Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Witam,
Jakiś miesiąc temu kupiłem forda focusa 1,8 TDCI z 2004r. Był sprowadzony z Włoch na początku lipca tego roku. Od mniej więcej tygodnia mam z nim taki problem, że rano na zimnym silniku odpala i gaśnie (wydobywa się przy tym biały dym z rury). Dopiero jak mu dodam gazu to zaskoczy. Druga kwestia jest taka, że wydaje mi się, że silnik nierówno pracuje, momentami tak jakby się dusił. Poza tym zauważyłem, że przy dodawaniu gazu nie zaskakuje od razu na wciśnięty pedał tylko tak po 2, 3 sekundach. Co Wy na to? Macie jakiś pomysł?
Wymieniłem mu już świece (2 były spalone), wymieniłem filtr paliwa, pojechałem sprawdzić wtryski (w serwisie powiedzieli, że do wymiany na podstawie kompa, a w niezależnym serwisie zajmującym się dieslami mechanik podłączył takie menzurki, do których przy zapalonym silniku spływało paliwo z wtrysków - przez 5 min działania silnika w 3 menzurkach był równy poziom, tylko w jednej był milimetr różnicy, mechanik stwierdził, że to na pewno nie wtryski). Dodam, że w trakcie dnia, nie ma żadnego problemu z zapalaniem, tylko rano.
Pozdrawiam
F.Filip Sokołowski edytował(a) ten post dnia 02.09.09 o godzinie 10:10

konto usunięte

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Filip Sokołowski:
silniku odpala i gaśnie (wydobywa się przy tym biały dym z rury). Dopiero jak mu dodam gazu to zaskoczy. Druga kwestia jest taka, że wydaje mi się, że silnik nierówno pracuje,

Filip, powiem tak: biały czy niebieski dym z układu wydechowego nie wróży niczego dobrego. Niebieski oznacza nadmierne spalanie oleju silnikowego w układzie, a biały... no cóż: wodę.

Trudno jest mi powiedzieć jednoznacznie, ale proponuję Ci sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia i obserwuj czy się nie obniża. Może tylko zalałeś auto chrzczonym wodą paliwem, ale równie dobrze możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Obym się mylił, ale opisane przez Ciebie objawy wskazują właśnie na to drugie.

Jeszcze jedno pytanie: czy zauważyłeś, że silnik pracuje głośniej niż w momencie kiedy go kupiłeś?

Reasumując: jeżeli możesz, to unikaj jazdy samochodem, gdyż możesz poważnie uszkodzić silnik.Tomasz Wypych edytował(a) ten post dnia 02.09.09 o godzinie 10:24
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Nie głośniej nie chodzi i płyn też nie schodzi. Poza tym biały dym jest tylko przy starcie, potem nie kopci.

konto usunięte

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Filip Sokołowski:

(..)
Poza tym zauważyłem, że przy dodawaniu gazu nie zaskakuje od razu na wciśnięty pedał tylko tak po 2, 3
sekundach.
(..)

miałem podobny problem i rozwiazaniem okazała się niestety wymiana wtrysków.. kosztowne ale pomogło..

pozdrawiam
Szymon
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Ponoć wymiana to ostateczność, można je czyścić i regenerować. Koszt oczywiście też nie jest mały, ale różni się nawet o kilka tyś. Zobaczymy, odstawiam go dzisiaj do serwisu.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
FilipFilip Sokołowski edytował(a) ten post dnia 02.09.09 o godzinie 13:58
Anna Florentyna P.

Anna Florentyna P. Scriptoris.pl —
redakcja, korekta,
skład

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Filip Sokołowski:
Witam,
Jakiś miesiąc temu kupiłem forda focusa 1,8 TDCI z 2004r. Był sprowadzony z Włoch na początku lipca tego roku. Od mniej więcej tygodnia mam z nim taki problem, że rano na zimnym silniku odpala i gaśnie (wydobywa się przy tym biały dym z rury). Dopiero jak mu dodam gazu to zaskoczy. Druga kwestia jest taka, że wydaje mi się, że silnik nierówno pracuje, momentami tak jakby się dusił. Poza tym zauważyłem, że przy dodawaniu gazu nie zaskakuje od razu na wciśnięty pedał tylko tak po 2, 3 sekundach. Co Wy na to? Macie jakiś pomysł?
Wymieniłem mu już świece (2 były spalone), wymieniłem filtr paliwa, pojechałem sprawdzić wtryski (w serwisie powiedzieli, że do wymiany na podstawie kompa, a w niezależnym serwisie zajmującym się dieslami mechanik podłączył takie menzurki, do których przy zapalonym silniku spływało paliwo z wtrysków - przez 5 min działania silnika w 3 menzurkach był równy poziom, tylko w jednej był milimetr różnicy, mechanik stwierdził, że to na pewno nie wtryski). Dodam, że w trakcie dnia, nie ma żadnego problemu z zapalaniem, tylko rano.
Pozdrawiam
F.Filip Sokołowski edytował(a) ten post dnia 02.09.09 o godzinie 10:10

