Anna Jasny

Anna Jasny dziennikarz,
Wiadomości
Turystyczne

Temat: Czego oczekujecie od biura podróży?

Witam,
przygotowuję artykuł dla Wiadomości Turystycznych na temat podniesienia jakości obsługi klienta w biurach agencyjnych. Stąd moje pytanie do Was, podróżujących, czasem, jak wynika z forum, także za pośrednictwem biur podróży. Co oznacza dla Was idealna obsługa i profesjonalne podejście specjalsty ds. turystyki?

konto usunięte

Temat: Czego oczekujecie od biura podróży?

Rzetelnej informacji na temat hotelu i okolicy oraz...godzin lotu.
A także dodatkowych, pomocnych informacji specyficznych dla danego miejsca wyjazdu.
Piotr Stareńczak

Piotr Stareńczak dziennikarz,
publicysta -
PortalMorski.pl,
redaktor - "Po...

Temat: Czego oczekujecie od biura podróży?

choć wciąż nie jest to wielka działka (bo zaczynaliśmy praktycznie od zera stosunkowo niedawno), cruising to sektor turystyki, który należy u nas do najszybciej rozwijających się (procentowe wzrosty rok do roku)...

mimo tego, że to ważny, przyszłościowy sektor agenci są generalnie zapóźnieni w tym temacie - liczni agenci sprzedający bilety na wycieczkowce zupełnie nie wiedzą "z czym to się je", a nawet mylą (w nazewnictwie lub faktycznie) wycieczkowce z promami...
(np. wycieczkowce, czyli cruise ships nazywają ignorancko "promami pasażerskimi")

- - - - - - - -

brakuje mi w ofercie wyjazdów pobytowych w dużych miastach w dowolnie wybranym terminie BEZ narzuconego programu

tzn. chiałbym, żeby biuro zorganizowało mi: tani transport (np. lotem czarterowym - "na przyczepkę" do wycieczek innego rodzaju) oraz niedrogi nocleg ale, żeby nie narzucało mi programu...

chodzi mi po prostu o coś takiego jak wyjazdy pobytowe do kurortów z tą różnicą, że celem jest NIE KURORT (nie miejscowość "plażowa" z hotelami i ośrodkami Spa), tylko duże miasto np. Ateny, Londyn, etc. po zbliżonych (czyli stosunkow niewysokich) cenachPiotr Stareńczak edytował(a) ten post dnia 25.01.10 o godzinie 12:41

konto usunięte

Temat: Czego oczekujecie od biura podróży?

Swoją poprzednią wypowiedź powinnam uzupełnić o oczywistą oczywistość: oczekuję, że biuro podróży będzie działało zgodnie z prawem.

"Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, biura podróży potrącają za duże kwoty klientom, którzy rezygnują z wyjazdu. Przykładem jest tu Triada. W swoim regulaminie biuro to zapisało, że przy rezygnacji na 45 dni przed wyjazdem klient straci 10 proc. ceny wyjazdu. Jeśli rezygnacja nastąpi do 31 dni przed imprezą, biuro potrąci 20 proc. Gdybyśmy zrezygnowali sześć dni przed wyjazdem, stracimy aż 90 proc. ceny.

UOKiK podpadło także biuro Alfa Star z Radomia. Klient, który po wpłacie zaliczki lub całej kwoty odstępuje od umowy, jest zobowiązany do zapłaty 500 zł z tytułu rezygnacji, a 100 zł przy imprezach z własnym dojazdem - czytamy w regulaminie.

Ale to nie koniec nieprawidłowości. Łódzkie biuro Trade & Travel Company sp. z o.o. uznało, że skoro klient rezygnuje z wyjazdu w trakcie imprezy, gdyż nie spełniła jego oczekiwań, to firma nie ponosi za niego odpowiedzialności. Podobnie jest w przypadku awarii środków transportu i złych warunków atmosferycznych."


http://biznes.onet.pl/uokik-biura-podrozy-ciagle-lamia...
Anna G.

Anna G. referent ds
turystyki,
sprzedawca

Temat: Czego oczekujecie od biura podróży?

tak naprawdę klient powinien otrzymać odpowiedzi na wszystkie pytania jakie zada pracownikowi biura, zarówno na te dot miejsca pobytu, hotelu, wycieczek fakultatywnych, cen na miejscu itd po te organizacyjne: godz wylotów, ubezpieczenia, procedury na lotnisku, bagaż itd
Osobiś6cie pracuję w biurze podróży i wiem jak to wygląda, klienci zadają czasem takie pytania, że nie sposób na nie odpowiedzieć odrazu, bo nie jesteśmy w stanie wiedzieć wszystkiego, ale od tego mamy internet czy znajomych pracujących w tej branży żeby znaleźć odpowiedzi na najdziwniejsze pytania :)



Wyślij zaproszenie do