Temat: Emisja spalin Euro4/5, czyli Ad-Blue w praktyce -...
Obecnie w związku z wprowadzeniem restrykcyjnych norm na zachodzie bardzo dużo autobusów montuje do swoich pojazdów filtry cząstek stałych.
Jedynym ze skutecznych rozwiązaniem, które także zaczynają stosować inni producenci są filtry pirelli eco technology oparte o dodatek CAM FBC. Przesądzają o tym 3 powody:
1. Niska temperatura dopalania się cząstek.
2. Możliwe spełnienie Euro 5
3. Niezapychanie się filtrów
4. redukcja od pierwszych minut cząstek co pozwala na jazde w ruchu miejskim.
Jest to też jedyny rekomendowany filtr na świecie, który pozwala przejść z Euro 1 na Euro4 i uzyskać zieloną plakietkę. Jest to potwierdzone badaniami VERT oraz rekomendowane przez DEKRA.
informacje na ten temat można też znaleźć na stronie:
http://eurovat.info.pl
Rozwiązanie to jest opłacalne w przypadku silników z Euro 1 i Euro 2.
Właściciele nowszych pojazdów decydują się zwykle na kupienie nowszego autobusu lub ciężarówki.