Temat: Profesjonalny kurs Manager Gastronomii
Najważniejsze abyśmy mieli wybór : )
Galicyjska Szkoła Smaku
http://szkolasmaku.pl
tel. 604 22 89 50
Manager Restauracji
ZAKRES MATERIAŁU NA 60 GODZINNE SZKOLENIE "MANAGER RESTAURACJI"
Wstęp
Kurs manager restauracji pozwala zdobyć wiedzę potrzebną do sprawowania funkcji managera w zakładzie gastronomicznym. Osoby zamierzające otworzyć własny lokal gastronomiczny znajdą tu nieocenione wskazówki. Poruszane na kursie tematy dotyczą wszystkich aspektów funkcjonowania restauracji i drink baru. Omawiamy zagadnienia barmańskie, kelnerskie, winiarskie, organizacyjne. Proponujemy konkretne rozwiązania, przykłady kart alkoholi, drinków, win. Podajemy "na tacy" wszelkie potrzebne kontakty z firmami alkoholowymi, kawowymi, winiarskimi oraz hurtowniami ze sprzętem gastronomicznym. W sposób zrozumiały wyjaśniamy najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzania personelem. Poruszamy tematy związane z BHP i Sanepidem. Zajęcia trwają 60 godzin lekcyjnych; spotykamy się 6 kolejnych dni w godzinach od 10.00 tej do 18.00 tej z przerwą około 30 minut.
Uczestnikom szkolenia zapewniamy dwudaniowe obiady
DZIEŃ 1
TYPOLOGIA ALKOHOLI
Podstawowe wiadomości o głównych gatunkach alkoholi : cognac,brandy,rum,tequila,gin,whisky,aperitif,digestif – teoria poparta degustacjami. Zasady układania karty alkoholi - przykłady kart.
ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI
Zasady współpracy z przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych i innych. Dane kontaktowe firm. Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 2
BARISTYKA
Podstawy wiedzy o kawie, parametry espresso i inne popularne rodzaje kaw – teoria połączona z praktyczną nauką obsługi ekspresu ciśnieniowego.
ORGANIZACJA PRACY W BARZE
Zasady zamawiania towaru.
Rozliczenia codzienne i remanenty miesięczne.
Grafik pracy barmanów – postawa, funkcje, odpowiedzialność, zasady współpracy z pracownikami innych stanowisk.
Rozwiązywanie problemów: kary, motywacja, konsekwencja.
Wyjaśnienie często spotykanych zwrotów: rabat, storno.
Przykłady nadużyć ze strony barmanów, oraz managerów czy kelnerów.
Spotkania z zaproszonymi przedstawicielami firm alkoholowych,kawowych.
MIKSOLOGIA
Podstawy miksologii, zasady komponowania i wykonywania drinków – teoria.
Zasady układania karty drinków (standardy i kompozycje własne) – przykłady kart.
Praktyczne przygotowanie drinków standardowych – degustacje.
Zasady doboru urządzeń do baru (ekspres ciśnieniowy, zmywarka, kostkarka).
Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 3
ENOLOGIA
Typologia wina - podział jakościowy; najważniejsze regiony winiarskie; odmiany winorośli.
Schematy karty win - rozpiętość asortymentu i cen w zależności od kategorii i charakteru lokalu; gotowe wzory kart win do wykorzystania.
Elementy doboru win do potraw.
Temperatury podawania win.
Serwis wina białego, czerwonego, dekantacja.
Degustacja wybranych win.
Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 4
ORGANIZACJA SERWISU KELNERSKIEGO
Przygotowanie restauracji do pracy.
Asortyment zastawy stołowej - omówienie przykładów.
Nakrycie stołów - ćwiczenia.
Podział na rewiry.
OBSŁUGA KONSUMENTA
Kolejność obsługi.
Systemy obsługi: niemiecki, francuski – ćwiczenia.
Schemat karty menu – przykłady w oparciu o menu różnych restauracji.
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Poruszanie się z tacą, z talerzami.
Przyjmowanie zamówienia i kolejność realizacji zamówienia.
Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 5
CECHY DOBREGO MANAGERA
Teoria motywacji.
Piramida potrzeb.
Zasady negocjacji.
Zjawisko mobbingu.
Sposoby komunikacji i przekazywanie informacji zwrotnych.
Wymagający klient – rozwiązywanie sytuacji trudnych.
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
Ogłoszenie pracodawcy a CV pracownika.
Sposoby prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych – elementy komunikacji niewerbalnej.
Formalności związane z zatrudnianiem pracowników.
Elementy Prawa Pracy
Obowiązki pracownika i pracodawcy.
Rodzaje umów o pracę.
Zasady udzielania urlopów.
Szkolenia i awanse.
Wynagrodzenie, premie i podwyżki.
Grafiki a system pracy zmianowej.
Nagany, rozwiązywanie umów, świadectwa pracy.
Naruszanie przepisów Prawa Pracy.
Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 6
ZARZĄDZANIE RESTAURACJĄ
Funkcjonalność zakładu gastronomicznego.
Wyposażenie restauracji.
Sanepid i jego wymagania.
Koncesja i sprzedaż alkoholu.
Zawieranie umów z dostawcami.
Organizowanie przyjęć bankietowych.
Elementy promocji i reklamy.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERA
Rozliczanie restauracji, remanenty, inwentaryzacje.
Komputerowe systemy sprzedażowe.
Formy płatności.
Odpowiedzialność finansowa.
Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.