Karol Zaborowski

Karol Zaborowski Właściciel, Axeel
Ltd

Temat: hybryda civic

Czy istnieje prosty sposób uruchomienia po całkowitym rozładowaniu baterii? Zdarzyło mi się zostawić auto na dłużej z włączonymi światłami i jedynym sposobem był rozruch z tzw. kabla.Karol Zaborowski edytował(a) ten post dnia 12.12.10 o godzinie 01:38
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: hybryda civic

Karol Zaborowski:

Nie posiadam praktycznej znajomości tego auta ale bazując na zapewnieniach producentów, ze hybrydy i elektryki to zwykłe samochody + wypowiedzi Roberta Llewellyna, który w podobny sposób odpalał swoje Mitsubishi iMiEV wnioskuję, że to jednyny skuteczny sposób.

Karolu, opisałbys tutaj swoje doświadczenia z HCH? Zastanawiam sie nad zmianą auta w dalczej czy trochę bliższej pzyszłości i chętnie przeczytałbym o Twoich doświadczeniach. Pozdrawiam.

Robert o swojej przygodzie (13:35):
http://www.youtube.com/watch?v=OdtBmojIOzg#t=13m35sBartosz Z. edytował(a) ten post dnia 12.12.10 o godzinie 23:59
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: hybryda civic

Najprostszy sposób to rozruch za pomocą kabli lub podłączenie akumulatora 12V do prostownika. Układ elektryczny 12V steruje obwodami 144V, bez sprawnego akumulatora niskiego napięcia nie uruchomisz silnika.
Karol Zaborowski

Karol Zaborowski Właściciel, Axeel
Ltd

Temat: hybryda civic

Bartoszu. Odnośnie hch to może szukam dziury w całym, gdyż jeżdżę tym 3 lata bez żadnych problemów a kłopot z odpaleniem to była tylko i wyłącznie moja wina (choć przydałby się jakiś brzęczyk gdy wysiadając zostawisz włączone światła) Jest to Civic 1.3 hybr. 2004 sprowadziłem go z USA z przebiegiem 45tys mil, obecnie 90 tys. Spalanie średnie 5l/100. Bywa mniej ale bywa i więcej. Najlepszy wynik jaki udało mi się osiągnąć w trasie to 4,2 l/100. Nie mam żadnych zastrzeżeń do tego autka. Żona jeździ A klasą (kobiecie trudno jest pewne praktyczne rzeczy wytłumaczyć. I to w kobietach jest najpiękniejsze :) więc mam porównanie naszych aut z korzyścią na mego civica.
Karol Zaborowski

Karol Zaborowski Właściciel, Axeel
Ltd

Temat: hybryda civic

Grzegorz R.:
Najprostszy sposób to rozruch za pomocą kabli lub podłączenie akumulatora 12V do prostownika. Układ elektryczny 12V steruje obwodami 144V, bez sprawnego akumulatora niskiego napięcia nie uruchomisz silnika.
Mam Grześku do Ciebie pyt. odnośnie dłuższych przestojów zimą na większym mrozie. Czy możliwe jest by poziom naładowania baterii mógł się obniżyć?

konto usunięte

Temat: hybryda civic

Karol Zaborowski:
Mam Grześku do Ciebie pyt. odnośnie dłuższych przestojów zimą na większym mrozie. Czy możliwe jest by poziom naładowania baterii mógł się obniżyć?

Że tak się wtrące - chyba każdy rodzaj bateri traci poziom naładowania na mrozie, nie ważne czy to akumulator samochodowy czy też zwykle paluszki. Zresztą widać to jak chwyci pierwszy większy mróz to ile samochodów nie odpala i ludzie ratują sie kablami. Zwłaszcza Ci ktorzy mają już aku w gorszym stanie. Takze przy duzym mrozie wazne jest aby codziennie odpalac samochód i nim troche pojezdzic aby alternator miał szanse podładować akumulator.

konto usunięte

Temat: hybryda civic

Akumulatory maja nastepujace wlasciwosci:
- im nizsza temperatura tym mniejsza pojemnosc, do ktorej mozna naladowac; jednakze nie jest to zjawisko szkodliwe gdyz poziom maksymalny powraca do wartosci znamionowej przy zwiekszeniu temperatury
- im wyzsza temperatura tym szybsze zuzycie akumulatora skutkujace trwalym zmniejszeniem pojemnosci

Najwazniejsze to nie odpalac samochodu na mrozie na czas skrobania.

konto usunięte

Temat: hybryda civic

Czarek M.:
Najwazniejsze to nie odpalac samochodu na mrozie na czas skrobania.

