Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Witajcie, dzisiaj w newsletterze Samaru wstawiono informację o cenie Mitsubishi i-Miev w Polsce.

Dystrybutor Mitsubishi cenę wyjściową ustalił na 160 080 zł.

Wymiary i-Miev: długość 3475mm, szerokość 1475mm, wysokość 1610 mm

Wymiary Fiat Panda: długość 3538 mm/ szerokość 1578 mm / wysokość 1576 mm

Cena Fiata Panda w wersji Natural Power zasilanej CNG (emisja CO2 - 114g/100 km, norma EURO 5): 40.750 zł.

Zatem gdzie jest sens poza propagandą na inwestowanie w samochód, którego koszt w porównaniu do konwencjonalnego paliwa zwróci się po kilkuset tysiącach kilometrów?

Oferta i-Miev z z mitsubishi.pl tutaj
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Sensu dla zwykłego śmiertelnika nie ma. Jednakże zawsze znajdą się "zieloni", ci bardziej "uświadomieni", pro-eko oszołomy, które to kupią. Swoją drogą Polska nie jest jeszcze w tym szalonym nurcie ale musiałbyś zobaczyć Skandynawów. Obłęd w oczach.
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Kosma S.:
Swoją drogą Polska nie jest jeszcze w tym szalonym nurcie ale musiałbyś zobaczyć Skandynawów. Obłęd w oczach.

Tak, ale np. w Szwecji oprócz wdrażania napędu elektrycznego już od dawna wykorzystuje się do zasilania bioetanol i biometan - CNG z domieszką biogazu.

A u nas wielkie halo, że będą samochody elektryczne. Efekt przez najbliższe 10 lat będzie żaden, ale wszyscy już o nich się rozpisują jakie to super paliwo...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Karol Wieczorek:
Kosma S.:
Swoją drogą Polska nie jest jeszcze w tym szalonym nurcie ale musiałbyś zobaczyć Skandynawów. Obłęd w oczach.

Tak, ale np. w Szwecji oprócz wdrażania napędu elektrycznego już od dawna wykorzystuje się do zasilania bioetanol i biometan - CNG z domieszką biogazu.

Priusy już dawno jeździły w Szwecji zanim w Polsce w ogóle pojawiały się newsy dotyczące hybryd.

Jeśli chodzi o bioetanol a dokładnie E85 (85% etanolu + 15% benzyny) to Szwedzi importują etanol z Brazylii. Brazylia natomiast wycina masowo lasy tropikalne pod uprawę trzciny cukrowej.

Związku z ekologią nie widzę.
A u nas wielkie halo, że będą samochody elektryczne. Efekt przez najbliższe 10 lat będzie żaden, ale wszyscy już o nich się rozpisują jakie to super paliwo...

Super paliwo to znaczy co? Prąd? Prąd trzeba jeszcze wytworzyć.

konto usunięte

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Kosma S.:
Prąd trzeba jeszcze wytworzyć.
Z bardzo ekologicznych elektrowni weglowych.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Czarek M.:
Kosma S.:
Prąd trzeba jeszcze wytworzyć.
Z bardzo ekologicznych elektrowni weglowych.

:D

Zapominasz jeszcze o bardzo ekologicznej produkcji i utylizacji baterii do hybryd.

Michał

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Karol Wieczorek:
Witajcie, dzisiaj w newsletterze Samaru wstawiono informację o cenie Mitsubishi i-Miev w Polsce.

Dystrybutor Mitsubishi cenę wyjściową ustalił na 160 080 zł.

Wymiary i-Miev: długość 3475mm, szerokość 1475mm, wysokość 1610 mm

Wymiary Fiat Panda: długość 3538 mm/ szerokość 1578 mm / wysokość 1576 mm

Cena Fiata Panda w wersji Natural Power zasilanej CNG (emisja CO2 - 114g/100 km, norma EURO 5): 40.750 zł.

Zatem gdzie jest sens poza propagandą na inwestowanie w samochód, którego koszt w porównaniu do konwencjonalnego paliwa zwróci się po kilkuset tysiącach kilometrów?

Oferta i-Miev z z mitsubishi.pl tutaj

Gdyby w tej cenie oferowali przydomową elektrownię wiatrową łącznie z instalacją, która zaspokoiłaby dobowe potrzeby domu i tego malucha to myślę, że kilka osób mogłoby to rozważyć ;)

konto usunięte

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Michał Ł.:
Zapominasz jeszcze o bardzo ekologicznej produkcji i utylizacji baterii do hybryd.
Z utylizacja nie ma problemu. Natura sam sobie z tym poradzi. Ostatnio widzialem w przydroznym rowie akumulator a w lesie telewizor. Kilka lat i sie rozloza :)
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Czarek M.:
Michał Ł.:
Zapominasz jeszcze o bardzo ekologicznej produkcji i utylizacji baterii do hybryd.
Z utylizacja nie ma problemu. Natura sam sobie z tym poradzi. Ostatnio widzialem w przydroznym rowie akumulator a w lesie telewizor. Kilka lat i sie rozloza :)

