Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Przed każdym Menedżerem stoją nowe wyzwania, związane z rynkiem pracy i kompetencjami. Czy zawód Project Managera, jest zawodem przyszłości? Obserwując dynamikę zmian otoczenia biznesowego, można śmiało odpowiedzieć, ze tak. Choć nam bardziej się wydaje, że powinna być to także jedna z podstawowych kompetencji każdego Menedżera/erki...

...Model wielokrotnej zmiany miejsca pracy nikogo już nie dziwi, rzadkością staje się jedno miejsce pracy przez dłużej niż kilkanaście lat, wygrywa elastyczność, szybkość reagowania na zmiany i umiejętność szybkiego dostosowania się do warunków rynkowych...

http://www.forbes.pl/project-manager-zawod-przyszlosci...


Obrazek
Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 17.08.2014 o godzinie 13:30 z tematu "Zarządzanie projektem - logicznie, skutecznie, niełatwo - prezentacja"
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Zdecydowana większość Polaków postrzega odpowiedzialny biznes po prostu jako uczciwe postępowanie wobec pracowników, kontrahentów i klientów.

Takiej odpowiedzi udzieliło ponad dwie trzecie ankietowanych w badaniu sposobu postrzegania przez Polaków kwestii odpowiedzialnego biznesu, jakie PBS wykonał na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Danone. Podobne ustalenia, które w skrócie ująć można: "Najpierw rzetelność, potem "bajery" etyczne", przyniosło w ub. roku badanie przeprowadzone przez Fundację Komunikacji Społecznej. Dowodziło ono, że Polacy oceniają przedsiębiorstwa głównie na podstawie jakości produktów oraz sposobu, w jaki traktują one pracowników i kooperantów. Ważna (41%) i najważniejsza (27%) dla ponad dwóch trzecich ankietowanych była w ówczesnym badaniu właśnie jakość wyrobów lub usług, zaś sposób traktowania pracowników i dostawców był ważny i najważniejszy dla 63% ankietowanych...

http://ceo.cxo.pl/news/76614/O.odpowiedzialnym.biznesi...

Polecamy Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 19.08.2014 o godzinie 08:36 z tematu "Etyka i CSR - O odpowiedzialnym biznesie: "tak - tak, nie - nie"..."
Jadwiga Dyktus

Jadwiga Dyktus INTERIM MANAGER,
EKSPERT Z ZAKRESU
RESTRUKTURYZACJI I
ZAR...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

CSR – interesujący temat

Artykuł Szymona Augustyniaka ukazał się w Magazynie CEO w marcu 2005 roku. Wiele osób po raz pierwszy wówczas zetknęło się z ideą Corporate Social Responsibility. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), na zlecenie którego PBS przeprowadził komentowaną w artykule ankietę, obchodzi w tym roku swoje dziesięciolecie. Podsumowanie jej wyników brzmiało „zdecydowana większość Polaków postrzega odpowiedzialny biznes po prostu jako uczciwe postępowanie wobec pracowników, kontrahentów i klientów”.

Niewielu managerów postrzega firmę, którą zarządza jako korporacyjnego obywatela, na którym leży odpowiedzialność społeczna. Niewielu właścicieli akceptuje strategie firm uwzględniające realizację tej odpowiedzialności, jeżeli nie przekłada się na wzrost zysku, który można jednoznacznie udokumentować. Najczęściej zdarza się, że nic poza wskaźnikiem EBIDTA nie liczy się. Ale są też przykłady firm, które warto przedstawiać. Ostatni raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), który ukazał się w tym roku jest już ósmym jaki zaprezentowało FOB. Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” obejmuje w tym roku 110 dobrych praktyk firm z obszarów: miejsce pracy, rynek, społeczeństwo, środowisko naturalne oraz zarządzanie i raportowanie. Naprawdę warto się z nim zapoznać, żeby dowiedzieć się, które korporacje doceniają ideę społecznej odpowiedzialności biznesu i jak ją realizują.
Adres: http://fob.org.pl/cms_a/upload/file/Raport2009/Raport2... .

Podane przykłady mogą niektórych zainspirować. Wiele z przykładów działań w ramach CSR nie wiąże się z kosztami, więc może nie będzie przeszkód do naśladownictwa lub małej inspiracji. Tych, których nie interesują pozytywne przykłady, zachęcam do obejrzenia na stronie http://vod.onet.pl/korporacja,5800,film.html dokumentalnego filmu The Corporation z 2004 roku pary kanadyjskich twórców J.Abbott i M.Achbar pokazującego rozwój korporacji jako osoby psychopatycznie podążającej za zyskiem.

Pozdrawiam wszystkich odpowiedzialnych za firmy mniejsze i większe, którym chce się czytać, myśleć i robić cokolwiek z myślą o CSR, a nie tylko o EBIDTA.

