Piotr Pieślak

Piotr Pieślak Dyrektor Contact
Center

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Słowem wstępu: proszę nie komentujcie że prawdziwy motocykl to musi mieć biegi przełączane lewą nóżką, że z automatem to skuter itp. Skuter posiadam.
Ad rem: Jestem raczej miejskim motocyklistą, nie planuje pokonywania długich tras turystycznych na jednośladzie. Najdalsze trasy to Poznań - Warszawa lub Berlin a i to z rzadka.
Poruszając się po mieście i jego okolicach Yamahą XJR 1300 stwierdzam że ciągłe mieszanie biegami jest po prostu uciążliwe. Totalnie rozkopany Poznań w wielu miejscach nie umożliwia przeciskania się pomiędzy samochodami nawet skuterem 50 a co tu mówić o tak potężnym bike jak XJR. Wyjściem byłby maksi skuter, ale na trasie jednak bardziej mi odpowiada motocykl. Ze skutera jednak nie zrezygnuję: możliwość jazdy z powiewającymi połami marynarki i w mokasynach - bezcenna! :)
Pod uwagę biorę dwa modele: Aprilia Mana 850 (nieduży, łatwy w manewrowaniu naked) oraz Honda DN-01 (no nie za mała, ale za to ładnie się prezentuje:)). BMW K1300 S, Hondę VFR 1200 F DCT i Yamahę FJR 1300 AS raczej wykluczam z powodu ich charakteru - to duże turystyki.
Czy może ktoś z Was ma doświadczenia z jednym z dwóch wymienionych powyżej moto? Chętnie poznam Wasze zdanie.

konto usunięte

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Twoje pytanie jest podobnie do tego: czy wolicie blądi czy brunetki.

Żadnego osoboście nie testowałem, ale z tego co wyczytałem to Honda: spokojna z braiem mocy, efektowny wygląd, zespół napędowy perfekcyjny; Aprilia natomiast bardziej porywcza, bardziej tradycyjny wygląd.

Ja osobiście wybrał bym Hondę, gdyż przedkładam funkcjonalność nad osiągi, ale każdy może mnieć inne zdanie.

konto usunięte

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Jaka jest różnica w jeżdżeniu w marynarce na skuterze i motocyklu? Lans taki sam, kuku w razie upadku również takie same...

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Jak taki rozkopany ten Poznań to ja bym poszedł w supermoto.
Z quickshifterem, żeby biegi łatwiej wchodziły.
Wysokie moto dają dobry przegląd pola w mieście i dzięki temu lepiej planujesz przejazd.

IMO żaden z wymienionych moto nie poprawi skuteczności przeciskania się w stosunku do większego skutera ani nawet w stosunku do XJR.
Wg google oba są szersze niż XJR. a ograniczenia przeciskania się masz 2:
lusterka które możesz złożyć i kierownica która najwęższa jest... w XJR.
DN-01 ma gorszy o około pół metra niż XJR promień zawracania - to w jeździe miejskiej ma znaczenie.

KJ
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Mana jest otyle fajna że ładnie gada i ładnie wygląda, na twoim miejscu brałbym ją jako faworyta... co tego masz hondy z serii NC700 - typowo miejskie motocykle. DN-01 to gabarytowo klamot, wygląd to już kwestia gustu - mi nie podoba się za grosz :P
Tomek Kulik

Tomek Kulik Szef Kulikowisko
Motocyklowa Szkoła
Jazdy

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Dzień dobry. Będę mało elegancki, ale jaka różnica jest między glebą na motocyklu a na skuterze? Żadna - dupa tak samo boli, stawy tak samo się demolują, kości tak samo się łamią.
W marynarce, niezależnie od pojazdu, tak samo się Waść obijesz, tak samo będzie bolało. A skuter, jako mniej stabilny i mniej bezpieczny, bardziej sprzyja glebie...
Piotr Pieślak

Piotr Pieślak Dyrektor Contact
Center

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Dzięki za podpowiedzi - szczególnie dla Paweł Kiljan: nie wpadłem na tak prosty pomysł jak porównanie szerokości maszyn... A i ciężar Many wcale nie jest znacząco mniejszy od wagi XJR... Za przemawia automatyczna skrzynia biegów - zresztą moja ulubiona i w samochodach.
Co do dress code na motocyklu i na skuterze: mokasyny czy półbuty raczej nie znoszą dobrze kontaktu z dźwignią zmiany biegów (wiem wiem, są nakładki na buty) a jasne spodnie kontaktu z silnikiem. O ile zdarza mi się jeździć skuterem w motocyklowym outficie, to jednak nie wsiadłbym w korporacyjnym ubranku na XJR - bo się po prostu głupio wygląda. A gleba? No jednak jest różnica, jako że motocyklem jeżdżę a skuterem się przemieszczam.
Choć może się to zmieni, jako że do rozważań włączone zostały wspomniana powyżej Honda NC700 oraz Gilera GP850.
Tomek Kulik

Tomek Kulik Szef Kulikowisko
Motocyklowa Szkoła
Jazdy

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Honda!

