Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Krzysztof K.:
W takim razie co wybrales?

Dość niespodziewanie. BMW 528 z automatem.

--
pzdr
LETki
Krzysztof K.

Krzysztof K. Experienced Software
Engineer

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Mateusz M.:
Dość niespodziewanie. BMW 528 z automatem.

Wow. Zakładasz gaz czy będziesz śmigał na benzynie;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

GRATULUJĘ JEDYNEGO SŁUSZNEGO WYBORU! :)

Co by nie było, że nie umiem pisać małymi literkami... :)

Będziesz - w każdym razie - z tego auta zadowolony... e34, czy e39?
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Panowie jaka beemka przecież to pali jak smok, chyba mało rodzinne auto, bo aż się prosi, żeby depnąć itd.
Ale jeżeli uważacie, że na serio jest dla mnie dobre to napiszcie dlaczego.

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Łukasz Majewski:
Panowie jaka beemka przecież to pali jak smok, chyba mało rodzinne auto, bo aż się prosi, żeby depnąć itd.

Zakładasz dobry sekwencyjny gaz i cieszysz się w miarę dynamicznym samochodem za sensowną kasę/100 km :)
A tak naprawde to nie wierz w mity o wielkim spalaniu silników o wiekszej pojemności. Tak naprawde to spali ci litr więcej niż jakieś "wściekłe 1.6" - wieksza moc powoduje to, ze nie ma potrzeby jazdy z gazem w podłodze :)

Czy dla Ciebie samochód rodzinny to musi być zamulony od razu? Większa moc to przecież większa swoboda w trasie - a jak samochód rodzinny to pewnie i za miasto bedziecie sie nim wybierac na wycieczki..
Do tego sporo miejsca na tylnej kanapie wielki bagażnik czego więcej trzeba??

pzdr
LETki

ps. e39
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Łukasz Majewski:
Panowie jaka beemka przecież to pali jak smok, chyba mało rodzinne auto, bo aż się prosi, żeby depnąć itd.
Ale jeżeli uważacie, że na serio jest dla mnie dobre to napiszcie dlaczego.

1. Spalanie 520, czy 525 nie będzie w stosunku miesięczny powodowało radykalnego zwiększenie Twoich wydatków na benzynę.
2. Nie polecam gazu, bo tracisz dużo przyjemności z jazdy, a przecież to m. in. przyjemność z jazdy sprawia, że auto traktujemy jako atrakcyjne.
3. BMW serii "5" jest autem wygodnym, dobrze wyposażonym.
4. Masz na rynku masę części do tego modelu.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

ile pali takie cudo? Rozumiem, że rocznik 92-94?

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

rocznik 96 około 15 w mieście bez jakiegos specjalnego oszczędzania, ale i bez szaleństw.
W trasie jeszcze nie sprawdzone.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Wydaje mi się, że 15l/100 to dość dużo zwłaszcza, że obecnie mój opel pali 7l/100 ropy.
Wcale nie jestem fanem ślimokowatej jazdy, dzięki wszystkim za wpisy

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
2. Nie polecam gazu, bo tracisz dużo przyjemności z jazdy, a

No to pojechałeś po bandzie, od 10 lat wszystko mam zagazowane, i ręczę że dobrze założona sekwencja nawet w BMW nie zmniejszy rozkoszy jazdy (sprawdziłem to osobiście) ;-)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Ehhh... Może inaczej:
Które paliwo ma większą wartość (czy bardziej dodatny wpływ) na osiągi silnika:
Gaz, czy benzyna?
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
Ehhh... Może inaczej:
Które paliwo ma większą wartość (czy bardziej dodatny wpływ) na osiągi silnika:
Gaz, czy benzyna?
przy właściwym montażu nie wprowadzającym strat przepływu w dolocie (III i IV generacja),moc się nie zmienia...ewentualnie jak ze sterowaniem ECU cos namieszasz, to możesz czuć różnicę.
Trochę inaczej jest przy tańszych instalkach, gdzie kąt wyprzedzania zapłonu jest rózny od tego na benie i silnik jest mniej zrywny przy maxymalnym momencie
najgorzej jak z instalką są problemy-ale tak samo jest na benie.

