konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Witam wszystkich miłośników jednośladów:)
Potrzebuje porady odnośnie zakupu motocykla.
Miesiąc temu zdałam prawko i czas kupić jakąś maszynę. Przymierzam się do suzuki bandit 600, czy to dobry pomysł na początek?
Słyszałam już różne opinie od znajomych. Jedni mówiła, że maszyna piękna, ale za zrywna i na pierwszy motor się nie nadaje, inni natomiast polecają, a ja mam już całkiem spory bałagan w głowie i nie wiem co kupić. Kupić jak kupić, ale nie zrobić sobie krzywdy...
Dodam jeszcze, że będzie to mój pierwszy motocykl przed i po kursie, więc jestem w tym temacie zielona...

Liczę na fachowe porady:)

Pzdr.

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

gs500, er5, cb500
taki standardowy zestaw
Jarosław Z.

Jarosław Z. Poligrafia

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Krzysztof S.:
gs500, er5, cb500
taki standardowy zestaw
Popieram, A bandziorek super moto, ale pomijając inne rzeczy to jest dość ciężki jak dla kobietki w dodatku na początek.
Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Tomasz M.

Tomasz M. Trump :)

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

A ja powiem przekornie: jakiego byś motocykla nie kupiła, to żeby nie zrobić sobie krzywdy trzeba mieć po prostu poukładane w głowie i tam na początek polecam "założyć blokadę" na manetkę gazu ;)

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Tomasz M.:
A ja powiem przekornie: jakiego byś motocykla nie kupiła, to żeby nie zrobić sobie krzywdy trzeba mieć po prostu poukładane w głowie i tam na początek polecam "założyć blokadę" na manetkę gazu ;)
Czasami to nie wystarczy. Są motocykle, których "świeżak" po prostu w niektórych sytuacjach nie będzie w stanie opanować.

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

dzięki wszystkim za info. Tomasz wspomniałeś o założeniu blokady,czy to byłoby rozwiązaniem aby jednak ten bandyta?! wiem, że ciężar pozostanie ten sam, ale będzie troszkę słabszy, czyż nie tak?
Kwestia tego czy z wagą sobie poradzę...

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Agnes W:
Kwestia tego czy z wagą sobie poradzę...
Waga i moc to nie wszystko :)
Na początek pozostałbym przy tradycyjnych, sprawdzonych pięćsetkach :)
Tomasz M.

Tomasz M. Trump :)

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

W zeszłym roku widziałem fajną blondynkę na moto :) Chwila gadki na światłach (czerwone było) - okazało się, że panna na pierwsze moto wzięła sobie BMW 1000 RR i ... dawała radę jeździć 50 km/h po mieście :P

edit:

BTW ja na pierwsze moto wziąłem sobie CBF 1000 ;)Tomasz M. edytował(a) ten post dnia 24.06.11 o godzinie 10:34
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Piotr Andrzej Krzysztof S.:
Agnes W:

Liczę na fachowe porady:)
Popatrz tu:
http://www.goldenline.pl/forum/2254516/pierwszy-motocykl
http://www.goldenline.pl/forum/1108406/co-na-poczatek
a w szczególności tu
http://www.goldenline.pl/forum/781834/pierwszy-motocyk...
:)

Podpisuje sie pod autorem, tam znajdziesz sporo informacji.

A tak naprawde, to zalezy czego oczekujesz: jesli chcesz frajdy z jazdy i odkrywania nowego, zmiany motocykli na mocniejsze - proponuje zaczac wlasnie od czegos slabszego, lzejszego, na czym opanujesz podstawy i wyrobisz sobie zdanie czy w te czy w inna strone Ciebie ciagnie. CB500, GS 500, er5 - to dosc lekkie motocykle, proste konstrukcje, dosc oszczedne a jednoczesnie dobre i na miasto i w trase. Taki przyczolek przed Banditem ;)
Pamietaj o jednym: to Ty bedziesz jezdzic motocyklem a nie ktos inny. I to Ty bedziesz odkrecac gaz - wiec kup to, na czym bedziesz sie dobrze czula. Jesli masz w porzadku znajomych - dobrze podpowiedza. Jesli nie - znajdziesz takich w porzadku ;)
Powodzenia!

