Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Paweł Głogowski:
Sebastian Andruszczak:
Ty tego dalej nie zrozumiesz... on nie zostałby wydymany przez E30, on zostałby wydymany przez jakiś chory wytwór.

Sam jesteś wytwór... :D E30 to buda - niezależnie od silników. :D

przyjedź na jakiś zlot bmw.. i wygłoś swoje teorie... co ? :)

OK. Kiedy i gdzie? :D

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
Paweł Głogowski:
Sebastian Andruszczak:
Ty tego dalej nie zrozumiesz... on nie zostałby wydymany przez E30, on zostałby wydymany przez jakiś chory wytwór.

Sam jesteś wytwór... :D E30 to buda - niezależnie od silników. :D

przyjedź na jakiś zlot bmw.. i wygłoś swoje teorie... co ? :)

OK. Kiedy i gdzie? :D

nie omieszkam poinformować o najbliższym
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Dzięki! :D
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

w sumie to nawet nie musisz jechać...
http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał U.:
w sumie to nawet nie musisz jechać...
http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php

musi musi.... :D
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Paweł Głogowski:
Michał U.:
w sumie to nawet nie musisz jechać...
http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php
musi musi.... :D
niech lepiej pozostanie w sieci :)
jeśli zacznie w tym stylu polemizować na zlocie...Michał U. edytował(a) ten post dnia 24.10.08 o godzinie 19:41

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał U.:
niech lepiej pozostanie w sieci :)
jeśli zacznie w tym stylu polemizować na zlocie...

na to liczę ;>>>>>>>>>>>>>>>>>
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Paweł Głogowski:
Michał U.:
niech lepiej pozostanie w sieci :)
jeśli zacznie w tym stylu polemizować na zlocie...

na to liczę ;>>>>>>>>>>>>>>>>>
sadysa :>

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał U.:
sadysa :>

ba... a jak wyskoczy z tymi pomysłami to będzie zlot sadystów :D
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

ba... a jak wyskoczy z tymi pomysłami to będzie zlot sadystów :D
nooo na 100% się zlecą... z czosnkiem i pochodniami... a jeśli trafi na topos BMWuser'a...

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał U.:
ba... a jak wyskoczy z tymi pomysłami to będzie zlot sadystów :D
nooo na 100% się zlecą... z czosnkiem i pochodniami... a jeśli trafi na topos BMWuser'a...

nawróci się.. zacznie się nagle modlić :D
Michał U.

Michał U. Cło, akcyza, handel
międzynarodowy -
koordynator, agent
c...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

over.
nie ładnie się pastwić nad nieobecnym.

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał U.:
over.
nie ładnie się pastwić nad nieobecnym.

...nawet za ten silnik od supry ? ;)
Krzysztof Kołodziej

Krzysztof Kołodziej Mechanik lotniczy
obsługi liniowej
Airbus 320/
Specjalist...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
Co sądzicie na ten temat? :D

1)w jakim celu? Jeśli chcesz się bawić w drifting, potrzebujesz mocnego i bezawaryjnego silnika- to w jakimś stopniu jest swap z japońca czy amerykańca uzasadniony, ale musisz wziąść pod uwagę, że e30 może stracić dobre prowadzenie z powodu zaburzenia proporcji wyważenia, jak dasz za ciężki silnik! poza tym zmienić będziesz musiał bardzo wiele elementów, których nie kupisz w sklepie, trzeba je będzie dorabiać, jak np. mocowanie silnika, poza tym jak zmieniać silnik to razem ze skrzynią najlepiej, pytanie czy zespół cały się zmieści, pewnie wał napędowy trzeba będzie zmieniać - tworzyć hybrydę jesli zostawisz most z bmw. A jesli tez zamieniasz, to czeka Cię przekonstruowanie całego tylniego układu jezdnego, wiązka kabli itd itd itd. Po zrobieniu tego wszystkiego musisz liczyć się że całość przez jakiś czas może się sypać, zanim przejdzie choroby wieku dziecięcego, stracisz nerwy i kasę!!! :)

PS: Przez miłośników BMW będziesz postrzegany w najlepszym przypadku jako nieco szurnięty wizjoner, a Twoje auto jako ciekawostka techniczna (jeśli mimo kłopotów uda Ci się ją zbudować...

minusem tego rozw. są koszty, przykładowo profesjonalne założenie silnika z Fiata Uno 1,4 turbo wraz z zawieszeniem i skrzynią w maluchu centralnie, poprzecznie (w miejscu tylniej kanapy) to koszty ok. 15000zł.

