Temat: Laguna II

Witam,

co myślicie o Lagunie II (1.9dci albo 2.2dci) szczególnie od strony niezawodności?
Ktoś miał jakieś doświadczenia?
Może jakaś alternatywa w tej cenie?
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

Cóż w znajomym ASO Renault Laguna II Z DCI zwana jest królową lawet.. I są to zwykle bzdury jakieś, które unieruchamiją auto. Z większych awarii to kiepskie sprężarki padające zazwyczaj przed końcem gwarancji. Nie trzeba chyba tego komentować zbyt szeroko :)
Jeśli lubisz francuskie auta za ich przyjazne wnętrza i komfortowe zawieszenia to >> PSA + HDI polecam. C5 (ale tylko po liftingu) lub 406/407 w zależności od zasobności portfela. Z niemiec to tylko mondeo 2.0TDCI jest na prawdę przyzwoitym autem za dość rozsądne pieniądze.

Temat: Laguna II

Słyszałem, że w Mondeo TDCI pada wtrysk. Masz z tym jakieś doświadczenie albo jakieś info?
Pewnie z Megane II jest to samo, co z Laguną...

Za te pieniądze to zostaje tylko Ford w zasadzie...

konto usunięte

Temat: Laguna II

bo generalnie nowe diesle sa bardzo czule na jakos ON :)

konto usunięte

Temat: Laguna II

Czego z tych nowych dci, tdci, ctdi i inne cicicic, byś nie kupił wszystko reaguje na złą jakość paliwa tak samo - padają wtryski.

Co do laguny, jest wygodna i przestronna, dobrze się prowadzi - jest natomiast zbyt delikatnym autem jak na polskie drogi w którym jeszcze elektryka lubi szaleć. Miałem do czynienia z dwiema lagunami które jeździły po wrocku, tryb eksploatacji to miasto a czasami trasa. Niestety oby dwie cierpiały na zbyt delikatne zawieszenie.

Mondeo za to jest bardziej wytrzymałe...największą bolączką są chyba silniki TDCi które bardzo źle znoszą złej jakości paliwo - dużym plusem jest dostępność tych aut na rynku niemieckim. Nie tylko TDCi ale tddi który już jest bardziej wytrzymałym silnikiem.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

Już nie przesadzajcie z tymi wtryskami, generalnie wtryski tak jak i pompy robi ze 2 może 3 producentów i większość silników jeździ na tych samych podzespołach. Nie tankujcie byle gdzie to nic im nie będzie. U mnie w firmie jest cała masa (mówię o setkach aut) TDI, HDI i TDCI wszyscy mają karty flotowe do którejś sieci stacji i jakoś nie zdarzyło mi się odbierać auta z padniętymi wtryskami. Częściej zdychają turbiny, ale to zwykle wynika z katowania aut przez użytkowników.

Laga cierpi na problemy z elektroniką i sprężarkami, nie wiem co mają schrzanione, ale padają co kilkadziesiąt tysięcy. Najprawdopodobniej tamtejsze silniki DCI miały wadę w układzie smarowania sprężarek, bo zostały już zastąpione prze kolejną generację DCI w obecnej lagunie.

Odnośnie zawieszeń to cóż.. Drogi jakie mamy każdy widzi i czuje, żadne auto tego nie wytrzyma, chociaż tu znacznie dłużej dają radę auta od Citroena z hydropneumatycznym zawieszeniem, którego charakterystyka pracy bardzo odciąża wahacze i tuleje metalowo gumowe. Ale też kwestią czasu jest kiedy coś padnie.

konto usunięte

Temat: Laguna II

W Lagunach II podobnie zreszta jak w Megankach cuda dzieją się z elektroniką. Słyszałem też, że turbiny w dieslach zaczynają wariować właśnie przez problemy ze smarowaniem, a Zwłaszcza silniki 2.2. Po takim czymś turbina do wymiany. Szkoda trochę bo Laguna to był fajny samochodzik rodzinny. U mnie w domu siostra jezdzi Laguną I. 185k km, 12 lat a najpoważniejsza naprawa to wymiana półosi i chłodnicy. tak to czysta eksploatacja tego bardzo wygodnego samochodu.
Citroen robi fajne zawieszenia ale wymagane jest przy nich pojawianie sie regularnie na przegladach. Testowałem przez 1 dzien Citroena c6. miodzio. fantastyczny, awangardowy wyglad, fantastyczny silnik 2,7hdi no i to zawieszenie. pelen chillout!
a z diesli bardzo dobre sa jtd by AR/Fiat.Dobre osiagi, ekonomiczne i wytrzymale. super fajnym silnikiem jest tez 2.2 hondy. zdecydowanie odradzam diesle w nowych oplach.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

