konto usunięte

Temat: Wypadanie zapłonów - Toyota Corolla 1.4 VVTi

Wyjechałem na trasę, przejechałem jakieś 10 km ekpresówki i na światłach silnik zaczął trząść, podłoga drgać, słychać ewidentnie, że coś nie tak. Silnik stracił jakieś 25% mocy. Mryga check engine. Mechanik powiedział mi przez telefon, że to wypadanie zapłonów i że pewnie cewka jest uszkodzona. We wtorek mam do niego podjechać, ale mam 2 pytania:

1) czy z czymś takim można przejechać 10km na wolnych obrotach? Tyle mam do warsztatu. Jak nie spala w 1 cylindrze, to ta benzyna ucieka zapewne do katalizatora, więc mam trochę obawy, czy go nie uszkodzi...
2) Na przeglądzie mechanik wspominał mi, że psuje się kolektor ssący. Objawy to lekkie stukanie przy mocnym dodawaniu gazu, tak jest od jakichś 2-3 lat, nie nasila się. Czy poprosić o sprawdzenie/wymianę tego czegoś, czy raczej poczekać do następnej awarii?

O ile cewka to pikuś, to kolektor raczej tani nie będzie...Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.11.13 o godzinie 15:04
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Wypadanie zapłonów - Toyota Corolla 1.4 VVTi

1: Spokojnie powinieneś dojechać, ja kiedyś miałem podobną sytuację w 1.8t, padła mi cewka na 4 cylindrze , przejechałem jeszcze 10-15km do kumpla i ją wymieniłem, wzrosło mi tylko spalanie do 20l/100 . Koszt cewki do Twojego auta 220-400 zł.

2: Co to niby za usterka kolektora ssącego, czy mechanik mówił w czym jest problem? Przy kolektorze wymienił bym ewentualnie uszczelkę koszt uszczelki 25-30 zł .
Już wiem podobno w tych modelach była jakaś wada fabryczna kolektorów, w ASO wymiana na nowe :], poszukaj w necie może jest jakiś patent na wyeliminowanie tej wady.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.11.13 o godzinie 15:53

konto usunięte

Temat: Wypadanie zapłonów - Toyota Corolla 1.4 VVTi

Naprawione, popsuta była cewka zapłonowa. Jeśli chodzi o jazdę z czymś takim, to tak średnio bezpiecznie, z tego co mówił mechanik - niespalone z jednego cylindra paliwo trafia do katalizatora, a tam rozgrzewa się i może go stopić, wylot się zatyka i silnik się zaciera. Mówi, że jego brat miał taką akcję w Avensisie, przejechał 30 km i silnik zatarty...

Następna dyskusja:

Toyota Corolla 1998 rok




Wyślij zaproszenie do