Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Po emocjach w Turcji - lecimy do Brytanii, Wielkiej Brytanii ;)


Obrazek

(prawym klawiszem myszy na zdjeciu - pokaz obrazek - aby obejrzec w pelnych rozmiarach)

Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004

Najszybszy przejazd całego wyścigu:
1h21m43,074 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 08.06.09 o godzinie 13:25
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Szkoda, że dopiero za dwa tygodnie. Po dzisiejszym wyścigu, tak dobrym dla Roberta i z walką o miejsca na torze a nie na stopach chce się takich emocji więcej. Trudno musimy poczekać.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Małgorzata Gosz:
Szkoda, że dopiero za dwa tygodnie. Po dzisiejszym wyścigu, tak dobrym dla Roberta i z walką o miejsca na torze a nie na stopach chce się takich emocji więcej. Trudno musimy poczekać.


Ja juz tez nie moge sie doczekac :) Ciekwi mnie postawa McL i szanse HAM na walke z BUT - byloby super widowisko:)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

W końcu chyba znajdzie się team, który popsuje szyki BGP na więcej niż jeden wyścig. Większe szanse na to ma chyba ( po za RBR) FER niż MCL ale nigdy nic nie wiadomo. Ja już czekam na pierwsze przecieki o tym gdzie może być KUB w przyszłym sezonie, też będzie wtedy ciekawie.
Michał J.

Michał J. Senior Private
Banker/Senior Wealth
Manager

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Małgorzata Gosz:
W końcu chyba znajdzie się team, który popsuje szyki BGP na więcej niż jeden wyścig. Większe szanse na to ma chyba ( po za RBR) FER niż MCL ale nigdy nic nie wiadomo. Ja już czekam na pierwsze przecieki o tym gdzie może być KUB w przyszłym sezonie, też będzie wtedy ciekawie.

Wg. mnie będzie to Ferrari. A sugeruję się tym że tata Kubica był na czerwona w stiudio (przypadek :]?) Sam coś wyskoczył o Ferrari. Potem mówił że Ferrari dogania czołówkę (Massa raptem 6).

Oczywiście to mój typ :)
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

McLaren? Są mocno do tyłu i raczej to się nie zmieni. Red Bull, może cudem Ferrari mogą liczyć się w walce o czołówkę w kategorii "pewniacy" :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

A ja nie bylbym taki pewny formy McL na Silverstone;) Oczywiscie HAM nic nie zrobi majac kiepski bolid, ale cos czuje ze szykuja sie na ten wyscig domowy bardzo ostro. Oby:)

konto usunięte

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Małgorzata Gosz:
W końcu chyba znajdzie się team, który popsuje szyki BGP na więcej niż jeden wyścig. Większe szanse na to ma chyba ( po za RBR) FER niż MCL ale nigdy nic nie wiadomo. Ja już czekam na pierwsze przecieki o tym gdzie może być KUB w przyszłym sezonie, też będzie wtedy ciekawie.

a po co wogole czekac na te przecieki?? i tak sie wszystko wyjasni dopeiro na koniec roku - theisen mowil ze dopiero we wrzesniu cos beda mowic ale rok temu to samo gadal wiec lepiej spekulacje odlozyc w czasie i nalezy sie ekscesowac kto dogoni angielskiego butka :P

konto usunięte

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

a tak sie wogole zastanawiam - kto sie teraz przyzna ze pzred startem sezonu mowil ze dominacja jednego kierowcy od czasow schumachera jest nie mozliwa?? bo dobzre pamietam ze takie glosy byly - coz zycie weryfikuje :)

i moze dobrze ze tak button wygrywa moze to pokaze, ze system medalowy nie jest potrzebny F1 i taki fajny, gdyz te wszystkie ograniczenia powoduja ze teamy jak nie skonstruuja dobrego bolidu na start sezonu to juz w trakcie nie wiele moga zmienic a mzoe byc jeszcze gorzej
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Wykaz transmisji:

Trening 1 --- 19.06 --- 11:00
Trening 2 --- 19.06 --- 15:00
Trening 3 --- 20.06 --- 11:00
Kwalifikacje --- 20.06 --- 14:00
Wyścig --- 21.06 --- 14:00

Qual + wyscig - Polsat
Treningi - Polsat Sport ExtraPaweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 08.06.09 o godzinie 12:36
Michał Kałucki

Michał Kałucki Programista .NET

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

A ja już wiem kto wygra na Silverstone, ale nie powiem by nie psóć wam zabawy.
;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Szef zespołu BMW Sauber – Mario Theissen powiedział, że nie jest jeszcze pewny, czy bolidy z numerami 5 i 6 będą używać systemu KERS podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

BMW było jednym z głównych zwolenników wprowadzenia tej technologii do Formuły 1 oraz jednym z niewielu zespołów, który używał KERS od początku sezonu. Jednakże ostatnio wprowadzili znaczne zmiany w swoim bolidzie, w tym podwójny dyfuzor i tymczasowo zrezygnowali z KERS, aby skupić się na jak najlepszym wykorzystaniu nowych elementów.

BMW planowało wstępnie powrócić do KERS już w Turcji, ale zmienili zdanie, stwierdzając, że muszą dobrze ocenić nowe elementy aerodynamiczne. Nie ma również pewności, że szwajcarsko-niemiecki zespół użyje systemu odzyskiwania energii kinetycznej na Silverstone. Na pytanie, czy BMW Sauber będzie używać KERS podczas najbliższego GP, Theissen odpowiedział: „Jeszcze nie wiemy. Omówimy to w przyszłym tygodniu i podejmiemy decyzję”.

Niemiec dodał, że trudno było określić, jaki wpływ miałby KERS na działanie nowych elementów, jako że nie mieli możliwości przeprowadzenia testów na zwykłym torze. „Możemy wyliczyć, że będzie nam to pomagało na prostych” – powiedział. „Ale nie możemy wcześniej stwierdzić, jak zachowa się samochód, jeśli w piątek będziemy chcieli wszystko razem w nim umieścić”.

FOTA ogłosiła w niedzielę, że jest za zniesieniem systemu KERS w sezonie 2010. Theissen powiedział, że w pełni zaakceptował tę decyzję, mimo sporego entuzjazmu jego teamu dla tej technologii. „Głosowaliśmy, aby KERS pozostał, ale większość zdecydowała inaczej, więc my się z tym zgadzamy” – powiedział.

Pomimo niepewności co do użycia KERS, Theissen jest optymistą przed najbliższym GP i liczy na kolejny postęp swojego zespołu. „Myślę, że to co widzieliśmy ostatnio to solidny krok do przodu i na Silverstone powinno być podobnie” – zakończył.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Jenson Button przyznał, że jego wygrana w Grand Prix Wielkiej Brytanii byłaby ostatnim znaczącym osiągnięciem w drodze do zdobycia mistrzostwa w tym roku.

Kierowca zespołu Brawn GP odwiedził kilka dni temu Silverstone i mówił o swojej pasji dla domowego wyścigu oraz chęci podążenia śladami takich brytyjskich zwycięzców na tym torze, jak Nigel Mansell, Damon Hill i David Coulthard.

„Oglądałem tutaj zwycięstwo Nigela i pasja oraz emocje brytyjskich fanów są na tym torze niesamowite” – powiedział 29-letni Button. „Wygranie swojego domowego GP to coś wyjątkowego. Mój wymarzony, idealny sezon składałby się z wygranej w Monako, na Silverstone i zdobyciu tytułu”.

