Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

a do 535i? chciałbym się zorientować, jak bardzo przepłaciłem...:)

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

zasada jest prosta jak budowa cepa:

ponieważ ASO ma absolutnie najniższej jakości personel serwisowy i żadnej motywacji do podnoszenia kwalifikacji, a tym bardziej do naprawiania klientom samochodów (zamiast tego lepiej jest wymieniać części, do skutku lub rezygnacji klienta)

jeśli mamy sprzęta po gwarancji - nie wolno jeździć do ASO. trzeba znaleźć zaufany warsztat, który umi (w BMW). W Warszawie, Łodzi i Poznaniu mogę polecić.
Dariusz P.

Dariusz P. częściowiec

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

to jakaś reklama?? bo na pewno nic o benzyna vs diesel.

poza tym te dobre warsztat otwierane są przez byłych, niewykwalifikowanych pracowników aso
Wojciech Z.

Wojciech Z. Country Manager,
Consultant

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Z mojego doświadczenia wynika że 530i pali jakieś 2 l/100km więcej od 530d - zakładając oczywiście podobny styl jazdy. To jest koszt braku problemów z klapkami, z turbiną, z paliwem zimą, itp.
A jeśli chodzi o ASO, to niestety tylko mogę potwierdzić. Z punktu widzenia recepcji wyglądają najczęściej super: ładna recepcjonistka, dobra kawa, facet w garniturze przyjmuje auto, zaznacza czynności do wykonania. Przy odbiorze auta już nie jest tak wesoło: za każdym razem przy odbiorze auta z ASO musiałem wracać i kazać coś poprawić. A to coś krzywo przykręcili, a to zabrudzili tapicerkę smarem, a to uszkodzili jakiś "plastik". Co ciekawe, dzieje się to przy najbardziej banalnych operacjach. W serwisie niezależnym samo miejsce wygląda często dużo gorzej, auto odbiera facet w roboczych ciuchach, kawy nie ma. Ale przy odbiorze auta nie ma tylu "kwiatków" co w ASO, więc wynika mi z tego że pracownicy są bardziej fachowi i zmotywowani.

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Wojciech Z.:
A jeśli chodzi o ASO, to niestety tylko mogę potwierdzić. Z punktu widzenia recepcji wyglądają najczęściej super: ładna recepcjonistka, dobra kawa, facet w garniturze przyjmuje auto, zaznacza czynności do wykonania. Przy odbiorze auta już nie jest tak wesoło: za każdym razem przy odbiorze auta z ASO musiałem wracać i kazać coś poprawić. A to coś krzywo przykręcili, a to zabrudzili tapicerkę smarem, a to uszkodzili jakiś "plastik".

Gdzie Ty chodzisz.. Ja od 5 lat oddaje auto do ASO i NIGDY nie musiałem nic poprawiać. Prawie trzy lata serwisowałem E39, teraz dwa E71 i oba zawsze oddane wyczyszczone, umyte, każde rozpoznanie problemu celne i naprawa 100% skuteczna. No ale może tak mają tylko tu na śląsku u Sikory. Dokładne przeciwieństwo serwisowania poprzednich BMW u zwykłych mechaników. Pamiętam raz 2 razy do tego samego wracałem o niedokręcenie elementu ważnego dla jazdy (!!!)

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Domeryk Łukasz:
Dzieki Bartoszu za doradę ogólnie mieszkam w UK , i zastanawiałem się nad 335 Diesel z dwoma turbinami tylko nie wiem jaki jest stosunek spalania. Mam również okazje kupić za dobre pieniądze 2,5 Diesla z grudnia 2006 roku w bogatym wyposażeniu i nie wiem czy go brać czy też nie i na co zwarać uwagę przy zakupie najbardziej.

535d jest dosc drogie w eksploatacji, spalanie bedzie najmniejszym problemem.

W UK E60 530i z ok. 2005r. kupisz za circa £4k, po 3 latach wart bedzie ok. £1-2k. 530d z tego samego rocznika to wydatek ok. £6k, po 3 latach auto warte bedzie circa £2-3k.

