konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Tutaj wymieniamy wszelkie doświadczenia związane z technicznymi aspektami naszych motocykli , serwisy , naprawy , problemy techniczne itp.
Liza B.

Liza B. animator, grafik,
fotograf, studentka
PJATK

Temat: TECHNIKA

ja swój motocykl oddaje w dobre ręce do warsztatu MotoMax w Michałowicach, ul. Spacerowa 10a. Czynne od 8:00 do 17-18:00.
Nie potrącają zbyt wiele za robociznę, wszystko robią w ekspresowym tempie (czasami z dnia na dzień gotowe). Na razie jestem z nich bardzo zadowolona.

Z napraw - 3 x świeca, problem z włączaniem kierunków (okazało się, że wystarczyło posmarować przełącznik), osiadająca rdza na stopce, podnóżkach, tarczy hamulcowej i innych częściach, urwana linka od prędkościomierza.. na szczęście nic poważniejszego. Chociaż efekty po padaniu świecy były dość niemiłe - gasł przy wolnych obrotach, szarpał na zbyt wysokich, dławił się, stawał na środku ulicy.
Większość urazów udało się naprawić, ale nie wiem nadal, jak rozwiązać sprawę rdzy.

przed nowym sezonem będę musiała kupić nowy zestaw do Dominatora: przednią oponę, klocki na tył, klamkę od sprzęgła, lusterko, manetki, linkę od prędkościomierza, śruby (zaślepki) do przednich owiewek.
Zna ktoś dobre miejsce na takie zakupy?Liza xxx edytował(a) ten post dnia 19.12.07 o godzinie 17:32

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Większość urazów udało się naprawić, ale nie wiem nadal, jak rozwiązać sprawę rdzy.

Liza rdzę w zależności od zakresu uszkodzeń możesz załatwić na 2 sposoby w warsztacie albo ręcznie samej :-) zupełnie poważnie w zależności od elementu ( aluminium , blacha ) można pokusićsięo dobranie lakieru w sprayu kwestia przygotowania do pomalowania to już osobna bajka w razie czego porady nw priv

przed nowym sezonem będę musiała kupić nowy zestaw do Dominatora: przednią oponę, klocki na tył, klamkę od sprzęgła, lusterko, manetki, linkę od prędkościomierza, śruby (zaślepki) do przednich owiewek.
Zna ktoś dobre miejsce na takie zakupy?Liza xxx edytował(a) ten post dnia 19.12.07 o godzinie 17:32

popytam w zaprzyjaźnionym serwisie o ceny ;-) podaj tylko konkretnie model z symbolem i rocznik ew. numer silnika ( może być na priv )
Liza B.

Liza B. animator, grafik,
fotograf, studentka
PJATK

Temat: TECHNIKA

mój moto: Honda RD08 650 Dominator '1996
numer silnika podałabym, ale moto jest w józefosławiu :}

a lakier pewnie drogi jest, a przygotowanie do malowania jeszcze droższe :}

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Podziałamy :-)
Agnieszka Puchalska

Agnieszka Puchalska Executive Legal
Secretary, Squire
Sanders Święcicki
Krześ...

Temat: TECHNIKA

Polecam PJP Blizne Jasieńskiego. Genialni ludzie, profesjonalizm i przyjemność ze współpracy gwarantowane.
Pozdrawiam
Mariusz Kosiński

Mariusz Kosiński Ministerstwo Spraw
Zagranicznych

Temat: TECHNIKA

Panowie, potrzebuję diagnozy. Niedawno wymieniłem w swojej Hondzinie tylną gumę... Od tego czasu, przy bardzo niedużej prędkości (marszowej) odczuwam drżenie kierownicy (jakby lekkie shimmy). W trakcie normalnej jazdy nie ma tego uczucia - pojawia się dopiero przy wyjątkowo niskiej prędkości. W starej oponie tego nie miałem. Przyglądając się tylnej gumie zauważyłem też, że nierówno chodzi mi zębatka (przed wymianą opony tego nie było). W takim razie, czy to wina zębatki (w rozumieniu spie... mi coś w serwisie)? A jeżeli tak, to dlaczego moto prowadzi się dobrze przy prędkości od 20 km w górę - ponad 100 też jest ok?

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Mariusz w mojej opinii na 90 % źle skręcili koło - zrobiłem sobie tak kiedyś w CBF - sprawdź po "nacięciach" na wahaczu w miejscu mocowania śrub - prawdopodobnie koło jest "przekoszone" i wystarczy je równo skręcić .

Jak masz centralny podnóżek sprawa wyjdzie przy "luźnym kręceniu kołem kiedy motocykl stoi na podnóżku - również zacisk będzie głośniej niż zwykle ocierał klocki .
Mariusz K.

Mariusz K. TUiR WARTA S.A.