„Największym z sukcesów w karierze jest oczywiście wygranie całych mistrzostw. Nie liczy się to, ile razy zdobyłeś mistrzostwa, z jaką przewagą, czy wygrywając ile wyścigów – ważne jest, że zdobyłeś go, mając więcej punktów niż jakikolwiek inny kierowca. Później jest zwycięstwo na Silverstone. To coś wyjątkowego, czego chciałem dokonać zawsze, od kiedy byłem jeszcze dzieckiem”.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Niestety obawiam się, że w tym roku na pudle będzie dalej bez zmian BUT, BUT, BUT. Chociaż...
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Wiesz, moze cos jeszcze sie zmieni:)
RBR i Toyota sa szybkie - byc moze po kolejnych modyfikacjach cos sie jeszcze zmieni, choc mysle ze juz na Silverstone, BUT zapewni sobie tytul;) I choc uwielbiam walke kolo w kolo do ostatniego wyscigu - to jednak od poczatku sezonu trzymalem mocne kciuki za projekt BGP - i bede sie cieszyl jest Button bedzie nr1 ;)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Paweł, nie twierdzę, że to będzie źle, zapracował na ten tytuł, to jest jasne. Jednak zawsze ciekawiej i bardziej emocjonująco jest gdy walka trwa na torze - czego trochę mieliśmy w Turcji, ale też gdy na podium jest zmiana. VET miał szansę ale niestety przez błąd na początku wyścigu wiemy jak się skończyło. Przecież napisałam "chociaż..." . Na ten sezon przyjęłam zasadę nie mam konkretnych oczekiwań ( bo jestem realistką) czekam na miłe zaskoczenia. Ciekawe co z tego będzie.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Alez ja tez:)
Wlasnie dlatego napisalem ze uwielbiam walke kolo w kolo:) i pieknie jest kiedy sprawa tytulu jest jasna dopiero na ostatnim zakrecie, ostatniego okrazenia w ostatnim wyscigu ;)
W tym sezonie wszystko wskazuje ze bedzie jednak inaczej, choc rzecz jasna - miejmy nadzieje na wiele dobrych, ciekawych wyscigow:)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

W tym sezonie wszystko wskazuje ze bedzie jednak inaczej, choc rzecz jasna - miejmy nadzieje na wiele dobrych, ciekawych wyscigow:)

Jasne i na to też liczę. Przecież zawsze będzie następny sezon.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Robert Kubica: „Zawsze lubię ścigać się na Silverstone. Brytyjscy fani są wspaniali. Jest to historyczne miejsce dla sportów motorowych i zawsze można poczuć tutaj wyjątkową atmosferę wyścigów. Zazwyczaj pogoda jest zupełnie nieprzewidywalna. Ważną rolę odgrywa wiatr, szczególnie w szybkich zakrętach może mieć duży wpływ na zachowanie samochodu. Z perspektywy kierowcy tor ten jest sporym wyzwaniem. Pierwszy sektor jest bardzo szybki i zakręty pokonujemy naprawdę na dużych prędkościach. Myślę, że Silverstone może być torem, który będzie odpowiadał naszemu samochodowi”.

