Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: kupię (szukam) skody.

Szczepan Maślanka:
Witam, ponieważ moja zasłużona fela została rozniesiona w proch. Szukam analogicznego pojazdu.

szukam skody Felicji. z silnikiem golf`a 1.6 lub 1.9TDI
- hatchback (nie chce kombii).

Nie interesuje mnie fabia1. (bo sie sypią).

Jeśli ktoś ma w stanie w miare dobrym prosze o kontakt.
Nie było Felicji 1.9 TDI ....

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: kupię (szukam) skody.

Szczepan Maślanka:
ym prosze o kontakt.
Nie było Felicji 1.9 TDI ....

hmmm:
http://allegro.pl/skoda-felicia-kombi-1998-1-9-diesel-...

http://otomoto.pl/skoda-felicia-C17492533.html

a tu nawet nie kombajn:
http://allegro.pl/skoda-felicia-1-9-d-i1462436211.html

tutaj mowa jest o kombii, ale sam widzialem HB

Która z nich ma "TURBO"?????

TDI-Turbo Direct Injection

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: kupię (szukam) skody.

Szczepan Maślanka:
Która z nich ma "TURBO"?????

TDI-Turbo Direct Injection

ha dobre pytanie. Ponieważ ja wyszedłem automatycznie z założenia, ze jak diesel skody 1.9 to na 100% to jest stary model silnika skody TDI (nawiasem mówiąc bardzo udany).

zreszta jak rozmawiałem z właścicielami, to potwierdzali...

Cóż, tylko pogratulować właścicielowi auta wiedzy na temat własnego auta..:)
Niestety w Felicji był silnik 1.9D, bez turbo. Zapewne jednostka mało awaryjna, prosta w budowie,bez osiągów i o średnim spalaniu.

Dziwne że nie chcesz Fabii, która jest technicznie o wiele lepsza( przez 7 lat miałem styczność z Felicją, obecnie od 2 lat mam Fabię).
Uwierz mi , Fabie się nie sypie, awarie w każdym aucie występują, w duże mierze biorą się z winy użytkownika. Kupując Felicje, kupujesz Golfa 2 w nowszym opakowaniu,i niestety gorszej jakości.
Golfa 2 też miałem, auto było 16 letnie i mniej zniszczone niż 7 letnia Felicja.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 01:37

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Krzysztof W.

Krzysztof W. lider serwisu

Temat: kupię (szukam) skody.

Ha, zgodzę się. Jestem posiadaczem Feli 1.9D a żona jeździ Fobią 1 1.4MPI. Fela ma przebieg ponad 200k a Fobia lekko ponad 100k. Jak jadę w trasę to tylko Felą i to nie tylko ze względów ekonomicznych. Trzymanie się drogi przez Fobię jest tragiczne w porównaniu do Feli. Pierwszy remont zawieszenia w Feli był przy przebiegu 140k a Fobia do 110k miała wymienianie już z 15 razy łączniki stabilizatora i ze 3 razy tuleje na wahaczach końcówki drążków. W wymianie łączników doszedłem już do perfekcji i w warunkach polowych (podnośnik i cegła) wymieniam obie strony w pół godziny. Do tego jeszcze osłony na przegubach i maglownicy są z jakiegoś plastiku i bardzo łatwo ulegają uszkodzeniu. Te na maglownicy doprowadzają do tragedii. 2-3 miesiące i drążek kierowniczy jest tak obrośnięty rdzą że ta uszkadza simie ringi w przekładni. Płyn z przekładni ucieka i wspomagania brak. Koszt za regenerację i wymianę to 1k a za nową trochę ponad 2k. Ten sam problem dotyczy też VV Polo. Przeciekające drzwi w Fobi to standard a kasa wydaną na palące się żarówki przekroczyła już chyba z 500PLN.
Widzę tylko jedną wyższość Fobi nad Felą. Fobia ma ocynkowaną blachę a Fela już nie jest w stanie bronić się przed rudą zarazą. Co do elektrycznych szyb. Mam je niestety w Feli i niech je sz.. trafi; w sumie już je trafił i to w dwa rożne bloki. Pękły pancerze linek w zimie. Koszt nowych 570PLN na jedną stronę i występują tylko w oryginale. Taśma zbrojona daje radę jak się dobrze do tego podejdzie :). Druga usterka to padł gdzieś przewód z +12V idący do przycisków. Głupio było jechać z otwartą szybą przy -10'C. Na razie szyby domknąłem podając +12V na krótko i czekam na poprawę pogody. klawisze odpiąłem ponieważ otwierać to się otwierają bez problemu. Jakiś durny patent że na silnik się podaje +12v do zamykania albo masę do otwierania :). Rozważam założenie korbek i regenerację blachy w Feli zamiast kupować nowsze auto.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Krzysztof W.