Jadwiga Dyktus Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 19.08.2014 o godzinie 08:36 z tematu "Etyka i CSR - O odpowiedzialnym biznesie: "tak - tak, nie - nie"..."
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Na kapitał intelektualny składają się: wiedza, doświadczenie, technologie, stosunki z klientami, umiejętności. Należy zauważyć, że wartość kapitału intelektualnego nowoczesnych przedsiębiorstw przekracza wielokrotnie wartość księgową. J. Ross (i in., 1997) wyróżnia kapitał strukturalny, na który składają się relacje z otoczeniem, organizacja i rozwój; oraz kapitał ludzki - kompetencje, postawy, innowacyjność.

Rozwój kapitału intelektualnego może być blokowany przez kierowników niechętnych do dzielenia się władzą i wiedzą. Wynika to z braku identyfikacji z przedsiębiorstwem (model kariery coraz mniej związany z awansami w firmie), krótkoterminowej lojalności dotyczącej projektów, a nie całego okresu pracy, preferowanie pracy w zespołach o luźnej hierarchii i przywództwie, niemożności zapewnienia przez organizację bezpiecznej przyszłości pracownikom.

http://www.slideshare.net/manageordie/rozwj-kapitau-in... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 25.02.2015 o godzinie 18:35 z tematu "Kapitał intelektualny i jego rozwój, i kontrola"
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Co o tym sądzicie?

http://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesme... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 04.05.2015 o godzinie 12:41 z tematu "Marketing szeptany.....czy to zgodne z zasadami etyki biznesowej?"
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Zapraszam do niezwykle ciekawej lektury, wspartej badaniami.

W ilu firmach w Polsce panują takie feudalne relacje pomiędzy szefami i ich pracownikami?

- W całej administracji, szkolnictwie wyższym i służbie zdrowia oraz w 80 proc. firm prywatnych. Folwark jest z jednej strony rozczulającym księstwem kapryśnego właściciela, prezesa czy dyrektora, ale z drugiej bywa przestrzenią pogardy i uprzedmiotowienia dla wielu pracowników. Często dyskretnych i dobrze zaszytych w sposobie funkcjonowania firmy.

Pracownicy sami chętnie wchodzą w te buty i podtrzymują folwarczne relacje. Dlaczego?

- W zamian za rezygnację z podmiotowości podwładni czerpią korzyść w postaci wynagradzającego "lojalność" bezpieczeństwa zatrudnienia. Choć obecnie ta zmowa milczenia w niektórych firmach zaczyna pękać, bo nowi nie mają już tej marchewki w postaci pewnego etatu, dostają umowy śmieciowe.

Pisze pan, że w dzisiejszym folwarku pracownicy niemal codzienne są oceniani, poddawani krytyce. Na porządku dziennym są skargi, donosy, intrygi. A lider stawia na negatywną rywalizację.

- Szef jednej ze znanych firm związanych z kulturą chełpił się tym, że przy tworzeniu zespołów do pracy twórczej wybiera osoby, które się wzajemnie nie znoszą. - Jak jeden się będzie opierdalał, to drugi będzie donosił - tłumaczył. Był z tego bardzo dumny. Łączenie pracowników w pilnujące się dwójki nazywał "metodą kolca w dupie".

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18047450,Dyktatorz... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 14.07.2015 o godzinie 09:15 z tematu "Czy w polskich firmach panują feudalne warunki w zakresie zarządzania?"
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Nowe technologie sprawdzają się jako narzędzia pozwalające na dialog z klientem i pozyskiwanie wiedzy o nim samym i jego potrzebach. W praktyce przełożyło się to na usprawnienie roli marketingu w firmie. W przypadku takiej branży, jak nasza wsparcie nowoczesną technologią wydaje się oczywiste i ma miejsce na wielu obszarach.
http://blogi.hbrp.pl/blog-biznesowy/nowe-zrodlo-wiedzy... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 14.07.2015 o godzinie 09:16 z tematu "Nowe źródło wiedzy marketingowej"
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Zjawisko kryzysu można interpretować na wiele sposobów, o czym świadczy
wielość ujęć definicyjnych tego pojęcia. Bywa ono utożsamiane z wydarzeniem
o charakterze nagłym, wywołującym istotne zmiany w funkcjonowaniu
przedsiębiorstwa. Kryzys jest też często przedstawiany jako faza cyklu życia
właściwa dla działalności każdego przedsiębiorstwa, po której może ono chylić
się ku upadkowi, bądź odrodzić. W takich ujęciach wskazuje się w szczególności
na aspekty zarządcze, a dokładniej błędy w sferze zarządzania, mogące doprowadzić
przedsiębiorstwo do przerwania jego bytu ekonomicznego.

