Szczepan J.
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: kupię (szukam) skody.
Szczepan Maślanka:Nie było Felicji 1.9 TDI ....
Witam, ponieważ moja zasłużona fela została rozniesiona w proch. Szukam analogicznego pojazdu.
szukam skody Felicji. z silnikiem golf`a 1.6 lub 1.9TDI
- hatchback (nie chce kombii).
Nie interesuje mnie fabia1. (bo sie sypią).
Jeśli ktoś ma w stanie w miare dobrym prosze o kontakt.
Szczepan J.
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: kupię (szukam) skody.
Szczepan Maślanka:ym prosze o kontakt.
Nie było Felicji 1.9 TDI ....
hmmm:
http://allegro.pl/skoda-felicia-kombi-1998-1-9-diesel-...
http://otomoto.pl/skoda-felicia-C17492533.html
a tu nawet nie kombajn:
http://allegro.pl/skoda-felicia-1-9-d-i1462436211.html
tutaj mowa jest o kombii, ale sam widzialem HB
Która z nich ma "TURBO"?????
TDI-Turbo Direct Injection
Szczepan J.
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: kupię (szukam) skody.
Szczepan Maślanka:
Która z nich ma "TURBO"?????
TDI-Turbo Direct Injection
ha dobre pytanie. Ponieważ ja wyszedłem automatycznie z założenia, ze jak diesel skody 1.9 to na 100% to jest stary model silnika skody TDI (nawiasem mówiąc bardzo udany).
zreszta jak rozmawiałem z właścicielami, to potwierdzali...
Cóż, tylko pogratulować właścicielowi auta wiedzy na temat własnego auta..:)
Niestety w Felicji był silnik 1.9D, bez turbo. Zapewne jednostka mało awaryjna, prosta w budowie,bez osiągów i o średnim spalaniu.
Dziwne że nie chcesz Fabii, która jest technicznie o wiele lepsza( przez 7 lat miałem styczność z Felicją, obecnie od 2 lat mam Fabię).
Uwierz mi , Fabie się nie sypie, awarie w każdym aucie występują, w duże mierze biorą się z winy użytkownika. Kupując Felicje, kupujesz Golfa 2 w nowszym opakowaniu,i niestety gorszej jakości.
Golfa 2 też miałem, auto było 16 letnie i mniej zniszczone niż 7 letnia Felicja.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 01:37
Szczepan J.
Krzysztof W. lider serwisu
Temat: kupię (szukam) skody.
Ha, zgodzę się. Jestem posiadaczem Feli 1.9D a żona jeździ Fobią 1 1.4MPI. Fela ma przebieg ponad 200k a Fobia lekko ponad 100k. Jak jadę w trasę to tylko Felą i to nie tylko ze względów ekonomicznych. Trzymanie się drogi przez Fobię jest tragiczne w porównaniu do Feli. Pierwszy remont zawieszenia w Feli był przy przebiegu 140k a Fobia do 110k miała wymienianie już z 15 razy łączniki stabilizatora i ze 3 razy tuleje na wahaczach końcówki drążków. W wymianie łączników doszedłem już do perfekcji i w warunkach polowych (podnośnik i cegła) wymieniam obie strony w pół godziny. Do tego jeszcze osłony na przegubach i maglownicy są z jakiegoś plastiku i bardzo łatwo ulegają uszkodzeniu. Te na maglownicy doprowadzają do tragedii. 2-3 miesiące i drążek kierowniczy jest tak obrośnięty rdzą że ta uszkadza simie ringi w przekładni. Płyn z przekładni ucieka i wspomagania brak. Koszt za regenerację i wymianę to 1k a za nową trochę ponad 2k. Ten sam problem dotyczy też VV Polo. Przeciekające drzwi w Fobi to standard a kasa wydaną na palące się żarówki przekroczyła już chyba z 500PLN.Widzę tylko jedną wyższość Fobi nad Felą. Fobia ma ocynkowaną blachę a Fela już nie jest w stanie bronić się przed rudą zarazą. Co do elektrycznych szyb. Mam je niestety w Feli i niech je sz.. trafi; w sumie już je trafił i to w dwa rożne bloki. Pękły pancerze linek w zimie. Koszt nowych 570PLN na jedną stronę i występują tylko w oryginale. Taśma zbrojona daje radę jak się dobrze do tego podejdzie :). Druga usterka to padł gdzieś przewód z +12V idący do przycisków. Głupio było jechać z otwartą szybą przy -10'C. Na razie szyby domknąłem podając +12V na krótko i czekam na poprawę pogody. klawisze odpiąłem ponieważ otwierać to się otwierają bez problemu. Jakiś durny patent że na silnik się podaje +12v do zamykania albo masę do otwierania :). Rozważam założenie korbek i regenerację blachy w Feli zamiast kupować nowsze auto.
