Mariusz Stasiak Vel Stasek

Mariusz Stasiak Vel
Stasek
IOD/DPO, Auditor ISO
27001:2017, Audytor
wewnętrzny, Proj...

Temat: Jak zarządzać budżetem (narzędzia, procedury, praktyki)

Tworzę temat, aby poznać pomysły osób pracujących w administracji publicznej, w jaki sposób radzą sobie z obsługą budżetu w jednostkach. Czy jest to na zasadzie byle by spełnić wymogi ustawy, czy jednak staracie się Państwo ułatwiać sobie pracę jakimiś narzędziami lub opracowanymi praktykami, aby budżet nie był tylko papierkiem przedstawianym radnym.
Proszę o obszerne wypowiedzi, jak radzicie sobie Państwo w swoich jednostkach, mimo ciągle rosnących obowiązków.
Pozdrawiam
Joanna M.

Joanna M. Księgowa/Skarbnik
Gminy

Temat: Jak zarządzać budżetem (narzędzia, procedury, praktyki)

Szkoda ,że nikt się nie wypowiada bo temat na czasie i by się przydały uwagi kolegów i koleżanek.
Mariusz Stasiak Vel Stasek

Mariusz Stasiak Vel
Stasek
IOD/DPO, Auditor ISO
27001:2017, Audytor
wewnętrzny, Proj...

Temat: Jak zarządzać budżetem (narzędzia, procedury, praktyki)

No niestety, ale goldenline jest jeszcze mało popularny w adm publicznej, a szkoda. Można by prowadzić ciekawe dyskusje i może jeszcze teoretycy z różnych uczelni by się wypowiedzieli.

Może gestem zapowiedzi kto z Państwa robi jeszcze tak zwany budżet "krótki" tj do grup paragrafów? W większości samorządów spotykam się z tendencją przechodzenia do większych szczegółów takich jak paragrafy "zadania" cz grupy kosztów.
Arkadiusz Binder

Arkadiusz Binder Prezes zarządu,
BIALL-NET sp. z
o.o.; Prezes
Zarządu, Kra...

Temat: Jak zarządzać budżetem (narzędzia, procedury, praktyki)

Generalnie w teorii to chyba najkorzystniej byłoby przypiąć do struktury spraw odpowiednie pozabilansowe konta księgowe, po czym należałoby rozksięgowywać plan z budżetu na te zadania, po czym w ramach rozliczania poszczególnych kosztów na działania, należy weryfikować, czy te działania przekroczyły budżety czy nie przekroczyły.

Myślę, że należy to prowadzić na narzędziach typowo księgowych, a najlepiej ustalić zasady w formie uchwały i przekazać jako zasadę do księgowości. Najlpeiej ustalić to na zakładowym planie kont. Nie mam praktyki w urzędach administracji publicznej, ale w ramach moich opracować w komercyjnych działaniach stosuję sprawdzoną instrukcję kancelaryjną w systemie drzewiastym (prawie dziesiętnym). Nie ma tam mowy o budżetowaniu, co możnaby uzupełnić, jeżeli ktoś miałby ochotę. Mogę wysłać ją na maila. Mamy do niej szkolenia testy i procedury wykonawcze.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.12.13 o godzinie 23:36
Mariusz Stasiak Vel Stasek

Mariusz Stasiak Vel
Stasek
IOD/DPO, Auditor ISO
27001:2017, Audytor
wewnętrzny, Proj...

Temat: Jak zarządzać budżetem (narzędzia, procedury, praktyki)

Rozumiem, że prowadzicie Państwo księgowość wykonania na zadania? Jeżeli to nie jest tajemnica chętnie zobaczyłbym kilka przykładów z firmy komercyjnej, zawsze warto czerpać informacji z różnych źródeł.
Co do samego księgowania na konta pozabilansowe to uważam, że w przypadku jst lepiej jest prowadzić je jako analitykę do kont bilansowych z planem i wykonaniem, tak jak teraz robi się to z podziałką klasyfikacyjną, a nawet lepszym rozwiązaniem jest dopinanie zadania jako atrybut konta, lecz nie wszystkie systemy fk mają takie możliwości.
Pozdrawiam i życzę sukcesów

Następna dyskusja:

Partnerstwo Publiczno-Prywa...




Wyślij zaproszenie do