Miałam identyczną sytuację z takim samym focusem, tyle że rok starszym (2003) – rano nie chciał odpalić, biały dym przy odpalaniu, na dokładkę na 4 i 5 biegu przy obrotach powyżej 2500 tracił moc i z deski rozdzielczej robiła się „choinka”. Okazało się, że były to dwa wtryski + czujnik położenia wałka rozrządu (wyszło dopiero w specjalistycznym zakładzie, pod komputerami – u zwykłego mechanika efekty „badań” były takie jak w Twoim aucie). Koszt naprawy – 2500 zł, ale teraz auto śmiga jak złoto i znacznie spadło mu spalanie.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Filip Sokołowski:
Ponoć wymiana to ostateczność, można je czyścić i regenerować. Koszt oczywiście też nie jest mały, ale różni się nawet o kilka tyś. Zobaczymy, odstawiam go dzisiaj do serwisu.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
FilipFilip Sokołowski edytował(a) ten post dnia 02.09.09 o godzinie 13:58
i co się okazało?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

u mnie padla pompa dokladnie przy 115k km.

2.900PLN

ale tez bym stawial na awtryski.. :(( niestety.. TDDi wciaz jest bardziej odporny na paliwo niz CommonRail.. :))
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Jeszcze nie wiem co to jest, ale widać, że mechanik się przykłada, bo już 5 dzień sprawdza i wyklucza pewne ewentualności - pompa była jednym z podejrzeń, ale to nie to. Prawdopodobnie jest problem z czujnikiem temperatury paliwa. Na dniach się dowiem na 100% i dam oczywiście znać.
Pozdrawiam
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

scan kompem!

od tego zacznij.. a potem.. zaczynac od najtanszych rzeczy.. pompa, wtryski do nich nie naleza:))

u mnie.. zgasl.. i nie chcial odpalic!

zero dymu, nic!

blad sterownika pompy, i polozenia walu i pedalu gazu!

poowdzenia:)
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

oliver R.:
scan kompem!

od tego zacznij.. a potem.. zaczynac od najtanszych rzeczy.. pompa, wtryski do nich nie naleza:))

u mnie.. zgasl.. i nie chcial odpalic!

zero dymu, nic!

blad sterownika pompy, i polozenia walu i pedalu gazu!

poowdzenia:)


U mnie odpala i gaśnie, za pierwszym razem i tylko rano. Jak go lekko przegazuję to juz potem normalnie. Wymieniłem już świece (2 faktycznie były spalone) i filtr paliwa. Byłem na kompie już z 2 razy i każdy mówi coś innego. Oddałem auto do mechanika, który się specjalizuje w fordach i jest bardzo chwalony, więc mam nadzieję, że w końcu się okaże w czym tkwi problem no i że ten problem nie będzie mnie dużo kosztował:)
Pozdrawiam
F.Filip Sokołowski edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 14:28
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

A więc tak..
1. Wtryski sprawdzone, są ok,
2. Pompa paliwa sprawdzona - jest ok,
3. Czujnik temperatury paliwa sprawdzony - jest ok,
4. Świece wymienione,
5. Filtr paliwa wymieniony

A problem jak był tak jest. Mechanik twierdzi, że to musi być jakaś pierdoła. Komputer nie wykazuje mu żadnych błędów. Mówi, że będzie szukał dalej. Ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

Filip Sokołowski:
A więc tak..
1. Wtryski sprawdzone, są ok,
2. Pompa paliwa sprawdzona - jest ok,
3. Czujnik temperatury paliwa sprawdzony - jest ok,
aa przyznam sie.. co to takiego..?? czy to w ogole istnieje..??
4. Świece wymienione,
5. Filtr paliwa wymieniony

A problem jak był tak jest. Mechanik twierdzi, że to musi być jakaś pierdoła. Komputer nie wykazuje mu żadnych błędów. Mówi, że będzie szukał dalej. Ktoś z Was ma jakiś pomysł?

instalacja..?? zwarcie.. kable przegryzione..?
Filip S.

Filip S. Owner/General
Designer -
UrbanConsulting

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

okazało się ostatecznie, że wtryski.Niestety.

Pozdrawiam
Filip

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

ja mam tez forda fokus takie same usterki mialem wymienilem wtryski i wyczyscilem pompe wtryskowa teraz morze stac przez dlugi czas i odpali odrazy rano czy wieczorem
Jakub Szaj

Jakub Szaj Specjalista ds.
organizacji
produkcji, Inżynier
produkcji...

Temat: Problem z odpalaniem - Focus I 1,8 TDCI 2004r.

a o to mój problem: https://www.youtube.com/watch?v=m9QWzvvKyjk

kreci pompuje pompouje i po dłuzszym czasie zaskoczy ?

co to moze byc ? auto stoi na parkingu, pod lekkim skosem, góra wyzej nic doł, moze lewe potwietrze gdzies albo cofajace sie paliwo ?

Następna dyskusja:

FORD FOCUS TDCI 1.8 2004R M...




Wyślij zaproszenie do