Jerzy Ł.

Jerzy Ł. Producent

Temat: Starty w RD-3L, jakie auta są dopuszczone?

Witajcie,

Chciałem przygotować się do startów w 3 lidze, ale przeglądam regulaminy i czegoś nie rozumiem. Tzn mogę startować autem z homologacją aktualną, utraconą jak i takim, które nigdy jej nie miało. W dwóch pierwszych przypadkach muszę mieć je zrobione wg homologacji (A czy N to wszystko jedno?), w trzecim przypadku auto może być zrobione tak jak chcę, zgadza się? Każde z nich musi mieć oczywiście wyposażenie bezpieczeństwa (może być wg starszych homologacji a zamiast systemu gaśniczego 2x2kg gaśnice). Pojemność nie większa niż 2.0.

A jak jest z napędem na 4koła? Tego jakoś nie mogłem się doczytać.

No i z regulaminu wynika, że jak chce się mieć bardzo szybkie auto, to lepiej sobie złożyć coś, co nigdy nie miało homologacji, bo można sobie zrobić grupę H, a w tych, które miały homologację trzeba się trzymać książki homologacyjnej. Zgadza się?

I pytanie o swapy. Czy jak np chcę startować autem, które w konkretnej konfiguracji miało homologację to czy mogę takie auto stworzyć na bazie auta, które z fabryki wyjechało z innym silnikiem itd.? Np kupuję hondę 1.6 z jakimś trupem, przerzucam wszystko z crxa oczywiście pasujące do hom tej hondy, która fabrycznie była taka jak ja chce ja zrobić, tylko nie da się takiej kupić, bo wszystkie są zajechane. Innymi słowy czy numery seryjne budy są jakimś wyznacznikiem czy auto może być homologowane czy nie? (to pytanie dotyczy też startów w późniejszym pucharze PZM)

No i jeszcze jedno pytanie do Szanownych Kolegów, czy wiecie w jakich klasach w RD-3L jest największa konkurencja? Ponieważ nie mam jeszcze kupionego samochodu chciałbym wcelować w klasę gdzie coś się dzieje a nie tylko po to, żeby się ścigać ze sobą.

Dzięki za pomoc!
Bartłomiej Pawlik

Bartłomiej Pawlik www.warszawa.pl

Temat: Starty w RD-3L, jakie auta są dopuszczone?

Autem z napędem na 4 lapki nie możesz wystartować w RD3L, Co to homologacji możesz mieć auto homologowane lub nie, co do wydumek lub swapów lepiej zawsze napisać do Technika PZM i się dowiedzieć u źródła.

Z tego co startowałem w zeszłym roku w RD3L największa konkurencja jest w K-3
Magdalena Kutta

Magdalena Kutta QA Engineer, G2A.com

Temat: Starty w RD-3L, jakie auta są dopuszczone?

Witaj :)
Co prawda temat założony dość dawno temu, ale chciałabym się wypowiedzieć w tej sprawie ;)
W 3 lidze właściwie możesz jechać każdym autem do pojemności nie przekraczającej dwóch litrów. Potrzebne jest Ci jedynie klatka zgodna z załącznikiem J, fotele i pasy z utraconą homologacją, kask, buty, kombinezon, rękawiczki wszystko z utracona homologacja i ogarnięty w miarę pilot :)
Ale jakie auto będziesz wybierał (chociaż pewnie do tego czasu to już coś dawno znalazłeś) zależy od tego, czy dalej planujesz starty w pucharze. Bo przecież 3liga nie jest po to by się tam ścigać, tylko po to by zrobić r1 i wtedy zacząć prawdziwą rywalizację. I tak np. kupisz hondzinę i zrobisz z niej jakąś wydumkę. No i niby będzie wszystko ok, ale przy którymś rajdzie, pan na bk powie że niee .. no to auto nie pojedzie, bo dla tej wersji to miało być tak, a nie tak. Reasumując: zaczynając budowę rajdówki, najlepiej na początku zaopatrzyć się w homologację i robić wszystko zgodnie z nią, coby potem nie było niepotrzebnych zgrzytów na badaniu ;)

Pozdrawiam.
Mateusz Bartkowiak

Mateusz Bartkowiak Reakcja Flagi
Reklamowe

Temat: Starty w RD-3L, jakie auta są dopuszczone?

No to teraz ja odgrzeję kotleta:) Na stronie PZM nie ma kalendarza RD3L na 2012. Czy może ktoś wie gdzie można pojechać na takie zawody?

Następna dyskusja:

Halogeny/Elektrownia do Sax...




Wyślij zaproszenie do