Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Po niezwykle pechowym dla nas GP Japonii, lecimy do Korei. Czy RBR i tu pokaze swoja dominacje? Czy do walki wlacza sie ALO i oba McL? Gdzie w tym wszystkim bedzie Robertos?:)


Obrazek


Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,825 km

Pią 22 Paź 2010
Piątek-Trening 1 03:00 - 04:30
Piątek-Trening 2 07:00 - 08:30

Sob 23 Paź 2010
Sobota-Trening 04:00 - 05:00
Kwalifikacje 07:00

Nie 24 Paź 2010
Wyścig 08:00

http://www.youtube.com/watch?v=6dbkc5nDJfgPaweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 10.10.10 o godzinie 13:11
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Wyścig na pewno będzie ciekawy bez względu na wyniki w Q. Dla wszystkich to nowy tor. Szkoda, ze trzeba czekać kolejne dwa tygodnie.
Paweł Krupka

Paweł Krupka Software Tester w
Domeny.pl / testy
manualne / testy
auto...

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

http://www.youtube.com/watch?v=bfsHI50bLqY&feature=pla...

Vettel robi błędy nawet na oficjalnych filmach RBR :P
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

pojeździłem sobie wirtualnie po tym torze i muszę powiedzieć, że jest świetny. Jeśli miałbym go porównać do jakiegokolwiek toru to do toru Suzuka. Większość zakrętów jest bardzo technicznych, kilka bardzo szybkich (na pełnym gazie) i dwie proste (jedna krótsza - startowa i druga dłuższa po pierwszym zakrecie).

Jednak rewelacją na pewno będzie wyjazd i wjazd do pitstopu.

Średnio to idzie opisać wjazd, ale w łuku 17 chcący wjechać do pit stsopu będą musieli wziąć szerszy łuk i zwolnić i siłą rzeczy zatrzymać tych co jadą za nim

Wyjazd nie dość że ma kilka zakrętow (w tym jeden 90stopni) to jeszcze wyjezdza na zew 2 zakrętu i jeśli będzie ciasno to ktoś będzie musiał odpuścić.

Jeśli tylko nawierzchnia pozwoli to będzie dobrze. Nawet bardzo dobrze.
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

43 punkty straty Renault do Mercedesa. Musieliby odrabiać 15 punktów na wyścigu, tj. Kubica 3x na podium co najmniej i liczyć że Mercedes coś umoczy. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Może też uda się odrobić stratę do Massy i Rosberga. Do trzech razy sztuka.
Jerzy Kilon

Jerzy Kilon Specjalista - Bank
Pekao S.A.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Myslę że Renault po klęsce w Japonii, ten sezon "dojedzie" na tym co ma, a pracę skupią się nad nowym bolidem.
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Jerzy Kilon:
Myslę że Renault po klęsce w Japonii, ten sezon "dojedzie" na tym co ma, a pracę skupią się nad nowym bolidem.

Taką taktykę Renault obrało już jakiś czas temu. Bolidy z obecnej stawki rozwijają już tylko ekipy walczące o majstra (Red Bull, Ferrari i McLaren) oraz o dziwo Williams. Reszta skupiła swoje siły przede wszystkim na kolejnym sezonie.

Mnie tylko zastanawia jak tak naprawdę jest z kasą w ekipie Renault, bo to klucz do sukcesu zespołu w kolejnym sezonie (większa kasa, większe możliwości).

O nowych sponsorach narazie cicho (nie będę wspominał tutaj o stoczni z Wiborga czy rosyjskiej wódce) bo to chyba tylko po to aby utrzymać Pietrowa w zespole, zastrzyk gotówki z tego tytułu jest niewielki rocznego budżetu. A umowa obowiązuje tylko do końca tego sezonu.

Coś cicho zrobiło się o umowie z MasterCard a to by było duże wzmocnienie i zachęta dla kolejnych potencjalnych sponsorów.

Czekam więc na rozwój wypadków...
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Michał P.:

Taką taktykę Renault obrało już jakiś czas temu.


