Temat zamknięty.

RSMP i RPP 2011

RSMP i RPP 2011

Temat: RSMP i RPP 2011

Nowy sezon już tuż tuż.
Ostatnie załogi dopinają budżety.
Po rozstaniu się z Subaru Kajto wreszcie stworzył nowy zespól na ten sezon.

Nowy zespół Kajetana Kajetanowicza

LOTOS Dynamic Rally TeamAktualni mistrzowie Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran w sezonie 2011 staną do rywalizacji w siedmiu rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Triumfatorzy krajowych rozgrywek z 2010 roku w tegorocznym cyklu RSMP reprezentować będą LOTOS Dynamic Rally Team. Ich rajdowa broń to Subaru Impreza zbudowana przez stajnię Tommiego Makinena, a obsługiwana w Polsce przez firmę Rallytechnology.

Kajetan Kajetanowicz: - Przed nami kolejny emocjonujący sezon. Po zeszłorocznych sukcesach oczekiwania są bardzo wysokie i, oczywiście, postaramy się im sprostać. Nigdy nie odpuszczamy, zawsze dajemy z siebie wszystko i wierzę, że także w nadchodzącym sezonie pokażemy na co nas stać. Ostatnie miesiące spędziłem na bardzo intensywnej pracy budując nowy zespół i przygotowując się do czekających nas wyzwań. Duże znaczenie ma dla mnie wsparcie jakie otrzymuję od mojego pilota Jarka Barana. Samochód będzie przygotowywany i obsługiwany przez doświadczonych mechaników z Rallytechnology, z którymi bardzo dobrze współpracowało mi się w sezonach 2007 i 2008. Dlatego cieszę się, że wracamy do chłopaków, z którymi zdobyłem tytuł wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej i mistrza w grupie N. Pamiętam, że atmosfera jaką stworzyli była bardzo dobra, a jednocześnie profesjonalna. Miło mi również poinformować, że nasze starty wspierać będzie tytularny sponsor zespołu - producent paliw LOTOS Dynamic - oraz producent olejów LOTOS, a także STP, Szkoła Jazdy Subaru i Arcold, który w tym roku dołączył do grona partnerów zespołu. Już za kilka dni rusza zimowy Rajd LOTOS Baltic Cup. Czeka nas naprawdę ciekawy sezon, a to jeszcze bardziej zwiększa moją motywację. Wierzę też, że wspaniali kibice, których wsparcie i niesamowity doping pomogły nam w zdobyciu mistrzowskiego tytułu, także i w tym sezonie pozostaną z nami. Liczę na ich obecność, tak potrzebną, podczas każdego kilometra odcinka specjalnego.

Jarek Baran: - Budowanie całego zespołu praktycznie od podstaw to ogromne wyzwanie, szczególnie w sytuacji gdy sezon rusza wcześniej niż zwykle. Ostatnie tygodnie to dla nas okres bardzo wytężonej pracy; wszyscy spisali się znakomicie. W tym roku o końcowym wyniku mistrzostw decydować będzie forma i prędkość na nawierzchniach asfaltowych. W tegorocznym kalendarzu nie ma Rajdu Warszawskiego, zmieniono termin Rajdu Lotos, więc tak naprawdę jedyną szutrową imprezą pozostaje Rajd Polski. Właśnie na luźnej nawierzchni w ubiegłym sezonie odnieśliśmy komplet zwycięstw. Startujemy autem grupy N w najnowszej specyfikacji. Aktualnie trwają prace nad rozwojem klasy R4, która wydaje się interesująca i perspektywiczna. Jesteśmy w ścisłym kontakcie z Tommi Makinen Racing – firmą, która priorytetowo traktuje współpracę z aktualnym mistrzem Polski. Pełne informacje dotyczące dostępności R4 powinny być znane na początku kwietnia. Będziemy na bieżąco reagować na rozwój sytuacji.


Obrazek
Arkadiusz Balian

Arkadiusz Balian przedsiębiorca,
logistyka

Temat: RSMP i RPP 2011

Ja czekam już z niecierpliwością co Kajetan pokaże w nowym sezonie.

Temat: RSMP i RPP 2011

walka o tytuł powinna się roztrząsnąć między Kajem, Sołkiem a Kucharem, o ile w końcu zbierze budżet i kasę na nowy sezon.
Bryan raczej będzie się bardziej skupiał na starty w europie.

Temat: RSMP i RPP 2011

Generalnie tak patrząc na zimy w Polsce, to zastanawiam się nad jakimkolwiek sensem rozgrywania rajdów zimowych.
Spokojnie można by było zacząć sezon w marcu. Kierowcy mieliby więcej czasu na dopięcie budżetów.