także...stereotypy na bok-czasy idą na przód,zawsze można zainstalowac ODPOWIEDNI gaz;)Dorota Strzelczyk edytował(a) ten post dnia 02.03.09 o godzinie 17:36
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Jesteś absolutnie przekonana co do słuszności swojej wypowiedzi?
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
Jesteś absolutnie przekonana co do słuszności swojej wypowiedzi?
oczywiście że tak. to sa po prostu fakty,a z faktami się nie dyskutuje. Jesli założysz do E39 na nowoczesnym przeciez silniku instalkę IIgen,która może i steruje składem mieszanki i współpracuje już z sonda w przeciwieństwie do Igen. (tzw. gazu do poloneza),ale jest to tak niedopracowane,że ECU tylko generuje błędy, to licz się z tym że moc może się nie utrzymywać. W takich silnikach jakie produkowało wtedy i dziś BMW,komp ma jedna odpowiedż na jaka kolwiek anomalie (choćby zmiany mapy wtrysku,które powodują wariację ze spalaniem i utratę mocy po przełączeniu na benzyne,do czego dochodza typowe dla IIgen strzały jeszcze pogarszające sprawę).
Do takich silników stosuje się przynajmniej IIIgen. Gdzie pomiary dotyczace składu mieszanki są owiele dokładniejsze-instalacja sama mierzy najpierw przepływ w dolocie,potem jeszcze tworzy mapy optymalnej dawki paliwa i jeszcze to koryguje na podstawie sygnałów z sondy-a nie opiera sie jedynie na sondzie,której sygnały o rzeczywistym stanie składu m. na LPG zazwyczaj powodują wariactwa kompa.
Wszystko (moc,jakość pracy silnika) zalezy od odpowiedniego dobrania generacji LPG i nie jest związane z samą zmianą paliwa.
edit:
po prostu odpowiednia,współczesna instalka (do współczesnego silnika), odpowiednio zarządzająca składem mieszanki i odpowiednio zamontowana będzie dawała dokładnie tyle samo radochy z jazdy,co seria;)Dorota Strzelczyk edytował(a) ten post dnia 02.03.09 o godzinie 12:29
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

I sama jakość paliwa nie ma tu żadnego znaczenia, gdyż jest rekompensowana przez ilość?
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
I sama jakość paliwa nie ma tu żadnego znaczenia, gdyż jest rekompensowana przez ilość?
prawie tak,a raczej nie ilość tylko skład. Przy odpowiedniej instalacji powstaje w zasadzie niezauwazalny spadek osiągów (po prostu lekko ucina maxymalny moment z uwagi na spadające warunki do wzbogacania mieszanki przy obrotach opodal mocy maks.)
starsze instalacje faktycznie przez to ucinały spory kawałek użytecznych obrotów,ale w nowych jest to zjawisko w zasadzie tylko na papierku-możesz je obliczyć,wiesz o tym z uwagi na to jak zachowuje się gaz przy spadku ciśnienia,ale w samochodzie na zdołasz tego wyczuć (chyba,że się profesjonalnie ścigasz i liczysz ułamki sekund i osiągi na każdym biegu;))
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Dzięki w takim razie za wartościową informację.

Chociaż... Jeszcze jedno... Ów "niezauważalny spadek osiągów" - ile % wynosi? Orientujesz się może?
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
Dzięki w takim razie za wartościową informację.

Chociaż... Jeszcze jedno... Ów "niezauważalny spadek osiągów" - ile % wynosi? Orientujesz się może?
jasne- przy zdrowej,prawidłowo zamontowanej,starszej instalce moment maksymalny zmniejsza się jakieś 3%, przy instalacjach, bez żadnych strat przepływu w dolocie,o ile się ich da uniknąć (raczej głównie III i IV) w zasadzie napełnianie cylindrów się nie zmienia. Wartosc opałowa (masowa) mieszanki LPG generalnie jest równa mieszance benzynowej,różni się jedynie wartością objętości i róznica wychodzi jakies 3% w sprawnym silniku. Szczerze powiedziawszy moc na tanim LPG to zawsze jest kwestia indywidualnego egzemplarzu- silnik w zasadzie losowo reaguje na moment zubożenia mieszanki,zdarza się,że przy dobrych wiatrach nawet jednostkowo zwiekszy tą moc w danym momencie. Generalnie więc przy starszych,zdrowych instalcjach przyjęło się,że moc się zmienia (zmniejsza) po przekroczeniu gdzieś 80% prędkości obrotowej,a przy nowych zmiana jest niezauważalna na tyle,żeby o tym nie dyskutować ;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Bo do czego zmierzałem... To, że w silniku 1,6 R4 nie powoduje to "zauważalnej" różnicy (choć jakąś tam powoduje), to nie znaczy chyba, że w 4,4 V8 nadal nic nie widać. Większe wielkości, więc jeśli by przyjąć wskaźnik zmiany mocy/momentu w formie procentowej - a jeszcze lepiej uzależnionej w stosunku proporcjonalnym do pojemności - to przy większych mocach/momentach/pojemnościach powinno coś wyjść.

Czy nie? :D

Temat: jakie auto kupić do 10 000 PLN

Sebastian Andruszczak:
Bo do czego zmierzałem... To, że w silniku 1,6 R4 nie powoduje to "zauważalnej" różnicy (choć jakąś tam powoduje), to nie znaczy chyba, że w 4,4 V8 nadal nic nie widać.
...
Czy nie? :D
Ano w praktyce jechałem także zagazowanym JEEP-em,
pojemność spora, ale nadal jest ok.
Oczywiście cały czas mówimy o gazie 4 generacji.
Skąd u Ciebie pesymizm ?
Z teorii czy z praktyki tylko on wynika ?

pozdr.

Następna dyskusja:

Jakie auto do 45 000 pln z ...




Wyślij zaproszenie do