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Piotr P.:
A gleba? No jednak jest różnica, jako że motocyklem jeżdżę a skuterem się przemieszczam.

Właśnie kilka godzin temu, pod oknem mojej firmy skuter zaliczył spotkanie z samochodem. Nie były to duże prędkości a ze skutera została cała jedna lampa.
Kierowca poobijał się i pościerał o asfalt i poważnie złamał rękę.

Asfalt nie wie że jedziesz skuterem.

KJ
Piotr Pieślak

Piotr Pieślak Dyrektor Contact
Center

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Paweł K.:
Piotr P.:
A gleba? No jednak jest różnica, jako że motocyklem jeżdżę a skuterem się przemieszczam.

Właśnie kilka godzin temu, pod oknem mojej firmy skuter zaliczył spotkanie z samochodem. Nie były to duże prędkości a ze skutera została cała jedna lampa.
Kierowca poobijał się i pościerał o asfalt i poważnie złamał rękę.

Asfalt nie wie że jedziesz skuterem.

KJ

Współczuję kierowcy skutera. W zeszłym roku na mojej ulicy dwóch motocyklistów w pełnym "opancerzeniu" wjechało (a może raczej wstrzeliło się) w bok półciężarówki. Obaj zginęli. Byli znajomymi mojego przyjaciela. Coś to udowadnia? Chyba tylko to że oddając się przyjemności poruszania jednośladem narażamy się na niebezpieczeństwo o wiele bardziej niż w pancerzu auta. Masz rację, prawa fizyki nie wiedzą, że w naszych głowach załączyła się nieśmiertelność... Na skuterze lub motocyklu.

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Piotr P.:
Współczuję kierowcy skutera. W zeszłym roku na mojej ulicy dwóch motocyklistów w pełnym "opancerzeniu" wjechało (a może raczej wstrzeliło się) w bok półciężarówki. Obaj zginęli. Byli znajomymi mojego przyjaciela. Coś to udowadnia?

Każdy sam ustawia suwak na skali bezpieczeństwa w miejscu przez niego samego ustalonym jako odpowiednie. Mnie matka ziemia przytuliła parę razy, w strefie prędkości skuterowych, tyle że ubranego na motocykl, co mi bardzo oszczędziło zdrowia.
Ponieważ wszystkich znajomych skutersów namawiam na buty, nakolanniki i zbroję jako plan minimum to Ciebie też ;-) Tyle że pod wpływem obrazów z okna dziś namawiam bardziej niż normalnie.

KJ
Tomasz Jerzy Mazan

Tomasz Jerzy Mazan Kierownik Projektu,
AVSystem

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Ja na ulicy leżałem dwa razy, kładąc się z motocykla.

1) pancerz prawie całkowity - oszczędziłem zakładania spodni (które żona wiozła w aucie, jadąc za mną) bo do pierwszego przystanku u stomatologa z dzieckiem miałem 2km. Kobieta wymusiła/przestraszyła mnie w przechyle na rondzie, ostre hamowanie, gleba -> obite i pościerane kolano (a nawet portki były nienaruszone), rtg itp. itd. Położyłem się bardzo kulturalnie, jakbym spadł z krawędzi piaskownicy, a potem się goiło upierdliwie

2) w pełnym pancerzu tym razem na deszczu za ostro zdusiłem klamkę bo za późno zacząłem hamować przy rondzie (tym razem ja bym wymusił), motor położył się na bok, a ja przeleciałem nad lusterkiem typowym skokiem na klatę. Pozbierałem się, pozbierałem motocykl, otrzepałem spodnie i pojechałem do roboty.

Różnica "prawie" żadna.
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Chłopie, Ty te ronda omijaj szerokim łukiem...
Tomasz Jerzy Mazan

Tomasz Jerzy Mazan Kierownik Projektu,
AVSystem

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

No właśnie próbuję rozkminić, czy lepiej szerokim łukiem, czy właśnie ciasno je brać ;-)

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Tomasz Jerzy M.:
No właśnie próbuję rozkminić, czy lepiej szerokim łukiem, czy właśnie ciasno je brać ;-)

Ja tam 90% miasta jeżdżę z palcami na klamce hamulca co daje szybszą reakcję i lepsze czucie siły hamowania i w sumie znacznie ułatwia stopniowe budowanie siły hamowania w pierwszej fazie kiedy potrzebujesz dociążyć przód żeby można było hamować mocniej aż do granicy uślizgu.

