konto usunięte
Temat: Promocja na Facebooku
Podzielę się kilkoma spostrzeżeniami dotyczącymi promocji na Facebooku:1. Mam wrażenie że wielu marketerów w firmach wybiera Facebooka całkiem od czapki. Np. Promocja na Facebooku jest dla nich narzędziem osiągnięcia zasięgu działań (!), nie widzą natomiast potencjału lojalnościowego. Dlaczego to duża różnica? Dlatego, że zasięg na Facebooku nie jest tani i jeśli priorytetem jest zasięg, to jest tuzin lepszych w relacji koszt/zasięg narzędzi.
2. Facebook - niesłusznie - jest postrzegany jako narzędzie tanie. Sensowne (a jest ich bardzo bardzo mało) akcje na Facebooku muszą kosztować. Akcje tanie są doraźne lub nie pełnią określonych celów. Przykład: bez naprawdę sensownej konstrukcji profilu te 50 000 fanów na Facebooku ma taką wartość jak 50 000 odbiorców newslettera. Jedynie gdy profil opiera się na jakiejś sensownej koncepcji, która sprawia, że fani nie tylko SĄ, ale przede wszystkim ŚLEDZĄ nowe wiadomości, działanie ma sens. Tymczasem XX% akcji, to działania konkurs/aplikacja/gra za kilka tysięcy zł + reklama.
3. To co mnie osobiście najbardziej dziwi, to brak strategicznego podejścia do tematu. Marketerzy zachowują się tak, jakby profil na Facebooku (tudzież fani na Facebooku) byli celem samym w sobie, nie zaś narzędziem do osiągnięcia promocyjnych celów firmy. Obawiam się tego o tyle, że w którymś momencie z tego powodu "bańka na Facebooka" pęknie, gdy tymczasem promocja na Facebooku daje naprawdę fantastyczne możliwości, pod warunkiem, że została uprzednio przemyślana.
----
Stopka tematyczna:
Promocja na Facebooku