konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

w patrolu na 35"? ;)
Paweł Miłosiński

Paweł Miłosiński wyprawynapolnoc.com,
off road

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Damian Pomaski:
w patrolu na 35"? ;)
nie założyłbym do Patrola którym miałbym jeżdzić na co dzień 35", lans mi minął już dawno :) ma 30" w vitarze i też daje rade i nie tonę :)
Bartosz S.

Bartosz S. Social Media Manager

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Paweł Miłosiński:
Damian Pomaski:
Bartosz S.:
Sprawdźcie też ile te auta spalają, żebyście potem nie płakali na stacji, patrząc na pędzące cyferki... :)

zawsze powtarzam, że wydatki na paliwo w przypadku 4x4 to nie jest podstawowa pozycja budżetowa
choć generalnie 70zł / 100km czasami boli :)
ja spalam 70zł/200 km :)

Ja obecnie, dokładnie 54 zł/100 km :)

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Bartosz S.:
Ja obecnie, dokładnie 54 zł/100 km :)

To moje 60zł/100km (LPG) nie jest czymś niezwykłym :)
Krzysztof Presz

Krzysztof Presz Freelancer, z
naciskiem na Free...

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Ano nie, tak samo jak moje 70-80. Ale na prawdę paliwo to koszty w off-roadzie nieznaczne i w sumie nawet ich nie liczę. Każdy wypad w poważniejszy teren to około 150-250 pln na samo paliwo, do tego często trzeba zlać oleje, coś naprawić czy po prostu wymienić, więc liczenie tych sum na 100 km traci realny sens przy jeździe terenowej, nie mówiąc już o rajdach, bo to zupełnie inna bajka.

Chyba, że ktoś chce "mieć terenówkę", a ie jeździć w terenie.

W sumie przygodę z 4x4 można zacząć z jakimkolwiek autem, które jest sprawne i można mu ufać! Bo czego się nie kupi to i tak po pewnym czasie okaże się nie do końca tym, czego się chce.

W sumie w szkole mamy Ferozę, Samuraje, Jeepy, Gelendę... Każdy z tych samochodów jest inny, ale po krótkim zapoznaniu się z ich specyfiką daje taki sam fun i ma podobne możliwości. Nie przeceniajmy aut, a doceńmy czynnik ludzki i głowę, z którą warto jeździć.

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Witam
jak już pisali poprzednicy - wszystko zależy od tego, do czego Ci auto potrzebne:

- jak ma być do codziennego użytkowania (zakupy, dojazd do pracy, sporo asfaltu) + jeżdżenia w terenie w weekendy i w wakacje, ale bez topienia po klamki - kupuje się coś na niezależnym zawiasie z przodu, nie za mocno wyliftowane i na oponach tak do 31/10.5: Pajero II, niektóre wersje LC, Vitara - wybór modelu zależy już tylko od miejsca parkingowego i kasy.

- jak ma być na szosę, ale żeby się nie zakopało w śniegu zimą i dało się większe kałuże i krawężniki bez strachu przejeżdżać - jakiś SUV wystarczy, najlepiej RAV4 - model 1 albo pierwszy forester, honda HRV - tu w rozsądnej kasie wybór nie jest za wielki...

- jak auto ma być tylko dla rozrywki i nie musi wozić kierownika po asfalcie na co dzień do roboty, dzieci do szkoły - kupuje się samuraia, patrola, LC z seri 70 (najlepiej BJ) i jeździ od jednego urwania do drugiego, od jednego zalania do drugiego i zabawa jest przednia ;)

Nie ma auta, które świetnie się sprawdzi w przynajmniej 2 z tych 3 ról, mogą tylko być pewne kompromisy - np LR Disco da się i po asfalcie i po błocie do pasa - tyle, że trzeba koła zmieniać ;)

a co do spalania - samochody terenowe spalają wszystkie dokładnie tyle samo - tyle, ile się wleje.

