Temat: Peugeot 406 - pytanie przed zakupem ;)
warto zajrzeć
http://www.406-klub.pl/
w 406 od 1999 do 2004 były 3 diesle HDi common rail (starsze 1.9D były tradycyjnymi jednostakmi):
2.0 90KM manulana, bez intercoolera, turbo mechanicznie sterowane, 8V
2.0 110KM manulana lub automat, turbo elektr. sterowane, 8V
2.2 136KM manulana, 16V, FAP
Diesle były na różnym osprzęcie do 2002 (chyba na Boschu) później na Siemensie.
Najpopularniejsze było 2.0Hdi 110KM, czy najlepsze? na pewno najoszczędniejsze jak na 2litry.
2.2 ma FAPa a to większy wydatek raz na ileś tam set kilometrów, ale moc dużo większa i elastyczność.
Benzyn nie znam.
Ceny części w 406 akurat nie są wysokie, jest dużo zamienników i czasami lepszych, nie polecam tarczy hamulcowych firmowych.
Co do dopuszczalnej ładowności to musiałbyś w dowód rej. spojrzeć kupowanego auta.
Korozja zależy od jednostki, jak ktoś nie dba albo było źle zrobione po kolizji to szybko wyjdzie, samo z siebie nie wychodzi ;)
Co do ceny do jakości to można znaleźć bardzo dobrze wyposażone za niewielką kwotę. (pamiętaj, że w wyposażeniu maks ten puegeot miał 4 poduszki powietrzene, nigdy więcej a często ludzie sprzedający piszą nieprawdę o 406 co mają po 6 szt.),
pozdrawiam