Iwona Zdybska

Iwona Zdybska REGIONAL FORECASTER
EMEA, ORIFLAME

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Kupiłam grę komputerową, rozpakowałam z folii i po 2 dniach chcę ją oddać ponieważ uznałam że nie jest to produkt który chciałam nabyć. Czy w tej sytuacji sklep jest zobowiązany do przyjęcia lub wymiany towaru na inny?
Proszę o podanie podstawy prawnej na którą mogę si powołać w tej sytuacji.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Iwona

konto usunięte

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Iwona Głowienka:
Kupiłam grę komputerową, rozpakowałam z folii i po 2 dniach chcę ją oddać ponieważ uznałam że nie jest to produkt który chciałam nabyć. Czy w tej sytuacji sklep jest zobowiązany do przyjęcia lub wymiany towaru na inny?

Nie i bardzo dobrze, bo to jakas paranoja. Rownie dobrze moglas pograc 2 dni, a gre przegrac i chciec odzyskac pieniadze.
I nawet jakbys kupila towar na odleglosc badz poza lokalem przedsiebiorstwa to w tej sytuacji prawo do zwrotu juz by nie obowiazywalo bo rozpakowalas gre.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 24.12.09 o godzinie 00:10

konto usunięte

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Iwona Głowienka:
Kupiłam grę komputerową, rozpakowałam z folii i po 2 dniach chcę ją oddać ponieważ uznałam że nie jest to produkt który chciałam nabyć. Czy w tej sytuacji sklep jest zobowiązany do przyjęcia lub wymiany towaru na inny?
Proszę o podanie podstawy prawnej na którą mogę si powołać w tej sytuacji.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Iwona

Nie i nie ma takiej opcji. Nawet jak kupiłaś przez internet w tym przypadku. Chyba że ten sklep to dopuszcza - jako dobra wola sprzedawcy -w co wątpię.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 24.12.09 o godzinie 00:19
Iwona Zdybska

Iwona Zdybska REGIONAL FORECASTER
EMEA, ORIFLAME

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Rozumiem, dziękuję za odpowiedzi. Sytuacja była taka że sprzedawca zapewnił mnie że gra będzie działać na konsolę playstation a okazało się że nie działa na playstation tylko na xbox. Dlatego chciałam zwrócić bo mam konsole playstation. Nie rozumiem też dlaczego zaraz sprzedawca ma zakładać że skopiowłam grę lub gdzieś udostępniałam komercyjnie-przecież nie jestem piratem.
Pozdrawiam i wesołych świąt

konto usunięte

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

W tym przypadku należało odrazu pojechać do sklepu i złożyć "reklamacje" u osoby, która to Pani wcisnęłą.../ źle doradziła... (czytać wg. uznania).

Co do piractwa napisze inaczej - prosze sobie odpowiedziec na pytanie: czy bym kupiła grę, którą ktoś używał 2 dni...

kij ma dwa końce - proszę o tym nie zapominać

Wesołych Świąt
Michał Waś

Michał Waś Asystent Prezesa
Zarządu Radia PiN
S.A.

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera i kraj pochodzenia towaru, znak bezpieczeństwa i znak zgodności wymagane przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera i kraju pochodzenia towaru.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
4. Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.
5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.

Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

konto usunięte

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

Iwona Głowienka:
Rozumiem, dziękuję za odpowiedzi. Sytuacja była taka że sprzedawca zapewnił mnie że gra będzie działać na konsolę playstation a okazało się że nie działa na playstation tylko na xbox. Dlatego chciałam zwrócić bo mam konsole playstation. Nie rozumiem też dlaczego zaraz sprzedawca ma zakładać że skopiowłam grę lub gdzieś udostępniałam komercyjnie-przecież nie jestem piratem.
Pozdrawiam i wesołych świąt

No to zmienia troche postac rzeczy. Ale nadal nie mozesz gry zwrocic, a reklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
Iwona Zdybska

Iwona Zdybska REGIONAL FORECASTER
EMEA, ORIFLAME

Temat: zwrot zakupionego towaru w ciągu 7 dni

sprawa się zakończyła-sprzedawca jednak zamienił grę na inną która będzie działać na playstation.
pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do