Nick Heidfeld: „Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone, a robiłem to wiele razy. Po raz pierwszy w Formule 3000, a następnie jako kierowca testowy w Formule 1. Rywalizacja na torze sprawia mi przyjemność, lecz pomimo przejechania sporej ilości okrążeń nigdy nie byłem tutaj szczególnie szybki, w przeciwieństwie do torów Hungaroring czy Suzuka. Jednakże w zeszłym roku wyścig na Silverstone był dla mnie wspaniały. W chaosie, jaki panował ze względu na pogodę, dobrze dobraliśmy opony i udało mi się przeprowadzić kilka fajnych manewrów wyprzedzania, co dało nam drugą lokatę. Pierwszy sektor jest niesamowity – niewątpliwie bardzo szybki. Jestem bardzo rozczarowany, że Silverstone wypadnie z kalendarza F1. Nie ma drugiego takiego toru: owszem, jest tradycyjny, ale nie przestarzały. Oprócz wspaniałego układu toru, strata tej specyficznej atmosfery nagrzewanej przez kibiców będzie bardzo odczuwalna”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Wybierając się na GP Wielkiej Brytanii mamy świadomość, że mamy jeszcze dużo pracy do wykonania. Jednakże możemy oprzeć się na naszej formie z Turcji. W Stambule po raz pierwszy użyliśmy podwójnego dyfuzora i efekt był wyraźny. Nasz samochód był wystarczająco szybki, aby zdobyć punkty dzięki własnym osiągom. Naturalnie nikt w zespole nie jest zadowolony z naszej obecnej dyspozycji, ale ten postęp może być dla nas podstawą do dalszej pracy. Zwiększyliśmy nasze tempo rozwojowe i na Silverstone będziemy mieli kolejne poprawki. Od tej pory będziemy wprowadzać większe udoskonalenia co dwa lub trzy wyścigi, a będą one obejmować dalszy rozwój podwójnego dyfuzora. Mamy jeszcze długą drogę do końca tego sezonu”.

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Aby być szybkim na Silverstone, musisz mieć dobry docisk, ale przede wszystkim bardzo dobry balans. Tor składa się głównie z wielu średnio oraz bardzo szybkich zakrętów i ważne jest, aby kierowcy wyjeżdżali z nich z jak największą prędkością. Maggots-Becketts-Chapel to jedna z najciekawszych kombinacji zakrętów na torach w Formule 1. Nawierzchnia toru jest dosyć szorstka, co oznacza, że opony będą mocno eksploatowane. Bridgestone przywiezie te same mieszanki co w Turcji, które spisywały się tam naprawdę dobrze. W Stambule po raz pierwszy użyliśmy podwójnego dyfuzora, co pozwoliło zrobić nam krok do przodu. To na pewno dobry znak, ale nadal jesteśmy dalecy od dobrej formy. Naszym celem jest wprowadzanie ulepszeń do samochodu w krótkich odstępach czasowych. Na Silverstone będziemy mieli m.in. ulepszone przednie skrzydło w celu uzyskania lepszego balansu. Jestem pewny, że będziemy mogli kontynuować nasz postęp”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Santander British Grand Prix 2009 - 21.06.2009

Rubens Barrichello jest zdeterminowany, by odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie, choć jego zespołowy partner Jenson Button wygrał w tym roku już sześć wyścigów i jest liderem mistrzostw.

„Chyba dam popalić Jensonowi w najbliższą niedzielę” – stwierdził Brazylijczyk w wywiadzie dla gazety The Sun. „Silverstone to mój ulubiony tor. To miejsce, gdzie uwielbiam się ścigać. Ta trasa jest jak dla mnie fantastyczna”.

Niestety dla Rubensa będzie to ostatni występ na tym torze w F1, ponieważ Grand Prix Wielkiej Brytanii przenosi się w przyszłym roku na Donington Park. „Boli mnie, że w przyszłorocznym kalendarzu nie będzie Silverstone, nawet bardziej niż utrata GP Kanady. To straszne, że Kanady też nie będzie, ale utrata Silverstone jest dla mnie boleśniejsza. Nie chodzi już nawet o moje uczucia, ale ten tor jest szybki i jednocześnie bezpieczny, a tego właśnie chcemy”.

Nie oznacza to jednak, że zamierza ułatwić Jensonowi wygranie domowego grand prix na tym legendarnym torze. „W gruncie rzeczy po 17 latach nie ma się już takich emocji. Musisz wygrać, a jak nadarza się okazja, to nie zastanawiasz się dwa razy. Dobrze dogadujemy się ze sobą, nie tylko w naszym profesjonalnym życiu, ale i w osobistym, bo jemy razem kolacje i tak dalej, ale on powiedziałby to samo. Chciałby wygrać w Brazylii nawet nie myśląc o tym, że to mój domowy wyścig”.



Wyślij zaproszenie do