Rajmund N.

Rajmund N. Marketing/Das
WeltAuto/Volkswagen
Group Polska

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

co powinienem posiadac? nie mam jescze motocykla ale moze lepiej juz cos kompletowac? ale co to ma byc?
bez zadnych wypasow tzn. podstawoowe rzeczy...
z tego co wiem to kask i rekawice na pewno a reszta?
Michał D.

Michał D. Nawiążę współpracę
jako niezależny
handlowiec.

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

A na jakim moto zamierzasz brykać?
ps. polecam zawsze nosić pas nerkowy, jak nie chcesz oczywiście "kwiczeć" na stare latka hehe
Rajmund N.

Rajmund N. Marketing/Das
WeltAuto/Volkswagen
Group Polska

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

na turystyku jakiejs 500 - tce
ten pas do czego sluzy?
ogrzewa? czy chroni? a moze jedno i drugie
Michał D.

Michał D. Nawiążę współpracę
jako niezależny
handlowiec.

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Rajmund N.:
na turystyku jakiejs 500 - tce
ten pas do czego sluzy?
ogrzewa? czy chroni? a moze jedno i drugie

Ogrzewa i chroni przed przewianiem(wiem coś o tym). IMHO na moto ma być ciepło, zawłaszcza w takie dni jak teraz. Co do reszty - dobry kombinezon tekstyl generalnie tańszy w zakupie lecz starczy na krócej czy skóra wydatek większy ale na lata, sam zdecyduj. Kask dobrze dopasowany, i buty z ochraniaczami kostki.Michał Dudziński edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 19:24
Rajmund N.

Rajmund N. Marketing/Das
WeltAuto/Volkswagen
Group Polska

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

a kask jaki najlepiej? szczekowy czy otwarty?
Michał D.

Michał D. Nawiążę współpracę
jako niezależny
handlowiec.

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Rajmund N.:
a kask jaki najlepiej? szczekowy czy otwarty?
Ilu ludzi tyle zdań. Otwarty - mniej bezpieczny lecz wygodny i ten pęd powietrza na twarzy :)) bardziej na chopper-a. Sam jeżdżę w otwartym więc tylko o tym się wypowiem.
Tu zobacz różnice http://e-kaski.pl/index.php?cPath=21
Joanna H.

Joanna H. Duńszczyzna!

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Na lato kask bezszczękowy jest ok, ale na "zimę" koniecznie szczękowy. Ja dokupiłam ten ostatni, gdy zaczeła się jesień, a przecież nie rozwijam szybkości poza te sporadyczne 60 km/h (na razie jeszcze śmigam na skuterku). Nie żałuj kilku złotych więcej i dokup sobie kominiarkę - lepiej mieć ciepło, a nie szczękać zębami.
Acha...porcięta to ważna rzecz. Latem skóry są bejeranckie, ale "zimą" lepiej mieć tekstyle z kalesonkowym wkładem i ochroną (także cieplną) kolan.
Obecnie dni są takie, że w ciągu dnia, kiedy słońce operuje można się spocić w "zimowych" rękawicach czy w polarku pod kurtką, ale gdy słonko zachodzi nagle okazuje się, że w kasku hula wiatr, a skórzaki są jak spodenki z materiału, a niby skóra nie przepuszcza wiatru ;-)
Norbert Koval

Norbert Koval wódz naczelny,
Thorhammer Cycles

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Kask bezwględnie szczękowy - są modele np airoh które mają szczękę podnoszoną/ demontowaną drogie to ale daje elastyczność ów wiatr na ryju sprowadza się do chust kominiarek bandan itd wynalazków bez których sie nie da jeździć oraz gogli. A wszystko kosztuje tu parę zł tam parę złotych. Tak więc kask multifunkcyjny. BUTY mocne skórzane wojskowe najtańsze i najbardziej uniwersalne Z motocyklowych crossowe i wyścigowe drogie jak pies i nie da się w tym chodzić Ja doradzałbym skórzano goretexowe FXGR2 firmy harley davidson u nas kosztują 1400 ale u dealera w usa do kupienia na ebay.com koło 600 zł plus z 40 $ przesyłki. RĘKAWICE mus ręce się goją potworrnie i strasznie przeszkadzają kiedy sie goją. Nie kupować gówna z kevlarami na kostkach to lans nic więcej. Wszystkie wypadki kończą się obronnym wyrzutem rąk do przodu muszą więc być z super skóry żeby czuć manetki i rolgaz ale żeby nie podarły się jak latex przy lądowaniu na rękach. Musowo pas nerkowy neopren albo coś. I jeśli nie stać cię na spodnie z ochraniaczami to jakieś plastiki na nogi i kolana - w ciągu kilu pierwszych tysięcy km będziesz leżał parę razy nawet przy 50 km /h uderzenie gołym kolanem w asfalt nie jest miłe. A jeśli masz te 800 - 900 zł na stratę kup spodnie i kurtkę z kordury 600ki z wszystymi ochraniaczami na boki łokcie kolana plecy barki. Nawet jesli będzie z tego szło spiąc kombinezon pas nerowy pozostaje w mocy - będziesz miał przewiane nery i sie nie wylejesz:-P. Ale bez ochraniaczy na kolana rękawic kasku - od otwarych można się nabawić problemów z zębami i zatokami, butów i pasa nerkowego nie wsiadaj na motocykl. Co do ciuchów nic co się pali przy tarciu - ortalion itd nylony czy co tam jeszcze. Bardzo trudno chirurgom to usunąć z rany jesli sie coś zdazy a zawsze może. Pisz na priv pomogę jakby co. A co do twego pytania to skpl ciuchy zanim kupisz motor bo to na dobry zestaw dodatkowe 3 kafle a na to nigdy nie ma siana po zakupie maszyny, no chyba ze mam przyjemnosc z członkiem rady nadzorczej Orlenu:-P
Joanna H.