Patrząc na liczbę zgłoszeń do rajdu Lotos to szału nie ma

a tymczasem okazało się wczoraj że Czopik w Lotosie nie pojedzie. Oby dalej szło lepiej ze zbieraniem kasy na starty

http://rajdy.autoklub.pl/news/czopik-zrezygnowal,34476Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 17.02.11 o godzinie 10:11

Temat: RSMP i RPP 2011

No i zaczeło się.
Pierwsza odsłona RSMP Rad Lotos właśnie trwa.

Po pierwszej pętli pierwszego dnia chyba jednak niespodziewanie prowadzą bracia Bębenkowie

1. Michał Bębenek 25:46.40
2. Kajetan Kajetanowicz +02.70
3. Michał Sołowow +05.80
4. Tomasz Kuchar +34.20
5. Mariusz Stec +41.60
6. Zbigniew Staniszewski +47.70

Na razie nieźle też Tomek Kuchar w wysłużonym Lancerze Evo V. Przed startem mówił, ze ten samochód jeszcze wiele potrafi. i chyba miał rację:)Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 19.02.11 o godzinie 13:22

konto usunięte

Temat: RSMP i RPP 2011

Krzysztof S.:
Na razie nieźle też Tomek Kuchar w wysłużonym Lancerze Evo V. Przed startem mówił, ze ten samochód jeszcze wiele potrafi. i chyba miał rację:)Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 19.02.11 o godzinie 13:22

na śniegu aż tak się nie liczy samochód, jeno technika jazdy a kuchar coś tam potrafi więc wynik jest. na asfaltach to pewnie będzie daleko, ale po śliskim powinien dać radę.

Temat: RSMP i RPP 2011

To fakt.
Ciekawe czy Kuchar ma tego Lancera tylko na Lotos czy na resztę sezonu.
Ale to jest to o czym pisaliśmy wcześniej. Nie miał kasy na topowy samochód to wygrzebał kilkonastoletniego Lancera i też jedzie.

A tym czasem Sołek wygrał I dzień rajdu

1 Sołowow 50:11.7
2 Kajetanowicz +2.2
3 Bębenek +42.0
4 Kuchar +1:05.4
5 Staniszewski +1:31.9
6 Stec +1:57.9
7 Chuchała +2:01.3

I jeśli nic się nie wydarzy to walka o zwycięstwo w Rajdzie powinna się rozegrać między Kajtem a Sołkiem
Chuchała jak na razie ewidentnie uczy się nowego samochodu.

Temat: RSMP i RPP 2011

A tymczasem Tomek Kuchar, znów ma jakieś pokusy na prostowanie zakrętów, a że inni też poszli w jego ślady to kary się posypały.

http://rajdy.autoklub.pl/news/kary-za-skrot,34529

Tymczasem Kajto pokazał po pierwszej dzisiejszej pętli kto tu rządzi. i chyba już pozamiatane, bo szanse są małe by Bębenki i Sołek odrobili przewagę.

http://rajdy.autoklub.pl/news/duza-przewaga-kajetanowi...

Temat: RSMP i RPP 2011

No i Kajto ostatecznie wygrał pierwszą rundę MP Rajd Lotos

1. Kajetan Kajetanowicz 01:19:54.50
2. Michał Bębenek +01:06.70
3. Michał Sołowow +01:21.50
4. Tomasz Kuchar +01:50.60
5. Zbigniew Staniszewski +01:58.20
6. Mariusz Stec +05:20.50
7. Daniel Chwist +05:48.10
8. Wojciech Chuchała +09:06.80

Klasyfikacja MP po Lotosie

1. Kajetanowicz 39pkt.
2. Bębenek 37 pkt.
3. Sołowow 31 pkt.
4. Staniszewski 23 pkt.
5. Kuchar 20 pkt.
6. Stec 18 pkt.
7. Chwist 11 pkt.
8. Chuchała 9 pkt.

http://rajdy.autoklub.pl/news/rajd-kajetanowicza-dzien...Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 20.02.11 o godzinie 15:34

Temat: RSMP i RPP 2011

Tak trochę spóźniony ale jak to mówią lepiej późno niż wcale:)

Stec i Madej wygrali Memoriał

http://rajdy.autoklub.pl/news/stec-i-madej-wygrali-mem...