Jeśli chcesz takiego swapa zarejestrować, musi przejść przez rzeczoznawcę, który dopuści to do ruchu.

2) prawdą jest, że gama silników z e30/e36 jest duża, ale w miarę nie do zdarcia silniki to jedynie R6 m20/25 z e 30. minusem jest wrażliwość na przegrzanie , napęd rozrządu paskiem no i wreszcie mała moc nominalna.
Z kolei jednostki 6R z e36 choć mają rozrząd napędzany łańcuchem i większą moc, są jeszcze bardziej nieodporne na przegrzanie,po którym prawie na pewno pęka głowica i prawie na pewno międy kanałem wodnym a komorą spalania 3cyl. łowica jest już na złom po takim uszkodzeniu, ponieważ stop aluminium z jakiego została wykonana jest bardzo ciężko spawalny.

3) najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest silnik 3,5l z większych BMW, wiem że dość powszechnie jest wkładany do E30 driftingowych, niestety nie potrafię powiedzieć nic na temat mankamentów tego silnika. Na pewno jest taniej, nawet gdybyś miał kupić 2 silniki, to i tak będzie to znacznie mniej niż w 1 przypadku. Większe silniki tej marki mogą już znacznie obciążać auto na przód, co może mieć zły wpływ na wyważenie auta.
No i zawsze możesz się uważać za posiadacza BMW , oraz na zlotach być tak traktowanym przez innych!

Dopuszczenie do ruchu - bez rzeczoznawcy może się obejdzie, jeśli nie zmieniasz za bardzo konstrukcji auta, (mocowanie silnika) bo przepis mówi, że w obrębie jednej marki można zmieniać silniki swobodniej.

Mam nadzieję że w miarę wyczerpująco to opisałem :)
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Ot profesjonalne podejscie do tematu:) a nie rzucanie sie zabawkami w piaskownicy i obrażanie za profanację BMW;)

Fakt M30B35 to jedyna rzecz która da radę wytrzymać. W środowisku silniki od e36 M50, M52, i od E30 M20, są znane z tego że bardzo ciężko jest je rozsądnie uturbić. Zawsze kosztuje to sporo więcej niż zrobienie np silnika japońskiego.
O czym mówię. Powiedzmy tak: Silnij 1JZgte. 3000ccm turbina. 280 koni. silnik wart ok 3000pln. potencjał 350-380 koni na serynych podzespołach.

Dla porównania M30B35. silnik od 1500 mozna wyjąc. ciężar jest porównywalny. Ale osiągi już nie. Uturbienie M30B35 to przynajmniej 5000. a i tak awaryjność tego rozwiązania będzie większa niz w 1JZ.
Dlatego sądzę że taki swap o ile ktos ogarnia temat jest jak najbardziej mile widziany. Z mojego punktu widzenia.
Dla mnie BMW to nie pomnik. To samochod, fakt inny niż reszta. Lepszy pod wieloma względami. Ale jesli mozna go poprawić, i ma być driver's car'em. To nie widze przeszkód.

Co do montowania LS1. i zaburzenia mas. Otóż LS6, jest w tym momencie najbardziej kompaktowym silnikiem V8 o takim potencjale. aluminiowy blok. Waży grubo poniżej 400LBS ze skrzynią. Czyli jest pod względem masy porównywalny z M30B35 (może zbytnio upraszczam)
ALE! pamiętać należy ze V8 to są 2x po 4 cylindry w rzędzie. Co się nasuwa to fakt że srodek masy silnika jest mocno odsadzony do tyłu względem jesnostki 6 cylindrowej. CO przy relatywnie większej masie nie zaburza tak balansu masy auta co np. montaż M30B35 zamiast M20b20.

Swoją drogą sam mam dylemat. Bo koszty zaturbiania M30b35 są duuuże. A silnik od supry można tanio w miarę wyjąć. Kwestia kalkulacji.

A moje lekko dłubnięte M20B20 bokiem chodzić zbytnio nie chce. Zmuszone po ciasnym łuku pójdzie. Ale mocy brakuje. 140 Hp to mało.

