konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix


Obrazek



Data wyścigu 27 wrzesień 2009 godz.20:00
Liczba okrążeń 61
Długość okrążenia 5,067 km
Długość wyścigu 309,087 km
Rekord toru 1:45.599, K Raikkonen (2008)


Marina Bay Street Circuit - singapurski tor wyścigowy. Tor ma długość 5,067 km i gości wyścigi Formuły 1 od sezonu 2008. Pierwszy wyścig na tym torze liczył 61 okrążeń, co dało łączną długość 309,087 km. Był to pierwszy w historii Formuły 1 wyścig, który odbył się przy sztucznym oświetleniu.


Ostatnie wyniki (sezon 2008):

Pole position:
F. Massa - (1:44.801, Ferrari)
Podium:
F. Alonso - (1h57:16.304, Renault)
N. Rosberg - (+2.9s, Williams)
L. Hamilton - (+5.9s, McLaren)
Najszybsze okrążenie:
K. Raikkonen - (1:45.599, Ferrari)


Wg. czasu polskiego:
Piątek 25 wrzesień 2009
Trening 1 12:00 - 13:30
Trening 2 15:30 - 17:00
Sobota 26 wrzesień 2009
Trening 3 13:00 - 14:00
Kwalifikacje 16:00
Niedziela 27 wrzesień 2009
Wyścig 14:00

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

zeszloroczne ale fajnie zrobione :)

http://www.youtube.com/watch?v=AENanWNH5Wk
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Widzę, że zmiana na miejscu prowadzącego :-) a już się przyzwyczaiłem, że to była domena Pawła, pozdroofka

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Marceli Matczak:
Widzę, że zmiana na miejscu prowadzącego :-) a już się przyzwyczaiłem, że to była domena Pawła, pozdroofka
nie nie, nie ma zmiany, Pawel dlugo nie pisal i sie zaniepokoilem :))
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Krzysztof Walutek:

nie nie, nie ma zmiany, Pawel dlugo nie pisal i sie zaniepokoilem :))

pewnie musiał dojść do siebie po udanym występie ulubionego teamu i pechowym Robertosa :-)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Marceli Matczak:
Krzysztof Walutek:

nie nie, nie ma zmiany, Pawel dlugo nie pisal i sie zaniepokoilem :))

pewnie musiał dojść do siebie po udanym występie ulubionego teamu i pechowym Robertosa :-)

Dzieki Krzychu za przygotowanie nowego posta:)

A propos mojej absencji - prawda - cieszylem sie jak nienormalny z kolejnych punktow ForceIndia, dal mi nawet do myslenia tekst borowczyka w pewnym momencie - ze to Zientarski jest w Polsce najwiekszym fanem FI ;)

A poza tym - dzis musialem wspierac moj zespol zuzlowy, i dla wtajemniczonych - Unibax Toruń po przepieknym meczu z Czestochowa - dostal sie do finalu :):)

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Paweł Kałuża:
Dzieki Krzychu za przygotowanie nowego posta:)
spoko, wyscigi nocne to bedzie moja domena ;PPP
A propos mojej absencji - prawda - cieszylem sie jak nienormalny z kolejnych punktow ForceIndia, dal mi nawet do myslenia tekst borowczyka w pewnym momencie - ze to Zientarski jest w Polsce najwiekszym fanem FI ;)
slyszalem ten tekst i od razu mi sie wlasnie z Twoja osoba skojarzyl :)
A poza tym - dzis musialem wspierac moj zespol zuzlowy, i dla wtajemniczonych - Unibax Toruń po przepieknym meczu z Czestochowa - dostal sie do finalu :):)
GRATULACJE :)
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Ciekawe co na Singapur przywiezie BMW - zapowiadany duży pakiet poprawek i czy spełnią swoje zadania i nic się nie posypie :)