Tajką taktykę obierają, co roku :D

Generalnie wszystkie zespołu już dawno rozpoczęły pracę nad nowym bolidem. Pytanie tylko o tempo tych prac i faktycznie jest ono zróżnicowane. W przypadku Wiliamsa możliwe, że udoskonalenia, o których mówią są zmianami pod kątem następnego sezonu.
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

No tak to Renault wygląda z lekkim brakiem sponsora głównego, a jeżeli zakończą sezon za Mercedesem to też dostaną mniej od F1. Jak będzie słabo w przyszłym roku to Kubica pewnie szybko zmieni zespół.
Jerzy Kilon

Jerzy Kilon Specjalista - Bank
Pekao S.A.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010


O nowych sponsorach narazie cicho (nie będę wspominał tutaj o stoczni z Wiborga czy rosyjskiej wódce) bo to chyba tylko po to aby utrzymać Pietrowa w zespole, zastrzyk gotówki z tego tytułu jest niewielki rocznego budżetu.


... i chyba masz odpowiedź...

Premier Rosji Władimir Putin w czwartek w Soczi podpisze kontrakt na organizację wyścigu Formuły 1 w sezonie 2014 - doniósł popularny serwis o sportach motorowych.

W ubiegłym tygodniu okazało się, że prezydent F1, Bernie Ecclestone wysłał do Rosji gotowy do podpisania kontrakt, na którym widniała suma 40 milionów dolarów opłaty rocznej - dokładnie tyle płacą nowi promotorzy wyścigów w Singapurze i Abu Zabi.

- Gdy odpowiednia osoba z Rosji złoży na kontrakcie swój podpis, ja podpiszę go następnego dnia - stwierdził Ecclestone, którego cytuje dziennik "Kommersant".

Według doniesień mediów, nowy tor, budowany w Soczi specjalnie pod organizację wyścigu F1 kosztować będzie 200 milionów dolarów
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Renault potrzebuje sponsora głównego (tytularnego), który wyłoży rocznie np. 1/3 budżetu zespołu a trzymanie Pietrowa po to aby w 2014 roku wystartował on w barwach francuskiego zespołu w Rosji to lekka przesada, bo chyba do tego nawiązujesz :)

Z tytułu tego, że tak "kaleczy" już stracą kilka milionów za niższą pozycję w klasyfikacji konstruktorów choć strata ta pewnie się zbilansuje z wpływami od sponsorów z Rosji, ale czy o to chodzi?

Pytanie czy nie lepiej ściągnąć np. Pastora Maldonado mistrza z GP2, który ma nawet lepsze zaplecze finansowe od Pietrowa (mówi się o kwocie około 20-30 mln euro) a umiejętności ma na pewno nie gorsze.

To, że ewentualnie Rosjanin zostanie to kwestia polityki związanej z rynkiem rosyjskim, który posiada niesamowite możliwości finansowe(Zapewne Lopez ma pewną wizję związaną z tamtejszym rynkiem i dlatego Rusek jeszcze tam jeździ). Gdyby decydowała forma sportowa jego żywot w barwach Renault już by się zakończył.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed inauguracyjnym Grand Prix Korei Południowej na torze Yeongam.

Robert, emocje już opadły po weekendzie wyścigowym na torze Suzuka. Jak oceniłeś Grand Prix Japonii?

„Byłem pozytywnie zaskoczony poziomem naszych osiągów. Miałem nadzieję, że będziemy bardziej konkurencyjni niż w Singapurze, ponieważ Suzuka jest torem zbliżonym bardziej do Spa, ale nie spodziewałem się, że będziemy tak szybcy, jak to miało miejsce. To było duże osiągnięcie w kwalifikacjach i byłem zaskoczony, że znalazłem się tak wysoko na starcie, ale ostatecznie na nic się to nie zdało. Takie są jednak wyścigi: problemy mogą się zdarzyć i od tamtej niedzieli nie rozmyślałem już nad tym”.

Korea będzie nowym wyzwaniem dla wszystkich. Co wiesz na temat tego toru?

„Widziałem filmy na YouTube i zebrałem z zespołem tak dużo informacji, ile się tylko dało. Przejadę trochę wirtualnych okrążeń, aby nauczyć się układu zakrętów, zanim przejdę się po torze z inżynierami w czwartek. Jeśli mam być jednak zupełnie szczery, to pierwsze okrążenie instalacyjne w piątek da nam więcej informacji, niż większość przygotowań, jakie można wykonać”.

Co myślisz o samym torze?