Pozdr!

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
Patryk M.:
Do e30? Mozna zamontowac M lub poszukac motoru z Alpiny (ten drugi bedzie trudno znalesc)? Problem z przekladka zerowy a frajda nieziemska...Patryk M. edytował(a) ten post dnia 24.10.08 o godzinie 13:26

Tylko które "M"?
Bo znaleźć S14 w dobrym stanie, to też nie taka prosta rzecz, a wstawiając silnik z "M" od e36 jednak parę rzecz zmienisz choćby z samej racji, że to R6, a nie R4... + przeniesienie napędu, zawieszenie, przydałyby się piasty na pięć śrubek... :D

Nie twierdze, ze silinki latwo znalesc. Co do przerobek: wiadomo, ze kilka rzeczy trzeba zmienic, ale beda to modyfikacje pozostajace w obrebie wymiany podzespolow/osprzetu a nie przespawywanie mocowan,kombinownie z ukladem, czesto tez dorabianie elementow na zamowienie a to juz duzo wieksza kombinatoryka....
Jakub K.

Jakub K. brak opisu

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Michał D.:

Po co poprawiać coś, co jest prawie doskonałe. Od poprawiania
BMW są dwie firmy: M GmbH i Alpina. Reszta to pomyłka.

Ośmielę się dorzucić trzecią i czwartą: AC SCHNITZER i HARTGE. Firmy sławne i znane od wielu wielu lat, dla mnie od czasów E21.
Jakub K.

Jakub K. brak opisu

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Krzysztof Kołodziej:

2) prawdą jest, że gama silników z e30/e36 jest duża, ale w miarę nie do zdarcia silniki to jedynie R6 m20/25 z e 30.
minusem jest wrażliwość na przegrzanie , napęd rozrządu paskiem
no i wreszcie mała moc nominalna.

Troszkę tych silników już w życiu złożyłem więc dorzucę swoje 5 groszy. Silniki M20 to bardzo udana i efektywna konstrukcja (w klasie silników z dwoma zaworami na cylinder). Problem przegrzania w tym silniku nie istnieje, ale... Oryginalne głowice silników M20 posiadaja wadę technologiczną polegającą na zwężonym kanale wodnym na piątej podporze wałka rozrządu tj. między czwartym a piątym cylindrem. Kiedyś badałem dokładnie ten temat, montowałem czujniki temperatury w płaszczu wodnym każdego z cylindrów. Rozwiązanie jest proste i ściśle związane z frezarką i trzeźwym ślusarzem. Drugim problemem tych silników są wyginające się bloki. Silniki z przebiegiem 200+tys km prawie napewano posiadaja ugięcie w dół na środku bloku (3-4 garnek) i łatwo sobie wyobrazić jaki to ma wpływ na, i tak już narażoną z innego powodu, głowicę. Silniki dają się bardzo łatwo modować, pasują do nich wały korbowe od M50/M52/M54 oraz nowych 3-litrowych diesli. Do dzisiaj mam mocno zmodowane M20 o pojemności 3,2 litra i jestem z niego dumny i zadowolony. Pasek jeśli oryginalny i wymieniany co 100tyś km jest niezawodny. SWAP? Po co?
Z kolei jednostki 6R z e36 choć mają rozrząd napędzany łańcuchem > i większą moc, są jeszcze bardziej nieodporne na przegrzanie,po > którym prawie na pewno pęka głowica i prawie na pewno międy
kanałem wodnym a komorą spalania 3cyl. łowica jest już na złom
po takim uszkodzeniu, ponieważ stop aluminium z jakiego została
wykonana jest bardzo ciężko spawalny.