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Tomasz M.:
BTW ja na pierwsze moto wziąłem sobie CBF 1000 ;)
I teraz wyobraź sobie kobiecinę podnoszącą 250kg motocykla :)

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Krzysztof S.:
gs500, er5, cb500
taki standardowy zestaw

Dodałabym jeszcze Kawasaki Ninja 250R i Honda VTR 250

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Ewa Cieślak:
Dodałabym jeszcze Kawasaki Ninja 250R i Honda VTR 250
Czy ja wiem. Dwieściepięćdziesiątki stosunkowo szybko się nudzą to 1.
2 - są stosunkowo drogie w zakupie
3 - będzie płacz przy kosztach naprawy podczas wywrotki :)

Przy pierwszym moto jestem zwolennikiem zasady - im mniej plastiku, tym lepiej :)

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Krzysztof S.:
Tomasz M.:
BTW ja na pierwsze moto wziąłem sobie CBF 1000 ;)
I teraz wyobraź sobie kobiecinę podnoszącą 250kg motocykla :)

Było już o tym wielokrotnie.
Krzysztof, to co napisałeś, to - nie obraź się - jakaś wydumana mądrość(sic!) ludowa. To na czym ja bym miała niby jeździć, skoro ważę 52 kg?! Wiem, Twoim zdaniem - na motorynce:).
A poważnie, to uważam, że ani facet ani kobieta nie podniesie 250 kg motocykla, ot tak. Ale jak się przejdzie odpowiednie szkolenie, to i 250 można podnieść (vide filmiki w internecie), i to niezależnie od płci.
Mój motocykl jest ode mnie 5 razy cięższy, a prowadzi się go, jak rower.
Nie strasz więc, proszę, kobiety ciężarem, jakby to przesądzało o wszystkim.
Ja sądzę, że ważniejsze jest nie przesadzić z mocą, no i wysokością moto; konieczne obie stopy na podłożu. A waga, to rzecz względna.
Dziękuję za uwagę:).

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Kilka postów wcześniej napisałem, że waga i moc to nie wszystko :)

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Wanda W.:
A poważnie, to uważam, że ani facet ani kobieta nie podniesie 250 kg motocykla, ot tak.

Ja podnosiłem Zygzaka (+250 zatankowany) ot tak, tzn. przodem do motocykla.
A nie jestem jakiś bardzo wielki.
Ale jak się przejdzie odpowiednie szkolenie, to i 250 można podnieść (vide filmiki w internecie), i to niezależnie od płci.

Można. Próbowałaś?
Podnoszenie moto cięższego pięć razy od siebie to jedna z tych rzeczy których nie chce się robić po raz drugi w życiu, nawet w optymalnych warunkach czyli na płaskim i suchym asfalcie.
Nie strasz więc, proszę, kobiety ciężarem, jakby to przesądzało o wszystkim.
Ja sądzę, że ważniejsze jest nie przesadzić z mocą, no i wysokością moto; konieczne obie stopy na podłożu.

Problem w tym, że początkujący (i nie tylko początkujący) mają odruch podpierania się nogą przy nieudanych manewrach parkingowych. Jak moto będzie za bardzo przechylone to noga może mieć za mało udźwigu na ciężki motocykl i można zaliczyć kontuzję.

A waga, to rzecz względna.

Zgadzam się - katalog to jedno a odczuwalna waga to drugie. Ale w sytuacjach jak wyżej opisałem kończy się ta odczuwalna a na nogę zaczyna działać spora część tej katalogowej.