Hmm turbiny nie wariują, tylko nagle pojawia się za Tobą wielka chmura czarnego dymu z wydechu.
Zastanawia mnie to, że polecasz silniki JTD Fiata, a nie polecasz Oplowskich.. To są te same silniki, bo GM korzysta z silników diesla od Fiata.
A z tym pojawianiem się w serwisie z zawieszeniem Citroena to fajna historia przesyłana z ust do ust. Nie wiem czy wiesz, ale np. pneumatyczne zawieszenie lexusa podlega kompletnej wymianie przy okazji przeglądu po 120tys km - koszt kilkanaście tys zł.
W Citroenie tego nie ma, jeździsz 400-500tys dbając by olej hydrauliczny był wymieniany jak producent przykazał i w tym czasie z raz może dwa wymienisz sfery, poza tym jest to rzecz bezobsługowa. Nie taki diabeł straszny jak go malują.Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 05.02.08 o godzinie 02:28

konto usunięte

Temat: Laguna II

Wiem jak jest w Citroenie bo moj kolega mial xantie a teraz c5. Właśnie nie serwisowanie zawieszenie jest przyczyną "siadania: samochodu. Nie wiem jakie jest technologicznie zawieszenie w Lexusie (swoją drogą z tym serwisem to nie wiedziałem), ale te w Cytrynie i Mercedesie sie różnią. Ciekawe było by porównanie, zrobione przez niezależną jednostkę, zawieszeń pneumatycznych Mercedesa, Lexusa i Citroena.
Co do silników JTD to prawdą jest, że korzysta z nich GM od jakiś 4-5 lat(silniki produkowane w Kaiserslautern). Muszę sie dopytać albo doczytac czym się różnią;) praktyka: 3 wizyty przez 2 lata w serwisie z powodu awarii silnika w samochodzie mojego szefa (cdti 150) to dość sporo. za 3 razem wymienili silnik przy przebiegu 70 tysięcy.

konto usunięte

Temat: Laguna II

zrobil sie ot. moze doradzmy koledze co z ta laguna...
IMO trzeba mieć dużo szczęścia przy zakupie tego samochodu. Silniki benzynowe są ponoć całkiem dobre, ale nie rozwiązuje to problemu elektroniki która się lubi psuć. Mondeo to całkiem dobra propozycja. Mimo że to mniej wygodny samochód, to chyba rozsądniejszy.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

No cóż jeśli kolega miał xantię i C5 to czymże ja będę jako użytkownik XMa od ok 2 lat i członek klubu Citroena? ;)
Siadanie samochodu nie jest spowodowane brakiem serwisowania, a zaniedbaniem i tylko w ostatnich xantiach oraz C5, większość hydropneumatyków ma siadać, bo tak jest ten układ skonstruowany.
Ponadto zawieszenie Citroena nie ma w zasadzie nic wspólnego z zawieszeniami Mercedesa czy Lexusa (choć Mercedes próbował w latach 70tych skonstruować podobny układ do citroenowskiego, który jest chroniony patentem - jednak się nie udało). Mercedes i Lexus mają zawieszenia pneumatyczne, a Citroen hydropneumatyczne, a to całkiem coś innego. Ale nie o tym temat więc starczy offtopowania ;)

Laguna jest bardzo przyjemnym autem, ale niestety bywa zawodna, co 500km od domu może być dość nieciekawe. Ja bym poszukał czegoś innego. Vectra dla mnie odpada ze względu na design i prowadzenie - jest straszliwie podsterowna. Raz jeden prowadziłem 407 2.0HDI SW i byłem baardzo zaskoczony tym autem, bardzo pozytywnie. Nie podoba mi się design, ale gdy wsiadłem do przytulnego wnętrza i przejechałem parę setek km to całkiem zmieniłem swoje zdanie na jego temat. Mondeo 2.0 TDCI jeździłem kilka razy, świetnie się prowadzi, jest wygodne - choć mniej niż 407, a silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę i pali niewiele. Gdybym sam miał kupić auto tej klasy to zastanawiał bym się tylko między 407, a Mondeo i pewnie kupił bym egzemplarz który okazał by się w najlepszym stanie i wypasie zostawiając markę jako drugorzędną sprawę. Swoją drogą Ford skumał się z PSA i razem robią diesle - bardzo dobre diesle.

konto usunięte

Temat: Laguna II

zaniedbanie ująłem sformułowaniem nieregularne serwisowanie. XM to fajna bryka. oryginalna i awangardowa:) z duszą. V6?