Temat: TECHNIKA

Witam, i jeszcze ja się dorzucę z dwoma pytaniami...
Honda CBR600 FS. Wskaźnik paliwa coś mi działa tak nijak ;) a mianowicie. Jak mam zatankowany cały zbiornik to wskaźnik w ogóle się nie świeci podczaj jazdy, pokazał się dopiero jak przejechałem ze 200 km i wszedłem (pewnie) na rezerwę. Wtedy to zaśiwecił mi się wskaźnik paliwa i pierwsza "kostka" z góry zaczeła migać, po jakichś 10-15 km. zgasła pierwsza i zaczełą migać druga kostka (mam 3) potam zatankowałem. Dodam, że przy przekręceniu stacyjki na ON jest wskaźnik normalnie widoczny. W RR się świeci ciągle podczas jazdy. Czy to normalne że wskaźnik paliwa się zapala dopiero jak jest rezerwa ?

Drugie. Przy prędkości jakieś 80-100 km. na 3 sek zaswieciło mi się kontrolna w obrotomierzu i w tym samym czasie czerwona na konsoli (nie wiem która, ale na pewno nie od oleju). Po 3 sek. kontrolki zgasły i moto normalnie jeździ / pali, itp...
Upewniam się. Jest to immobilizer ? Na coś mam zwrócić uwagę ? Jakieś doświadczenia macie ?

Dzięki i pozdrawiam
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: TECHNIKA

Z tym wskaznikiem to jest tak, ze bynajmniej w CBR 600 F4i z 2002r. takie zachowanie jest normalne. Jak masz bak pelen - nie ma wskaznikow rezerwy. Jak paliwo zaczyna sie konczyc, pojawiaja sie wszystkie kratki i tak jak piszesz pierwsza od gory zaczyna migac. Potem analogicznie dzieje sie az do momentu, w ktorym juz nic nie miga, ale naprawde nie warto tego doswiadczac :-)

A z ta kontrolka, to pamietasz na jakie obroty wkreciles maszyne? To rowniez normalne ze jak zamykasz zegar na obrotomierzu, to pojawia sie sygnalizacja w postaci lampki :-)
Mariusz K.

Mariusz K. TUiR WARTA S.A.

Temat: TECHNIKA

Mariusz M.:
Z tym wskaznikiem to jest tak, ze bynajmniej w CBR 600 F4i z 2002r. takie zachowanie jest normalne. Jak masz bak pelen - nie ma wskaznikow rezerwy. Jak paliwo zaczyna sie konczyc, pojawiaja sie wszystkie kratki i tak jak piszesz pierwsza od gory zaczyna migac. Potem analogicznie dzieje sie az do momentu, w ktorym juz nic nie miga, ale naprawde nie warto tego doswiadczac :-)

A z ta kontrolka, to pamietasz na jakie obroty wkreciles maszyne? To rowniez normalne ze jak zamykasz zegar na obrotomierzu, to pojawia sie sygnalizacja w postaci lampki :-)

ad. 1 - dzięki
ad. 2 - jechałem spokojnie 6-8 tys. obrotów, ale przy kolejnych jazdach problemu kontrolki nie zauważyłem i na 98% było to od immo - coś jej się poprzestawiało. Tak więc możemy temat zamknąć ;)

pozdro
Jacek Włodarczyk

Jacek Włodarczyk Specjalista,
Ministerstwo
Finansów

Temat: TECHNIKA

Mariusz Kowalczuk:
Drugie. Przy prędkości jakieś 80-100 km. na 3 sek zaswieciło mi się kontrolna w obrotomierzu i w tym samym czasie czerwona na konsoli (nie wiem która, ale na pewno nie od oleju). Po 3 sek. kontrolki zgasły i moto normalnie jeździ / pali, itp...
Upewniam się. Jest to immobilizer ? Na coś mam zwrócić uwagę ? Jakieś doświadczenia macie ?

Dzięki i pozdrawiam

Miałem podobny przypadek w CB 1300, kilka razy, zapalała się kontrolka o immobizera na około dwie sekundy i potem było ok.
U mmnie poluzowały się (musiałem je wcześniej rewelacyjnie dokręcić :)) mocowania klem akumulatora. Dociągnąłem śruby i problem zniknął :)
Mariusz K.

Mariusz K. TUiR WARTA S.A.