Joanna H. Duńszczyzna!

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Norbercie, powinno się dodać, że odpowiednie ciuchy są tak samo ważnym nabytkiem jak ubezpieczenie, które jest przecież obowiązkowe.
Szkoda, że brać skuterska nie ma tyle rozumu, co motocyklowa - jak widzę, w czym dzieciaki zasuwają na oddławionych maszynkach to ciarki mnie przechodzą na samo wyobrażenie obrażeń odniesionych przy choćby marniutkich 40 km/h.
Norbert Koval

Norbert Koval wódz naczelny,
Thorhammer Cycles

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Jasna sprawa. Problem motocykla jest dwojaki - ma dwa koła jedno za drugim więc zawsze się można kopytami nakryć szczególnie na polskich drogach. Ulice miast w naszym kraju to nie autobana w niemczech gdzie jedziesz 1000km i widzisz jedną koleinę raz na 500km:-)Już widzę oczywiście wszystkich tych co to jeżdzą przy ładnej pogodzie i nigdy jak twierdzą nic im się nie dzieje:-) Mam kolegę ortopedę chirurga i ten mnie zawsze przy kawie raczy opowieściami z krypty o ludzkiej głupocie:-) Drugi problem to brak karoserii. To Twoje ciuchy są jedyną zbroją jaka cię chroni przed wiatrem deszczem śniegiem błotem kamieniami oraz tym w co przypierdolisz że się tak krótko i po wojskowemu wyrażę:-) A z doświadczenia powiem wypadki w zakomitej większości powodują kierowcy samochodów. Nie czują drogi warunków atmosferycznych prędkosci. I co gorsza nie WIDZĄ a nawet jeśli widzą to w świadomości wielu jedno światło na drodze to WSKA albo inna jawka:-) Więc lekceważą. Ja mam np przynajmniej raz w tygodniu do czynienia z wymuszeniem pierwszeństwa, zajechaniem drogi. Więc nie ma znaczenia czym jeździsz. Skuter Harley Japonia Równie niemiłe jest przyj...anie w przeszkodę czy podłoże. I równie łatwo łamiemy obojczyki ręce rozrywamy stawy skokowe czy tłuczemy biodra czy kolana na miesiące, że o wstrząsach mózgu nie powiem. Kończę tak w zeszłym roku w grudniu nadziałem się o zmierzchu na oblodzoną studzienkę kanalizacyjną za nieznanym zakrętem. Jechałem ,,tylko na chwilę" więc nie miałem spodni z ochraniaczami. Zarzuciło mi tył poszedlem w lekki ślizg. Motocykl bez ryski ja stłukłem kolano nie mogłem chodzić przez tydzien po schodach przez 3, do dziś boli mnie noga przy obciążeniu. Kolega jeździł zawsze bez rękawic i kasku bo to taki wolnościowy lans. Wpadł w ślizga uderzył głową w trawiaste podłoże na zlocie. Wstrząs mózgu. Jeden krwiak znalezli i usunęli drugi się urwał, wylew i już nie ma go wśród nas. Ktoś powie że można się przewrócić na prostym chodniku latem, można ale po co pomagać pechowi? Nawet na chiński skuter a raczej przede wszystkim na niego trzeba się ubrać jak krzyżacki rycerz. Powiem tak chińskim motocyklem fabrycznie nowym nie da się jechać więcej niż 90 km bezpiecznie. Japońskim krzywym na łysych oponach z wybitymi zawieszeniami można i 160:-) Nie tłumaczmy sobie że to tylko skuter czy tylko 125ka. I do ciężkiej cholery naprawdę nie tuningujcie chińszczyzny ona w ramach homologowanych prędkości jest już niebezpieczna:-)Jak na Harleju do shovelheada bez hamulców bez świateł ale z pełną korbą:-)
Norbert Koval