Temat: RSMP i RPP 2011

A tymczasem zbliża się kolejny eliminacja RSMP i RPP 39 Rajd Świdnicki Krause (dawniej Elmot), który odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia

http://www.rajdkrause.pl/2011/index.php

Tym rajdem na trasy powraca Leszek Kuzaj, który wystartuje z Jakubem Gerberem w Lancerze Evo X.

http://rajdy.autoklub.pl/news/lista-z-bouffierem-i-kuz...

Temat: RSMP i RPP 2011

Nie tak miała wyglądać relacja z rajdu.
Zacznę od tego co rzuciło cień na cały rajd i przyćmiło wynik sportowy.

Komunikat Organizatora Rajdu

Na Odcinku specjalnym nr 11, Wolibórz – Jodłownik, po godzinie dziesiątej doszło do tragicznego wypadku. Załoga nr 46 (Sylwester Olszewski/Michał Całek)kilkaset metrów po starcie opuściła drogę. Natychmiast rozpoczęto procedurę ratunkową.

Kierowcę (Sylwester Olszewski) zabrała karetka, która przewoziła zawodnika do helikoptera ratunkowego. O 12.00 zespół ratunkowy poinformował lekarza zawodów o zgonie kierowcy. Natychmiast po tej informacji zostało zwołane nadzwyczajne posiedzenie Zespołu Sędziów Sportowych. Na wniosek dyrektora zawodów decyzją ZSS rajd został zakończony po pierwszej sekcji.

Pilot karetką pogotowia został odwieziony do szpitala w Polanicy-Zdroju. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Organizator i uczestnicy rajdu składają najszczersze kondolencje rodzinie i bliskim zmarłego kierowcy.

W związku z powyższym zostały odwołane wszystkie uroczystości związane z zakończeniem rajdu.

Rzecznik Prasowy Rajdu
Karol Ferenc

http://rajdy.autoklub.pl/news/przerwany-swidnicki,35459

Jak widać po samochodzie dzwon był naprawdę poważny

http://www.youtube.com/watch?v=PX7hXvoZ6kk&feature=pla...

Do momentu przerwania zawodów liderem był trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000)
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rsmp/RSMP_p...Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 10.04.11 o godzinie 17:13

Temat: RSMP i RPP 2011

Wyniki 39 Rajdu Świdnickiego

RSMP

Klasyfikacja Dzień 1
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rsmp/RSMP_K...

Klasyfikacja Dzień 2
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rsmp/RSMP_K...

Klasyfikacja Końcowa Rajdu
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rsmp/RSMPof...

RPP

2 Runda Rajd Świdnicki
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rpp3/RPP_Of...

3 Runda Rajd Świdnicki
http://www.rajdkrause.pl/2011/pliki/wyniki/rpp3/RPP_3O...

Klasyfikacja RSMP (za drugi dzień przyznano połowę punktów)

1. Kajetanowicz 58 pkt.
2. Sołowow 54 pkt.
3. Bębenek 52 pkt.
4. Kuchar 44,5 pkt.
5. Bouffier 37,5 pkt.
6. Stec 23,5 pkt.
7. Staniszewski 23 pkt.
8. Kuzaj 15 pkt.
9. Grzyb 15 pkt.
10. Chwist 11 pkt.

Klasyfikacja RPP

1. Nowocień 18 pkt.
2. Ogryzek 18 pkt.
3. Kwaśnik 15,5 pkt.
4. Grzybek 15 pkt.
5. Wisełka 15 pkt.
6. Raczkowski 12,5 pkt.
7. Maliński 12 pkt.
8. Bąk 11 pkt.
9. Strzelecki 9,5 pkt.
10. Kurdyś 8 pktKrzysztof S. edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 15:33

Temat: RSMP i RPP 2011

Mazowiecki triumf Nowocienia

Nowocień i Bartłomiej Jakubowski prowadzący w punktacji RPP, odnieśli pierwsze zwycięstwo w sezonie. Załoga Huzar Rally Team, najszybsza na sześciu z 9 oesów, triumfowała w 9 Rajdzie Mazowieckim. Jakub Wysocki i Grzegorz Gołda stracili 36,5 sekundy do posiadaczy numeru 1. Tomaszowi Sawickiemu i Magdzie Wilk, którzy najszybciej przejechali końcowy odcinek Elektrownia Kozienice, zabrakło do drugiego miejsca 2,4 sekundy.

Sergiusz Janowski wygrał klasę Astra i zajął czwarte miejsce w generalce. Za Radosławem Raczkowskim znalazł się w wynikach Marek Kwaśnik, triumfator klasy 6. Czołową dziesiątkę uzupełnili Grzegorz Świątecki, Damian Tomala, Dariusz Markowski i rajdowy debiutant Łukasz Byśkiniewicz, tworzący załogę z Maciejem Wisławskim.