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Robert Kubica: „Z dużą niecierpliwością wyczekuję Grand Prix Singapuru. Każdy wie, że jestem wielkim fanem torów ulicznych. Tor jest bardzo wymagający; zwłaszcza ostatni sektor jest bardzo kręty. Ponieważ obiekt ten nie jest stałym torem, przyczepność jest bardzo niska na początku weekendu, ale poprawia się z dnia na dzień. Jeśli chodzi o ustawienia i balans, to kierowcy oraz inżynierowie muszą przewidzieć, jak poziom przyczepności będzie się zmieniać. Zespół przywiezie ze sobą dosyć dużo usprawnień do Singapuru. Mam nadzieję, że nasz samochód będzie bardziej konkurencyjny i że będziemy w stanie zaskoczyć rywali naszym tempem. W ubiegłym roku nawierzchnia była bardzo wyboista, może trochę zbyt wyboista w niektórych miejscach. Przed pierwszą nocną sesją było wiele obaw wśród kierowców w kwestii widoczności, które okazały się nieuzasadnione. Właściwie byłem bardzo zaskoczony, jak dobrze rozwiązano sprawę oświetlenia”.

Nick Heidfeld: „Nie mogę się doczekać wyścigu w Singapurze od wielu tygodni, bo wiem, że mamy przygotowanych kilka zmian na weekend. Nasze symulacje były bardzo obiecujące i samochód będzie wyglądał świetnie. Jak się przekonałem w zeszłym roku, wyprzedzanie tutaj jest praktycznie niemożliwe. Po otrzymaniu kary musiałem startować z dziewiątego miejsca zamiast szóstego. Choć miałem szybkość, ukończenie wyścigu na szóstej pozycji było najlepszym wynikiem, na jaki moglem mieć nadzieję. Pole startowe w Singapurze jest równie istotne jak w Monako. W zeszłym roku szczególny charakter tego grand prix i atmosfera wokół uczyniły ten weekend wyścigowy wielką atrakcja sezonu dla mnie. Było to coś nowego i naprawdę ekscytującego dla wszystkich. Wspaniale również było później zobaczyć to w telewizji i na zdjęciach; sztuczne światło zmieniło wszystko. Trzymanie się europejskiego czasu nie było dla mnie trudne, zatem byłem w dobrej formie na kwalifikacje i wyścig – w rzeczywistości było to całkiem zabawne. To trochę dziwne zastać cały zespół na nogach do około trzeciej nad ranem, by podtrzymać tykanie swoich zegarów biologicznych, ale także bardzo komiczne”.
Piotr Zawisza

Piotr Zawisza
https://performante.
com/

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Piotr Maliński:
Ciekawe co na Singapur przywiezie BMW - zapowiadany duży pakiet poprawek i czy spełnią swoje zadania i nic się nie posypie :)

Nowe przednie skrzydło, zmodyfikowane tylne skrzydło, głębiej podcięte sidepody, kolejne ulepszenia podwójnego dyfuzora oraz zupełnie nowa skrzynia biegów.
...
Podobno Theissen z tymi poprawkami "celuje w ofensywę" w Singapurze - cokolwiek to znaczy :)

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

nie wierzę.... moim zdaniem będzie klapa !
Przemek T.

Przemek T. Szef Zespołu
Technologii Online

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

A co dla Ciebie teraz oznacza klapa?
Kiedyś wszyscy uważali, że klapą było przegrać z FI... ;)Przemek Tarczyński edytował(a) ten post dnia 18.09.09 o godzinie 19:19

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Klapa - niejeden wyścig pokazał już w tym sezonie możliwości BMW. Wątpię aby kilka zmian ( brak testów a tylko symulacje ) miał kolosalny wpływ na prowadzenie się bolidu ;)
Tym bardziej nowa skrzynia biegów.... oj ze skrzynią było już przygód niemało ;)

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

co nie oznacza, ze zawsze tak byc musi - ja jestem dobrej mysli :)
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Karolu, coś mi się wydaje ze jesteś wrodzonym pesymistą (wnioskuję ze zdjęcia), jednak opis masz optymistyczny. Musisz się odnaleźć ;)

BMW da (daje) rade jak na druzyne która się wycofuje po końcu tego sezonu.