Norbert Koval wódz naczelny,
Thorhammer Cycles

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Joanno ale te nasze trzeba przyznać akademickie dyskusje, trzeba skwitować prostą kontrą. Siano! Ludzie jeżdzą wynalazkami po dzwonach, chinlandiami w adidasach i kasku pradziadka z prostej przyczyny. Rękawice 150- 200 ,Spodnie 400- 1200, kurtka 500- 1000, pas nerkowy 100, kominiarka ok 50 - taka ciepła fajna co nie rozpycha kasku. Kask - 500 - 1000 zł poniżej 450 to nie kaski ale nakrycia głowy:-) Buty ok 700. Łatwo policzyć ile to wyjdzie i to nie będą wypasy taki srednioklasowy normalny sprzęt bez kurtek z napisem HD za 2000 zł:-) I łatwo policzyć że przeciętny skuterowiec co kupi chinola za 4000 tys nie wyda drugie tyle na ciuchy bo NIE MA:-) jakby miał kupiłby nie ciuchy ale sprzęt lepszej klasy. Ale żeby nie odchodzić od tematu Koleś kupuj brachu ciuchy i na półkę jak zdobędziesz się na motor - polecam mzetz 250 na pierwszy ogień Będziesz miał jak znalazł:-) A jako żeś studynt z Ułoma czyli Poznania to się odezwij jak będziesz czegoś potrzebował pomożemy mam wtyki i upusty tu i tam wesprę cię jako że dobrze myslisz i trza cię popierać:-)
Joanna H.

Joanna H. Duńszczyzna!

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Właśnie wczoraj kumpla załatwił inwalida na wózeczku elektrycznym, który wymusił pierwszeństwo. Yamaszka poharatana, a kumpel nie. Za kurację Yamaszki zapłaci sprawca wypadku, a kto by zapłacił za długie leczenie kumpla? Ochroniła go inwestycja w porządne ciuchy :-)
Piotr Tomasz Bochyński

Piotr Tomasz Bochyński Lider Linii
Produkcyjnej

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Rajmund N.:
co powinienem posiadac? nie mam jescze motocykla ale moze lepiej juz cos kompletowac? ale co to ma byc?
bez zadnych wypasow tzn. podstawoowe rzeczy...
z tego co wiem to kask i rekawice na pewno a reszta?

Witam
Proponuje rozpocząć przygodę z motocyklem od zakupienia motoru a pozniej dokupic brakujace rzeczy.

Sam zabralem sie jakis czas temu do kupowania ubrania nie majac motocykla i szybka sie z tego wyleczylem bo dlugosc spodni nie pokrywala sie z butami ITD.
Co do kasku ceny od 300 do 3000zl. Kask i wybór jego geometrii zaleza od motoru, którym będzisz sie poruszał wiec 1 krok motor pozniej kask -czasami warto spytac sprzedawce o porade,osobiscie nie preferuje kaskow z zapinka tylko zaciagane,masz pewnosc ze za kazdym razem jak go zalozysz masz odpowiednio zaciagniety.
Polecam firme BELL produkuje odzież i kaski dla kierowców rajdowych
Pozdrawiam
Artur Jabłoński

Artur Jabłoński Główny Specjalista
ds. Nieruchomości

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Mam nadzieję, że nikogo nie obrażę ale słysząc teksty czy konieczne jest posiadanie kurtki, ochraniaczy powalają mnie na kolana - moja wypowiedź nie dotyczy zapytania Rajmunda.
Motocykl to piękna rzecz, wrażenia z jazdy szumiący wiatr, obcowanie z naturą, wolność itp. wymagają odpowiedniej oprawy i zabezpieczenia. Oczywiście, że wsiadając na moto nie zakładamy, iż za najbliższym zakrętem będziemy mieli glebę. Jak już tu ktoś napisał to tylko dwa kółka i wszystko zdarzyć się może. Jeśli się zdarzy to lepiej być ubranym odpowiednio, co przynajmniej złagodzi skutki gleby. Ciuchy są drogie lecz chyba warto uciułać troszeczkę kasy - bo skóra odrasta długo i boleśnie, a wyjmowanie żwiru z rany nie należy do przyjemności. To jest moje podejście do sprawy. Osobiście kupiłem motocykl przed zdaniem prawka, ale nie jeździłem na nim dopóki nie miałem kompletu cuchów, kasku i butów.
Sam miałem, wstyd się przyznać, "paciaka" parkingowego - zapomniałem zdjąć blokady z tarczy, ruszyłem i po chwili motocykl leżał na mojej nodze - dobrze, że buty miały wzmocnienia na piszczelu i kostce, bo w przeciwnym razie biały bucik byłby grany.

