Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Może to trochę głupie pytanie, a może właśnie nie :)
Przypomina mi się jeden temat z grupy PRowej, gdzie copywriter prosił o pomoc w wymyśleniu nazwy dla swojej agencji....
Ale do rzeczy
Zajmujemy się kampaniami innych firm, ich wizerunkiem, stronami, sklepami itp, a od czasu do czasu w każdej agencji pada pytanie "co zrobić, by zdobyć większą ilość klientów?". Pewnie każdy sobie zadaje to pytanie.
Właśnie, jak sobie radzą z tym agencje interaktywne? Temat mnie zastanowił po przeczytaniu wywiadu z jednym szefem agencji, który stwierdził, że "krowa, która dużo ryczy mało mleka daje", więc oni się nie ogłaszają, nie chwalą - ot samo wychodzi. Ale czy tak jest? Chyba tak, ale pod warunkiem, że ma się już "pozycję". Co z agencjami bez pozycji? Jakie one mają pole do popisu?
Targi? Szkolenia? Social media? Adwordsy? Pozyconowanie? Mailing? Podczepienie się do dużej agencji jako wykonawca? Czy takie dzwonienie i męczenie "chce Pan/Pani nową stronę www?" ma jeszcze sens? Chyba do każdej już firmy przychodzi dziennie kilka ofert....A może żeby być wśród najlepszych to łatwiej zamknąć interes i się u nich zatrudnić? :)

PS. Od razu napiszę: nie zajmuję się kontaktami z klientami, zajmuję się SMM. Wątek to czysta ciekawość :)
Konrad Łęcki

Konrad Łęcki Senior SEO
Specialist

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Faktycznie, w tej branży kontakty z polecenia to najlepsze kontakty, a stali klienci to z reguły najlepsi klienci :) Dlatego na starcie niezwykle przydatne są ogólne znajomości tu i tam, które pozwalają rozkręcić działalność. Jeżeli nie ma takich znajomości, to pozostają dwie drogi. Pierwsza to standardowe formy reklamy (czyli te najbardziej namolne typu mailowanie i telemarketing). Niestety efekt ich stosowania jest bardzo niewdzięczny. Jeżeli już przynoszą klientów, to tych najbardziej marudnych i targujących się o każdą złotówkę, a na koniec piszących na forach jacy to są niezadowoleni z obsługi firmy. Druga metoda to bardziej kreatywne formy reklamy, ale tutaj ze zrozumiałych powodów nie będę się rozpisywał :]

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Też zauważyłam, że jak "złapie" się klienta to trzeba go mocno dopieścić, bo nie dość, że będzie wracał to jeszcze zabierze ze sobą innych. To się sprawdza.
Właśnie - mailing, telemarketing - tego się już raczej nie stosuje, prawda? Można to robić, ale nie jak się ma ambicje na top10. Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Dziękuję za odpowiedź!
Ilona Trzeciak

Ilona Trzeciak kurs na strategiczne
myślenie

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Zgadzam się z Konradem w kwestii kreatywnej formy reklamy. Jeżeli chcemy wypromować agencję interaktywną, to najlepszą wizytówką jest jej strona www i inne aktywności w nowych mediach. Pozycjonowanie się jako przodujących technologicznie, postępowych również przynosi pozytywne efekty. Agencje takie super radzą sobie w mediach społecznościowych prześcigając się w oryginalnych formach i treściach dotarcia do branży- to tam zazwyczaj nawiązują się przyszłe kontakty biznesowe.
Krzysztof F.

Krzysztof F. "Zbyt mało wiem by
być
niekompetentnym."

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Piękna strona, aktywność mediach .. kontra przetargi, w których 95% wymaga projektu wstępnego, ale jako główne kryterium wyboru podaje cenę :)

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

To trochę ciężka sprawa. Znam dokładnie 3 agencje, które robią fajne rzeczy, ale są "stopowani" przez Klientów. Ani za odważnej grafiki, ani funkcji w portfolio nie znajdziecie. Masa pomysłów i chęci, a zleceń bardzo mało. Bo czym się tu pochwalić, czym klienta złapać? O czym by pisać, gdy strona wzorowa, ale nie powalająca na kolona?
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Jak wypromować agencję interaktywną? Czyli szewc bez...

Konrad ma rację z polecenia najszybciej. Ale uważam, że rozmowy, spotkania, wizyty - wszystko osobiście załatwiane przez kompetentną osobę i nie musi to być nie wiadomo jaki manager może przynieść spory efekt. Wystarczy osoba z odpowiednią wiedzą merytoryczną i miłą aparycją, to niestety lub stety często pomaga.

Poza tym Marto te pytania: "Targi? Szkolenia? Social media? Adwordsy? Pozyconowanie? Mailing? Podczepienie się do dużej agencji jako wykonawca? Czy takie dzwonienie i męczenie "chce Pan/Pani nową stronę www?" ma jeszcze sens?"

Zadaje sobie pewnie sporo osób, czasem się do tego przyznać czasem nie, odpowiedzią na nie jest znalezienie zlecenia np. on-line za dobrą kasę i sprzedanie swojego portfolio, wiedzy etc.
To na pewno jeden ze sposobów na sprawdzenie skilla. A zleceń trochę jest w necie i nie tylko.

Następna dyskusja:

Sklep internetowy z zabawka...




Wyślij zaproszenie do