Temat: Hotele w Marakeszu i Casablance

Czy ktoś z Was ma jakieś namiary na tanie hotele, hostele albo może inne patenty na spanie w Marakeszu i Casablance?
Alicja W.

Alicja W. Specjalista ds.
reklamacji

Temat: Hotele w Marakeszu i Casablance

Nasz patent na spanie był taki: w przewodnika Pascala wybieraliśmy tani hotel, ale nie najtańszy w znaczeniu najgorszy, tz. jak było info dopłata za ciepłą wodę, lub dość brudno to taki nie. I do tej pory nam ta zasada się świetnie sprawdzała. Niektórych hoteli z naszego przewodnika już nie ma, ale gdzie jak gdzie, ale w Marrakeszu i Casablance hoteli jest sporo.
Katarzyna F.

Katarzyna F. Dziennikarz i
promotor turystyki
aktywnej,
intarifa.info ...

Temat: Hotele w Marakeszu i Casablance

Wariant adventure: w Marrakeszu (w medinie, najlepiej w okolicach na placu Dżemaa el Fna) czy Casablance z reguły ktoś Cię zaczepi (zwłaszcza jak niepewnie rozglądasz sie po okolicy), proponując pomoc (płatną, jasne). Zainwestuj 10 drh i zapytaj, czy zna w okolicy przyzwoity hotel z łazienką w pokoju i ciepłą wodą do kwoty, jaką na to przeznaczasz. Zaprowadzi Cię do do hotelu, w którym ma układ z włascicielem (tylko obejrzyj pokój, zanim się zdecydujesz, możesz też trochę powybrzydzać - znajdzie inny). Działa jeszcze lepiej po północy (hotel jak do tej pory nie znalazł klienta, to już pewnie na te noc nie znajdzie), możesz nawet nieco wytargować - istnieje jednak ryzyko, że rano zmieni się obsługa w recepcji i walną Ci cenę standardową.
Mariusz M.

Mariusz M. "Czasem nie wolno
odpuścić i stać z
boku. Bo w życiu są
s...

Michał Wyszomirski:

W Marrakeszu tuz obok postoju dorozek - hotelik Ali - 40 drh za noc ze sniadaniem w pokoju wieloosobowym,lazienka z ciepla woda,wanna.Mariusz M. edytował(a) ten post dnia 02.08.10 o godzinie 20:38
Dorota S.

Dorota S. "Yo creo en mi y en
mi manera de decir
lo que pienso, Yo
...

Temat: Hotele w Marakeszu i Casablance

tylko riady, jest duzo stron internetowych - spokojnie mozna znalesc i tansze i drozsze

Dorota S.:

żadne riady moim zdaniem nei mieszczą sięw kategorii "tanie" dla backpakersowego turysty
Katarzyna F.

Katarzyna F. Dziennikarz i
promotor turystyki
aktywnej,
intarifa.info ...

Małgorzata P.:
Dorota S.:

Riady z założenia nie są przeznaczone dla backpakersów. Ale z drugiej strony nawet najskromniejszy budżet przeznaczony na wyjazd Maroka jest w stanie zmieścić tę 1 noc w riadzie (w Marrakeszu trafiają się ok. 45 euro za pokój 2-os ze śniadaniem - naprawdę warto dla porównania i poczucia różnicy chociażby w traktowaniu gości).
Dorota S.

Dorota S. "Yo creo en mi y en
mi manera de decir
lo que pienso, Yo
...

Małgorzata P.:
Dorota S.:

zalezy co dla kogo tanie, kolega nie okreslil budzetu,jak jak pokoj zaplace miedzy 30 a 50 eur to jest to ok dla mnie, jak dziele to kwote z kims bo pokoj dwuosobowy to jeszcze lepiej, chodzi o to ze riady maja niepowtarzalna atmosfere i wtedy mozna poczuc dobrze Maroko,
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Alicja W.:

A nasz patent był taki, że patrzyliśmy w przewodniki Pascala i bezdroży, szliśmy do wskazanych hoteli, a potem wybieraliśmy jakiś sąsiedni, nieopisany w przewodnikach, dzięki czemu było mniejsze prawdopodobieństwo natknięcia się na turystów "przewodnikowych" w nie najlepszym tego słowa znaczeniu :). Z reguły też bywało tak, że te "nieprzewodnikowe" noclegownie były o "kilka" dirhamów tańsze.

Rzeczywiście nie ma co panikować, i się jakoś sprężać - tych noclegów jest tam mnóstwo, nie zdarzyło się nam szukać nigdy spania dłużej niż pół godziny z wybrzydzaniem i zwiedzaniem kilku hotelików, a generalnie jeździliśmy po Maroko bez żadnego planu i wcześniejszego rezerwowania hoteli.

Czasami z takiego zaczepiania, o którym inni wspominają, przez naganiaczy, wynikało coś fajnego, np. w Essauirze zaczepił nas koleś, który wzbudził coś na kształt zaufania, bo był mega rasta, wyglądał jak reinkarnacja Marleya, okazało się że jest właścicielem cudownego hoteliku z widokiem na ocean z dachu i zamiast z grupami turystów wylądowaliśmy na dwie nocki w naprawdę sympatycznej i ładnej przystani będącej cudną odmianą po obskurnych noclegowniach z Fezu czy Marakeszu.

No ale generalnie patent mieliśmy na Maroko taki, że mieliśmy bilety lotnicze tam_i_z_powrotem, a co pomiędzy - było pod hasłem "witaj przygodo".

Jak zwykle zadziałało :).Sobiesław P. edytował(a) ten post dnia 23.11.11 o godzinie 17:12

Lub po prostu booking.com
Można trafić tani "riad", taki pomiędzy backpackersowym hotelem a porządnym Riadem
W zeszłym roku nocowałem w takim "backpackerowym" ze znajomym, cena około 100Dh za dwójkę, łazienka na korytarzu, ciepla woda co kilka dni. Ale przynajmniej można było spokojnie zostawić w depozycie worek z rzeczami i podróżować z małym bagażem. Nazywa się FARAH. Polecam.

W niedzielę będziemy w Maroko z dziewczyną, więc na pierwszą noc zaklepałem przez booking riad Der Saba. 25Eur za dwójkę z łazienką i śniadaniem + opłata klimatyczna. Tanio jak barszcz, zobaczymy jak bedzie :)

Na mapce jest hotel Farah, może być kilka domow w lewo lub prawo, ale w tej uliczce na pewno. Saby nie zaznaczam, bo można ją znaleźć na googlach bez problemu (lub na booking.com).

Obrazek
Witold Owidzki edytował(a) ten post dnia 24.11.11 o godzinie 01:46
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: Hotele w Marakeszu i Casablance

Bo w tej uliczce jest chyba z 10 hotelików :). My spaliśmy ciut dalej i w lewo, hehe.

Ogólnie to albo mieliśmy szczęście, albo co, ale przez dwa tygodnie spaliśmy w raczej tańszych dziurach (poza Essaouirą), i wszędzie była woda ciepła, czasem wręcz gorąca :), do mycia.

hotele, hostale czy riady w...