W punktacji RPP prowadzi Nowocień (33) przed Kwaśnikiem (20,5), Raczkowskim (18,5), Ogryzkiem (18), Gzybkiem (15) i Wisełką (15).

Filip Nivette i Szymon Gospodarczyk wygrali Rajd Mazowiecki w klasie Gość. Najszybszy na końcowych pięciu oesach, Nivette wyprzedził pod Elektrownią Kozienice Tomasza Gryca (+7,4) i Jarosława Kołtuna (+21,1). Do ostatniego odcinka nie dojechało Subaru Krzysztofa Szymańskiego. W końcowej klasyfikacji Nivette zostawił za sobą Kołtuna (+1.11,4), Gryca (+1.14,9) i Bartłomieja Borutę w Twingo R2 (+6.38,2).

http://rajdy.autoklub.pl/news/mazowiecki-triumf-nowoci...

Klasyfikacja RPP

1. Nowocień 33 pkt.
2. Kwaśnik 20,5 pkt.
3. Raczkowski 18,5 pkt.
4. Ogryzek 18 pkt.
5. Grzybek 15 pkt.
6. Wisełka 15 pkt.

Temat: RSMP i RPP 2011

Kolejna odsłona RSMP czyli Rajd Karkonoski

Po pierwszym dniu Prowadzi Bouffier, przed Kajtem i Grzybem

http://rajdy.autoklub.pl/news/solo-bouffiera,36642

Temat: RSMP i RPP 2011

No i Bryan Bouffier tradycyjnie jak to ma w swoim zwyczaju przyjeżdżając do nas na rajd asfaltowy po prostu go wygrywa. Ostatecznie wyprzedził na mecie Kajta i Grzyba

Klasyfikacja Rajdu

1. Bryan Bouffier Xavier Panseri
2. Kajetan Kajetanowicz Jarosław Baran +48.90
3. Grzegorz Grzyb Daniel Siatkowski +01:44.00
4. Michał Sołowow Maciej Baran +01:56.00
5. Leszek Kuzaj Jakub Gerber +03:17.20
6. Tomasz Kuchar Daniel Dymurski +03:35.80
7. Michał Bębenek Grzegorz Bębenek +03:40.50
8. Tomasz Czopik Przemysław Zawada +04:12.40
9. Wojciech Chuchała +06:55.10
10. Mariusz Stec +07:26.60

http://rajdy.autoklub.pl/results/live/id/1604
http://rajdy.autoklub.pl/news/krol-kotliny-jeleniogors...

Klasyfikacja RSMP

1. Kajetanowicz 94
2. Bouffier 82,5
3. Sołowow 78
4. Bębenek 63
5. Kuchar 59,5
6. Grzyb 45
7. Kuzaj 31
8. Stec 23,5
9. Staniszewski 23
10. Chuchała 18, Czopik 18.

Temat: RSMP i RPP 2011

W RPP triumfował Mariusz Nowocień

Mariusz Nowocień i Bartłomiej Jakubowski powtórzyli sukces z Rajdu Mazowieckiego, sięgając w Jeleniej Górze po 15 punktów w RPP. Załoga Civic'ka z numerem 101 okazała się najszybsza na pięciu z sześciu odcinków spoecjalnych piątej rundy Pucharu Polski. Nowocień uzyskał przewagę 1.08,3 nad Radosławem Raczkowskim, 1.25,9 nad Sergiuszem Janowskim, triumfatorem klasy Astra. Kolejne miejsca zajęli Dariusz Markowski, zwycięzca N-ki Sławomir Kurdyś, Hubert Palider, Sylwester Płachytka - górą w A6, Wiesław Bąk, Teodor Kocur i Piotr Witkowski, drugi w N3.

Bartłomiej Grzybek, który wygrał Pilchowice 1 i zajmował drugie miejsce do przedostatniego oesu, odpadł po awarii na Lubomierzu 2.

- Tradycyjnie chcieliśmy nadać szybkie tempo na pierwszym odcinku, co nam się udało - mówił na mecie Mariusz Nowocień. - Drugi oes był tak kosmicznie trudny, że ja w życiu nie jechalem trudniejszego odcinka. Michałkowa przy tym to było przedszkole. Rajd był niesamowity. To co się działo cały czas podczas tego rajdu, było surrealistyczne. Z oponami to była loteria. Pierwszą pętlę jechałem na slicku, na drugą założyłem medię, medię do bagażnika na zapas i z bardzo ciętym slickiem na przodzie. Czekałem tylko na jakieś opady, ale nic nie spadło i mogliśmy jechać na takim zestawie, na jakim wyjechaliśmy z serwisu. Mieliśmy ze trzy ratowania i sporo szczęścia.

