Tomasz Dębiński

Tomasz Dębiński EMEA Category
Manager Electronics

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem BMW 525 TDS (E39) Touring. Rocznikowo sprzed 2000 jeśli chodzi o przebieg to ~200 000 km. Spotkałem się w sieci z dwoma skrajnymi opiniami jeśli chodzi o silnik 2,5 TDS (super i g#@no).

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu?
Jak wygląda jego awaryjność ?

Pozdrawiam

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Przychylam się do drugiej opinni;) Unikaj TDS-jaśli już to poszukaj common rail. Generalnie ten silnik wkładali już później do omegi, po tym jak bmw oceniło go jako niewypał. Jeśli dasz radę to kup 530d -niewiele wyższe spalnie, a lepsze stosunek osiągów do spalania.

Generalnie w e39 przed 2000 są w miarę tanie części, bo jakoś tak był lift i zmienili niektóre podzespoły, a co za tym idzie wzrosły ceny części:)
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Teraz tak się mówi na TDS'a ale gdy powstał był totalnym hitem i najszybszym dieslem na świecie. To samo czeka 3.0d był silnikiem roku a teraz pomału się sypie.
Nic nie jest wieczne.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

No właśnie... Co jest nie tak z TDSem?
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

chyba zupelnie nie wiesz co piszesz

po pierwsze bmw nigdy nie ocenilo tds'a jako niewypal, tak jak pisze Adam, silnik ten na swoj czasy byl jednym z najlepszych w swojej klasie (o ile nie byl najlepszy)

po drugie 530d pali mniej niz 525 tds

po trzecie ceny czesci przed i po liftingu nie sa znaczaco rozne
Weronika Kopeć:
Przychylam się do drugiej opinni;) Unikaj TDS-jaśli już to poszukaj common rail. Generalnie ten silnik wkładali już później do omegi, po tym jak bmw oceniło go jako niewypał. Jeśli dasz radę to kup 530d -niewiele wyższe spalnie, a lepsze stosunek osiągów do spalania.

Generalnie w e39 przed 2000 są w miarę tanie części, bo jakoś tak był lift i zmienili niektóre podzespoły, a co za tym idzie wzrosły ceny części:)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Czy dobrze kombinuję, że TDS dostaje dzisiaj w dupę z tego jedynie powodu, że nie jest to common rail?

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Raczej nie. TDS to paliwożerca.
A jak z usterkowością i co dokładnie to się nie wypowiadam, bo wiem że dzwoni ale co to nie :-)

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Sebastian A.:
Czy dobrze kombinuję, że TDS dostaje dzisiaj w dupę z tego jedynie powodu, że nie jest to common rail?

IMO przede wszyswtkim mało KM z litra i mniej ekonomiczny od CR.
Do tego lata produkcji, duże roczne przebiegi diesli u "braci zza odry" powodują to, że większość z tych silników jest po prostu mocno wyeksploatowana już... (i stąd 'mit' o awaryjności)

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Artur P.:
po trzecie ceny czesci przed i po liftingu nie sa znaczaco rozne
Sama raczej sobie tego nie wymyśliłam- wiem to od kolesia, który serwisował mój samochód, a zajmuje się tylko BMW:)

konto usunięte

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

TDS jest genialnym silnikiem (nadal...) o ile byl uzytkowany odpowiednio do celow, dla jakich powstal - i owe uzytkowanie wlasciciel jest w stanie udokumentowac.

Paliwozernosc: w miescie nigdy ex-tds nie spalil mi ponad 11 litrow, na trasie spokojnie schodził do 6. Przebieg auta w momencie sprzedazy wynosil 478 000 km... 143 konie na e39 wystarczaja, by calkiem dynamicznie pojechac. Poza tym tds ma spore mozliwosci modyfikacji, bez wiekszych problemow w dalszym uzytkowaniu (3.0d z reszta rowniez).

Jesli wlasciciel nie jest w stanie udokumentowac Ci przebiegu auta - nawet bym sie nie ogladal. Silniki dieslowskie, tym bardziej w aucie kombi zazwyczaj traktowane sa jako konie zaprzegowe (choc oczywiscie nie zawsze...) i niskie przebiegi traktowalbym podejrzliwie nie posiadajac ich dokumentacji.

Awaryjnosc samej jednostki praktycznie zadna. Zagotowana raz z glupoty wlasnej - niedopilnowanie paska wielorowkowego. Efekt: uszczelka spod glowicy wyoutowana. Innych problemow tds mi nie dostarczyl. Zadnych klopotow z pompa wtryskowa do samego konca.
Poza tym tradycyjnie wielowahaczowka nie specjalnie dobrze znosi polskie "drogi" - koszty remontu zawieszenia sa wzglednie wysokie. Decydujac sie na BMW musisz sie liczyc z tym, ze auto musi byc doinwestowane, o ile ma oddac Ci to co lubi najbardziej - czyli przyjemnosc z jazdy.

Przesiadlem sie na silnik benzynowy w sumie tylko dla jego dzwieku:)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 02.02.10 o godzinie 21:15
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: BMW 525 TDS (E39) Touring

Weronika Kopeć:
Artur P.:
po trzecie ceny czesci przed i po liftingu nie sa znaczaco rozne
Sama raczej sobie tego nie wymyśliłam- wiem to od kolesia, który serwisował mój samochód, a zajmuje się tylko BMW:)
Może miał na myśli nierozbieralne lampy i inne rzeczy mało wpływajace na eksploatację?

Następna dyskusja:

Sprzedam BMW 525 tds




Wyślij zaproszenie do