.

Ostatecznie możesz wykupić "boosta" reklam na FB; chyba masz ze 100pln żeby nabyć kilkaset klików? Zawsze możesz kupić kupon na ebayu

Jeżeli nie chwyci to po prostu znaczy że owa atrakcyjność nie tak wysoka jak zakładana.Łukasz Rzepiński edytował(a) ten post dnia 15.02.11 o godzinie 12:06
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

Można nawet opracować wzór rozchodzenia bodźca sieciowego.

Ilość rozejść bodźca (np postu na wall) = [współczynnik wpływu danej osoby] * [atrakcyjność bodźca, czyli aplikacji]

Przy dużej próbie ludzi współczynnik wpływu można pominąć i przyjąć średnio 1. To teraz współczynnik atrakcyjności bodźca musi być większe niż 1. Czyli 1 post musi wygenerować przynajmniej 1.1 wejść aby aplikacja się rozchodziła.

I drugi parametr: współczynnik polecenia. Bo 1.1 osób wejdzie ale załóżmy że poleci jednie 0.5 i już kula się zatrzymuje. Zatem można wprowadzić obowiązkowe posty na wall (niezgodne z regulaminem ale trudno) obniżając nieco wspólczynnik atrakcyjności.

Dlatego koniecznie prowadź statystyki postów na wall, zaproszeń i ile osób zareagowało na pojedynczy post.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

Łukasz,

Rozmawiamy o apps której jeszcze nie ma a przed jej stworzeniem (i ocenieniem współczynników atrakcyjności) rozważamy różne opcje promocji inicjalnej.

Innymi słowy - składam w pełni adaptowalną do wszystkich case'ów listę elementów "pod rozwagę". W momencie gdy mam pomysł na aplikację to przy jej tworzeniu z defaultu przechodze przez opcje promocji i patrze co jest mustem, a co opcją. No i po ile.

Z twojej listy:
- zaproszenie znajomych co już wymieniłem wcześniej
- wykupienie reklam na FB (rownież wymienione)

Co jeszcze?

r.
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

Masz różne opcje zależy od budżetu.
Wykup reklam w FB, wykup reklam w sieciach reklamowych wyspecjalizowanych w Facebooku, CPA, crosspromocje z innymi aplikacjami, sieci wymiany linków, wykupywanie postów na popularnych fanpage'ach oraz partyzantka czyli to co wymieniłeś: fanpage, znajomi.Łukasz Rzepiński edytował(a) ten post dnia 15.02.11 o godzinie 14:49
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

Łukasz Rzepiński:
Wykup reklam w FB
kumam
wykup reklam w sieciach reklamowych wyspecjalizowanych w Facebooku
nie kumam ;/
czyli? konkret poproszę - jakie są sieci wyspecjalizowane w FB? FB w PL handluje Arbo (i ich spółki) więc ciekaw jestem, kto się jeszcze specjalizuje i co dokładnie sprzedaje; zwłaszcza w modelu CPA bo rozumiem że akcją jest tu... no właśnie - co?
crosspromocje z innymi aplikacjami
czyli? podaj proszę jakiś konkretny przykład, bo zupełnie tego nie widze - page z pagem ok, ale jak apps ma się skrosować z inną apps?
sieci wymiany linków
jak apps ma wymieniac link?
kto zechce wymienic sie nalinki z czyms, co dopiero startuje i ma zero userow?
wykupywanie postów na popularnych fanpage'ach
po co płacić?
oraz partyzantka czyli to co wymieniłeś: fanpage, znajomi
to loud&clear

słowem - dzięki za zaangażowanie ale połowy opcji nie czuję albo nie rozumiem ;]

r.
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

-Łukasz Rzepiński edytował(a) ten post dnia 17.02.11 o godzinie 09:38
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

z takim podejściem życzę rzeszy zadowolonych klientów
nie czujesz, że to co napisałeś jest zwyczajnie słabe?

zlewanie w ten sposób merytorycznych pytań (zwanych też racjonalnymi, zdroworozsądkowymi pytaniami jak to o wyłączność ARBO w PL) sporo mówi o "wiedzy którą masz i zdobywałeś miesiącami i latami" (vide PS2)

jedyne do czego się potrafiłeś odnieść to postowanie przez FP vs. "zwykły" user i tu się nie zgodzę - IMO post zwykłego szarego Kowalskiego potrafi być o niebo cenniejszy aniżeli czyjkolwiek inny

r.

ps. nie wystarcza - jeśli nie masz nic więcej sensownego, merytorycznego do dodania to obserwuj a nie pisz
ps2. Twoja wypowiedz z innego wątku pogrąża Cię jako guru "Problem w tym że choć aplikacja ma bardzo ciekawy pomysł jakoś nie rozchodzi się. Może ktoś miałby pomysł na jej wykorzystanie lub jak ją zmienić?" /http://www.goldenline.pl/forum/2212299/co-zrobic-z-ta-aplikacja/s/1#40379947/
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

Masz rację, kasuję moje posty. Jeśli nie potrafisz skorzystać z tych informacji a jedynie się obrażasz to masz problem.
Za guru się nie uważam ale aplikacja którą znalazłeś nie jest moją jedyną.

W każdym razie życzę powodzenia z aplikacją. Rynek polski jest chłonny i ciągle przyjmuje z powodzeniem nowe aplikacje.Łukasz Rzepiński edytował(a) ten post dnia 17.02.11 o godzinie 09:54
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: promocja z kulki do kuli?

dokładnie tak

dlatego też zbieram info - jak widać temat wcale nie jest prosty i warto o nim rozmawiać
z twoich wskazówek wyciągnąłem to co ma ręce i nogi, za resztę póki co podziękuję przyjmując że to strzały i pomysły rzucone "na rybkę"

zakładam, że jeszcze niejedna osoba ma sensowne pomysły na zbudowanie pierwszych kilku setek userów appsów

r.
Łukasz Rzepiński

Łukasz Rzepiński Multimedia Sales
Manager, Ericsson

Temat: promocja z kulki do kuli?

w Polsce jeśli aplikacja jest atrakcyjna to nie problem - inwestujesz 200pln w reklamy na FB a potem samo się rozchodzi;
na rynku UK lub US z moich doświadczeń promuje się o wiele drożej i trudniej

Następna dyskusja:

Skuteczna promocja na Faceb...




Wyślij zaproszenie do