konto usunięte
Temat: Auto do 25 tys, kombi, benzyna
Witam, zamierzam kupić auto do 25 tys zł. Na podwoziu kombi, silnik benzynowy do 2500 cm3.Jakie macie propozycje ?
Pozdrawiam
konto usunięte
konto usunięte
Ryszard S. Wolny strzelec
konto usunięte
Piotr M.:
Łatwiej byłoby zaproponować, gdybyśmy znali wielkość (klasę) i preferencje co do rocznika.
Tak na wstępie, to może być Vectra C z 2.0T benzynowym, Passat B5 z 1.8T czy chociażby BMW 5 E39.
Ladislav
Zaparka
właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
konto usunięte
Szymon P.:
Może być jeszcze coś w stylu AUDI A6 C5 z silnikiem 2.4 i napędem quattro.
konto usunięte
Autosegment D, rocznik od 2003 do 2005
A jakie macie opinie odnośnie Opla Signum 2.2 DIRECT ?
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Dariusz K.:
Szymon P.:
Może być jeszcze coś w stylu AUDI A6 C5 z silnikiem 2.4 i napędem quattro.
Wszystko fajnie tylko że taki samochód za 25 tys zł będzie niestety zmęczony życiem dawcą stali na żyletki.
Audi A6 a dodatkowo Quattro jest samochodem premium więc budżet też musi być dość mocno premium a nie 25tys. Chyba że ktoś lubi jeździć kilknastoletnią pozostałością po dawnej świetności i łudzić się, że jest to prestiż.
konto usunięte
konto usunięte
Szymon P.:
Kolega podał datę produkcji 2003-2005. Co do A6 bez problemu w tej kwocie można kupić całkiem dobrze utrzymany model. Sam kupowałem Allroada i ceny nie są wysokie. Powód jest bardzo prosty. O ile nowe auta premium są bardzo drogie, o tyle w wieku 10 lat ceny zbliżają się do samochodów kompaktowych. Wszystko wynika z opinii, że są drogie w utrzymaniu itd. Przekonania w stylu, że będzie to "pozostałość po dawnej świetności" również sprzyjają zakupom takich samochodów. Osobiście wolę kupić premium i cieszyć się dodatkami jak wcześniej wspomniane quattro.
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Dariusz K.:
Ja po prostu kiedyś też miałem takie 10+ letnie auto premium (co ciekawe też quattro). Ja nie mam nic do Audi, to bardzo porządne auta, tylko że z mojego doswiadczenia to za 25000 będzie to coś z roku 2003-2004.
A co za tym idzie:
- przebieg 250+ tys km
- szansa że nie brało udziału w jakiejś stłuczce bliska zeru (lata jazdy + normalna statystyka)
- szansa kupienia od pierwszego właściciela zerowa
- szansa że natychmiast po zakupie będzie wymagało doraźnych dopłat (akumulator, opony, cos tam peknięte) bliskie 100%
Za te same 25000 jak zauważył Ladislav można kupić na przykład Focusa 2008-2009.
- czyli auto 2x mlodsze o 2x mniejszym przebiegu (jak nie więcej)
- ponieważ jest to 5-6 latek, to bez problemu znajdziemy takie od pierwszego właścicela i możemy w ASO zweryfikować historię i przebieg a nawet może nic nie bedzie do natychmiastowej wymiany
- większa szansa że nie jest po tęgim dzwonie (drobna historia nie przekreśla zakupu)
- do czasu rozłażenia się gum mamy ho ho i jescze trochę lat spokoju.
- lepsze wyniki NCAP jak kazde auto później zaprojektowane
Oczywiście że tak samo stare Audi o wiele lepsze jak Focus. Ale Audi za tyle samo co Focus czy jakiś np Hyundai i30 kombi itp? Moim zdaniem niekoniecznie, bo autu staremu i wyższej klasy przeciwstawia się jeszcze w miarę młode i nie umęczone zyciem.W rodzinie kupiony był Hyundai I30 i chociaż był od nowości (droższy w zakupie niż A8) do 80 tys pełno problemów. Sonda lambda, przepływomierz, padł kompresor od klimy, regulator napięcia itd. 2 razy assistance w trasie i zdarzyło mu się zimą nie odpalić. O Mondeo gdzie rozsypała się pompa wtryskowa nie wspomnę.
Mnie osobiście szkoda byłoby wydać 25tys na 10+ letnie auto. To moim zdaniem za mało na auto premium, więc chociaż niech będzie młode. Takiego wyboru zresztą dokonałem za 25 tys... już kilka lat temu i jak dotąd zero awarii.
Ale też wiem ze ulice były by nudne gyby wszyscy kupowali tak samo - nie neguję jesli ktos wybierze takie Audi. Chcę tylko dać do myslenia.
konto usunięte
Szymon P.:
A co do bezpieczeństwa Audi A8 z 1998 roku, które posiadałem miało 10 poduszek powietrznych. W D3 jużmiewają 12. Do tego strefa zgniotu jak połowa kompakta. Więc z tym bezpieczeństwem nie jest tak do końca. Wole siedzieć za kierownicą A8 przy czołowym np. z Hyundaiem I30 nawet kilkanaście lat młodszym.
konto usunięte
Szymon P.:
Tylko zobacz, że za 30 tys możesz bez problemu kupić A8 D3 w wieku 8-9 lat.
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Dariusz K.:
Ale co do lepszej jakości wnętrza oraz wielu argumentów to oczywiście masz w 100% rację - obie opcje mają jakąś przewagę.
Szymon P.:
Tylko zobacz, że za 30 tys możesz bez problemu kupić A8 D3 w wieku 8-9 lat.
Gdzie moge kupić w takiej cenie A8? Bo sprawdziłem na szybko Gratka oraz Otomoto i efekt jest taki że w roczniku 2005 (9lat) to za 30 tys były głównie rozbite a średnia cena oscylowała w okolicy 45-50tys zł.
Ale wracając już do tematu. Z kwotą bliższą 20tys i szukając żwawego kombi 4x4 w segmencie D to chyba prędzej polowałbym na Subaru Legacy kombi niż na Audi. Z tym że to wybór aby nie być "jednym z wielu" i aby się takim autem pobawić niż z powodów chłodnej kalulacji.
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Szymon P.:
(....) Chociaż wiele innych samochodów ma bardzo kontrowersyjny wygląd, a jednak znajdują nabywców.
konto usunięte
Kamil R.:
Witam, zamierzam kupić auto do 25 tys zł. Na podwoziu kombi, silnik benzynowy do 2500 cm3.
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Marek
Krymuza
Doradca serwisowy
Uni-Truck IVECO
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Marek K.:
Byłem nieszczęśliwym posiadaczem A8
Auto niby jak auto.. psuje się jak każde tylko ceny części wyrywają z butów.
Moje samochody zwykle dostawały kryptonimy robocze
Alfa była Bellą
VW T4 był żółwiem
LR Discovery był bakłażanowym zgliszczem vel masą upadłościową
Kryptonim A8 nie nadaje się do upublicznienia na GL ale kończył się słowem "suka"
Jeśli sądzisz że w sumie to gość opowiada bzdety i na pewno nie jest tak źle odpowiem Ci jedynie.... jest gorzej niż się wydaje.
Ceny części sugerują, iż są one również montowane w promach kosmicznych. Mechanicy nie chcą robić przy tym aucie. Ci co chcą robić albo nie wiedzą w co się pakują i w sumie to robią gorzej niż było a ci co wiedzą co robią kosztują niewiele mniej od ASO.
Następna dyskusja: