konto usunięte

Temat: Pracownik banku kradnie dane 1,5 mln klientów

Pracownik banku kradnie dane 1,5 mln klientów

Na jednej z ostatnich konferencji prasowych prezes SunTrust, czternastego z największych banków w Stanach Zjednoczonych, ujawnił, że z firmy wykradzionych zostało 1,5 mln danych jej klientów. Sprawcą kradzieży okazał się jeden z pracowników. Czy takim sytuacjom da się zapobiec? ANZENA uważa, że tak. Pomocne może się tu okazać odpowiednie rozwiązanie DLP (data leak protection).

SunTrust Banks Inc. dysponuje aktywami, których wartość sięga 205,96 miliardów dolarów, co czyni go jedną z największych instytucji finansowych w USA. Bank, którego główna siedziba mieści się w Atlancie (Georgia), cieszy się szczególną popularnością wśród mieszkańców południowych stanów, ale niedawno stał się również niechlubną gwiazdą mediów. Wszystko zaczęło się 20 kwietnia br, kiedy to jego prezes William Rogers ujawnił, iż podjął współpracę z organami ścigania w efekcie wykrycia, że jeden z jego eks pracowników dokonał kradzieży danych należących do - bagatela - 1,5 mln klientów. Z oficjalnych informacji wynika, że z banku wypłynęły nazwiska, adresy, numery telefonów i bilanse niektórych rachunków. Jednocześnie podkreślono, że numery kont i hasła umożliwiające dostęp do rachunków są bezpieczne.
>>>

konto usunięte

Temat: Pracownik banku kradnie dane 1,5 mln klientów

Ochrona danych osobowych - groźne incydenty

Podczas audytów ochrony danych osobowych często pytamy kontrolowane podmioty o występowanie u nich incydentów związanych z ochroną danych osobowych czy bezpieczeństwem informacji. Zazwyczaj padają odpowiedzi, że nic takiego nie miało miejsca. Często jednak, już po kilku pytaniach uzupełniających okazuje się, że takie incydenty się zdarzały i to dość często, ale nikt ich nie zauważał. Jak to możliwe?

Po prostu, większość osób, słysząc o incydentach ochrony danych, ma jednoznaczne skojarzenia z dużym skandalem, krzykliwymi nagłówkami prasowymi i państwowymi kontrolami. Tymczasem większość incydentów nie jest aż tak spektakularna, choć niemniej groźna. O tym, jakie incydenty związane z bezpieczeństwem informacji zdarzają się najczęściej w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach, pisze ku przestrodze Konrad Gałaj-Emiliańczyk – ekspert ds. danych osobowych w ODO 24.

Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest incydent związany z bezpieczeństwem informacji.
>>>
http://www.prawo.egospodarka.pl/114886,Ochrona-danych-...



Wyślij zaproszenie do