Pozdrawiam wszystkich i obyśmy nie musieli się przekonywać osobiście jak bardzo nasze ubrania motocyklowe są wytrzymałe.
Rajmund N.

Rajmund N. Marketing/Das
WeltAuto/Volkswagen
Group Polska

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

po ciezkich bojach nabylem kurtke spodnie kask i rekawice
wszystko procz rekawic firmy roleff-kupilem to na co bylo mnie stac
szkoda tylko ze na test tych rzeczy musze zaczekac do wiosny

ps. w sklepie powiedziano mi ze nie ma duzej roznicy miedzy "gietkimi" ochraniaczami a tymi twardszymi tzn. przynajmniej ja jej nie odczuje skoro zaczynam, a komfort jazdy bedzie lepszy, czy na pewno?

http://moto-kaski.pl/index.php?s=details&cat_id=&id=1441Rajmund Nowacki edytował(a) ten post dnia 19.11.07 o godzinie 08:20
Joanna H.

Joanna H. Duńszczyzna!

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Artur Jabłoński:
Sam miałem, wstyd się przyznać, "paciaka" parkingowego - zapomniałem zdjąć blokady z tarczy, ruszyłem i po chwili motocykl leżał na mojej nodze

Koleżanka podpowiedziała mi prosty, prymitywny trick - zakładając blokadę wkładasz w nią pętelkę z jednego końca sznurka, pętelkę z drugiego końca wieszasz na rączce kierownicy. Ponoć można kupić bajeranckie, kolorowe plastikowe "sprężynki", jak do kluczy, ale to tylko gadżet - sznurek wypełnia swoje zadanie w 100%.
Ja do mojego skutera zakupiłam blokadę z alarmem. Nie ma siły, żebym z nią gdziekolwiek ruszyła - już lekkie ruszenie kierownicą powoduje, że toto wyje :-)
Joanna H.

Joanna H. Duńszczyzna!

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Rajmund Nowacki:
ps. w sklepie powiedziano mi ze nie ma duzej roznicy miedzy "gietkimi" ochraniaczami a tymi twardszymi tzn. przynajmniej ja
jej nie odczuje skoro zaczynam, a komfort jazdy bedzie lepszy, czy na pewno?

Nie potrafię odpowiedzieć, bo nie leżałam i nie wiem, jak działają. Te sztywne są może mniej komfortowe, ale mają inny skład chemiczny i ponoć dynamiczniej chronią przy uderzeniu. Ja te sztywne ochraniacze doceniłam już pod koniec sezonu - dzięki nim było mi ciepło w ramiona i w kolana :-)

Tobie życzę, żebyś nie musiał testować solidności swojego ubranka, tudzież kasku.
Szymon R.

Szymon R. Lenistwo to ukrywany
ojciec postępu ;)

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Rajmund Nowacki:
a kask jaki najlepiej? szczekowy czy otwarty?

Ostatnio pojawiła się kapitalna opcja by Shubert... jest to kask taki jakby otwarty czyli ogromna szyba ze świetną widocznością i nie paruje a jednocześnie w miejscu gdzie zwykle kask ma część szczękową ten ma wstawiony specjalny pręt wzmacniający.... genialne!!
Niestety taki Shubert trochę kosztuje (1800zł)..
Adam Urbaniak

Adam Urbaniak menager, Wittchen

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Michał Dudziński:
A na jakim moto zamierzasz brykać?
ps. polecam zawsze nosić pas nerkowy, jak nie chcesz oczywiście "kwiczeć" na stare latka hehe
nawet z pasem bedziesz kwiczeć hahaha
nie ma czy reszta zawsze masz kombinezon nawet jak lecisz 5 km po fajki to ratuje d...

konto usunięte

Temat: osprzet czyli ubranie kask buty etc.

Odnośnie obuwia ostatnio mój brat będący mechanikiem samochodowym nabył sobie robocze buty marki "BATA". Moim zdaniem rewelacyjne na motocykl za niezłą cenę. Całkowicie olejoodporne, wzmocnione szwy a poza tym czub buta wzmocniony plastikiem lub blachą chroniącymi przed zmiażdżeniem stopy. Do nabycia w sklepach z odzieżą roboczą. Cena butów 3/4 - 99 złotych netto, wysokich 119 złotych netto. Nawet niezły wygląd zewnętrzny.Paweł Trojan edytował(a) ten post dnia 20.12.07 o godzinie 05:13

Następna dyskusja:

sprzedam kask i buty ;(((((




Wyślij zaproszenie do