Krzysztof W. lider serwisu

Temat: kupię (szukam) skody.

W mieście spalanie jest na poziomie 6.8-7.5l w zależności od pory roku. Jeżdżę na odcinkach 10km więc nie zdąży się dobrze rozgrzać. Na trasie standardowo 6l a najlepszy wynik to było 4,5l ale przy spokojniej jeździe 90km/h. Nie lubi jeździć po autostradach. Przy 140km/h spalanie potrafi przekroczyć 8l. Samochód ma na liczniku 200k i osobiście przejechałem nim jakiej 70k ale podejrzewam cofnięty licznik o jakieś 60k. Też przegrzałem silnik, dwa razy pękł mi króciec wody co jest wadą wszystkich VV silników. Wcześniejszy właściciel zamontował część od golfa a tam jest inne podejście rury gumowej co odbiło się na naprężeniach i ponownych usterkach. Niestety w tym króćcu jest zamontowany czujnik temperatury i w przypadku rozszczelnienia czujnik nie jest zanurzony w płynie i wskazanie temperatury jest zaniżone.. Niestety drugi raz był w czasie jazdy we mgle i nie wiem jak długo jechałem bez płynu. Sprawa jest świeża ale przegrzanie uszkodziło chyba uszczelniacze; silnik zaczął się pocić przy zaworach. Czekam na ocieplenie, możliwe że odma się tylko przytkała. Auto jeździ normalnie ale muszę temat naświetlić.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: kupię (szukam) skody.

Szczepan Maślanka:
Dziwne że nie chcesz Fabii, która jest technicznie o wiele lepsza( przez 7 lat miałem styczność z Felicją, obecnie od 2 lat mam Fabię).

Fabie którą?? 1,2,3
Jak na razie była Fabia 1, teraz jest produkowana 2. :)
Bo ja miałem styczność z fabią 1, nie dosć, ze mniejsza w środku, z duuużo gorszą widocznością, to jeszcze silniki w niej montowane to była jakaś abstrakcja (ja na taki trafiłem) 3 cylindrowy (z przeciwagą - ponieważ 3 cylindrowe silniki nie mogą zbyt długo równo pracować, awaryjność tych silników była taka, że nawet maluch wypadał genialnie.) Spalanie jak w żuki 7-9 litrów. osiągi takie, że Ursus wyprzedza. niestabilnośc na szosie.
Ogólnie, Fabia 1 ma stabilność naprawdę dobrą. Fabia 2 jest "odchudzona" i podwyższona i to jest dopiero niestabilność...

(w sumie dla mnie, posiadacza Octavii, stabilność mojej 1.3t, stosunkowo nisko osadzone sprowadza się do niewielkiego bujania przy bardzo silnym wietrze bocznym.
Jak w każdym przypadku, z jakiegoś jednak powodu. Ja jeżdżac hondą civic 19 letnią. (prawie 300.000 na silniku) dotychczas leję do niej tylko benzynę - w niewielkiej ilosci - okoo 5/trasa 6,5 miasto. I olej wymieniam.

Po prostu NIC! auto nie do zarypania. W frelce już sie tu i ówdzie coś sypało (standardowo- to co we wszystkich: termostat w chłodnicy, katalizator, starter).

Nowe samochody tez się psują, ale mam znajomego mechanika, który mówi, ze jak przyjeżdża do niego facet z honda, toyota, nissanem wyprodukowanym przez 1993 rokiem (na gaźnikach) to najcześciej tylko po to, aby wymienić żarówkę bo sie spaliła.... Nowe już sie sypią jak wszystkie inne.
Ale to wynika ze "złośliwości" producentów, że zastępują dobre rzeczy bardziej awaryjnymi.

Następna dyskusja:

Szukam starej Skody Octavii




Wyślij zaproszenie do