Leszek K.

Leszek K. Zarządzanie
bezpieczeństwem
informacji. Dane
osobowe.

Temat: Obowiązek informacyjny w przystępnej formie - jak to zrobić?

Szanowni Państwo,
spotkałem się z taką potrzebą, aby klientowi obowiązek informacyjny prezentować w jak najbardziej przystępnej formie. Chodzi o rozmowę telefoniczną, która prowadzona jest w przystępny sposób i do której formalna informacja nie bardzo pasuje.

Przykładowo formalna informacja (pierwsza lepsza z brzegu znaleziona w internecie):
Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926), informujemy że Administratorem Państwa danych osobowych jest XXX z siedzibą w YYY, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS: 0000. Państwa dane osobowe są zbierane i przetwarzane przez Administratora danych osobowych w celu realizacji umowy sprzedaży i dostawy towarów znajdujących się w asortymencie sklepu internetowego Administratora danych (złoto i srebro inwestycyjne, kamienie szlachetne), oraz że dane te podawane są przez Państwa dobrowolnie.
Państwa dane osobowe zostaną udostępnione firmie kurierskiej przy wybprze takiej formy dostawy, w celu wywiązania się z obowiązku dostawy zakupionych przez Państwa towarów, na wskazany przez Państwa adres. Uprzejmie informujemy, że przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
mogłaby zamienić się w:
Proszę Pana, ponieważ takie są wymogi prawa, to chciałabym poinformować Pana, że pana dane osobowe przetwarza XXX z YYY. Te dane będziemy przetwarzać po to, aby można było zawrzeć umowę i wysłać Panu zamówione rzeczy (złoto, srebro). Dane podaje Pan dobrowolnie. Te dane otrzyma je też firma kurierska, aby móc zaadresować paczkę. W każdej chwili może się Pan dowiedzieć, jakie Pana dane osobowe przetwarzamy, ma Pan prawo zawsze zgłosić ich zmianę.

Co o tym sądzicie? Jak byście sformułowali obowiązek informacyjny, tak aby był w 100% zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych, a jednocześnie był zrozumiały i bardzo przystępny, szczególnie podczas rozmowy telefonicznej?Leszek K. edytował(a) ten post dnia 12.12.12 o godzinie 09:55