Spalanie po drogach UK w cyklu mieszanym to ok. 28mpg w 530d (10l/100km) i 20mpg w 530i (14l/100km). Podatek drogowy £20 drozszy, ubezpieczenie ok. 15% drozsze w benzynie.

Na wyspach benzyny BMW maja nienajlepsze opinie, dlatego nietrudno znalezc desperata probujacego sprzedac samochod od pol roku i ktory zgodzi sie na spory upust, zeby tylko auta sie pozbyc. Warto wziac pod uwage, ze mozesz miec podobny problem przy odsprzedazy.

Benzyna powinna miec ok. 70k-80k mil, diesel 120k-150k. Consensus z forum fanow BMW jest mniej wiecej taki, ze diesel dozyje bez problemow do 200k mil, benzyna do ok. 120k mil. Pozniej zaczynaja sie wieksze koszty.

Jak nie zniecheca cie koszty eksploatacji, ew. problemy przy odsprzedazy i serwisie to polecam benzyne. Zdroworozsadkowo lepszy bedzie diesel 530d.
Wojciech Z.

Wojciech Z. Country Manager,
Consultant

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Gdzie ja chodzę? OK, konkretne przykłady zatem:
- Inchcape Warszawa: ślady po taśmie klejącej na dachu i uszkodzona wewnętrzna osłona słupka po wymianie szyby, krzywo założona osłona silnika po wymianie świec, przyjęcie zaliczki na koła zimowe, po czym po miesiącu oczekiwania, w momencie jak właśnie spadł pierwszy śnieg, wysłana informacja że kół zimowych... w tym roku nie będzie(!)
- Auto Fus Warszawa: krzywo założone podkładki tablic rejestracyjnych po tym jak zamienili na swoje podczas serwisu,
- Sikora Bielsko Biała - zabrudzona smarem tapicerka drzwi kierowcy, błędnie zdiagnozowane uszkodzenie wzmacniacza anteny podczas gdy faktyczną przyczyną awarii była uszkodzona wiązka zasilająca.

Tak wygląda serwisowanie BMW w ASO. Jakość premium:)?

Sławomir K.:

Gdzie Ty chodzisz.. Ja od 5 lat oddaje auto do ASO i NIGDY nie musiałem nic poprawiać. Prawie trzy lata serwisowałem E39, teraz dwa E71 i oba zawsze oddane wyczyszczone, umyte, każde rozpoznanie problemu celne i naprawa 100% skuteczna. No ale może tak mają tylko tu na śląsku u Sikory. Dokładne przeciwieństwo serwisowania poprzednich BMW u zwykłych mechaników. Pamiętam raz 2 razy do tego samego wracałem o niedokręcenie elementu ważnego dla jazdy (!!!)

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Trochę offtipic, no ale:
Wojciech Z.:
- Inchcape Warszawa
Widać marny serwis.
- Auto Fus Warszawa: krzywo założone podkładki tablic
Czepianie się.
- Sikora Bielsko Biała - zabrudzona smarem tapicerka drzwi kierowcy, błędnie zdiagnozowane uszkodzenie wzmacniacza anteny podczas gdy faktyczną przyczyną awarii była uszkodzona wiązka zasilająca.
Może w Mikołowie się bardziej starają. Co do diagnozy, byli blisko :P
Anyway, mechanicy poza ASO są bezbłędni? W ASO pracują też ludzie, ale jakości u przeciętnego mechanika co ma warsztat pod domem to ja nigdy dobrze nie powiem.
Wojciech Z.

Wojciech Z. Country Manager,
Consultant

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

OK, więc kolejny raz będzie offtopic, ale krzywo przykręcone tablice rej. to jest niechlujstwo, a nie czepianie się. Jakby to było ASO Fiata, to pewnie bym powiedział "wiadomo - Fiat", ale to jest BMW - marka zobowiązuje, niestety. Tym bardziej biorąc pod uwagę ceny. Warsztaty nieautoryzowane są często o połowę tańsze, i swoją robotę wykonują najczęściej nie dość że dużo taniej, to lepiej niż ASO. Sorry, ale po tych wpadkach które zaliczyły różne ASO na moim aucie zdania póki co nie zmieniam.

Następna dyskusja:

E60 diesel czy benzyna 535d...




Wyślij zaproszenie do