Tiaaaa ... ze śmiechu chyba :D

Michał
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Pewnych rzeczy nie da się zatrzymać, te "wynalazki" które pokazują koncerny samochodowe mają raczej zniechęcać niż zachęcać do użytkowania aut elektrycznych. Na dzisiaj koncerny doskonale zarabiają na tworzeniu ciężkich i paliwożernych aut. Tak naprawdę to większość ludzi dojeżdża do pracy około 50 km dziennie po asfaltowych drogach na których obowiązuje ograniczenie prędkości do 50km/h. Do takich celów doskonale nadaje się auto elektryczne.
Wystarczy do takiego auta dodać niewielki silnik spalinowy, turbinę gazową,itp. i taki samochodzik może służyć do wypadów za miasto. Taki samochód na co dzień jeździłby na prądzie a w razie potrzeby na jakimś paliwie.

konto usunięte

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Krzysztof Pogorzelec:
Do takich celów doskonale nadaje się auto elektryczne.
Oczywiscie, ze sie nadaje. Ale dopoki zakup tego auta nie bedzie oplacalny to takie auto nie nadaje sie do niczego.
Ekonomia powinna ukierunkowywac rynek a nie bzdurna ekologia czy nowinki technologiczne.
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Fakt jest drogi, ale jest to produkt koncernu samochodowego,czyli musi być drogi. Koncerny samochodowe nie są zainteresowane produkcją aut elektrycznych, gdyż takie samochody będą miały mniej części, będą mniej skomplikowane. Co więcej będzie można je budować podobnie jak samochody sportowe, czyli wykorzystując uniwersalne części pasujące do wielu aut. Nie będą potrzebne skrzynie biegów, półosie,sprzęgła i całe to tałatajstwo dopasowywane do danego silnika spalinowego. Nieduży silnik spalinowy będzie pracował na stałych obrotach, a więc odpadnie wiele problemów związanych ze sterowaniem takim silnikiem. Teraz koncerny samochodowe zarabiają na serwisowaniu samochodów. Samochody z napędem elektrycznym będą mniej awaryjne.
Rządy też nie są zainteresowane samochodami ładowanymi z gniazdka, trzeba będzie wymyślić nową akcyzę....Krzysztof Pogorzelec edytował(a) ten post dnia 15.10.10 o godzinie 15:50
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

@Krzysztof

Niestety o ciężkich i paliwożernych samochodach to całkowita prawda (ahhh nowa Astra) ... klasa C waży teraz niewiele mniej niż klasa premium a wszystko w imię wyimaginowanego poczucia bezpieczeństwa (sorry poduszka powietrzna nie uratuje życia przy 100 km/h zabije Cię przeciążenie). Do takiego autka najlepiej oczywiście diesel lub turbo benzyna (... tak żeby jeszcze bardziej skomplikować auto i mieć co naprawiać).

Natomiast samochody elektryczne != Ekologia. Ekologia to jest tylko kolejny chwyt marketingowy nic poza tym.

Michał
Łukasz D.

Łukasz D. Marketing B2B I
Digital Marketing I
E-commerce I Video

Temat: Debiut elektrycznej (drogiej) alternatywy w Polsce

Karol Wieczorek:
Witajcie, dzisiaj w newsletterze Samaru wstawiono informację o cenie Mitsubishi i-Miev w Polsce.

Dystrybutor Mitsubishi cenę wyjściową ustalił na 160 080 zł.

Wymiary i-Miev: długość 3475mm, szerokość 1475mm, wysokość 1610 mm

Wymiary Fiat Panda: długość 3538 mm/ szerokość 1578 mm / wysokość 1576 mm

Cena Fiata Panda w wersji Natural Power zasilanej CNG (emisja CO2 - 114g/100 km, norma EURO 5): 40.750 zł.

Zatem gdzie jest sens poza propagandą na inwestowanie w samochód, którego koszt w porównaniu do konwencjonalnego paliwa zwróci się po kilkuset tysiącach kilometrów?

Oferta i-Miev z z mitsubishi.pl tutaj


A może Fiat Panda na prąd?Są firmy w Polsce, które instalują baterie w tym aucie. I nie emituje on żadnego CO2 (No tak-zaraz ktoś krzyknie-ale do wytworzenia prądu potrzeba energii. Elektrownia emituje różne badziewia w powietrze)
Nawiasem mówiąc, już wolalałbym (jeśli byłoby mnie stać i miałbym hopla na punkcie elektryczności) kupić skuter na prąd. Miałem dziś okazję się takim przejechać. Mała testowa przejażdzka. Sporo zalet (koszt przejechania 100km poniżej 2 zł), ale ta największa wada to cena, blisko 10tyś zł. Wszystko przez akumulator, którego koszt to 800 euro. Dlatego to wciąż tak mało popularna w Polsce technologia.Łukasz D. edytował(a) ten post dnia 15.10.10 o godzinie 18:04

Następna dyskusja:

KOE w Polsce...warto




Wyślij zaproszenie do