Moje leciutko dłubnięte pajero II 2,5TD na kołach 31 cali - jak zejdzie przy spokojnej (80 km/h) jeździe po asfalcie poniżej 12/100 - jest sukces, w polu - 10 -15 litrów na godzinę pracy w zależności od obciążenia...

Nowy hilux 2,5D4D natomiast jeździ głównie po asfalcie - jeszcze nie przekroczył 9/100km (seryjne opony, do miasta i z powrotem, wyjazdy dalsze po trasach i autostradach)

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Krzysztof Wieczorek:
- jak ma być do codziennego użytkowania (zakupy, dojazd do pracy, sporo asfaltu) + jeżdżenia w terenie w weekendy i w wakacje, ale bez topienia po klamki - kupuje się coś na niezależnym zawiasie z przodu, nie za mocno wyliftowane i na oponach tak do 31/10.5

A dlaczego? Fetysz IFSa? Mam dwa auta na sztywnych mostach, jedno na 235/85R16 drugie na 33x12,50 i oba prowadzą się na czarnym lepiej niż niejeden IFS z wylatanymi sworzniami, geometrią itd. Sprawne i proste auto ze sztywnym mostem prowadzi się bardzo dobrze na asfalcie.
LC z seri 70 (najlepiej BJ)

a dlaczego akurat BJ? Dla źle wybierającego w terenie zawieszenia piórowego i dychawicznego wolnossącego dizla 3,4?
gorszego wyboru w teren z serii 70 nie ma
Nie ma auta, które świetnie się sprawdzi w przynajmniej 2 z tych 3 ról, mogą tylko być pewne kompromisy - np LR Disco da się i po asfalcie i po błocie do pasa - tyle, że trzeba koła zmieniać ;)

Nowomoda :) Toyotą LJ70, a potem KZJ70 na MT 33x12,50 przejeździłem 6 lat. Codziennie do pracy, na działkę na Mazury, weekendowo w teren, startowałem m.in. w dwóch edycjach Zmoty (w klasie extrem), rajdach szybkościowych, byłem na Ukrainie, w Rumunii i w Bułgarii. I jakoś moje cztery litery nie cierpiały na brak komfortu :) Trzeba tylko pamiętać o ograniczeniach i cieszyć się jazdą. I inwestować :P

Sorki za czepialstwo, ale taka już ma natura ;)Damian Pomaski edytował(a) ten post dnia 04.01.11 o godzinie 14:03

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

1. nie fetysz, tylko kręgosłup - przejechałem się parę razy 70, samuraiem - w porównaniu z disco, czy pajero jednak było sporo mniej wygodnie - ale może po prostu mam za delikatną d..ę...

2. BJ 3,4 - "bo tak", a tak na serio - powszechnie występują 70 z 2LT - tytan mocy to on nie jest, a ten 3,4 - idzie od samego dołu, wolne obroty i potrafi zrobić ponad milion km bez dłubania (pakowali go na kutry rybackie, gdzie pracuje po parę tygodni bez gaszenia, albo do starych Dyn, gdzie też łatwo nie miał...
poza tym podoba mi się surowość i prostota wykonania tego auta oraz że naprawdę trudno je zepsuć, a nawet jak się zepsuje - to w większości przypadków i tak do domu o własnych siłach dojedzie...

3. oczywiście masz rację - jest trochę modeli V6 i V8, które sa bliskie ideału - ale to już trochę inna półka cenowa i potem eksploatacyjna...

4. co do czepialstwa - odetnę się tym samym - negujesz moją wypowiedź o braku aut uniwersalnych a potem sam piszesz:
"Trzeba tylko pamiętać o ograniczeniach i cieszyć się jazdą"
- idąc Twoim tokiem rozumowania - Yarisem też mogę pojechać w "teren" - muszę tylko pamiętać o ograniczeniach, LJ na 4 calowym lifcie i 33 calowych gumach - też mogę pojechać na zakupy do GalMoku albo Arkadii - muszę tylko pamiętać o ograniczeniach (że się na parking nie zmieszczę)
tak by wymieniać można długo, ale nie mamy się kłócić, tylko doradzać osobom, które chcą zacząć się w to bawić.

