Łukasz K.

Łukasz K. SMO specialist

Temat: nowy system wyświetlania reklam

Hej,

Facebook, jak pewnie zauważyliście, wprowadził nowy panel do ustawiania reklam. Nie ma już możliwości ustawienia tradycyjnego cpm. Mamy reklamy, które wyświetlą się użytkownikom, którzy najchętniej zostają fanami (w systemie optymalizowanego cpm) lub użytkownikom, którzy najchętniej klikają w reklamy (niby klasyczne cpc)

Moje spostrzeżenia:
Wyświetlanie w trybie optimized cpm to jak na razie ściemia. Nie mamy wpływu na cenę reklamy. Facebook sam ustala po ile będzie ją wyświetlał. Do tego cena fana jest wyższa niż te, które osiągałem wcześniej.
Druga forma reklamy też jest dziwna. Wyświetla się tym, którzy klikają chętniej. A co z resztą widowni? Reklamy, które puszczam w tym systemie również słabiej się wyświetlają ale też klikają. Najgorsze jednak, że spadł drastycznie poziom konwersji na fana (i to tak dwu, trzykrotnie).

Macie podobne spostrzeżenia?

pzdr,
Ł