Silniki M50, M50TU i M52 z E36 mają większą moc ze względu na nowocześniejszą technikę budowy układu dolotowego oraz 4 zawory na cylinder. Sama budowa bloku jest bliźniaczo-podobna do M20. Nieodporne na przegrzanie są tak jak każdy inny silnik. Jeśli termostat sprawny, płyn na glikolu (a nie woda), sprawny korek od zbiorniczka wyrównawczego, sprawna pompa cieczy i niegłupawy kierowca to gwarantuję, że silnik nie wyparuje. Głowice pękają, ale zdecydowanie rzadziej niż w M20 - poprawiono konstrukcję, zmieniono kształt płaszcza wodnego. Odlewy aluminiowe wogóle ciężko się spawa - zwłaszcza w garażu, aczkolwiek głowic tych nie da się spawać ze względu na ich konstrukcję (płaszcz wodny itp). Chociaż jest kilka firm które grzeją odlew do wysokiej temperatury i dopiero wtedy spawają - ma to szanse działać, w każdym razie może dłużej niż 3 dni.
3) najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest silnik 3,5l z większych BMW, wiem że dość powszechnie jest wkładany do E30 driftingowych, niestety nie potrafię powiedzieć nic na temat mankamentów tego silnika. Na pewno jest taniej, nawet gdybyś miał kupić 2 silniki, to i tak będzie to znacznie mniej niż w

Silnik 3.5 M30 o którym piszesz to konstrukcja z czasów 3.0CSL. To stary, zacofany i niezgrabny silnik, termicznie nieekonomiczny. Ciężki, waży tyle co nowsze V8. E30 z M30 jeździ tylko do przodu albo bokiem, o cywilizowanym braniu zakrętów zapomnij. Ostatnim krzykiem mody są silniki M44 i pochodne o pojemności 2.0. Ważą poniżej 90kg i to jest to co tygrysy lubią najbardziej. S14 o którym wspomniano to wykastrowane M30 (lub jak kto woli ucięte dwa garki) z głowicą 16V. Silnik przestarzały, ciężki, aczkolwiek sympatyczny bo to przecież M.
1 przypadku. Większe silniki tej marki mogą już znacznie obciążać auto na przód, co może mieć zły wpływ na wyważenie auta.

Jeśli cieszy cię 4-garek w E30 to polecam M44 + kompresor/turbo + buda 4-drzwiowa (lepiej się prowadzi niż coupe). Jeśli chcesz 6 cylindrów to polecam M20, ewentualnie M50. Jeśli chcesz czegoś więcej to zostaje tylko V8, które pomimo większej wagi siedzi troszkę z tyłu (krótki silnik) i właściwości jezdne pojazdu pozostają podobne jak przy seryjnej R6-ce.
No i zawsze możesz się uważać za posiadacza BMW , oraz na zlotach być tak traktowanym przez innych!

BMW ma duszę. A duszę łatwo zabić. Niestety nie każdy duszę widzi i dlatego powstają tak chore pomysły jak swap czegoś nie-BMW do BMW. Ja marce jestem wierny od 10 lat i pozostanę zawsze.

Sorry za długi post, ale chciałem troszkę co niektórym rozjaśnić.

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

DO ZAŁOŻYCIELA TEGO PROFANACYJNO-DURNEGO WĄTKU:
Silniki innych marek w BMW?????? DWA SŁOWA: LECZ SIĘ!!!!!! I to już nawet nie na nogi, tylko na paznokcie... Proponuje wklej na jakieś forum BMW taki temat i jak po pięciu minutach nie będziesz zjebany minimum 50 postami to stawiam flaszkę i do końca życia bije pokłony :)
Poza tym to Twoja wiedza o BMW jest raczej znikoma, skoro na innym temacie twierdziłeś że Touring z 1993 to już e36 <rotfl>

BTW: ten temat idealnie nadaje się na forum "absurdy"Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 04.12.08 o godzinie 16:32

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Krzysztof Pawłowski:
DO ZAŁOŻYCIELA TEGO PROFANACYJNO-DURNEGO WĄTKU:
Silniki innych marek w BMW?????? DWA SŁOWA: LECZ SIĘ!!!!!! I to już nawet nie na nogi, tylko na paznokcie... Proponuje wklej na jakieś forum BMW taki temat i jak po pięciu minutach nie będziesz zjebany minimum 50 postami to stawiam flaszkę i do końca życia bije pokłony :)
Poza tym to Twoja wiedza o BMW jest raczej znikoma, skoro na innym temacie twierdziłeś że Touring z 1993 to już e36 <rotfl>

BTW: ten temat idealnie nadaje się na forum "absurdy"Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 04.12.08 o godzinie 16:32

No i nastraszyłeś go... a ja go chciałem na spot BMW zaprosić na wiosnę.... :D teraz nie przyjedzie ;)

Następna dyskusja:

Tuning silników BMW




Wyślij zaproszenie do