- Dzień bardzo udany, ale też ciężki - przyznał Radosław Raczkowski. - Piekielnie trudny rajd, bardzo techniczny i to nam się podobało. Drugie miejsce w generalce bardzo nas zadowala. Mieliśmy chwilę grozy, bowiem na ostatnim oesie przyciąłem za mocno parę zakrętów. Tam uszkodziliśmy zawieszenie, chyba na jakimś korzeniu. Ostatnie półtorej oesu jechaliśmy broniąc się, aby dojechać i jak najmniej stracić. Udało się i jesteśmy zadowoleni. Jechaliśmy cały czas na slicku. Była taka chwila, że jak jechaliśmy na drugą pętlę to zaczęło kropić i tam mieliśmy obawy. Mieliśmy w bagażniku medię i chcieliśmy nawet zmieniać, ale było za mało czasu. To była dobra decyzja, bo tylko troszkę pokropiło i było generalnie sucho.

- Rajd był bardzo ciężki - powiedział Sergiusz Janowski. - Pierwszą pętla pojechałem szybko, aż może za szybko, bo lewą stroną poszliśmy po krzakach i pokrzywiliśmy felgi. Na szczęście dojechaliśmy do serwisu i poprawiliśmy auto, chociaż i tak jedna felga została krzywa i na drugiej pętli bardzo szarpało nam kierownicą przy dużych prędkościach i musieliśmy odpuścić. Wypracowana przewaga z pierwszej pętli pozwoliła na dowiezienie miejsca na metę. Jesteśmy trzeci w generalce, trzeci w klasie. To najlepszy wynik w życiu. Był stres, jeśli chodzi o pogodę. Na pierwszą pętlę pojechaliśmy jak wszyscy, na slicku. Na drugą
kombinowaliśmy i nie wiedzieliśmy co zrobić. Założyliśmy bardziej miękkie opony. Auto się gorzej prowadziło, ale w sumie było ok. Kilka razy wystraszyłem siebie i pilota, ale jesteśmy na mecie.

http://rajdy.autoklub.pl/news/i-znow-nowocien,36671

Wyniki Rajdu Karkonoskiego w RPP

http://www.rajdkarkonoski.pl/doc/RPP_koncowa.pdf

Klasyfikacja RPP

1. Mariusz Nowocień 48.0
2. Radosław Raczkowski 30.5
3. Marek Kwaśnik 20.5
4. Sergiusz Janowski 18.0
5. Sławomir Ogryzek 18.0
6. Wiesław Bąk 15.0
7. Paweł Wisełka 15.0
8. Bartłomiej Grzybek 15.0
9. Sławomir Kurdyś 14.0
10. Rafał Maliński 12.0Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 18.06.11 o godzinie 10:28

Temat: RSMP i RPP 2011

Wiślak nagrodzony

Wiślak, który dla wielu w polskich rajdach jest niemal od zawsze został nagrodzony.

"Uzasadnieniem nagrody dla Macieja Wisławskiego jest przede wszystkim jego wkład w promocję i rozwój rajdów samochodowych w Polsce, zarówno poprzez tworzenie programów telewizyjnych o tej tematyce, jak i przez walkę w duchu fair-play podczas startów w polskich i zagranicznych rajdach. Wyróżniając Macieja Wisławskiego wzięto pod uwagę także jego działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach (także rajdowych) i promowanie kultury jazdy w Polsce."

http://rajdy.autoklub.pl/news/wislak-nagrodzony,36681

Temat: RSMP i RPP 2011

Czyżby wszystko miało wrócić do normy czyli kolejny tytuł dla Bryana Bouffier?
Po zwycięstwie w Rajdzie Dolnośląskim jest na najlepszej drodze by to osiągnąć.

http://rajdy.autoklub.pl/news/bouffier-bez-kompletu,38124

PUNKTACJA RSMP

1. Bouffier 169,5,
2. Kajetanowicz 143,
3. Sołowow 130,
4. Kuchar 99,5,
5. Bębenek 83, Grzyb 83,
7. Chuchała 47,
8. Kuzaj 31,
9. Rzeźnik 30,
10. Chmielewski 27,5.



Wyślij zaproszenie do