Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Zaangażowanie podwładnych to napęd dla każdej instytucji

Na początku opiszę przykład – kurs, który zrealizowałem w 2012 roku w maju w Warszawie. W drugim dniu tego wydarzenia wyznaczyłem dwunastu obecnych na sali, aby uzupełnili ankiety na temat motywacji do wykonywanej pracy.
Pytania użyte w formularzu mojego badania zaprojektowałem biorąc za podstawę teorię motywów Maslowa. W dalszej kolejności omówiliśmy wyniki oraz wytyczyliśmy działania, mogące podnieść optymizm w działaniu uczestników projektu. Taki sam sposób badania motywacji można przeprowadzić za pomocą nowych systemów menedżerskich, na przykład:
http://www.hrmapa.pl/ocena-okresowa-pracownika Przeprowadzanie Ocen Pracowniczych
Przykład zorganizowanego przeze mnie szkolenia dowodzi, iż optymizm do podejmowania działań można badać znacznie dokładniej, niż zwykle oceniają to przełożeni. Chęć do pracy u osób zatrudnionych na stanowiskach szeregowych ma znaczenie najczęściej w projektach skomplikowanych i nieprzewidywalnych. W tych przypadkach motywowanie podwładnego do działania powinno być prowadzone jako feedbacki przechodnie ujemne i dawanie pozytywnych przykładów wykonywania zadań.
Badając motywację osób w swoim zespole pracowniczym operatywny przełożony poradzi sobie z zaprojektowaniem efektywnego narzędzia motywacyjnego. Taki system posiada co najmniej trzy narzędzia badawcze oraz technikę zapisywania wyników. Menedżer powinien diagnozować nastawienie swoich współpracowników oraz dopasowywać instrumenty motywujące ludzi do pracy. Stworzenie odpowiednich sposobów, które pomagają w korzystaniu z diagnozowania chęci do działania, jest trudne. Pomocą dla kierownika będą książki z zarządzania oraz raporty w miesięcznikach branżowych.
Podsumowując, muszę napisać z mojego doświadczenia, że czynność badania pobudek pracowników jest wyjątkowo istotna w działalności menedżera. Motywacja pracowników to napęd dla całej organizacji.
Tyle haerowych myśli.
Redakcja: Rafal Bacia

O TYM PISZEMY:
Badania płac i benefitów
Awansowanie pracowników
Polityka HR w nowoczesnej organizacji
Profesjonalne zarządzanie kadrami
Fundusz socjalny
Rozwój pracowników
Selekcja kandydatów do pracy

___________________________________________________

Druciki i klej jako technika dydaktyczna na wyjazdach dla kierowników

Specjalnie zaprojektowane gry dla menedżerów bywają w ostatnich miesiącach używane przez szkoleniowców na szkoleniach dla kierowników. Ten nietypowy sposób zorganizowania projektu szkoleniowego jest dużo ciekawszy aniżeli tradycyjne prelekcje. Z tego powodu teraz napiszę, jak prowadziłem szkolenie wykorzystując symulacje kierownicze.

Na początku lipca w tym roku w góralskim hotelu w Wiśle zorganizowałem szkolenie z zarządzania działem pracowników. W trakcie opisywanego projektu edukacyjnego zaproponowałem uczestnikom nieskomplikowane gry dla kierowników. Taka technika przeprowadzenia szkolenia jest najczęściej praktykowana, jeśli uczestnikami są kierownicy wysokiego szczebla albo specjaliści z różnych działów. Przykład takiej samej symulacji znajduje się np. tu: Korporacyjne Gry Szkoleniowe Dla Przedsiębiorstw
W czasie mojego szkolenia dopołudniowa gra dla menedżerów zaprojektowana została wokół obszaru organizowania pracy , a także przygotowywania zebrań. W sali szkoleniowej znalazło się siedemnastu menedżerów z sektora ”budownictwo i architektura”. Podzieliłem moich szkolonych pracowników na cztery grupy. Połowa z nich musiała wykonać fragment mostu z różnych przyborów, takich jak: szpilki, papierowe ścinki, żółte karteczki, taśma klejąca, superglue, patyczki, sznurek.

Symulacja zajęła trzy półgodzinne bloki. Potem osoby biorące udział w szkoleniu mieli za zadanie zmontować przygotowane części budowli w spójną całość bez wykorzystania wzroku. Musieli się porozumiewać tylko na kartkach.

W czasie szkolenia zaprezentowałem kolejną symulację . Rozdzieliłem uczestników na siedem zespołów. We wszystkich grupach byli mniej i bardziej doświadczeni pracownicy. Uczestnikom przekazałem skoroszyty i długopisy. Dodatkowo przekazałem im zabawkowe samochodziki i klocki. Cel w tej symulacji menedżerskiej to skonstruować pomieszczenia dla ciężarówek, samochodzików. Wszystkie budowle muszą być identyczne. Po godzinie zobaczyłem rezultaty. Byłem niezwykle usatysfakcjonowany, iż pracownicy biorący udział w szkoleniu skonstruowali opisane konstrukcje nie porozumiewając się pomiędzy grupami.

Widać, że to dużo ciekawsza technika doskonalenia wiedzy porównując, dajmy na to, dyskusji albo pojedynczego zadania dla uczestników.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY BLOGA:
Gry Sprzedażowe
Kursy dla firm
Gry edukacyjne
Coaching
Gry dla przemysłu
Rozwój osobisty
Gry konferencyjne
Ćwiczenia dla instruktorów