Ale nawet wtedy nie da się hamować w złożeniu ;-)

KJ
Tomasz Jerzy Mazan

Tomasz Jerzy Mazan Kierownik Projektu,
AVSystem

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

No właśnie u mnie teoria rozjeżdża się z praktyką szczególnie w sytuacjach podbramkowych. Sam chciałem napisać, że 100% czasu wożę co najmniej dwa palce na klamce, ale czasem, szczególnie przy nierównej jeździe łapa drętwieje i musi odpocząć, więc efektywnie wyjdzie może 90%.
Przy tych glebach szybszy był odruch niż pamięć o dwóch fazach hamowania. W pierwszym przypadku nie miałem szans, chyba że zamiast hamulca użyłbym gazu do ucieczki. Za drugim razem to po prostu dałem ciała koncertowo. Dlatego teraz łamię swoje nawyki (nabyte przez rok ;-)) i zapraszam na codzień do współpracy prawą stopę.
O high-side słyszałem ;-)
Tomek Kulik

Tomek Kulik Szef Kulikowisko
Motocyklowa Szkoła
Jazdy

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Prawa stopa pomaga przy manewrach, jadąc z prędkością poniżej progu równowagi...
Tomasz Jerzy Mazan

Tomasz Jerzy Mazan Kierownik Projektu,
AVSystem

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Tomku, rozwiniesz? Bo nie wiem czy dobrze Cię rozumiem.
Piotr Pieślak

Piotr Pieślak Dyrektor Contact
Center

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Panowie, doceniam dyskusję na temat bezpieczeństwa kierowców jednośladów oraz technik efektywnego hamowania, jednak temat założyłem o czym innym.
Ad rem: na razie nic nie zmieniam, ostatni wypad w dalszą trasę przekonał mnie, że piec XJR nie ma sobie równych, podobnie jak klasyczna sylwetka. Następne moto będzie z ASB, na razie bez zmian. A skuter w mieście: niezastąpiony :)
Łukasz B.

Łukasz B. Zastępca Managera
ds. Exportu,
Handlowiec
ThyssenKrupp ...

Temat: Motocykl z automatyczną skrzynią biegów

Widzę że mogę pomóc ,

posiadam Hondę CRF1000L DCT - również zastanwiałem się nad CFR1200 DCT ale ... odpuściłem WYBÓR BYŁ SŁUSZNY ,
Afryką przejechałem zakorkowany Mediolan i Turyn, Lizbonę i Barcelonę , z pasażerem i kuframi
i z doświadczenia mogę powiedzieć jedno : motocykl rewelacyjnie się zachowuje w korkach i z pełnym rysztunkiem.
Lekki w prowadzeniu i manewrowaniu - idealnie wyważony i prowadzi się go na prawdę SUPER !!!

POLECAM
Piotr P.:
Słowem wstępu: proszę nie komentujcie że prawdziwy motocykl to musi mieć biegi przełączane lewą nóżką, że z automatem to skuter itp. Skuter posiadam.
Ad rem: Jestem raczej miejskim motocyklistą, nie planuje pokonywania długich tras turystycznych na jednośladzie. Najdalsze trasy to Poznań - Warszawa lub Berlin a i to z rzadka.
Poruszając się po mieście i jego okolicach Yamahą XJR 1300 stwierdzam że ciągłe mieszanie biegami jest po prostu uciążliwe. Totalnie rozkopany Poznań w wielu miejscach nie umożliwia przeciskania się pomiędzy samochodami nawet skuterem 50 a co tu mówić o tak potężnym bike jak XJR. Wyjściem byłby maksi skuter, ale na trasie jednak bardziej mi odpowiada motocykl. Ze skutera jednak nie zrezygnuję: możliwość jazdy z powiewającymi połami marynarki i w mokasynach - bezcenna! :)
Pod uwagę biorę dwa modele: Aprilia Mana 850 (nieduży, łatwy w manewrowaniu naked) oraz Honda DN-01 (no nie za mała, ale za to ładnie się prezentuje:)). BMW K1300 S, Hondę VFR 1200 F DCT i Yamahę FJR 1300 AS raczej wykluczam z powodu ich charakteru - to duże turystyki.
Czy może ktoś z Was ma doświadczenia z jednym z dwóch wymienionych powyżej moto? Chętnie poznam Wasze zdanie.

Następna dyskusja:

Kawasaki ZZR 1100 Skrzynia ...




Wyślij zaproszenie do