Bo....

konto usunięte

Temat: hybryda civic

Marek C.:
Czarek M.:
Najwazniejsze to nie odpalac samochodu na mrozie na czas skrobania.
Bo....
- praca silnika na biegu jalowym to niskie cisnienie oleju, silnik wiec pracuje niedosmarowany co skutecznie zmniejsza jego zywotnosc
- po odpaleniu nalezy rozpoczac jazde, oczywiscie spokojnie, wyzsze obroty oraz obciazenie - dokladniejsze smarowanie jak i szybsze osiagniecie temperatury roboczej
- praca na jalowym, wlaczenie dmuchawy, ogrzewania na maksa, dodatkowo ogrzewanie szyb, niektorzy jeszcze maja swiatla odpalone; to ciagnie prad; alternator tego nie zrekompensuje; akumulator wiec sie rozladowywuje; jesli pozniej na trasie nie ma czasu na dodladowanie do stanu pierwotnego to po jakims czasie samochod w koncu nie odpali

Pamietajcie, czas rozgrzewania samochodow na mrozie juz sie dawno skonczyl. teraz wystarczy kilka sekund by silnik zalapal temperature umozliwiajaca jazde. Idzie z rozwojem techniki a nie pielegnujcie starych przyzwyczajen.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.12.10 o godzinie 14:28

konto usunięte

Temat: hybryda civic

czy powyższe dotyczy wszystkich silników czy akurat hybryd Hondy? A jak z bokserami?

konto usunięte

Temat: hybryda civic

To sie tyczy silnikow spalinowych.
Silnikow elektrycznych sie to nie tyczy gdyz tam smarowanie wyglada zupelnie inaczej. Nie wiem natomiast jak to jest rozwiazane w elektrycznych silnikach samochodowych.
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: hybryda civic

Karol Zaborowski:

Mam Grześku do Ciebie pyt. odnośnie dłuższych przestojów zimą na większym mrozie. Czy możliwe jest by poziom naładowania baterii mógł się obniżyć?

Zdecydowanie tak, niskie temperatury nie są sprzymierzeńcem akumulatora. Do tego olej silnikowy nieco gęstnieje, przez co rozrusznik silnika napotyka na dodatkowy opór. Natomiast sprawny akumulator powinien umożliwić odpalenie sprawnego silnika nawet w duże mrozy.

Co do nagrzewania silnika na postoju to nie jest to dla niego szczególnie wskazane, szczególnie w silnikach benzynowych (dlaczego - o tym dalej). Przede wszystkim powinno zależeć nam na tym, aby silnik jak najszybciej osiągnął temperaturę roboczą. Silnik najszybciej rozgrzewa się pracując pod pewnym obciążeniem, czyli napędzając samochód. Bez obciążenia rozgrzewa się znacznie dłużej. Oczywiście gdy silnik jest zimny, to obciążenie to musi być rozsądnie umiarkowane, nie powinno się mocno przyspieszać ani uzyskiwać wysokich obrotów (orientacyjnie powyżej 3500 w benzynowych, 2500 w Dieslach).

Akurat o ciśnienie smarowania zupełnie bym się nie obawiał, zimny olej silnikowy jest gęstszy (bardziej lepki) i nawet przy takiej wydajności pompy oleju jaka jest uzyskiwana na wolnych obrotach dociera on pod odpowiednim ciśnieniem tam gdzie dotrzeć powinien. Ewentualnie w silnikach z turbodoładowaniem chwilę dłużej może mu zająć dotarcie do łożysk turbosprężarki, dlatego też przez przynajmniej 15 s po rozruchu nie powinno się zwiększać obrotów silnika. W silnikach benzynowych problemem z kolei jest to, że przy rozruchu zimnego silnika zaczyna działać układ wzbogacający mieszankę. W silnikach zasilanych gaźnikowo nazywa się to "ssaniem". Część benzyny osiada lub skrapla się w cylindrze pogarszając smarowanie ścianek cylindra. Teoretycznie takie warunki pracy przyspieszają zużycie pierścieni, tłoka i gładzi cylindra, a praktycznie... pewnie również. Dlatego też powinno się maksymalnie skrócić czas pracy na ssaniu. A można to osiagnąć właśnie poprzez szybsze nagrzanie silnika - w trakcie jazdy.

W Dieslach nie ma już problemu pogarszania właściwości smarnych oleju przez paliwo, natomiast żeby nie było lekko, jak ktoś ma filtr cząstek stałych (DPF), to także nie powinien nagrzewać silnika na postoju. Zimny silnik wytwarza więcej cząstek stałych, więc filtr szybciej się wypełnia.Grzegorz R. edytował(a) ten post dnia 02.01.11 o godzinie 22:20

Temat: hybryda civic

Karol Z.:
Bartoszu. Odnośnie hch to może szukam dziury w całym, gdyż jeżdżę tym 3 lata bez żadnych problemów a kłopot z odpaleniem to była tylko i wyłącznie moja wina (choć przydałby się jakiś brzęczyk gdy wysiadając zostawisz włączone światła) Jest to Civic 1.3 hybr. 2004 sprowadziłem go z USA z przebiegiem 45tys mil, obecnie 90 tys. Spalanie średnie 5l/100. Bywa mniej ale bywa i więcej. Najlepszy wynik jaki udało mi się osiągnąć w trasie to 4,2 l/100. Nie mam żadnych zastrzeżeń do tego autka. Żona jeździ A klasą (kobiecie trudno jest pewne praktyczne rzeczy wytłumaczyć. I to w kobietach jest najpiękniejsze :) więc mam porównanie naszych aut z korzyścią na mego civica.

Witam wszystkich.
Pytanie do Karola Z.
Proszę powiedzieć jak wygląda temat z bateriami,tzn:jak się one zużywają itd.,
jak jest z awaryjnością tych Hybryd?

Temat: hybryda civic

Też posiadam model hybrydowy i póki co takie problemy mnie ominęły. A jak u was z ładowaniem? Stacje ładowania pojazdów elektrycznych są wam po drodze? Ja w sumie korzystam tylko z tych: https://smartpole-charger.eu/

Następna dyskusja:

Civic hybryda




Wyślij zaproszenie do