Ja auta 4x4 mam dla frajdy, nie startuję w rajdach, nie motam nic na siłę i na extremum i pod tym kątem dobierałem flotę.
Wiem, że nawet jak mam obecnie starego 4x4 z delikatnymi modami i nowego 4x4 z pewnym komfortem i bezpieczeństwem - to i tak przydałoby się coś małego, zwinnego, bezpiecznego i komfortowego do np. wożenia dziecka do przedszkola albo jazdy na zakupy 2 km do sklepu - do tego wystarczyłoby Suzu SX4 albo Panda 4x4 (no bo 4x4 musi być ;) a odpalanie 2,5 diesla mija się z celem...

każdy i tak musi zdefiniować swoje najważniejsze priorytety i pod tym kątem wybrać - my możemy opisać w miarę obiektywnie (czyli obrane z miłości do konkretnej marki / modelu) nasze wrażenia i doświadczenia by w ten sposób pomóc.

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Ad 1. Disco ma akurat sztywny most do 2004 roku. Różnice w komforcie wynikają nie z zastosowanego zawieszenia, a rozstawu osi po prostu :) Im dłuższe auto tym wygodniejsze i mniej rzuca.

Ad 2. LJ70 i KZJ70 to o wiele lepsze rozwiązania. Masz praktycznie to samo auto, tylko że z zawieszeniem na sprężynach (które sprawuje się o wiele lepiej w terenie i na asfalcie) i uturbionymi dizlami. Jeździłem zarówno wolnossakami 3,4 i 4,2 i niestety ten pierwszy ma dużo słabsze osiągi niż 2LT-II po 90 roku (90KM 215Nm), nie mówiąc już o 1KZ (125KM i 340Nm). Turbiny dają dizlom możliwość szybszego wkręcania się na obroty. Kiedyś myślałem tak samo jak Ty, ale jak pojeździłem BJ (3,4) to się srodze zawiodłem.
Na marginesie - jestem też zwolennikiem turbodizli w autach wyprawowych. Diesel, nawet 4,2 ale bez turbo, w upalnym klimacie w górach baaardzo się męczy. Zwłaszcza jak pow. 3000m zaczyna być mało powietrza.

pzdrówka
Arkadiusz Balian

Arkadiusz Balian przedsiębiorca,
logistyka

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Ja miałem okazję prowadzić kiedyś Nissana Xtrail'a, ten był z 2007roku chyba więc w miarę nówka sztuka :), ale trzyma się drogi jak mało który i powiem wam, ze pomimo jego gabarytów jest bardzo zwrotny. Warto się przejechać.

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Znacznie lepiej trzyma się drogi Mazda MX5 ;-)
Ty pytanie jest o terenówkę

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Witam.
Mam pytanie o terenówkę, potrzebuję czegoś żeby dojechać do pracy oraz na wieś - prawie codziennie- droga kręta i pod górkę, często kałuże takie że moja Mazda 3 nie daje rady.
Poza tym do bagażnika muszą zmieścić się 2 ok 10kg psy + siodło i sprzęt do koni. No i musi dać radę pociągnąć przyczepę z dwoma ok 600kg końmi na pokładzie.
Mam na oku LR discovery 2000r 2,5diesel, Freelander lub Pajero. Również Shogun jest w zasięgu.
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Karolina Kubus:
Witam.
Mam pytanie o terenówkę, potrzebuję czegoś żeby dojechać do pracy oraz na wieś - prawie codziennie- droga kręta i pod górkę, często kałuże takie że moja Mazda 3 nie daje rady.
Poza tym do bagażnika muszą zmieścić się 2 ok 10kg psy + siodło i sprzęt do koni. No i musi dać radę pociągnąć przyczepę z dwoma ok 600kg końmi na pokładzie.
Mam na oku LR discovery 2000r 2,5diesel, Freelander lub Pajero. Również Shogun jest w zasięgu.

a do Mazdy podpinasz przyczepę z 600kg koni na pokładzie? ;)

