Anna Łukasiewicz:
Witam wszystkich serdecznie :)

Potrzebuję rady.Planuję w tym roku wypad na Madeirę,nie mam jeszcze określonego terminu.Przeglądałam stronę Itaki z ich propozycjami i mam mętlik w głowie.
Proszę o radę czy warto jechać z biurem podróży czy lepiej samemu coś zorganizować?Planuję wyjazd 10 dniowy,2 osoby.Znajomi chcą się podczepić ale nie jestem pewna czy się zdecydują.
Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki i rady.
Pozdrawiam serdecznie
Polecam wyjazd z biurem ale w opcji Last. Trzeba poszukać.Mnie się udało i prawie pakuję rzeczy do wylotu 12 03. Najwięcej dobrych informacji zaczerpnęłamod wpisujących sięna fora internetowe. Nie warto kupowaćprzewodnika poMaderze,bo niczego wartościowegownimnie ma.Nawet mapajest niedokładna. Polecam stronę http://madeirarural.com ; visitmadeira.pt Pozdrawiamz Łańcuta,życzę miłej podróży. Ola
Anna Ł.

m.com/endzi_lukasiew
icz/

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Dzięki Olu, właściwie patrzę tylko na last minute,zerkałam na oferty na lipiec czerwiec,ceny kosmiczne :)Jeżeli mogę wiedzieć to w jakim biurze wykupiłaś?Co miałaś w cenie?Ja przeglądałam oferty z Itaki.Będę bardzo wdzięczna za wrażenia "po"
Pozdrawiam i życzę udanego wypoczynku :)

Kupiłam w Itace Katowice poprzez str internetową,b.miła obsługa. Cena była poczatkowo 1499 zł za termi od 5 marca /tydzień/, ale nie podjęłam szybkiej decyzji. Cena skoczyla do 1699 HB, zapłaciłam.Lece z córką we wtorek 12 marca, oferty bliżej wakacji są w wysokich cenach. Oczywiście opiszę wrazenia, ale sama korzystam z porad wielu osób.

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Obsługiwała mnie p Tatiana Kołodziej tel Itaka Katowice 322058844. Potrafi doradzić, jest OK, rozumie problemy finansowe!

Ola
i jak oceniasz wyjazd organizowany przez Itakę? Też się zastanawiam nad tym biurem, bo mają stosunkowo tanie oferty na Maderę.

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Wycieczka b. udana. Wczoraj wróciłam .Zakwaterowanie w hotelu Dom Pedro w Machico dało mi szansę penetracji wyspy pożyczonym za pośrednictwem obsługi hotelu samochodem cena za 5 dni 170 E benzyna 90 E kaucja 200E w całości zwrócona.Przejechaliśmy prawie700 km wracajac w różne miejsca dla "atrakcji".Jeździliśmy w 4 osoby więc nie było w rozliczeniu wysokich kosztów.Dzięki temu zmienialiśmy pozycje w zależności od klimatu szukając słońca i widoków.Lewady zaliczyliśmy takie jakie tylko chcieliśmy. Kosztwycieczki mojej opłatadla Itaki 1699 zł.Wyżywienie HBdawało możliwość codziennych wyjazdówpo śniadaniu8 i powrotównawieczór.Ja nie jestem wybrednym smakoszem,obiady były dla mnie b. dobre, do obiadokolacji mozna dostać wino /zawarte juuż w cenie /, desery obfite, ryby doskonałe, nawettunczyk i espada z bananem. Lot powrotny był opóźniony, zaczął się w terminie planowanego przylotu do Warszawy. Pogoda była zmienna, ale i tak jestem zachwycona wyspą. Polecam Madere ! pozdrawiam. Ola> Karolina I.:

Stefan B.

Stefan B. Das Leben ist kein
Ponyhof

Karolina I.:

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Nie wiem jakie masz mozliwosci finansowe, ale unikaj tych duzych hoteli. Na Madeira masz duz ladnych Quintas, atmosfera jest calkowiecia inna ale tez ceny sa troche wyzsze. Samochod, nie wiem jaki potrzebujesz, ale jak wezmiesz cos w rodzaju Ford fieste to dostaniesz z a ok. 115€-130€ na 7 dni.
Z biurem podrozy jest moze taniej niz samemu, teraz jest pytanie co lubisz i czego oczekujesz.

Aleksandra Zalewska-Stojko:
Wycieczka b. udana. Wczoraj wróciłam .

