Temat: swapy silników innych marek do BMW
Sebastian Andruszczak:
Co sądzicie na ten temat? :D
1)w jakim celu? Jeśli chcesz się bawić w drifting, potrzebujesz mocnego i bezawaryjnego silnika- to w jakimś stopniu jest swap z japońca czy amerykańca uzasadniony, ale musisz wziąść pod uwagę, że e30 może stracić dobre prowadzenie z powodu zaburzenia proporcji wyważenia, jak dasz za ciężki silnik! poza tym zmienić będziesz musiał bardzo wiele elementów, których nie kupisz w sklepie, trzeba je będzie dorabiać, jak np. mocowanie silnika, poza tym jak zmieniać silnik to razem ze skrzynią najlepiej, pytanie czy zespół cały się zmieści, pewnie wał napędowy trzeba będzie zmieniać - tworzyć hybrydę jesli zostawisz most z bmw. A jesli tez zamieniasz, to czeka Cię przekonstruowanie całego tylniego układu jezdnego, wiązka kabli itd itd itd. Po zrobieniu tego wszystkiego musisz liczyć się że całość przez jakiś czas może się sypać, zanim przejdzie choroby wieku dziecięcego, stracisz nerwy i kasę!!! :)
PS: Przez miłośników BMW będziesz postrzegany w najlepszym przypadku jako nieco szurnięty wizjoner, a Twoje auto jako ciekawostka techniczna (jeśli mimo kłopotów uda Ci się ją zbudować...
minusem tego rozw. są koszty, przykładowo profesjonalne założenie silnika z Fiata Uno 1,4 turbo wraz z zawieszeniem i skrzynią w maluchu centralnie, poprzecznie (w miejscu tylniej kanapy) to koszty ok. 15000zł.
Jeśli chcesz takiego swapa zarejestrować, musi przejść przez rzeczoznawcę, który dopuści to do ruchu.
2) prawdą jest, że gama silników z e30/e36 jest duża, ale w miarę nie do zdarcia silniki to jedynie R6 m20/25 z e 30. minusem jest wrażliwość na przegrzanie , napęd rozrządu paskiem no i wreszcie mała moc nominalna.
Z kolei jednostki 6R z e36 choć mają rozrząd napędzany łańcuchem i większą moc, są jeszcze bardziej nieodporne na przegrzanie,po którym prawie na pewno pęka głowica i prawie na pewno międy kanałem wodnym a komorą spalania 3cyl. łowica jest już na złom po takim uszkodzeniu, ponieważ stop aluminium z jakiego została wykonana jest bardzo ciężko spawalny.
3) najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest silnik 3,5l z większych BMW, wiem że dość powszechnie jest wkładany do E30 driftingowych, niestety nie potrafię powiedzieć nic na temat mankamentów tego silnika. Na pewno jest taniej, nawet gdybyś miał kupić 2 silniki, to i tak będzie to znacznie mniej niż w 1 przypadku. Większe silniki tej marki mogą już znacznie obciążać auto na przód, co może mieć zły wpływ na wyważenie auta.
No i zawsze możesz się uważać za posiadacza BMW , oraz na zlotach być tak traktowanym przez innych!
Dopuszczenie do ruchu - bez rzeczoznawcy może się obejdzie, jeśli nie zmieniasz za bardzo konstrukcji auta, (mocowanie silnika) bo przepis mówi, że w obrębie jednej marki można zmieniać silniki swobodniej.
Mam nadzieję że w miarę wyczerpująco to opisałem :)