Jarosław Jopek

Jarosław Jopek youngmedia.pl

Temat: Konkursy na FB a EdgeRank

Polecam uwadze artykuł

Regularne organizowanie konkursów jest sposobem na przebicie się z informacją do użytkowników Facebooka.
https://www.facebook-aplikacje.com/blog/badz-na-fali-ko...
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Konkursy na FB a EdgeRank

Dlaczego nie napisze Pan szczerze, że wątek (skądinąd o całkiem chwytnym tytule) będzie miał charakter komercyjny a uwadze członków grupy poleca Pan reklamę własnej działalności? Chyba że tendencyjny wpis (na Pana blogu) zachęcający do korzystania ze spamujących aplikacji (Pana aplikacji) zechcemy potraktować jako "artykuł". Cóż, o gustach się nie dyskutuje.

W tym miejscu należałoby również ostrzec wszystkich przed promowanym przez Pana podejściem - urządzajmy konkurs za konkursem. Dla Pana super - to kilkukrotny zarobek... ale po kilku "konkursach" nic innego poza nimi nie będzie w stanie wykrzesać aktywności ze strony fanów, bo... będą rozpieszczonymi konkursowiczami.

Gdyby zastanowić się nad ilością "konkursów" aktualnie toczących się na FB (załóżmy, że ograniczamy się do polskich FP) i ilością spamu jaki generują, można by odnieść wrażenie że polskie firmy nie robią niczego innego, jak tylko kupują iPada, iPhone'a lub inny aktualnie modny gadżet i organizują "konkurs".

Czy w trakcie ich trwania zwiększa się zasięg komunikatu? Oczywiście, wyjścia nie ma skoro aplikacja spamuje ile się da, a ludzie widzą ten spam w newsfeedzie lub choćby w tickerach. Z tym że taki sam zasięg ilościowy i dużo lepszy jakościowo zbudujemy publikując content, którym użytkownicy chcą się sami dzielić.

Czy docieramy do pożądanej grupy docelowej? Wątpliwe. Docieramy do konkursowiczów, z których zdecydowana większość nigdy nie zostanie naszymi klientami.

Czy dzięki konkursowi generujemy wartościowy content? Niestety rzadko. "Zaangażowanie" o którym Pan pisze nie oznacza, że ktokolwiek mówi o czymkolwiek. Jego chwilowy skok oznacza, że ileś ludzi nie będących fanami musiało kliknąć w "like" bo poprosili ich o to znajomi chcący coś wygrać.

Czy dzięki konkursowi budujemy trwały zasięg? Także wątpliwe. To znaczy - owszem, budujemy... tylko jak długo ten zasięg się utrzyma jeśli nie będziemy organizować kolejnych konkursów?

Czy budujemy pożądany wizerunek (zazwyczaj: eksperta, uznanego producenta lub usługodawcy, rzetelnej firmy)? Niech każdy odpowie sobie sam.

Na koniec - prosiłbym o wytłumaczenie frazy "sentyment aktywności naszych fanów jest pozytywny". Mimo iż pracuję w branży od kilkunastu lat, termin ten nie jest mi jeszcze znany.
Jarosław Jopek

Jarosław Jopek youngmedia.pl

Temat: Konkursy na FB a EdgeRank

Na naszym blogu firmowym pojawiają się różne posty związane z Facebook-iem. Proszę sobie je przejrzeć, tematyka jest różnorodna. Wątek który tutaj umieściłem wynika z naszych obserwacji i nie ma charakteru stricte komercyjnego - "Kup pan konkurs - dzisiaj taniej". Treści zawarte w moim artykule odnoszą się jak to wynika z tytułu do treści bardziej uniwersalnych.

Czy organizować konkursy czy nie? Każdy decyzje podejmuje sam. Ludzie mają coraz więcej "zlajkowanych" stron i aby wypłynąć z treściami trzeba podejmować aktywne działania. Mogą to być konkursy, FB Ads, ankiety i pewnie inne działania. Jeśli ma Pan jakieś inne pomysły angażujące fanów, chętnie się dowiem.

Konkurs konkursowi nierówny. Kogo angażują, jakich fanów pozyskują, czy generują kontent, czy budują wizerunek zależy od ich formuły. Widzę, że jest Pan negatywnie nastawiony do konkursów, ale nie można generalizować. To tak jakby powiedzieć, że sponsorowanie piłki nożnej jest bez sensu bo na mecze przychodzą sami chuligani a PZPN bierze łapówki.

Jeśli chodzi o sentyment, to wypowiedzi internautów mogą być pozytywne i negatywne. Wskaźnik zaangażowania "Osoby, które o tym mówią" może być wysoki np z powodu niedziałającej usługi. Niezadowoleni klienci będą dyskutować i publikować na stronie swoje uwagi. Trudno jednak takie zaangażowanie fanów zaliczyć do pożądanych. Mówimy tu o negatywnym sentymencie. Są programy monitorujące sentyment komentarzy o marce np. Brand24.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Konkursy na FB a EdgeRank

Pomysł od czasu powstania idei social media był zawsze jeden - content :)

Nie jestem nastawiony negatywnie do konkursów, mówię tylko że nie są jedynym przepisem na sukces, a skupiając się na nich osiągamy jedynie połowiczny, chwilowy sukces mierzony wykresami w insightach. A sama ilość fanów jest niestety wskaźnikiem tak wymiernym, jak ilość odsłon bannera w kampanii. Fajnie że można się pochwalić ładną liczbą, ale niczego to nadal nie oznacza, pomimo że taki wskaźnik niestety często jest głównym KPI.

Następna dyskusja:

Konkursy na Facebook




Wyślij zaproszenie do