Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Dzięki. Wynika z tego, że KERS jest dużo mniej przydatny na wolnych torach niż na szybkich (na szybkich przednie skrzydło i tak dociska przednie koła).
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

No dokladnie.
Daltego wczoraj Theissen powiedzial ze analizuja dla jakiego kierowcy na jakim torze wpakuja do bolidu Kers.

Sa tez dwie informacje oficjalne odnosnie Kers w Australii:
Brawn GP - bez Kers
Renault - z Kers
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

tor szybki lub wolny to pojecia dosc wzgledne, wazniejsza jest konfiguracja zakretow. aerodynamika odgrywa wazna role w szybkich zakretach, w wolnych decyduje przyczepnosc mechaniczna.

wezmy na przyklad stary Hockenheim. tor piekielnie szybki, ale szybkich zakretow bylo raptem ile, 3 ? pierwszy, ostatni i wjazd na czesc "stadionowa". w tej ostatniej i na dwoch szykanach decydowala przyczepnosc mechaniczna, ktora KERS moglby zaburzyc. i tak nie bylo o nia latwo bo ustawienia musialy zapewnic duza szybkosc na dwoch dlugich prostych, stabilnosc podczas ostrych hamowania i przyspieszenie na wyjsciu z wolnych zakretow. byc moze 6 sec. dodatkowego "ciagu" nie byloby by warte strat poniesionych na stadionie.

takie tam gdybanie ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Paweł Kałuża:
Sa tez dwie informacje oficjalne odnosnie Kers w Australii:
Brawn GP - bez Kers

Ich bolid został zaprojektowany pod KERS, więc jakby nie mają wyboru :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

"Póki co jednak zespół nie planuje startów z systemem KERS, co biorąc pod uwagę późne "wejście w sezon" i ograniczony budżet Brawn GP wydaje się być sensownym krokiem, tym bardziej że stosowanie systemu KERS nie jest w sezonie 2009 obowiązkowe. Być może nawet brak systemu KERS jest jedną z przyczyn dobrych osiągów Brawn GP – zamiast instalować dodatkowe 30 kg obciążenia, które trudno wyważyć, można rozmieścić balast w bolidzie zgodnie z potrzebami (np. dociążyć przód auta)."

Zrodlo: http://autosport.com ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Sorry, miało być "Ich bolid NIE został zaprojektowany pod KERS" :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

;)

konto usunięte

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Kubica jednak bez KERS w Australii!!, co teraz? jakie sa wasze kometarze?....
Tomasz S.

Tomasz S. kierownik zespołu
FK, Korelacja SI

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

To są nieoficjalne informacje.
Z resztą, nawet gdyby się potwierdziły, to co tu komentować?
Zobaczymy po wyścigu, zwłaszcza jeśli HEI użyje KERS a KUB pojedzie bez.
Wtedy będzie materiał do dyskusji i komentarzy:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Pogloski na temat KErs tylko w jednym bolidzie byly juz dawno temu podczas wywiadu z Theissenem. Poza tym Kubica mial od poczatku watpliwosci zwiazane z uzywaniem Kers w odniesieniu do mniejszej mozliwosci regulacji i zagospodarowania balastu, wiec byc moze ostatnie testy tylko potwierdzily jego obawy i jednoczesnie zespol doszedl do wniosku ze Robert bedzie szybszy bez Kers.
Tak czy owak - poczekajmy na oficjalne oswiadczenie bmw;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Wypowiedz Theissena sprzed chwili:

„Obecne przepisy powodują, że ciężsi kierowcy są w trudniejszej sytuacji” – cytuje wypowiedź Mario Theissena serwis GPUpdate.net. „Nie zdołaliśmy zbudować bardzo lekkiego systemu KERS, a więc w tej sytuacji w przypadku Roberta Kubicy ważniejsze będzie optymalne wyważenie bolidu. Mamy jednak nadzieję, że w późniejszej fazie sezonu także i Kubica będzie mógł jeździć z KERS”.

Szef BMW Motorsport powiedział niedawno, że opowiada się za zwiększeniem minimalnej wagi bolidów F1, aby ciężsi kierowcy nie byli w przyszłości w trudniejszej sytuacji z powodu dodania KERS. Obecnie minimalna waga bolidu wynosi 605 kg. „Aby zapobiec przeistoczeniu się Formuły 1 w zawody dla dżokejów, zabiegamy o zwiększenie limitu minimalnej wagi w przyszłości” – powiedział Theissen.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: KERS i dlaczego Kubica nie bedzie poszkodowany

Witajcie Panowie. Dyskusje, spekulacje, gdybania jak to zwykle przed nowym sezonem. Nie mogę doczekać się jutra gdy wyjadą na treningi przed pierwszym startem. Jestem pewna, że Robert doskonale poradzi sobie czy będzie jeździł z KERS czy nie. Tym bardziej, że bolid wydaje się dobrze przygotowany.
Wiadomość z ostatniej chwili - oficjalnie na razie Robert bez KERS.

Następna dyskusja:

Robert Kubica bez KERS w Au...




Wyślij zaproszenie do