Szczepan J.
Krzysztof W. lider serwisu
Temat: kupię (szukam) skody.
W mieście spalanie jest na poziomie 6.8-7.5l w zależności od pory roku. Jeżdżę na odcinkach 10km więc nie zdąży się dobrze rozgrzać. Na trasie standardowo 6l a najlepszy wynik to było 4,5l ale przy spokojniej jeździe 90km/h. Nie lubi jeździć po autostradach. Przy 140km/h spalanie potrafi przekroczyć 8l. Samochód ma na liczniku 200k i osobiście przejechałem nim jakiej 70k ale podejrzewam cofnięty licznik o jakieś 60k. Też przegrzałem silnik, dwa razy pękł mi króciec wody co jest wadą wszystkich VV silników. Wcześniejszy właściciel zamontował część od golfa a tam jest inne podejście rury gumowej co odbiło się na naprężeniach i ponownych usterkach. Niestety w tym króćcu jest zamontowany czujnik temperatury i w przypadku rozszczelnienia czujnik nie jest zanurzony w płynie i wskazanie temperatury jest zaniżone.. Niestety drugi raz był w czasie jazdy we mgle i nie wiem jak długo jechałem bez płynu. Sprawa jest świeża ale przegrzanie uszkodziło chyba uszczelniacze; silnik zaczął się pocić przy zaworach. Czekam na ocieplenie, możliwe że odma się tylko przytkała. Auto jeździ normalnie ale muszę temat naświetlić.Szczepan J.
Karol
Z.
Programista,
elektronik
Temat: kupię (szukam) skody.
Szczepan Maślanka:Jak na razie była Fabia 1, teraz jest produkowana 2. :)
Dziwne że nie chcesz Fabii, która jest technicznie o wiele lepsza( przez 7 lat miałem styczność z Felicją, obecnie od 2 lat mam Fabię).
Fabie którą?? 1,2,3
Bo ja miałem styczność z fabią 1, nie dosć, ze mniejsza w środku, z duuużo gorszą widocznością, to jeszcze silniki w niej montowane to była jakaś abstrakcja (ja na taki trafiłem) 3 cylindrowy (z przeciwagą - ponieważ 3 cylindrowe silniki nie mogą zbyt długo równo pracować, awaryjność tych silników była taka, że nawet maluch wypadał genialnie.) Spalanie jak w żuki 7-9 litrów. osiągi takie, że Ursus wyprzedza. niestabilnośc na szosie.Ogólnie, Fabia 1 ma stabilność naprawdę dobrą. Fabia 2 jest "odchudzona" i podwyższona i to jest dopiero niestabilność...
(w sumie dla mnie, posiadacza Octavii, stabilność mojej 1.3t, stosunkowo nisko osadzone sprowadza się do niewielkiego bujania przy bardzo silnym wietrze bocznym.
Jak w każdym przypadku, z jakiegoś jednak powodu. Ja jeżdżac hondą civic 19 letnią. (prawie 300.000 na silniku) dotychczas leję do niej tylko benzynę - w niewielkiej ilosci - okoo 5/trasa 6,5 miasto. I olej wymieniam.Ale to wynika ze "złośliwości" producentów, że zastępują dobre rzeczy bardziej awaryjnymi.
Po prostu NIC! auto nie do zarypania. W frelce już sie tu i ówdzie coś sypało (standardowo- to co we wszystkich: termostat w chłodnicy, katalizator, starter).
Nowe samochody tez się psują, ale mam znajomego mechanika, który mówi, ze jak przyjeżdża do niego facet z honda, toyota, nissanem wyprodukowanym przez 1993 rokiem (na gaźnikach) to najcześciej tylko po to, aby wymienić żarówkę bo sie spaliła.... Nowe już sie sypią jak wszystkie inne.
Podobne tematy
-
Skoda Auto » Szukam starej Skody Octavii -
-
Skoda Auto » Szukam Skody Fabi I 1.9 TDI - opinie -
-
Skoda Auto » Szukam zaufanego warsztatu dla Skody Fabia na Włochach -
-
Skoda Auto » Pilnie szukam skrzyni Biegów 5-biegowe od Skody Rapid -
-
Skoda Auto » Jak oceniacie swoje Skody ?? -
-
Skoda Auto » Najtańszy dealer Skody-prośba o opinie -
-
Skoda Auto » Sprzedam/Kupię Skodę -
-
Skoda Auto » Zdecydowanie kupię od właściciela Skoda Octavia do 2007 -
-
Skoda Auto » szukam dobrego warsztatu -
-
Skoda Auto » Solidny mechanik dla Skody - Warszawa Ursynów? -
Następna dyskusja: