Temat: Konkursy na FB a EdgeRank
Dlaczego nie napisze Pan szczerze, że wątek (skądinąd o całkiem chwytnym tytule) będzie miał charakter komercyjny a uwadze członków grupy poleca Pan reklamę własnej działalności? Chyba że tendencyjny wpis (na Pana blogu) zachęcający do korzystania ze spamujących aplikacji (Pana aplikacji) zechcemy potraktować jako "artykuł". Cóż, o gustach się nie dyskutuje.
W tym miejscu należałoby również ostrzec wszystkich przed promowanym przez Pana podejściem - urządzajmy konkurs za konkursem. Dla Pana super - to kilkukrotny zarobek... ale po kilku "konkursach" nic innego poza nimi nie będzie w stanie wykrzesać aktywności ze strony fanów, bo... będą rozpieszczonymi konkursowiczami.
Gdyby zastanowić się nad ilością "konkursów" aktualnie toczących się na FB (załóżmy, że ograniczamy się do polskich FP) i ilością spamu jaki generują, można by odnieść wrażenie że polskie firmy nie robią niczego innego, jak tylko kupują iPada, iPhone'a lub inny aktualnie modny gadżet i organizują "konkurs".
Czy w trakcie ich trwania zwiększa się zasięg komunikatu? Oczywiście, wyjścia nie ma skoro aplikacja spamuje ile się da, a ludzie widzą ten spam w newsfeedzie lub choćby w tickerach. Z tym że taki sam zasięg ilościowy i dużo lepszy jakościowo zbudujemy publikując content, którym użytkownicy chcą się sami dzielić.
Czy docieramy do pożądanej grupy docelowej? Wątpliwe. Docieramy do konkursowiczów, z których zdecydowana większość nigdy nie zostanie naszymi klientami.
Czy dzięki konkursowi generujemy wartościowy content? Niestety rzadko. "Zaangażowanie" o którym Pan pisze nie oznacza, że ktokolwiek mówi o czymkolwiek. Jego chwilowy skok oznacza, że ileś ludzi nie będących fanami musiało kliknąć w "like" bo poprosili ich o to znajomi chcący coś wygrać.
Czy dzięki konkursowi budujemy trwały zasięg? Także wątpliwe. To znaczy - owszem, budujemy... tylko jak długo ten zasięg się utrzyma jeśli nie będziemy organizować kolejnych konkursów?
Czy budujemy pożądany wizerunek (zazwyczaj: eksperta, uznanego producenta lub usługodawcy, rzetelnej firmy)? Niech każdy odpowie sobie sam.
Na koniec - prosiłbym o wytłumaczenie frazy "sentyment aktywności naszych fanów jest pozytywny". Mimo iż pracuję w branży od kilkunastu lat, termin ten nie jest mi jeszcze znany.