konto usunięte

Temat: Zarząd Fundacji FEJS

Zarząd Fundacji FEJS

§ 20

1. Członkowie Zarządu Fundacji są powoływani i odwoływani przez Radę Fundacji zwykłą większością głosów.
2. Członkowie Zarządu Fundacji nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.
3. Członkowie Zarządu Fundacji mogą być odwoływani przez Radę Fundacji w każdym czasie. Odwołanie członka Zarządu jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę, albo innej umowy, na podstawie której członek Zarządu wykonywał czynności członka zarządu Fundacji, jeżeli taka umowa była zawarta.
4. Zarząd działa zgodnie z postanowieniami Statutu Fundacji i regulaminu Fundacji, o ile zostanie on uchwalony przez Radę Fundacji.

§ 21

1. Zarząd Fundacji liczy od jednego do trzech członków. Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
2. Kadencja Zarządu Fundacji trwa trzy lata.

§ 22

1. Do kompetencji Zarządu Fundacji należą wszystkie sprawy nie zastrzeżone niniejszym statucie do kompetencji Rady Fundacji, w szczególności :

a) kierowanie działalnością Fundacji,
b) reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
c) uchwalanie programów działania Fundacji,
d) uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
e) sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
f) przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji, dotacji i grantów,
g) ustalanie wielkości zatrudnienia, zasad wynagradzania oraz wielkość środków na wynagrodzenia i nagrody pracowników Fundacji, zatrudnionych w Fundacji,
h) powoływanie i odwoływanie osób pełniących stanowiska kierownicze i samodzielne w jednostkach organizacyjnych Fundacji.

2. Następujące czynności Zarządu wymagają zgody Rady Fundacji wyrażonej w formie uchwały:
1) nabywanie, zbywanie i obciążanie nieruchomości,
2) nabywanie i zbywanie ograniczonych praw rzeczowych,
3) zawieranie umów i podejmowanie decyzji finansowych, których wartość przewyższa kwotę: 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),
4) zaciąganie kredytów i pożyczek,
5) udzielanie poręczeń majątkowych.

3. Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał– zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu, przy koniecznej obecności i udziale w głosowaniu Prezesa albo Wiceprezesa Zarządu. Treść podjętych uchwał dla swej ważności wymaga formy pisemnej.
4. O posiedzeniu Zarządu muszą być zawiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
5. Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.

§ 23
1. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, jednakże w przypadku równej ilości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
2. W posiedzeniach Zarządu ma prawo uczestniczyć członek Rady Fundacji.
§ 24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji wymagane jest łączne współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.