„Wygląda na całkiem interesujący. Jest tutaj po trochu wszystkiego: długie zakręty, szybkie i wolne sekcje, a ostatni sektor wydaje się być bardzo wymagający. Wiele będzie zależało od poziomu przyczepności, jaki będzie miał asfalt. Jeśli będzie duża przyczepność, to wówczas niektóre zakręty będzie przejeżdżało się z łatwością na pełym gazie, a jeśli będzie niska, to będą dużym wyzwaniem. Widzieliśmy już w tym roku, jak choćby podczas wyścigów w Hockenheim i Kanadzie, że przyczepność potrafi różnić się znacząco przy nowej nawierzchni. To powoduje, że trudno jest przewidzieć, co będzie się działo w trakcie weekendu w Korei i jak bardzo konkurencyjni będziemy w odniesieniu do naszych rywali”.

Źródło: Autosport.com
Jerzy Kilon

Jerzy Kilon Specjalista - Bank
Pekao S.A.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Witalij Pietrow, rosyjski kierowca Renault, będzie startował w Formule 1 przez najbliższe trzy lata - poinformowała Oksana Kosaczenko, menedżer zawodnika.

Nie chciała ona jednak zdradzić w jakiej ekipie będzie występował Pietrow, ale fachowcy twierdza, że nadal będzie on partnerem Roberta Kubicy.Jerzy Kilon edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 14:40
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Jerzy Kilon:
Witalij Pietrow, rosyjski kierowca Renault, będzie startował w Formule 1 przez najbliższe trzy lata - poinformowała Oksana Kosaczenko, menedżer zawodnika.

Nie chciała ona jednak zdradzić w jakiej ekipie będzie występował Pietrow, ale fachowcy twierdza, że nadal będzie on partnerem Roberta Kubicy.Jerzy Kilon edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 14:40

to chyba nie dotyczy Korei ;-) Paweł, może załóż wątek Pietrow lub Sochi 2014 :-)
Paweł Krupka

Paweł Krupka Software Tester w
Domeny.pl / testy
manualne / testy
auto...

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

http://f1.motosp.pl/news/5986/czwartek-w-korei-pd-w-ob...

Kilka zebranych fot z Korei. Czuwa ktoś na treningi?:) Czekam chyba bardziej niż na niektóre wyścigi:P
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

1 trening, Kubica 2 zaraz za Hamiltonem...
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Widać przyjemną przewagę w pierwszym sektorze...gdyby tylko Kub startował z 2 linii to przed 3 zakrętem mógłby być pierwszy...
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Ciekawie to wygląda po piątkowych treningach.

Jak do tej pory jeśli Robert był mocny w obu piątkowych sesjach to również później był konkurencyjny w kwalifikacjach i wyścigu.

I tego się trzeba trzymać :)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

powtórka weekendu z Japonii?! nie miałbym nic przeciwko temu - byle mechanicy Renault znowu nie dadzą ciała (obcego) ;-) Coś ostatnio z tymi mechanikami kiepsko - nie nadążają za kierowcami:-) HRT ukarane grzywną
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Korean Grand Prix 2010 - 24.10.2010

Robert Kubica (P2/P4): „Rano tor był bardzo śliski, jednak spodziewaliśmy się tego w przypadku asfaltu, po którym nikt jeszcze nie jeździł. Rozwój toru był duży i nawierzchnia poprawiała się z każdym przejazdem, dzięki czemu pod koniec drugiego treningu warunki były całkiem dobre. W obu sesjach testowaliśmy trochę inne rzeczy i teraz musimy zadecydować, która droga jest najlepsza oraz spróbować wydobyć z samochodu odrobinę więcej szybkości”.

Witalij Pietrow (P11/P8): „Tor był bardzo brudny podczas obu sesji, jednak cały czas się poprawiał. Cały czas uczymy się go i nie łatwo jest znaleźć przyczepność oraz dobre ustawienia. Tor jest przyjemny do jazdy, bardzo płynny, a wyścig będzie interesujący, ponieważ opony mocno się tu zużywają. Mamy do wykonania jeszcze trochę pracy, jednak nasze tempo nie jest najgorsze i po prostu jutro musimy kontynuować pracę w tym kierunku”.



Wyślij zaproszenie do