Krzysiek Burza kierowca
Temat: Duży problem po zakupie samochodu.
Witam.Mój znajomy ma problem po zakupie auta, oto opis całej sytuacji.
Pod koniec października kupił on samochód od handlarza który sprowadził auto z zagranicy, opłacił i zarejestrował na siebie. Mowa o aucie Opel vectra 2,0DTI (przynajmniej tak jest w papierach-zaraz wyjaśnienie). Po około dwóch miesiącach od daty zakupu auto uległo awarii. Któregoś pięknego ranka silnik po prostu nie odpalił. Mechanik samochodowy stwierdził że padła pompa wtryskowa paliwa-wymontował ją i zawiózł do warsztatu który zajmuje się profesjonalnie regeneracją pomp wtryskowych. Koszt regeneracji to ok 3000zł - DUŻO! A to dlatego że pompa paliwa pochodzi od silnika 2,2 DTH a nie 2,0 DTI! Po dokładnych oględzinach silnika (silniki 2,0 i 2,2 wizualnie są praktycznie identyczne) okazało się że w aucie jest silnik 2,2 DTR, i dokładnie z takim silnikiem auto wyjechało z salonu (zostało to ustalone po kontakcie telefonicznym z serwisem Opla). A w dokumentach tj w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu widnieje że auto posiada silnik 2,0DTI - co jest oczywiście nie prawdą. Znajomy chciał auto dokładnie z takim silnikiem jak jest wpisany w dowodzie czyli 2,0 DTI a nie jak się okazało 2,2 DTH ( większy silnik, większe spanienia, większe opłaty - komu to potrzebne?)
I tu pytanie: Co mój znajomy powinien teraz zrobić ?!
Naprawiać pompę na własny koszt - czy powinien to zrobić sprzedający?
Co z papierami? Dodam że akcyza na silnik 2,2l jest większa... Handlarz oczywiście zapłacił akcyzę za silnik do 2,0l.
Proszę o wszelkie sugestię i rady.
Pozdrawiam