http://www.sbc.org.pl/Content/71670/SE_77.pdf Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 14.07.2015 o godzinie 09:16 z tematu "KRYZYS PRZEDSIĘBIORSTWA Z PERSPEKTYWY JEGO SYTUACJI FINANSOWEJ"
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Misja marki. Temat wydawać by się mogło oczywisty, a jednak ignorowany lub pomijany w pracy nad strategiami firm i produktów......

http://ideahub.eu/business/the-goal-and-the-mission-of... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 14.07.2015 o godzinie 09:19 z tematu "Cel i misja marki w strategii przedsiębiorstw. Obserwacje."
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Dobrze znana marka w dzisiejszym, niezwykle zmiennym otoczeniu, nie jest już gwarantem sukcesu. Firmy – także te z sektora energetycznego – muszą szerzej patrzeć na rynek, aby nie dać się zepchnąć konkurencji na boczny tor

Duża reklama telefonów Huawei, jaką zobaczyłem w centrum Warszawy, skłoniła mnie do chwili refleksji. Jeszcze kilka lat temu mało kto kojarzył tę markę. Podobnie zresztą jak HTC czy iPhona. Takie marki jak LG, Sony czy Samsung nie kojarzyły się z telefonią. Z kolei liderzy rynku – Nokia czy Ericsson zostali przejęci i ich nazwy powoli idą w zapomnienie.
Kto pamięta, że jeszcze całkiem niedawno Kodak był liderem na rynku fotografii? Firma, która wprowadziła na rynek pierwszy aparat, następnie technologię czarno-białego filmu celuloidowego a jeszcze później klisze kolorowe, przespała wejście na rynek technologii cyfrowej. Przespała, mimo że wprowadziła do obiegu pierwszą matrycę oraz aparat cyfrowy. Inżynierowie, którzy większość przychodów czerpali ze sprzedaży oraz usług związanych z wywoływaniem klisz fotograficznych, nie chcieli kanibalizować własnych produktów.

więcej na: http://www.forbes.pl/wyjdz-poza-swoja-strefe-komfortu-... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 10.08.2015 o godzinie 15:00 z tematu "Steve Jobs powiedział kiedyś „jeśli sam nie skanibalizujesz własnych produktów, konkurencja z pewnością zrobi to za ciebie”. "
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Firmy dość często przykładają zbyt małą wagę do operacyjnego wdrożenia strategii.

Czasami z powodu zaniedbań, a czasami z powodu zbyt małej wiedzy na temat operacjonalizacji celów strategicznych.

Najlepsze efekty w procesie wdrażania strategii osiągniemy wtedy, kiedy wraz z koncentracją na celach, będziemy koncentrować się także na kompetencjach strategicznych, które musi prezentować nasza organizacja, by do wdrożenia strategii doszło w praktyce.

Kompetencja to połączenie trzech atrybutów: wiedzy, umiejętności i postawy. Wyróżniają one daną osobę łatwością sprawnej, skutecznej, odpowiadającej oczekiwaniom jakościowym, realizacji danych zadań. Działania osoby kompetentnej, w danej dziedzinie, winny spełniać obowiązujące w danej społeczności/organizacji kryteria.
Aby mówić o tym, iż przedsiębiorstwo posiada kompetencje strategiczne, około 75% osób zatrudnionych, musi je posiadać indywidualnie.

By takie wdrożenie się powiodło, nie wystarczy opisać kompetencje strategiczne, należy jeszcze zaprezentować ludziom, jakie rodzaje zachowań, potwierdzają daną kompetencję strategiczną.

Efekty przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania, jeżeli zaangażujesz się w proces budowania kompetencji strategicznych i swoim przykładem będziesz dawał/ła przykład.

W poniższym zestawieniu zaprezentowaliśmy konkretny zestaw kompetencji, które mogą być niezbędne do realizacji strategii firmy.

Oczywiście nie jest to skończony zestaw i w przypadku różnych firm, może się od siebie różnić, ale spisany w ten sposób, może stanowić doskonałą podstawę do systemu ocen okresowych, być podstawą wewnętrznego kodeksu etycznego firmy lub w mniej sformalizowanej formie, zestawem reguł postępowania.

Spróbuj poddać to zestawienie analizie krytycznej i zastanowić się, czy takie standardy zachowań, umiejętności i wiedzy nie mogą stanowić o powodzeniu wdrożenia skutecznej strategii.

http://www.slideshare.net/manageordie/kompetencje-stra... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 17.01.2016 o godzinie 17:32 z tematu "13 kompetencji niezbędnych do realizacji strategii biznesowej. "
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Zarządzanie - metody, idee, pomysły

Jeśli chcesz dogłębnie zrozumieć czym jest nowoczesny marketing musisz powrócić do genezy marketingu.

http://www.mrkt.pl/czym-jest-nowoczesny-marketing/ Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 17.01.2016 o godzinie 17:32 z tematu "Czym jest nowoczesny marketing?"



Wyślij zaproszenie do