KJ

konto usunięte

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

tak się zastanawiam czy rzeczywiście zwracać uwagę na ciężar:/ oczywiście im lżejszy tym lepiej,zdaje sobie z tego sprawę, ale może nie powinno być to priorytetem przy wyborze maszyny... 250 czy 600 i tak nie byłabym w stanie podnieść, kwestia tylko tego czy opanuje motor podczas jazdy, zatrzymywanie się itp.
siedziałam na bandycie, stópki płasko na ziemi, więc taka niziutka nie jestem:) nie odważyłam się przejechać, ale tylko z tego powodu, że maszyna nie moja, a różnie bywa...
reasumując: stawiam nadal na bandytę, uparta ze mnie istota;D ale nie spieszę się z zakupem, dam sobie jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji:)

ps. ta cb 500 też ciekawa:)

ps1 nadal chętnie poczytam Wasze opinie:) więc piszcie, piszcie:)Agnes W edytował(a) ten post dnia 24.06.11 o godzinie 19:44
Anna Skubiszewska

Anna Skubiszewska specjalista ds.
leasingu

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

ja zaczynałam na suzuki bandit i jednak przesiadłam się na kawasaki er5. Jednak taka 500 jest lżejsza i łatwiej sobie poradzić w trudniejszych warunkach. Powinnaś przejechać się,żeby ocenić czy waga bandita nie stanowi dla Ciebie problemu. Ja jednak na pierwsze moto wybrałabym 500.pozdrawiam
Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Agnes W:
>
ps1 nadal chętnie poczytam Wasze opinie:) więc piszcie, piszcie:)
>
No to piszę:)
tak się zastanawiam czy rzeczywiście zwracać uwagę na ciężar:/ oczywiście im lżejszy tym lepiej,zdaje sobie z tego sprawę, ale może nie powinno być to priorytetem przy wyborze maszyny... 250 czy 600 i tak nie byłabym w stanie podnieść,
Zawsze znajdą się uczynni panowie:)
kwestia tylko tego czy opanuje motor podczas jazdy, zatrzymywanie się itp.
Podczas jazdy zazwyczaj nie czujesz wagi sprzęta w szczególności w nowszych rocznikach (ja mam dużego Bandziora 2008 i nie widzę dużej różnicy między poprzedniczką czyli CB z 1994:), tak samo przy zatrzymywaniu na równej drodze, wagę poczujesz dopiero na piachu, w koleinach itp, dlatego ważne jest to co poniżej pisałaś o stópkach. Waga jest też istotna przy np. stawianiu na centralce (o właśnie, dobrze żeby sprzęt ją miał)
siedziałam na bandycie, stópki płasko na ziemi, więc taka niziutka nie jestem:) nie odważyłam się przejechać, ale tylko z tego powodu, że maszyna nie moja, a różnie bywa...
reasumując: stawiam nadal na bandytę, uparta ze mnie istota;D ale nie spieszę się z zakupem, dam sobie jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji:)
Myśle jednak, że musisz się przejechać, poczuć na czym siedzisz, co trzymasz w ręku. Mimo, że na wszytskich ww sprzętach pozycja jest podobna, to dwa centymetry w te czy wewte mogą robić różnicę, a wygodna pozycja to mniejsze zmęczenie, a więc i bezpieczeństwo
ps. ta cb 500 też ciekawa:)
Tak jak pisałem to było moje pierwsze moto, jeszcze stoi w garażu i też czasem mam przyjemność nią pośmigać :)
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: Pierwsze dwa kółka - help!!! :)

Agnes W:
tak się zastanawiam czy rzeczywiście zwracać uwagę na ciężar:/ oczywiście im lżejszy tym lepiej,zdaje sobie z tego sprawę, ale może nie powinno być to priorytetem przy wyborze maszyny... 250 czy 600 i tak nie byłabym w stanie podnieść, kwestia tylko tego czy opanuje motor podczas jazdy, zatrzymywanie się itp.

1. warto na początek zwracać uwagę nie tyle na ciężar (większość moto o których mówimy oscyluje w granicach tych samych kategorii wagowych) ile na środek ciężkości. Jak masz go pod tą częścią ciała, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę to łatwiej go opanować niż przelewający się środek ciężkości pomiędzy kolanami. Potem robi się to bez znaczenia. Im niższy środek tym łatwiej opanować moto w pionie.
2. Podniesiesz - kwestia tylko techniki. Znam dziewczyny (nie jakieś GI Jane), które swobodnie podnoszą 200 kg- czasem więcej, bo z ładunkiem.
Nie rwiesz tylko motocykla przodem "z krzyża", ale sposobem

http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk&playnext=1&...



Wyślij zaproszenie do