Olu, bardzo dziękuję za informacje i opinię. Serdecznie pozdrawiam!

Stefan B.:

Wiem, ze mam na Maderze spory wybór hoteli, nawet nie całkiem drogich - ale gdybym chciała samodzielnie organizować (co zdecydowanie preferuję, dotychczas jeszcze nie korzystałam z biur podróży) - sam przelot do Funchal, gdy się go nie wykupi z bardzo dużym wyprzedzeniem, kosztuje niewiele mniej od wycieczki z Itaki (oczywiście w last minute), która zawiera juz hotel i wyżywienie HB. A to nie miał by być dla mnie długi urlop, raczej wyrwanie się na tydzień w ciepłe i fajne miejsce i raczej aktywnie (czyli łażenie po górach, zwiedzanie). Nie lubię siedzenia w jednym miejscu. Podobnie jak Ola, zakładam, ze w hotelu głównie nocuję i jem śniadanie.

Jeśli znasz jakieś sposoby na zakup biletu na samolot do Funchal na kwiecień w atrakcyjnej cenie, to chętnie przyjmę wszelkie wskazówki :)

I bardzo dziękuję za rady i chęć pomocy:)
Stefan B.

Stefan B. Das Leben ist kein
Ponyhof

Karolina I.:
Stefan B.:

I bardzo dziękuję za rady i chęć pomocy:)
Chetnie by pomogl ale ja latam albo z Köln albo z Düsseldorf, wiec dla ciebie napewno malo interesujace. na polskich portalach sie za bardzo nie znam. Dla ciebie moze byc cos z Berlin z Germanwings , z Dresden oder Leipzig mozesz leciec LH i TAP

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Witam, polecam wyszukiwarke lotow http://skyscanner.pl

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.06.13 o godzinie 20:44
Agnieszka Laskowska

Agnieszka Laskowska manager sprzedaży,
poster-club

Michał K.:
Witam,

Jeśli chodzi o loty, to wszystko rozbija się o termin - w sezonie (w odczuciu polskim, bo na Maderze jest przez większość roku) będzie oczywiście drożej.
Byłem na Maderze półtora tygodnia w maju, leciałem tanimi liniami na trasie - Wrocław-Bruksela-Porto-Lizbona-Funchal-Lizbona-Madryt-Katowice - wszystkie bilety Ryanair, Wizzair oraz Easyjet (na trasie Lizbona-Funchal oprócz TAP to jedyna sensowna alternatywa, bilety w obie strony z Lizbony kupowane kilka tygodni wcześniej to koszt ok 50-60EUR za osobę, pozostaje więc kwestia dotarcia do Lizbony).

Zatrzymałem się po przyjeździe w Funchal by kolejne kilka dni spędzić w Ponta Delgada i okolicy na północy. Jeśli ktoś potrzebuje informacji nt hoteli, lokalnych przejazdów, restauracji itp - chętnie służę pomocą :)
W takim razie poproszę pare namiarowna miłe knajpki w Funcal, kosz transportu lokalna komunikacja i co tylko ważniejsze. Jedziemy na święta na całymi tydzien
Bede wdzięczna
laska
Roman Bodziewski

Roman Bodziewski photographer
videographer

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Madera jest niesamowita. Każdemu polecam.
Sporo informacji i relacja z pobytu na blogu córki, z którą byliśmy tam w 2013

Dziekuje bardzo!
Piotr P.

Piotr P. Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: Rady dla wyjeżdżających na Maderę.

Madera była marzeniem mojej żony, które sam również z chęcią zrealizowałem. zastanawialiśmy się nad wyjazdem zimowym jednak chcieliśmy zwiedzić jak najwięcej i zależało nam na długim dniu dlatego postanowiliśmy wybrać się w czerwcu. Po przeliczeniu kosztów okazało się, że różnice finansowe pomiędzy własną organizacją, a zakupieniem wycieczki w first minute w biurze podróży w hotelu, który nas interesował, były niewielkie.
Jeśli ktoś chce zwiedzić jak najwięcej to obowiązkowo należy zapewnić sobie samochód. Autobusy w wiele miejsc nie docierają . Drugą kwestią jest też czas transportu pomiędzy interesującymi nas punktami. Auto to niezależność, ale warto poszukać wypożyczalni z pełnym pakietem ubezpieczeń i bez wkładów własnych. Warto bo drogi są wąskie, turyści czasami nie mają wyczucia w jazdy po nich, a dodatkowo na północy wyspy kamienie czasami spadają z góry. Jeśli ktoś miałby życzenie uzyskać więcej informacji informacji to może zajrzeć na relację z naszego pobytu:
Kamil C.

Kamil C. New Business
Development, Cursor
S.A.

Hej Renatko !!!!
przez przypadek znalazłem ten wątek - super, że tu też jesteś.
Renata jest nie nieoceniona na miejscu - zna wyspę na wskroś, dosłownie przeszła każdą ścieżkę na wyspie :) .

Łącznie spędziłem na Maderze jakieś 7 tygodni (5 latem i 2 w styczniu) wyjazdy samodzielne.
Oprócz klasycznej turystyki (biuro-hotel-rezydentka-samochód z wypożyczalnie) można sporo zdziałać samodzielnie.

Dla mnie jednym z najciekawszych wyzwań sa levady i góry. Przy odrobinie samodzielności i odwagi można dotrzeć w wiele miejsc autobusem (mówiąc kierowcy nazwę levady), przejść levadę i Z INNEGO MIEJSCA wrócić autobusem lub autostopem. Dzięki temu można przejść wiele szlaków i nie wracać do punktu gdzie został samochód. To dla tych bardziej odważnych ...

Oczywiście objechanie wyspy samochodem jest super samo w sobie, o ile pamiętam najlepiej przeciwnie do wskazówek zegara (szczególnie na północnym wybrzeżu, gdzie stara droga na wybrzeżu jest jednokierunkowa.

Piotr - BARDZO, BARDZO fajna relacja i super zdjęcia !

Kilka moich dodatkowych info:
- o ile wiem rzeczywiście nie wszyscy piloci lądują na lotnisku Madery, np Czesi nie, ale Polacy są instruktorami :) ... przeżyłem w grudniu tzw "madeira landing" (taki jak na youtube), 3 podejścia i odlot na Porto Santo... mocna sprawa to lotnisko na palach, poczytałem o historii - ale nie będę straszył :)
- co do jedzenia: moje typy - espada z bananem i szaszłyk na szablach w wysokim Camara de Lobos - nazwe lokalu zna Renata
(swoją drogą można tam dojść z Cabo Girao levadą :) )
- na plaże w Ponta do Garaju można zejść oczywiście na piechotę, plaża ma niesamowite kamienie
- jak ktoś chciałby zobaczyć przejście tunelowe levady - bez dalekiego chodzenia, to od Monte zaczyna się levada, która na pierwszym zakręcie daje możliwość wejścia w taki tunel ... jest magicznie :) - mozna też zrobić sobie wycieczkę z Camacha do Funchal, choć to nie to samo co levada w górach

- co do wina polecam PORTO z Biedronki, co prawda nie to samo, ale smaczny erzatz :)

teraz mamy wikiloc, która daje spore możliwości tracków
Kamil C.

Kamil C. New Business
Development, Cursor
S.A.

Aleksandra Z.:

jak mówili mi koledzy:
podobno sprytny system rozpoznaje kolejne wejścia i podnosi automatycznie cene
trzeba czyścić "kesz" przeglądarki z ciastek przed kolejnym wejściem

hej Kamil!
Kiedy wracasz? ;-)
Zaczne od wina. PORTO?!!!!!! W Biedronce mozna kupic za bardzo przyzwoita cene wino Madera marki Justino's http://www.justinosmadeira.com/. Czasami Miles http://www.symington.com/miles/index.html
Restauracja z rewelacyjnymi szaszlykami, to Santo Antonio w Estreito de Camara de Lobos http://www.tripadvisor.com.br/Restaurant_Review-g11909...

Odnosnie lewad. Pracuje nad nowym watkiem. Bede starala sie w miare mozliwosci uzupelniac trasy oraz rowniez podawac informacje dotyczace ewentualnych utrudnien lub nawet zamknietych tras.
pzdr
Bartosz Kołodziejczak

Bartosz Kołodziejczak Key Account Manager
w firmie EWL

Witam,
Zamierzamy wyjechać w podróż poślubną po weselu, które mamy 18.06.2016, najlepiej od razu w pon. lub wt. na Maderę. Z jakiego biura polecacie? Ogólnie polecacie ten kierunek na podróż poślubną? Czy połowa czerwca to dobry czas na podróż na Maderę?
Dziękuję z góry za pomoc.