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Pesymistą ?? No proszę Cię !!
Nie traktuje GL jako NK dlatego moje zdjęcie nie przestawia mnie gdzieś na wakacjach w egzotycznych krajach. Ale wracając do tematu...

Pamiętaj jakie cele miało BMW w zeszłym sezonie... Przestali walczyć o mistrzostwo dla swoich zawodników aby skupić się na bolidzie na ten rok. I co?! Jak wyszło każdy widzi.
Moim zdaniem to co robi BMW to totalna kompromitacja tej marki !
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Karolu, widzę że mrugnięcia oka mojego też nie zauważyłeś ;)
Dla mnie BMW to zawsze było jest i będzie dno, i wcale im nie kibicuje, tylko Robertowi.

Na szczęście nie grozi mi jeżdżenie tą marką. Oby Robert jak najszybciej zmienił tema, chociaż teraz nie musi, do zespół z Hinwil będzie miał osprzęt Ferrari, a to już coś ;)
Jarek Werner

Jarek Werner www.motorsportgp.pl

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Nowe poprawki, które zespół ma zamiar przywieść do Singapuru powinny poprawić miejsce Roberta i Nicka.
Zespołowi nie chodzi o zwycięstwo, ale o pokazanie się, że potrafią walczyć nawet z takim złym bolidem, a jest to celem zdobycia nowych sponsorów dla nowego szwajcarskiego zespołu.

konto usunięte

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

"pokazanie się?" ojjj Oni tyle razy już się "pokazali" że głowa mała ;)
Ostatnio na kwalifikacjach z GP Włoch ;) Pokazało BMW co potrafi!

P.S Mam nadzieję, że Robert w najbliższym wyścigu dojedzie w czołówce :D
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: 2009.09.25-27 FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix

Łukasz G.:
Karolu, widzę że mrugnięcia oka mojego też nie zauważyłeś ;)
Dla mnie BMW to zawsze było jest i będzie dno, i wcale im nie kibicuje, tylko Robertowi.

Na szczęście nie grozi mi jeżdżenie tą marką. Oby Robert jak najszybciej zmienił tema, chociaż teraz nie musi, do zespół z Hinwil będzie miał osprzęt Ferrari, a to już coś ;)

A propos jezdzenia ta marka - to IMO - BMW jako nieliczne daje faktycznie to co zaklada w hasle reklamowym - czyli frajde z jazdy. Uklad jezdny i zawieszenie - poezja, przy jednoczesnie bardzo nowoczesnych, ekonomicznych silnikach. Reasumujac - wydaje i sie ze warto jednak odzielic wyczyny w F1 (pamietajac ze BMW nie ma 100% udzialow w BMW Sauber) od tego z czym mamy do czynienia w kwestii aut seryjnych.
Przypominam tez ze w zeszlym sezonie wyniki BMW byly nadpodziw dobre, przy jednoczesnie - praktycznie zerowej awaryjnosci. Biorac pod uwage ich niedlugi staz w F1 - to na prawde bardzo dobre osiagniecie.

Zeby nie slodzic BMW - to co sie z nimi stalo to pulapka niemieckiego myslenia i braku "polotu", ktory skrzetnie wykorzystal np McL (na poczatku sezonu tragedia), czy jeszcze lepiej - ForceIndia, ktorych zreszta od samego poczatku cenie za uparte dazenie do celu, rozwijanie bolidu i szukanie konkurencyjnosci.

Slowa Theissena co do przyszlego wyscigu tez wydaja mi sie naturalne - coz on ma innego powiedziec? ze nie celuja w podium? ze nie patrza optymistycznie na wyscig? Jasne ze tego nie powie, chocby ze wzgledow marketingowych i prob ocalenia jak najwiekszej ilosci stanowisk pracy w BMW.

Co do Robertosa - nikt nie wie gdzie trafi, choc z punktu czysto praktycznego ja osobiscie widzialbym go nadal u Saubera - tym bardziej jesli to sam Peter Sauber zostanie szefem nowego teamu.

Następna dyskusja:

2011 Formula 1 Singtel Sing...




Wyślij zaproszenie do