Szukaj kombi, nie wchodź w terenówkę - może A6 Allroad, może Subaru Forester, może być nawet jakieś X5 - nie pakuj się w terenówkę - SUV to wszystko co potrzebujesz.
Acha, i żeby ktoś nie mówił, że się nie powtarzam - byle nie Land Rover ;)
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Jerzy P.:
Znacznie lepiej trzyma się drogi Mazda MX5 ;-)
Ty pytanie jest o terenówkę

Serię sprzedałeś? ;)

konto usunięte

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Grzegorz "Klamer" Jasiński:
Jerzy P.:
Znacznie lepiej trzyma się drogi Mazda MX5 ;-)
Ty pytanie jest o terenówkę

Serię sprzedałeś? ;)


Jeszcze nie ;-)
a czemu pytasz?

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Grzegorz "Klamer" Jasiński:

a do Mazdy podpinasz przyczepę z 600kg koni na pokładzie? ;)

Szukaj kombi, nie wchodź w terenówkę - może A6 Allroad, może Subaru Forester, może być nawet jakieś X5 - nie pakuj się w terenówkę - SUV to wszystko co potrzebujesz.
Acha, i żeby ktoś nie mówił, że się nie powtarzam - byle nie Land Rover ;)

Do mazdy nie podpinam:) dlatego szukam czegos pod co bede mogla podpiac, kombi odpada bo w deszczu nie pociagnie na tych wertepach.
Zapomnialam dodac ze po polu tez bedzie musial pojechac, bo konie trza na polu sprawdzic od czasu do czasu.

Jakos nie myslalam o SUVie bo ich nie lubie - tzn moje wyobrazenie o wlascicielach jest takie jakie jest i nie chcialabym byc jednym z nich:)
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

A Freelander to niby nie SUV? :>
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Freelander to Land Rover ;)
Karolina - w takim razie Pajero może Pathfinder - szukaj z japońskiej stajni, może Grand Vitara XL?
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Jerzy P.:
Grzegorz "Klamer" Jasiński:
Jerzy P.:
Znacznie lepiej trzyma się drogi Mazda MX5 ;-)
Ty pytanie jest o terenówkę

Serię sprzedałeś? ;)


Jeszcze nie ;-)
a czemu pytasz?

Ciekawy jestem czy poszła, bo ładna jest
Robert Kawalec

Robert Kawalec Manager Sekcji
Wytwarzania
Oprogramowania,
Programista PHP

Temat: Jaki kupić samochód 4x4 ?

Karolina Kubus:
Grzegorz "Klamer" Jasiński:

a do Mazdy podpinasz przyczepę z 600kg koni na pokładzie? ;)

Szukaj kombi, nie wchodź w terenówkę - może A6 Allroad, może Subaru Forester, może być nawet jakieś X5 - nie pakuj się w terenówkę - SUV to wszystko co potrzebujesz.
Acha, i żeby ktoś nie mówił, że się nie powtarzam - byle nie Land Rover ;)

Do mazdy nie podpinam:) dlatego szukam czegos pod co bede mogla podpiac, kombi odpada bo w deszczu nie pociagnie na tych wertepach.
Zapomnialam dodac ze po polu tez bedzie musial pojechac, bo konie trza na polu sprawdzic od czasu do czasu.

Jakos nie myslalam o SUVie bo ich nie lubie - tzn moje wyobrazenie o wlascicielach jest takie jakie jest i nie chcialabym byc jednym z nich:)

Isuzu Trooper albo Opel Monterey. W pięciodrzwiowego wrzucisz i 2 psy, i 2 siodla i worek żarcia dla koni, a jak dorzucisz kota to pieski będą miały miejsce na zabawę. Na haku można podpiąć 3t więc 600kg nie poczujesz. Byle nie 3.0TD. Najlepiej 3.5 benzyna, a jeśli starszy model to 3.1TD lub 3.2 benzyna i będzie Pani super zadowolona:) Przy tych modelach nie dopłacasz za znaczek, a auta robione w Japonii.

Następna dyskusja:

Jaki SUV 4x4 na miasto i w ...




Wyślij zaproszenie do