Temat: TECHNIKA


Miałem podobny przypadek w CB 1300, kilka razy, zapalała się kontrolka o immobizera na około dwie sekundy i potem było ok.
U mmnie poluzowały się (musiałem je wcześniej rewelacyjnie dokręcić :)) mocowania klem akumulatora. Dociągnąłem śruby i problem zniknął :)

Ostatnio miałem przygody z akumulatorem i kilka razy mocowałem (finalnie nowy zamontowałem) i rzeczywiście problem nie występuje. Dzięki i pozdrawiam.
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: TECHNIKA

Ok przyszla kolej na mnie :-[ Mam taki dziwny problem w mojej CBRze F4i z 2002. Moto na koniec marca bylo u mechanika, wszystko przygotowal do sezonu i luz. Min. kupilem tez nowe aku bo stary byl juz do d... Na CBRze jezdze niemal co dzien do pracy i nie tylko tak wiec moto nie stoi za dlugo samo. A TERAZ W CZYM PROBLEM? Otoz od jakiegos miesiaca zauwazylem, ze moto ma dziwne problemy z rozruchem. Przekrecam kluczyk, satcyjka ladnie sie swieci, wszystko super, tylko ze po nacisnieciu magicznego czerwonego guziczka moto nie pali. Jedynym efektem jaki obserwuje jest przygasniecie kontrolek. Wciskam kolejny raz, to samo, kolejny .... az w koncu wciskam i rozrusznik kreci ja nowy??? Kurde nie wiem myszy mi gdzies przewody nadgryzly? :-) Cos Waszym zdaniem nie styka? Zasniedzialo? Przy aku styki czyste :-/ Co gorsze ta sytuacja sie nasila i myslalem juz, ze dzisiaj maszyny nie odpale. Jeszcze jedna ciekawostka - jak wroce z traski, zgasze maszyne i odpalam ponownie dla testu to zawsze pali mi od pierwszego wcisniecia.

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Mariusz na 90 % masz problem z rozrusznikiem i teraz

- albo szczotki
- albo łożyska wirnika

Spróbuj sprawdzić tak , że jak moto nie pali na zimno "popukaj" jakimś drewnianym przedmiotem w rozrusznik , jeśli nagle zakręci masz odpowiedź.
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: TECHNIKA

Ok znajde w lesie jakiegos patyka i popukam :-) Dzieki za podpowiedz. Tylko kurde te owiewki zdejmowac ehhhhh ...

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Kurczę, nie miałem F4 i nie wiem jak to w tej Hondzie jest rozwiązane, ale identyczny problem miałem z obecną "Zuzią" ;) Na gorąco paliła za każdym razem a na zimno loteria, a szczególnie po jeździe w deszczu.
Sprawa okazała się banalna. Zasyfił się lekko czujnik sprzęgła, który jest szeregowo włączony w obwód rozrusznika. Jeden sik WD-40 i problem przestał istnieć. :)
(w XX-ie taki czujniczek był np. w bocznej podpórce)

P.S.
Sorry, miałem się nie odzywać jako właściciel "NIEHONDY" ;P
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: TECHNIKA

Kazda podpowiastka jest w cenie :-) Wlasnie trzepie zeskanowanego manuala :-)

Ok, 11 stron manuala dot. rozrusznika wydrukowane - kurcze opisali chyba wszystkie dziwne przypadki i sposoby dochodzenia do tego co sie tak naprawde zwalilo.Mariusz M. edytował(a) ten post dnia 10.06.09 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: TECHNIKA

Piotr K.:
P.S.
Sorry, miałem się nie odzywać jako właściciel "NIEHONDY" ;P

Piotr z Twoim doświadczeniem myślę , że spokojnie zasługujesz na miano HONOROWEGO CZŁONKA GRUPY ;o) nie tylko tej zresztą - zatem gadaj do woli :o)
Jacek Włodarczyk

Jacek Włodarczyk Specjalista,
Ministerstwo
Finansów

Temat: TECHNIKA

A TERAZ W CZYM PROBLEM? Otoz od jakiegos miesiaca zauwazylem, ze moto ma dziwne problemy z rozruchem. Przekrecam kluczyk, satcyjka ladnie sie swieci, wszystko super, tylko ze po nacisnieciu magicznego czerwonego guziczka moto nie pali. Jedynym efektem jaki obserwuje jest przygasniecie kontrolek. Wciskam kolejny raz, to samo, kolejny .... az w koncu wciskam i rozrusznik kreci ja nowy??? Kurde nie wiem myszy mi gdzies przewody nadgryzly? :-) Cos Waszym zdaniem nie styka? Zasniedzialo? Przy aku styki czyste :-/ Co gorsze ta sytuacja sie nasila i myslalem juz, ze dzisiaj maszyny nie odpale. Jeszcze jedna ciekawostka - jak wroce z traski, zgasze maszyne i odpalam ponownie dla testu to zawsze pali mi od pierwszego wcisniecia.

Na pierwszy ogień... rzuciłbym akumulator. Podjedź do jakiegoś sklepu zajmującego się sprzedażą akumulatorów i niech Ci go sprawdzą, zrobią to pewnie za darmo...

Następna dyskusja:

Szukam Wykonawcy witryny in...




Wyślij zaproszenie do