Ja jestem fanem Alfa Romeo wiec pewnie wybrałbym sobie 156 albo 166, ale uważam że najlepszym samochodem w tej klasie jest Accord. Niestety cenowo stoi znacznie wyżej.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

z duszą turbo klekota ;)

Accord podobno jest całkiem przyzwoity, ale ja nie lubię plastiku z Japonii :) Nawet wnętrze Mazdy 6 zrobionej na Mondeo jest w porównaniu do niego strasznie tandetne, a szkoda, bo to najładniejsze Mondeo :(

konto usunięte

Temat: Laguna II

To Mondziak został zrobiony na Mazde 6
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

Hmm.. Chyba muszę się nie zgodzić ;)
Mundas trzeciej generacji jest produkowany od 2000r, a Madzieńka 6 od 2002r. Platforma ta sama oczywiście, jeszcze X type wyszedł pomiędzy nimi w 2001r. Z trojaczków najbardziej niezależna jest Mazda, seria 6 ma sporo modyfikacji względem pierwowzoru poczynionych. Tak samo jest w wypadku Focusa vel. Mazdy 3. Też rodzeństwo, ale z innego listonosza ;)

konto usunięte

Temat: Laguna II

a mi chodzilo o wnetrze auta. to w nowym mondeo jest w klimacie tego z mazdy 6. obrzydliwy, wiejacy tandeta, srebrno-szary plastik. moje sofixy (kiedys) byly mniej plastikowe ;)Aleksander Zaruski edytował(a) ten post dnia 06.02.08 o godzinie 10:21
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Laguna II

A co do wnętrza w nowym mundasie to nie wiem, nawet nie miałem okazji w nim siedzieć póki co.
Wnętrze mazdy 6 jest tragiczne, poprzedni mundas w tym względzie był zupełnie przyzwoity, choć do 407 i C5 trochę brakło.

Temat: Laguna II

To co, brać Mondeo TDCI?-chodzi o względy techniczne...

konto usunięte

Temat: Laguna II

Z aut o jakich była mowa w tym temacie, ja bym brał mondeo.

konto usunięte

Temat: Laguna II

Mateusz B.:
Hmm.. Chyba muszę się nie zgodzić ;)
Mundas trzeciej generacji jest produkowany od 2000r, a Madzieńka 6 od 2002r. Platforma ta sama oczywiście, jeszcze X type wyszedł pomiędzy nimi w 2001r. Z trojaczków najbardziej niezależna jest Mazda, seria 6 ma sporo modyfikacji względem pierwowzoru poczynionych. Tak samo jest w wypadku Focusa vel. Mazdy 3. Też rodzeństwo, ale z innego listonosza ;)

Nie mogę się z tym zgodzić :)

Platforma Mazdy 6 I generacji (GG) jest platformą CD3 opracowaną przez Mazdę na potrzeby całego koncernu i zastosowaną poraz pierwszy w modelu 6.
Na tej platformie opiera się również nowa Mazda 6 która wchodzi do sprzedaży obecnie.
Mondeo III nie było na tej platformie, jednak nie mogę się dokopać do nazwy jego platformy.

Natomiast nowe Mondeo jest na platformie EUCD która nie jest wykorzystana w żadnej Mazdzie.

Z kolei Mazda 3 jest na platformie C1 zaprojektowanej przez Forda ale wykorzystanej dopiero w Focusie II oraz w C-max

Z aut wymienianych w wątku wybrałbym Mondeo TDCI z 6-biegową skrzynię, przejeździłem nim sporo kilometrów, sprzedany został ze 130kkm na liczniku. Świetne auto za małą kasę.

Następna dyskusja:

C5, Laguna II czy 407 ?




Wyślij zaproszenie do